ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΙΑ; Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΚΑΧΥΠΟΠΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Κριτική από Steve Fink
(Εικόνα από το αίσθημα τύχης στο Shutterstock)
Εν συντομία
Οι Αμερικανοί πιστεύουν ότι μόνο το 41% του διαδικτυακού περιεχομένου είναι ακριβές και δημιουργείται από ανθρώπους, με τα τρία τέταρτα να αναφέρουν ότι η εμπιστοσύνη τους στο διαδίκτυο βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο όλων των εποχών.
Όταν δοκιμάστηκε, μόνο το 30% των ανθρώπων μπόρεσε να αναγνωρίσει σωστά το περιεχόμενο που γράφτηκε από AI, δείχνοντας πόσο δύσκολο έχει γίνει να γίνει διάκριση μεταξύ ανθρώπινης και τεχνητής γραφής.
Το 82% των Αμερικανών θέλουν οι επιχειρήσεις να υποχρεούνται νομικά να αποκαλύπτουν πότε χρησιμοποιούν AI στο μάρκετινγκ, την εξυπηρέτηση πελατών ή τη δημιουργία περιεχομένου.
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ — Η εμπιστοσύνη των Αμερικανών στο διαδικτυακό περιεχόμενο έχει πιάσει πάτο. Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν τώρα ότι η πλειοψηφία αυτών που βλέπουν στο διαδίκτυο δεν είναι αξιόπιστα, σύμφωνα με μια εθνική δημοσκόπηση.
Η έρευνα σε 2.000 ενήλικες από την Talker Research σκιαγραφεί μια ανησυχητική εικόνα. Οι Αμερικανοί πιστεύουν ότι μόνο το 41% του διαδικτυακού περιεχομένου είναι ακριβές, πραγματικό και κατασκευασμένο από ανθρώπους. Πιστεύουν ότι το 23% είναι εντελώς ψευδές και σκόπιμα ανακριβές ή παραπλανητικό, ενώ το 36% βρίσκεται κάπου ενδιάμεσα. Τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι εμπιστεύονται το διαδίκτυο λιγότερο σήμερα από ποτέ.
Περίπου το 78% των ερωτηθέντων συμφωνούν ότι το διαδίκτυο «δεν ήταν ποτέ χειρότερο» όσον αφορά τη διαφοροποίηση μεταξύ του τι είναι πραγματικό και τι είναι τεχνητό. Αυτός ο σκεπτικισμός έχει αυξηθεί καθώς το υλικό που παράγεται από την τεχνητή νοημοσύνη γίνεται όλο και πιο διαδεδομένο.
Εντοπισμός ψεύτικου περιεχομένου
Ο μέσος Αμερικανός συναντά πληροφορίες που γνωρίζει ή υποψιάζεται ότι παράγονται από AI περίπου πέντε φορές την εβδομάδα, με το 15% να δηλώνει ότι είναι περισσότερες από 10 φορές.
Όταν ρωτήθηκαν πού παρατηρούν πιο συχνά τεχνητό περιεχόμενο, οι ερωτηθέντες αναγνώρισαν:Αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (48%)
Άρθρα ειδήσεων (34%)
Αλληλεπιδράσεις chatbot (32%)
Οι ερωτηθέντες πιστεύουν ότι το 50% των ειδήσεων και των άρθρων που συναντούν στο διαδίκτυο έχουν κάποιο στοιχείο τεχνητής νοημοσύνης, είτε σε εικόνες είτε σε γραπτό περιεχόμενο.
Η έρευνα, που ανατέθηκε από την World.org, αποκάλυψε μια ανησυχητική πραγματικότητα: όταν δοκιμάστηκε, μόνο το 30% των συμμετεχόντων μπορούσε να προσδιορίσει σωστά ποιες επιχειρηματικές κριτικές γράφτηκαν από ανθρώπους έναντι της τεχνητής νοημοσύνης.
Από τις τρεις επιλογές που γράφτηκαν από ανθρώπους, δύο κατατάχθηκαν στο κάτω μέρος της λίστας, αποδεικνύοντας πόσο δύσκολο έχει γίνει να αναγνωριστεί η γνήσια ανθρώπινη γραφή.

Η έκρηξη των πλατφορμών τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT έχει κάνει τους Αμερικανούς ακόμη πιο σκεπτικούς για τις πληροφορίες που διαβάζουν στο διαδίκτυο. © ( irissca – stock.adobe.com)
Συνέπειες στον πραγματικό κόσμο
Αυτή η διάβρωση της εμπιστοσύνης επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται οι καταναλωτές στο διαδίκτυο. Με το 80% των Αμερικανών να βασίζονται σε κριτικές όταν επιλέγουν επιχειρήσεις για υποστήριξη, αυτή η αβεβαιότητα υπονομεύει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Οι καταναλωτές ανέφεραν ότι είναι λιγότερο πιθανό να πατρονάρουν εταιρείες που χρησιμοποιούν:Κριτικές γραμμένες από bot (62%)
Εκπρόσωποι εξυπηρέτησης πελατών AI (50%)
Εικόνες που δημιουργούνται από AI (49%)
Σχεδόν οι μισοί (46%) των ερωτηθέντων έχουν αγοράσει κάτι που κατέληξε να μην είναι αυτό που διαφημίστηκε. Από αυτούς, το 24% δεν μπόρεσε να λάβει επιστροφή χρημάτων ή να επιστρέψει το προϊόν.
Η Rebecca Hahn, Chief Communications Officer του Tools for Humanity, προγραμματιστές του World ID, περιέγραψε ευθέως την κατάσταση: «Η εμπιστοσύνη στο διαδίκτυο δεν έχει απλώς μειωθεί - έχει καταρρεύσει κάτω από μια χιονοστιβάδα θορύβου που δημιουργείται από AI.
Το διαδίκτυο έχει γίνει ένας πύργος καθρεφτών, όπου το 78% των Αμερικανών δεν μπορούν πλέον να διακρίνουν το πραγματικό από το τεχνητό.
Εύρεση λύσεων
Η πιο αγχωτική κατάσταση όσον αφορά τη διαφοροποίηση του αν έχουν να κάνουν με ένα άτομο ή ένα chatbot είναι όταν μιλούν με έναν εκπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών (43%), ακολουθούμενη από την κράτηση καταλυμάτων ή ξενοδοχείων (23%) και την αποστολή χρημάτων μέσω μιας εφαρμογής τρίτου μέρους (22%).
Οι άνθρωποι έχουν αναπτύξει τις δικές τους μεθόδους επαλήθευσης. Όπως εξήγησε ένας από τους ερωτηθέντες, «συχνά κάνω ανοιχτές ερωτήσεις ή δοκιμάζω ανθρώπινες απαντήσεις, όπως ζητώντας προσωπικές απόψεις ή εμπειρίες».
Επιπλέον, το 24% θα ψάξει στο Google ή θα αναζητήσει την οντότητα στο διαδίκτυο για να επαληθεύσει την ανθρώπινη κατάστασή του, ενώ το 23% θα ζητήσει τηλεφωνική κλήση ή βιντεοκλήση.
Η συντριπτική πλειοψηφία των Αμερικανών (82%) συμφωνεί ότι οι επιχειρήσεις και οι πωλητές θα πρέπει να υποχρεούνται νομικά να αποκαλύπτουν εάν η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται στο μάρκετινγκ, το περιεχόμενο, την εξυπηρέτηση πελατών ή στον ιστότοπό τους.
Ο Hahn σημείωσε τον επείγοντα χαρακτήρα της εξεύρεσης λύσεων: «Το να είσαι σε θέση να αποδείξεις ότι είσαι άνθρωπος στο διαδίκτυο γίνεται τόσο σημαντικό όσο ήταν πριν από είκοσι χρόνια να έχεις μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Η έρευνά μας δείχνει ότι οι Αμερικανοί αναζητούν απεγνωσμένα εργαλεία που αποκαθιστούν την εμπιστοσύνη στις ψηφιακές αλληλεπιδράσεις. Είμαστε πρωτοπόροι σε ένα νέο πρότυπο όπου η ανθρώπινη επαλήθευση γίνεται θεμελιώδες επίπεδο του διαδικτύου - απλό, ασφαλές και καθολικά προσβάσιμο.
Δεν πρόκειται μόνο για την επίλυση της σημερινής κρίσης εμπιστοσύνης. Πρόκειται για την οικοδόμηση του διαδικτύου του αύριο, όπου η σύνδεση ανθρώπου με άνθρωπο παραμένει στο επίκεντρο όλων όσων κάνουμε».
Σχετικά με την έρευνα: Η Talker Research ρώτησε 2,000 Αμερικανούς γενικού πληθυσμού μεταξύ 28 Μαρτίου και 31 Μαρτίου 2025.
Η έρευνα, που ανατέθηκε από την World, χρησιμοποίησε παραδοσιακά διαδικτυακά πάνελ πρόσβασης και προγραμματική δειγματοληψία με κίνητρα για ολοκλήρωση.
Τα μέτρα ελέγχου ποιότητας αφαίρεσαν τους ταχύτερους (ολοκληρώνοντας την έρευνα σε λιγότερο από το ένα τρίτο του διάμεσου χρόνου συνέντευξης), τις ακατάλληλες απαντήσεις, τα bots που εντοπίστηκαν από το Captcha και τις διπλές υποβολές μέσω ψηφιακών δακτυλικών αποτυπωμάτων.
Η έρευνα ήταν διαθέσιμη μόνο σε άτομα με πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Κανένα κακό και κανένα ελάττωμα δεν είχαν θέση στον προπτωτικό άνθρωπο. Μολονότι πεπερασμένος, είχε την πληρότητα της ομοιότητας με τον Θεό, πληρότητα απαραίτητη για την εκπλήρωση του προορισμού του. Και ποιος ήταν ο προορισμός του;
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Να γίνει ναός του άπειρου, αΐδιου και υπερτέλειου Θεού.
2) Νους του ανθρώπου να είναι ο νους του Θεού,
3) λόγος του να είναι ο λόγος του Θεού, το πνεύμα του να είναι ενωμένο με το Πνεύμα του Θεού,
4) οι ιδιότητες του χαρακτήρα του να είναι θεοειδείς.
Η κατοίκηση του Θεού μέσα στον άνθρωπο συνιστά, μ' άλλα λόγια, συνένωση του Θεού με τον άνθρωπο. Έτσι, ο άνθρωπος-πλάσμα γίνεται μέτοχος της θείας φύσεως. Όποιος φτάνει σ' αυτή την κατάσταση, ονομάζεται και γίνεται πραγματικά θεός κατά χάρη! Σε τέτοια κατάσταση κληθήκαμε όλοι μας από τον Πλάστη κατά την πλάση των προπατόρων μας!
ΑΓΙΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΜΠΡΙΑΝΤΣΙΑΝΙΝΩΦ
Ποια ήταν η κλήση όλων μας από τον Πλάστη κατά τη Δημιουργία των προπατόρων μας και με τι αηδίες και ξεράσματα καθόμαστε κι ασχολούμαστε!
Διαγραφή