ΟΙ ΗΜΙΑΓΩΓΟΙ ΘΑ ΚΡΙΝΟΥΝ ΤΗ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΓΕΜΟΝΙΑ
Πριν από δέκα χρόνια, το μόνο που χρειαζόταν ήταν ένας χάρτης της παραγωγής ενέργειας και μπορούσε κανείς να εντοπίσει τα παγκόσμια συμφέροντα των ΗΠΑ.
Σε πέντε χρόνια, το μόνο που θα χρειαστεί κανείς θα είναι ένας χάρτης των μεγάλων κοιτασμάτων κοβαλτίου, λιθίου κ.λπ. για να προσδιορίσει σε ποιες περιοχές θα είναι πιο ενεργές οι ΗΠΑ.
Το παιχνίδι θα κρίνουν οι ημιαγωγοί υψηλής τεχνολογίας που είναι αναγκαίοι για την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Η πραγματικότητα είναι όμως, ότι η Κίνα το κατάλαβε αυτό πριν από χρόνια… Το Υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ, θέτει ελέγχους εξαγωγών για την Τεχνητή Νοημοσύνη και τους ημιαγωγούς, σε μια προσπάθεια να εμποδίσει την Κίνα από το να αποκτήσει τους ημιαγωγούς υψηλότερης τεχνολογίας που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε προηγμένα στρατιωτικά συστήματα κατά τη διάρκεια μιας μελλοντικής στρατιωτικής σύγκρουσης με τις ΗΠΑ.
Η χώρα που θα κερδίσει αυτόν τον τεχνολογικό πόλεμο θα διαθέτει τις πιο προηγμένες στρατιωτικές δυνατότητες, οι οποίες θα βασίζονται σε ημιαγωγούς υψηλής τεχνολογίας.
Η Κίνα έθεσε το 2030 ως ημερομηνία-στόχο για να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Αναμένει επίσης να είναι ισότιμη με τις ΗΠΑ στρατιωτικά μέχρι το 2035.
Οι ημιαγωγοί υψηλών προδιαγραφών είναι το κλειδί για την επίτευξη αυτού του στόχου. Τα τσιπ υψηλών προδιαγραφών είναι απαραίτητα για την Τεχνητή Νοημοσύνη, τους υπερυπολογιστές και την εργαλειοποίηση της τεχνολογίας που απαιτείται για την επίτευξη γεωπολιτικής ισχύος.
Σημειωτέον ότι οι κυρώσεις που αφορούν στην υψηλή τεχνολογία φαίνεται όντως να είναι πιο αποτελεσματικές από άλλες κυρώσεις που έχει επιβάλει η Δύση στη Ρωσία και το Ιράν.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Intel ανέφερε στο Νταβός: «Οι αλυσίδες εφοδιασμού τσιπ θα διαμορφώσουν τη γεωπολιτική περισσότερο από ό,τι το πετρέλαιο τα επόμενα 50 χρόνια.
Τον τελευταίο χρόνο έγινε περισσότερη συζήτηση για τον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο από κάθε άλλη φορά στο πρόσφατο παρελθόν. Οι ημιαγωγοί είναι πιθανόν να διαδραματίσουν τεράστιο ρόλο στην έναρξη και τη νίκη σε οποιαδήποτε τέτοια παγκόσμια σύγκρουση».
Ημιαγωγοί: Δύσκολη η κατασκευή
Αν και η εξωτερική ανάθεση της κατασκευής ημιαγωγών (στην Ασία κατασκευάζεται σήμερα το 75% των ημιαγωγών παγκοσμίως) ήταν γνωστό πρόβλημα εδώ και χρόνια, αυτό οξύνθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η επακόλουθη διαταραχή στις κρίσιμες αλυσίδες εφοδιασμού είχε ως αποτέλεσμα τη μαζική έλλειψη ημιαγωγών. Είναι έτσι κι αλλιώς δύσκολο να σχεδιάσει κανείς ημιαγωγούς, αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο να σχεδιαστούν ημιαγωγοί που μπορούν να κατασκευαστούν.
Η κατασκευή των αναγκαίων χυτηρίων είναι ζωτικής σημασίας. Το επίπεδο της ακρίβειας που απαιτείται για την κατασκευή των υψηλότερων προδιαγραφών ημιαγωγών είναι ανήκουστο σε οποιοδήποτε άλλο περιβάλλον κατασκευής.
Το κλειδί είναι το πάντρεμα του σχεδιασμού και της τεχνολογίας κατασκευής. Ενώ είναι εύκολο να φανταστεί κανείς ότι οι άνθρωποι καταγράφουν τα σχέδια των ημιαγωγών, εν τούτοις είναι πολύ δύσκολο να κατασκευασθούν.
Ακόμη και αν μία εταιρεία έδινε τα σχέδιά της, ένας ανταγωνιστής δεν θα μπορούσε να επωφεληθεί, λόγω της δυσκολίας στην κατασκευή. Στην πράξη, οι αμερικανικές εταιρείες πωλούν πολλούς ημιαγωγούς “μεσαίας τεχνολογίας” στην Κίνα.
Τα έσοδα από τις πωλήσεις αποτελούν σημαντικό μέρος των πόρων για την έρευνα και την ανάπτυξη νέων ημιαγωγών και χρηματοδοτούν επίσης την κατασκευή χυτηρίων.
Η Κίνα κάνει ό,τι μπορεί για να αναπτύξει τη δική της βιομηχανία ημιαγωγών. Όσον αφορά την τεχνολογία, είναι πίσω από τις ΗΠΑ, αλλά έχει καλύψει ένα μέρος του χάσματος.
Αλλά και οι ΗΠΑ είναι πίσω από την Ταϊβάν. Πρόσφατα η αμερικανική κυβέρνηση επέβαλε εκτεταμένους πρόσθετους περιορισμούς στην πρόσβαση της Κίνας σε προηγμένους ημιαγωγούς και στον εξοπλισμό που χρησιμοποιείται για την κατασκευή τους.
Εμπόδια στην Κίνα
Οι περιορισμοί δυσχεραίνουν την άδεια για την πώληση προηγμένων ημιαγωγών σε οντότητες εντός της Κίνας, στερώντας της σε μεγάλο βαθμό την υπολογιστική ισχύ που χρειάζεται για την ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Οι κανόνες επεκτείνουν επίσης τους περιορισμούς στα εργαλεία κατασκευής ημιαγωγών και σε βιομηχανίες που υποστηρίζουν την σχετική αλυσίδα εφοδιασμού.
Η επιβολή πρόσθετων περιορισμών από τις ΗΠΑ αποτελεί προσπάθεια να υπονομεύσει τις τεχνολογικές ικανότητες της Κίνας.
Περιορίζοντας τις αμερικανικές πωλήσεις, όμως, η βιομηχανία ημιαγωγών μπορεί να πληγεί, δυσχεραίνοντας την ικανότητά της Ουάσιγκτον να αποσπάσει περισσότερο έλεγχο στην τεχνολογία αιχμής, από την Ταϊβάν.
Αυτό θα διευκόλυνε ενδεχομένως την Κίνα να καλύψει τη διαφορά στον συγκεκριμένο τομέα. Να σημειωθεί, ότι πολλοί από τους ημιαγωγούς που πωλούνται στην Κίνα, καταλήγουν πίσω στις ΗΠΑ, καθώς αποτελούν συστατικά σε κινέζικα προϊόντα που εισάγονται στις ΗΠΑ.
Από εμπορική άποψη, υπάρχει μια πράξη εξισορρόπησης που απαιτεί λεπτές ισορροπίες από την Ουάσιγκτον, λόγω του ότι παραβλέπει το οικονομικό της συμφέρον για να υπηρετήσει γεωπολιτικές σκοιπιμότητες.
Είναι η εμμονή του νεοσυντηρητισμού να ελέγχει άλλες χώρες.
Παρ’ όλα αυτά, στο μέτωπο της ηλεκτρονικής τεχνολογίας, η Ουάσιγκτον δεν μπόρεσε να επιβάλει παγκόσμια οικονομική εξάρτηση, μονοπωλώντας τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
Όπως σημειώνει ο Αμερικανός καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Μιζούρι, Μίχαελ Χάντσον, «η Ουάσιγκτον δεν κατόρθωσε να εισπράξει οικονομικό ενοίκιο από τη χρέωση υψηλών τιμών για ημιαγωγούς υπολογιστών υψηλής τεχνολογίας».
Στην πρόθεση των ΗΠΑ να αποκλείσουν την Κίνα από την προμήθεια ημιαγωγών υψηλής τεχνολογίας, έγκειται και η απαγόρευση στην Ταϊβάν να πουλάει τέτοιους στην Κίνα.
Επί πλέον, επιδιώκοντας να αποκτήσει υψηλή τεχνολογία, η Ουάσιγκτον ζήτησε από την πολυεθνική εταιρεία κατασκευής και σχεδιασμού ημιαγωγών Taiwan Semiconductor Manufacturing Company Limited (TSMC) να κατασκευάσει το συντομότερο δυνατό, ένα συγκρότημα κατασκευής τσιπ στην Αριζόνα.
Ωστόσο, ο πρόεδρος της TSMC Μαρκ Λιού, διαπίστωσε ότι το εργοστάσιο αντιμετώπισε έλλειψη εργαζομένων που να διαθέτουν «την εξειδικευμένη τεχνογνωσία που απαιτείται για την εγκατάσταση εξοπλισμού σε εγκαταστάσεις ημιαγωγών».
Έτσι, το εργοστάσιο στην Αριζόνα, δεν θα ξεκινήσει την παραγωγή πριν από το 2025.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου