Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΑΣΜΕΝΟΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΔΕΙ
ΜΕΡΟΣ 1ο
Κοινοποιεί ο Γεωκών
Οι πρώτοι Χριστιανοί απολογητές και Πατέρες της Εκκλησίας θεωρούσαν την Ελληνική προπαίδεια ως βασικό όργανο της Θείας Οικονομίας ενεθάρρυναν την μελέτη των Ελλήνων κλασικών συγγραφέων ως στοιχειώδες κεφάλαιον της Χριστιανικής παιδείας….( Κωνσταντέλλου Πρωτοπρ. Καθηγητού Πανεπιστημίου )
Αποσπάσματα διάλεξης που έγινε στο Πανεπιστήμιο της Νοτίου Καρολίνας, Η.Π.Α. Χάρις εις την προθυμία του Π. Σταματίου Γανιάρη
Ο Απόστολος Παύλος είδε ένα λαμπρό φως να λάμπη γύρω του, και καθώς έπεσε χαμαί, ήκουσε την φωνή του Χριστού να του λέγει, «Σαούλ, Σαούλ, τι με διώκεις, ΣΚΛΗΡΟΝ ΣΟΙ ΠΡΟΣ ΚΕΝΤΡΑ ΛΑΚΤΙΖΕΙΝ». Αυτή ήτο μία ΕΛΛΗΝΙΚΗ παροιμιακή φράσις. Το «προς κέντρα λακτίζειν» εσήμαινε το να μάχεσαι κατά της βουλήσεως των θεών…
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΦΡΑΣΙΣ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΕΒΡΑΪΚΗ ΠΗΓΗ…
Ο Helmut H. Koester, καθηγητής στο Harvard και επιστημονική αυθεντία, γράφει τα εξής: «Σχετικά με την ελληνική φιλοσοφική παράδοση, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Απ. Παύλος, όσον αφορά το ύφος του κηρύγματός του και τον τρόπον υποστηρίξεως ιδεών, βασίζεται εις την διαλογική μέθοδο συζητήσεως των Κυνικών και Στωικών. Γενικά, η ρητορική του εκπαίδευσις ήτο Ελληνική μάλλον παρά ενός Ιουδαίου εκ Παλαιστίνης».
Οι αρχικές δυσφορίες εναντίον των ιδεών και θεολογικών απόψεων του Παύλου ήλθαν από Εβραίους Χριστιανούς, οι οποίοι κατέκριναν και δεν κατανοούσαν ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΑΠ. ΠΑΥΛΟΥ.
Τον αποδοκίμαζαν σκληρώς και τον κατηγορούσαν δια περιφρόνησι και προδοσία Χριστιανικών αληθειών, όπως τις εδέχοντο εκείνοι, και ότι τις αντικατέστησε με Ελληνικές ιδέες.
Όταν ο Απ. Παύλος έγραψε δια τον ‘’ ΑΓΡΑΦΟΝ ΝΟΜΟΝ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ ‘’ όπως εις Ρωμ. 2.14 και Α’ Κορινθ. 5, 1, χρησιμοποιούσε λόγους Ελλήνων φιλοσόφων. Το χρέος του Παύλου προς το Ελληνικό πνεύμα και πολιτισμό της εποχής του κατοπτρίζεται μέσα στις επιστολές του. Ιδού μερικά ακόμη παραδείγματα.
Όταν ο Απ. Παύλος γράφει εις τους Κορινθίους, «είτε Παύλος, είτε Απολλώς, είτε Κηφάς, είτε κόσμος, είτε ζωή, είτε θάνατος, είτε ενεστώτα, είτε μέλλοντα, πάντα υμών εστί» (Α’ Κορ. 3, 22), δανείζεται μια έκφραση των Στωικών, οι οποίοι εδίδασκαν ότι «όλα ανήκουν σε όλους». Αλλά ο Παύλος εχρησιμοποίησε το Στωικό ρητό με μια παραλλαγή δια να μη σκανδαλίσει τους αναγνώστας του.
Εις άλλο μέρος της ιδίας επιστολής (4.8) κάμνει χρείαν μιας ειρωνείας και σαρκασμού που συνήθιζαν να λέγουν οι Έλληνες φιλόσοφοι εναντίον εκείνων που αγνοούσαν να εφαρμόσουν το Δελφικό απόφθεγμα «γνώθι σαυτόν», που αναφέρεται σε εκείνους οι οποίοι ενόμιζαν ότι εγνώριζαν, ενώ δεν εγνώριζαν ότι δεν εγνώριζαν.
Όταν γράφει εις τους Κορινθίους, «ει τις δοκεί σοφός είναι εν υμίν εν τω αιώνι τούτω, μωρός γενέσθω, ίνα γένηται σοφός» (Α’ Κορ. 3, 18), μας υπενθυμίζει τον Πλάτωνα, ο οποίος γράφει, ότι ο σοφός άνθρωπος είναι αυτός που γνωρίζει εαυτόν, ότι δεν είναι καταρτισμένος δια την μελέτη της σοφίας.
Ένα ακόμη παράδειγμα του πως η Ελληνική σκέψι και η Χριστιανική διδασκαλία συζούν εις τον νουν του Απ. Παύλου. Εις την προς Γαλατάς επιστολήν του (5.13-21) ο Παύλος συμβουλεύει ότι οι Χριστιανοί πρέπει να ζουν πνευματικά ελεύθεροι, να μη υποτάσσονται εις τον ζυγόν της δουλείας, είτε δουλείας των παθών της σαρκός είτε των αυστηρών διατάξεων του νόμου.
Η Στωική φιλοσοφία είχε θέσει ως βασικό όρο της διδασκαλίας της την αρχή ότι η σωτηρία και ευτυχία του ατόμου συσχετίζονται με την εσωτερική ελευθερία. Ο Επίκτητος, άριστος αντιπρόσωπος της Στωικής φιλοσοφίας, εκήρυττε την ελευθερία από τα πάθη και τις επιθυμίες της σαρκός.
Όταν ο ΑΠ. Παύλος έγραφε πως ο Ιάκωβος, ο Κήφας και ο Ιωάννης ήσαν στύλοι («δοκούντες στύλοι είναι» Γαλ. 2.9), εχρησιμοποιούσε παράφρασι του Αισχύλου και του Ευριπίδου. Και εις άλλες επιστολές του ο Παύλος ομιλεί με όρους οι οποίοι καθαρά φανερώνουν το χρέος του εις την Ελληνική σκέψη.
Ο Επίκτητος γράφει: «Ο θέλει ου ποιεί, και ο μη θέλει ποιεί». Και ο Παύλος διακηρύττει: «Ου γαρ ο θέλω τούτο πράσσω, αλλ’ ο μισώ τούτο ποιώ» (Ρωμ. 7, 15). Ο Επίκτητος και ο Παύλος χρησιμοποιούν παρομοίους όρους δια να περιγράψουν το βραβείο νίκης δι’ ένα αθλητή. «Δος μοι απόδειξιν, ει νομίμως ήθλησας», γράφει ο πρώτος. Και ο Παύλος γράφει εις τον μαθητή του Τιμόθεο: «Εάν δε και αθλή τις, ου στεφανούται, εάν μη νομίμως αθλήση» (Β’ Τιμ. 2, 5).
Ο Απ. Παύλος, ήτο και γνώστης πολλών Ελληνικών παροιμιών, όπως «φθείρουσι ήθη χρηστά ομιλίαι κακαί» (Α’ Κορινθ. 15, 33), ρητόν που αποδίδεται εις τον Αθηναίο ποιητή Μένανδρο, ο οποίος το είχε διδαχθή από τον Επίκουρο.
Όταν ο Απ. Παύλος γράφει, «εγώ γαρ έμαθον εν οις ειμί αυτάρκης είναι» (Φιλιπ. 4, 11), χρησιμοποιεί την γλώσσα του Σωκράτη και των Στωικών, οι οποίοι ετόνιζαν πολύ την αρετήν αυτήν. Όταν ερωτούσαν τον Σωκράτη «ποιος είναι ο πιο πλούσιος στον κόσμος», εκείνος απαντούσε: «εκείνος που αρκείται εις τα ολίγα».
Οι Έλληνες εθεωρούσαν τον παρόντα χρόνον ως προερχόμενον εκ θελήματος Θεού, τον κόσμον ως καλόν και ωραίον και ως δώρο Θεού· τον άνθρωπον ως ένα ον, που έχει κλίσι προς τα πνευματικά και τα υλικά.
Ένα ον με προορισμόν το καθ’ ομοίωσιν προς τον Θεόν, φθάνον εις το στάδιο της θεώσεως δια της παιδείας και καλλιεργείας της διανοίας, της θεωρίας και επιστημονικής ερεύνης, και της καλλιεργείας του πνεύματος.
Η θρησκευτική των Ελλήνων περί ανθρώπου δεν ήτο αντίθετη προς την χριστιανική διδασκαλία περί ανθρώπου ως εικόνα και ομοίωμα Θεού.
Η Ελληνική φιλοσοφία, ο Πλατωνισμός, Αριστοτελισμός και Στωικισμός, έβλεπε εις τον κόσμον την ενέργεια και πρόνοια του Θεού, την θεία παρουσία εις την δημιουργία του κόσμου αλλά και εις τον νουν, την ζωήν και τις εμπειρίες του ανθρώπου.
Η ανθρώπινη ευφυΐα εθεωρείτο ως μία διαρκής δημιουργική και προοδευτική ενέργεια του Δημιουργού.
Η θεία παρουσία εις τον νουν, εις το δημιουργικό πνεύμα και εις τις ηθικές αρχές του ανθρώπου, που ήσαν κοινά χαρακτηριστικά της διδασκαλίας των Ελλήνων διανοουμένων, έκαμε πιο εύκολη την επαφή μεταξύ της Ελληνικής σκέψεως και της χριστιανικής θρησκείας.
Η σπουδαιότης της Ελληνικής φιλοσοφίας ως πρόδρομος του Χριστού διατυπώθηκε ολίγα χρόνια αργότερα από τον Κλήμεντα τον Αλεξανδρέα . Ο Κλήμης γράφει ότι πριν από την έλευση του Χριστού «η φιλοσοφία ήσαν αναγκαία προς καταρτισμό των Ελλήνων εις την αρετήν» και τους εδόθη υπό του Θεού, «καθότι ο Θεός είναι η πηγή παντός αγαθού».
Πως οι Πατέρες δικαιολογούσαν την υιοθέτησι της Ελληνικής σκέψεως; Η καλύτερη απάντησις εις το ερώτημα τούτο εδόθη από τον Σωκράτη, τον εκκλησιαστικό ιστορικό του τετάρτου αιώνος, ο οποίος γράφει: «Η Ελληνική παίδευσις, ούτε παρά του Χριστού, ούτε παρά των αυτού μαθητών, ή ως θεόπνευστος εδέχθη, ή ως επιβλαβής εξεβλήθη. Και τούτο, ως ηγούμαι, ουκ απρονοήτως εποίησαν.
Πολλοί γαρ των παρ’ Έλλησι φιλοσοφησάντων, ου μακράν του γνώναι τον Θεόν εγένοντο». Και προσθέτει εις το ίδιο κεφάλαιο (Γ, 16) τα εξής οικουμενικής φύσεως λόγια: «Το δε καλόν και την αλήθειαν έχοντες, πάντα προσλαμβάνομεν δοκιμάζοντες. Το γαρ καλόν ένθα αν η, ίδιον της αληθείας εστίν».
Έχει διαπιστωθή ευρέως από ειδικούς πατρολόγους των πρώτων χριστιανικών χρόνων ότι πολλές χριστιανικές διδασκαλίες, όπως το δόγμα περί «πνευματικών ύμνων», και μουσικές τάσεις ήσαν προϊόντα της προχριστιανικής Ελληνικής φιλοσοφίας και θρησκευτικών παραδόσεων.
Λόγου χάριν, ο Διατονικός Πρώτος Ήχος της βυζαντινής μουσικής ονομάζεται Δώριος διότι εχρησιμοποιήθη πρώτον από τους Δωριείς. Ο εύθυμος και θερμός χαρακτήρας του, το επιβλητικό και ωραίον ύφος του πολύ ομοιάζουν με την αρχαία Ελληνική νοοτροπία, διάθεσι και ύφος.
Η έμφυτος κλίσις και ώθησις προς την εικονική αναπαράστασι εις την αρχαία Ελληνική θρησκευτικότητα άφησε ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα εις την Ορθόδοξο Εκκλησία. Η σπουδαιότης του τελετουργικού εις την λατρεία, τα ιερά σύμβολα και ιερά μυστήρια εις την Ορθοδοξίαν είχαν παρόμοιους τύπους εις την σκέψι και ζωή του αρχαίου Ελληνισμού.
Η Θεία Ευχαριστία, ως «αναίμακτος θυσία», μας υπενθυμίζει την «λογική θυσία» εις την αρχαία Ελληνική θρησκεία, ως προσωπική και μυστική λατρεία προς τον Θεόν, δια της οποίας ο άνθρωπος ηνούτο με την θεία φύσι κατά ένα μυστηριακό τρόπο.
Ο Ελληνικός γάμος εις την προχριστιανική εποχή ήτο περισσότερο από θρησκευτική πράξις· ήτο ένα μυστήριο μέσα εις την λειτουργία των Μυστηρίων Ελευσινίων, Διονυσιακών ή άλλων. Ο Ελληνικός γάμος εις την Πυθαγόρεια παράδοσι εθεωρείτο ένα μυστήριο.
Ο Απόστολος Παύλος εχρησιμοποίησε την ίδια ιδέα όταν έγραψε, «το μυστήριον τούτο μέγα εστί» (Εφεσ. 5. 32). Ο καθαγιασμός του ζεύγους, και ιδιαίτερα της νύμφης, ήτο ένα βασικό στοιχείο της τελετής του γάμου των αρχαίων Ελλήνων
Εκτός από τους εκκλησιαστικούς Πατέρες, συγγραφείς και υμνογράφους, οι οποίοι εχρησιμοποίησαν την Ελληνική φιλοσοφική γραμματεία δια να υποστηρίξουν και αναπτύξουν την χριστιανική θεολογία, οι Οικουμενικές Σύνοδοι από το 325 έως το 787 (μ.Χ.) εχρησιμοποίησαν ευρέως τους Ελληνικούς φιλοσοφικούς όρους και εννοίας δια να διατυπώσουν τα δόγματα περί Θεού, περί Χριστού, περί Αγίου Πνεύματος, περί ανθρώπου εικονογραφίας και άλλες πτυχές της χριστιανικής διδασκαλίας.
Επαναλαμβάνομε ότι η θεολογική και δογματική διατύπωσις της χριστιανικής πίστεως δεν θα κατορθώνετο χωρίς την χρησιμοποίησι της Ελληνικής γλώσσης και της Ελληνικής πνευματικής κληρονομίας.
ΠΗΓΗ: Ορθόδοξη Ομάδα Δογματικής Έρευνας
ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΠΟΥ ΞΕΧΕΙΛΙΖΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΕΛΗ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣΥΝΗ, ΑΠΑΙΔΕΥΣΙΑ ΚΑΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ. ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ ΜΟΥ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΑΝΤΕΛΗ ΜΟΥ, ΤΑ ΙΔΙΑ ΓΕΡΟΚΩΝ ΜΟΥ. Ο ΙΔΙΟΣ ΑΡΡΩΣΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΑ (ΜΑ ΠΟΣΟ ΑΓΓΡΑΜΜΑΤΟΣΥΝΗ!!!!), ΤΩΡΑ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΟΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΫΠΗΡΧΕ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΒΡΗΚΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ. ΠΟΣΟ ΣΤΟΚΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΦΩΤΙΣΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΕΦΟΥΝ ΑΜΕΡΙΣΤΗ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΣΤΟΝ ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΘΕΟ ΚΙ ΟΧΙ ΝΑ ΚΑΥΧΙΩΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ, ΑΦΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΦΩΤΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΕΤΥΧΑΝ ΟΤΙ ΠΕΤΥΧΑΝ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΩΡΑ ΒΕΒΑΙΑ ΤΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΡΟΚΩΝ, ΠΟΥ ΜΑΣ ΜΟΣΤΡΑΡΕΙ ΤΟΝ ΕΓΓΑΜΟ ΙΕΡΕΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΓΙΑ ΓΕΡΟΝΤΑ, ΠΟΥ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΤΡΑΠΕΖΑΚΙΑ 6-7 ΑΤΟΜΑ ΚΑΙ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΜΙΛΑΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ (ΠΟΣΟ ΒΑΡΕΜΕΝΟΙ), ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΡΡΙΨΕΙ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΤΗ ΜΙΣΗ ΝΕΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΙΣΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΑΛΛΑ.
ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΠΟΥ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΤΗΝ ΠΑΛΆΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΟΤΑΝ Ο ΠΑΠΑΣ ΛΕΕΙ ΤΟΝ 50ο ΨΑΛΜΟ ΤΟΥ ΔΑΒΙΔ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΙΣΟΔΟ; Ο π.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΠΟΥ ΚΑΜΩΝΕΤΑΙ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ, ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΤΟΝ ΨΑΛΜΟ;
ΘΑ ΕΡΘΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΟΥΛΜΑΝ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΚΟΣΜΟ, ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΕΞΗΓΗΣΕΙ. ΝΑ ΔΟΥΜΕ, ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΚΟΜΠΟΣΚΟΙΝΙ ΘΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΤΟ ΑΚΑΘΑΡΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΑΚΙ;
ΣΙΓΑ ΒΡΕ ΜΗ ΣΑΣ ΜΙΛΗΣΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ, ΠΛΑΝΗΜΕΝΟΙ
Το ακάθαρτο πνεύμα, δεν είναι δυνατόν να προτρέπει τους ανθρώπους σε μετάνοια εξομολόγηση και Θεία Κοινωνία, όπως λέει ο γέροντας και ο Γεωκών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει εδάφιο στην Καινή Διαθήκη που το εξηγεί αυτό ό ίδιος ο Χριστός μας. Εσείς που τα γράφετε αυτά δεν το έχετε διαβάσει?? Είστε εκτός Καινής Διαθήκης!!
Κωνσταντίνα
ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΥ ΣΟΥ ΤΟ ΛΕΩ ΑΛΛΑ ΕΙΣΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΡΗΧΗ ΚΑΙ ΑΚΑΤΗΧΗΤΗ. ΕΝΑΣ ΠΛΑΝΗΜΕΝΟΣ ΣΑΝ ΤΟΝ ΓΕΡΟΚΩΝ, ΠΟΥ ΑΠΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΠΡΟΤΡΕΠΕΙ ΣΕ ΜΕΤΑΝΟΙΑ, ΑΦΟΥ ΑΓΝΟΕΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ. ΕΣΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ;;;; ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΠΛΑΝΟΥΣΑΝ. Ο ΑΡΕΙΟΣ ΔΕΝ ΠΡΟΕΤΡΕΠΕ ΣΕ ΜΕΤΑΝΟΙΑ; ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΕ ΕΤΣΙ ΦΑΙΔΡΑ ΚΑΙ ΠΛΑΝΗΜΕΝΑ ΕΝΑΝ ΑΡΧΙΑΙΡΕΤΙΚΟ. ΔΩΣΕ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ Κ.Δ. ΠΟΥ ΕΞΗΓΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΠΕΣ ΜΟΥ ΠΟΙΕΣ ΓΡΑΦΕΣ ΕΝΝΟΥΣΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΑ ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΝΟΜΑΖΕ ΟΙΚΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΤΟΥ ΤΟΝ ΝΑΟ ΤΟΥ ΣΟΛΟΜΩΝΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΟΝΟΜΑΖΑΝ ΡΑΒΒΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΗΡΘΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΥΣΕΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΜΩΥΣΕΩΣ ΑΛΛΑ ΝΑ ΤΟΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΓΝΟΙΑ ΤΗΣ Κ.Δ. ΕΧΕΙΣ ΕΣΥ, ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ Η Κ.Δ. ΕΡΜΗΝΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΡΟΚΩΝ. ΝΑ ΒΓΕΙ Ο ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ π.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΝ ΑΝΤΡΑΣ ΝΑ ΠΕΙ ΕΓΩ ΤΑ ΛΕΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΑΖΩ ΕΝΑΝ ΑΚΑΤΗΧΗΤΟ ΠΛΑΝΗΜΕΝΟ ΣΑΝ ΤΟΝ ΓΕΡΟΚΩΝ ΝΑ ΤΑ ΛΕΕΙ. ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ.
ΣΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΤΟΝΟ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΩ ΤΟΝ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟ ΓΕΡΟΝΤΑ, ΘΕΛΕΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ.
" ΔΩΣΕ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ Κ.Δ. ΠΟΥ ΕΞΗΓΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ..."
ΔιαγραφήΤι λες τώρα?? Σοβαρά??
Όποιος διαβάζει την Καινή Διαθήκη ΞΕΡΕΙ!!!!!!!!!!!!
Κωνσταντίνα
Υ.Γ Και όποιος διαβάζει την Παλαιά Διαθήκη ΞΕΡΕΙ!!!!
ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΥΛΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΙΚΟΥ ΦΥΡΑΜΑΤΟΣ. ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΛΕΕΙ, ΔΕΝ ΥΠΕΚΦΕΥΓΕΙ. ΑΝ ΕΙΧΕΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΗΝ Κ.Δ. ΘΑ ΗΞΕΡΕΣ ΠΟΣΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΝΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΣΟΥΝ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΜΕΝΟ ΟΠΩΣ Ο ΚΟΥΛΗΣ ΤΟΝ ΤΣΙΟΡΔΑ. ΠΙΕΣ ΜΙΑ ΣΟΔΙΤΣΑ. ΚΡΙΜΑ ΠΟΥ ΡΥΠΑΙΝΕΙΣ ΤΟ ΕΝΔΟΞΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΔιαγραφήΌποιος ξέρει δεν ρωτάει, και δεν γράφει πράγματα αντίθετα από τον Λόγο του Χριστού μας...
ΔιαγραφήΚανείς δεν μπορεί να ρυπάνει το όνομα του Αγίου Κωνσταντίνου,
ούτε και αυτό το ξέρεις??
Κωνσταντίνα
Υ.Γ. μου αρέσει η σόδα...
όλοι όσοι γνωρίζουν την Καινή Διαθήκη μπορούν καταλάβουν
και όσοι δεν γνωρίζουν όταν την διαβάσουν θα δούν ξεκάθαρα ότι
γράφεις αδικαιολόγητες συκοφαντίες με το να λές για τους συνανθρώπους σου
ότι καλούν τα ακάθαρτα πνεύματα. Ο Χριστός μας το λέει και όχι εγώ. Δέν είναι
δυνατόν ο διάβολος να προτρέπει τους ανθρώπους σε μετάνοια, εξομολόγηση και Θεία Κοινωνία.
Ρώτα τον πνευματικό σου!
Σας "ποναει" πολυ ο Άρειος που αποδεχοταν την αρχαιοελληνικη γραμματεια και εξηγησε ικανως τη σχεση μεταξυ Χριστιανισμου-Ελληνισμου και δεν αποδεχοταν τα βιβλια των Εβραιων ως το ΜΟΝΑΔΙΚΟ θεσφατον.
ΔιαγραφήΠΟΣΟ ΜΙΣΟΣ ΘΕΕ ΜΟΥ, ΠΟΣΗ ΚΑΚΙΑ, τόσο πολύ που τους τυφλώνει και δεν βλέπουν ότι ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΠΗΓΗ: Ορθόδοξη Ομάδα Δογματικής Έρευνας, εγώ απλά το έχω κοινοποίηση, και είναι Αποσπάσματα διάλεξης που έγινε στο Πανεπιστήμιο της Νοτίου Καρολίνας, Η.Π.Α. Χάρις εις την προθυμία του Π. Σταματίου Γανιάρη
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά είναι πλέον καθαρό ότι αυτό που σας ποναει είναι η Αλήθεια του ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ –ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ, είστε τρομοκρατημένοι διότι γνωρίζετε από το αφεντικό σας αυτό που έρχεται και δεν μπορείτε να το σταματήσετε, έρχεται το ΦΩΣ και σας τρομάζει διότι ανήκετε στο σκοτάδι, Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΦΩΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ, ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ, Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΘΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ
ΠΟΥ ΕΙΔΕΣ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΑΙΡΕΤΙΚΕ ΟΤΑΝ ΔΙΑΣΤΡΕΦΕΙΣ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΩΝ ΓΡΑΦΩΝ. ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΣΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΙΡΕΣΕΩΣ ΣΟΥ. ΕΧΕΙΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ Ο ΒΑΣΙΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΓΩΝΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ. ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΑ ΠΗΓΗ, ΤΙ ΜΕ ΑΥΤΟ; ΣΤΗΝ ΕΣΠΕΡΙΑ ΔΙΔΑΧΕΣ ΠΕΡΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ; ΠΟΣΟ ΛΥΠΗΡΟ. ΑΚΟΥ ΓΕΡΟΚΩΝ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΠΛΑΣΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΚΙ ΟΧΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ. ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΣ ΕΠΑΡΣΗ ΚΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΟΤΙ ΤΟΥ ΟΦΕΙΛΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ, ΕΝΩ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΤΑΙ ΤΟΙΣ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΙΣ. ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΑΓΝΟΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΦΗΤΕΥΤΗΚΕ Ο ΜΕΣΣΙΑΣ (ΣΤΗΝ Π.Δ.) ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΙΣ ΓΡΑΦΕΣ (ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΗΝ Π.Δ.) ΕΙΣΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΤΑΤΟΣ ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙΣ ΕΝΑΝ ΧΡΙΣΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ.
ΔιαγραφήΑΥΤΗ ΤΗ ΜΠΟΥΡΔΑ ΠΕΡΙ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΟΨΕ ΤΗΝ. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΚΤΗΤΗΣ ΑΛΛΑ Η ΗΡΕΜΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ. ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΛΑΝΕΜΕΝΑ ΛΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΚΟΣΜΟ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΣΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ π.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΑΝΔΡΙΣΜΟ ΝΑ ΒΓΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΤΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΙ ΕΚΕΙΝΟΣ; ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΣΕ ΑΥΤΟΝ;
Γ. Μεταξάς Θεολόγος: ‘’Πολλοί είναι εκείνοι που επιμένουν ότι ο Ελληνισμός δεν συνάδει με τον Χριστιανισμό. Εκείνοι δε που προσπαθούν περισσότερο να μας αποπροσανατολίσουν από την αλήθεια, είναι οι εβραΐζοντες και εκείνοι που αρνούνται πεισματικά να αποβάλλουν τις παρωπίδες του νοός και να δουν την αλήθεια όπως αυτή είναι…….παραποιώντας την πραγματικότητα και δημιουργώντας ένα κλίμα διχόνοιας μεταξύ των Ελλήνων…..’’
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΕΛΕΤΑΤΕ ΤΑΣ ΓΡΑΦΑΣ ΕΛΕΓΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ. ΔΕΝ ΕΝΝΟΟΥΣΕ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ, ΑΦΟΥ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΝ ΚΩΔΙΚΕΣ ΑΥΤΩΝ, ΑΛΛΑ ΤΟΝ ΝΟΜΟΝ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΣΤΟΝ ΜΩΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΥ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ Π.Δ. ΑΛΛΩΣΤΕ Ο ΙΔΙΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΗΡΘΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΥΣΕΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟΝ ΑΛΛΑ ΝΑ ΤΟΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ. ΠΕΡΑΣΑΝ ΓΕΝΝΙΕΣ ΕΠΙ ΓΕΝΝΙΩΝ ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΒΓΗΚΕ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕΙ ΤΗΝ ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΗ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΒΕΘΗΚΕ ΕΝΑΣ ΓΕΡΟΚΩΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ. ΠΟΣΟ ΠΛΑΝΕΜΕΝΟΣ.
Διαγραφήγράφεις:
Διαγραφή"ΑΛΛΩΣΤΕ Ο ΙΔΙΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΗΡΘΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΥΣΕΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟΝ ΑΛΛΑ ΝΑ ΤΟΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ."
άλλα λέει ο Χριστός μας, άλλα γράφεις εσύ ότι λέει! Αυτό που γράφεις δεν υπάρχει παρα μόνο στο μυαλό σου.
ΠΟΥΘΕΝΑ δεν γράφει η γραφή τέτοιο πράγμα.
Κωνσταντίνα
όποιος θέλει να διαβάσει,
ας διαβάσει...
Εξαιρετικό κείμενο. Και ο Άγιος Νεκτάριος, αν θυμάμαι καλά, είχε γράψει για τον ιδιαίτερο ρόλο του Ελληνισμού στον κόσμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πολυγραφότατος άγιος Νεκτάριος, όπως ορθώς ανέφερε ο τελευταίος σχολιαστής, έχει γράψει σχετικά βιβλία για την καθοριστική συμβολή των Ελλήνων φιλοσόφων ως προς την προετοιμασία των ανθρώπων να δεχθούν την διδασκαλία του Χριστού και των αποστόλων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο τέλος του άρθρου αναφέρεται η πηγή, που δεν είναι ο Γέωκων ούτε ο πνευματικός του. Αλλά μέσα στην φούρια ορισμένων να κατηγορήσετε, ούτε αυτό δεν ήσασταν σε θέση να κατανοήσετε. Κατά τα άλλα, παριστάνετε τις κατέχουσες την απόλυτη αλήθεια.