Δευτέρα 12 Ιουνίου 2023

ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ «ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΑΔΕΛΦΟ» ΚΑΙ ΜΕΓΙΣΤΟ ΣΥΝΘΕΤΗ ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ

«ΙΔΟΥ Ο ΝΥΜΦΙΟΣ» ΗΛΘΕ!

ΒΙΝΤΕΟ



 
Γράφει ο Γιώργος Βολουδάκης

Δεν είναι μόνο που εμβρόντητος δεν κατορθώνω τίποτε να γράψω...Είναι που όλα όσα σκέφτομαι είναι λίγα και ασήμαντα, όση σπουδή κι αν έχουν, όσο μεγάλη σκέψη κι αν τα δορυφορεί, όλα όσα καταιγιστικά χτυπάνε στα τοιχώματα της μνήμης μου, τα ενδύει η σιωπή της αναχώρησής σου...

Όλος ο κόσμος ξέρει την μουσική μεγαλοφυία σου, αλλά μόνον όσοι τίμησες με την φιλία σου  ξέρουμε την αγάπη και την τρυφερότητα, την αγνότητα μικρού παιδιού που έχει η ψυχή σου. Αυτή που συνεχίζει να υπάρχει τώρα πλέον πέρα από κάθε χρονικό ή χωρικό όριο...

Όταν πριν χρόνια μιλώντας για τη μουσική σου μου είπες για το μυστικό σου έργο «Ιδού Ο Νυμφίος» κατάλαβα ότι επέλεξες για τίτλο την έλευση Εκείνου που θα παραλάμβανε την πολύτιμη ψυχή σου και σκέφτηκα ότι για να το ακούσω θα έπρεπε εσύ να έχεις φύγει οπότε προτιμούσα να μην έρθει αυτή η ώρα...

Αλλά «Ιδού Ο Νυμφίος» ήλθε! Και η Ελλάδα πενθεί το μεγαλύτερο συνθέτη της, αυτό δεν το γράφω σαν φίλος αλλά σαν Έλληνας που υπηρετεί την λογοτεχνία 47 συναπτά έτη έχοντας και μια ελάχιστη μουσική (βυζαντινή) παιδεία...

Αγαπώ τον Μάνο Χατζηδάκη που επίσης είχα γνωρίσει, εκτιμώ το έργο του Μίκη Θεοδωράκη, αλλά έργα μεγάλου μουσικού ύψους όπως οι «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» ή «Η Λειτουργία του Ορφέα» δεν έχουν γραφεί από κανέναν άλλο συνθέτη και ούτε πρόκειται...

Καθώς με δάκρυα γράφω αυτές τις γραμμές, θέλω να μοιραστώ την οδύνη της απουσίας σου με έναν κοινό μας φίλο, τον σπουδαίο συγγραφέα Γιώργο Ρωμανό τον οποίο εσύ μου γνώρισες και να παραθέσω εδώ τον χθεσινό αποχαιρετισμό του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook τον οποίο συνοδεύει με μια φωτογραφία μας από συναυλία σου. Γράφει:

«Έφυγε χθες για το αιώνιο ταξίδι ο μεγάλος Μουσικοσυνθέτης και παλιός φίλος Γιάννης Μαρκόπουλος.

Κατά την ταπεινή μου γνώμη ήταν μουσικά ο σπουδαιότερος από όλους εκείνους με τους οποίους συνυπήρξε στο μουσικό στερέωμα της Ελλάδος την οποία τόσο πολύ αγάπησε και τίμησε με την μουσική του ιδιοφυία.

Με το άγνωστο στους πολλούς συνθετικό του ορχηστρικό έργο είχε σπουδαία διαδρομή στο εξωτερικό και επάξια κατέκτησε ξεχωριστή διεθνή θέση.

Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα σε σκεπάσει αγαπητέ μου Γιάννη.
Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένειά του».


 
Η Βασιλική σου, ο προστάτης άγγελος της ζωής σου και η Λέγκα, ο φωτεινός σου άγγελος, είμαι βέβαιος ότι θα σε έχουν αισθητό παραστάτη σε όλη τους τη ζωή.

Γιάννη, την γη ολόκληρη έσεισες με την μουσική σου, πολλή χαρά έδωσες στους ανθρώπους, αυτήν την χαρά εύχομαι να βρεις στον ουρανό και είθε να βρεθούμε και πάλι όλοι μαζί, να πιούμε το νέο αιώνιο κρασί μαζί με τον Χριστό όπως Εκείνος το είπε: «Λέγω δὲ ὑμῖν ὅτι οὐ μὴ πίω ἀπ᾿ ἄρτι ἐκ τούτου τοῦ γενήματος τῆς ἀμπέλου, ἕως τῆς ἡμέρας ἐκείνης, ὅταν αὐτὸ πίνω μεθ᾿ ὑμῶν καινὸν ἐν τῇ βασιλείᾳ τοῦ Πατρός μου.»

Ιδού ο Νυμφίος κάθε ψυχής, ήλθε όπως ήθελες μυστικά και παρέλαβε ήδη την δική σου χαριτωμένη ψυχή.

Με το τραγούδι μας σε χαιρετώ αιώνιε φίλε μου







Καλό Παράδεισο Μεγάλε μου αδελφέ
Καλήν αντάμωση εκτός χρόνου


 Γ.Ε. Βολουδάκης   



1 σχόλιο:

  1. ΕΤΣΙ ΜΠΡΑΒΟ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ,ΜΙΑ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΙΜΗΣ ΚΑΙ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΟΛΩΝ ΥΜΩΝ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΤΟΥ ΟΙΜΟΥ.
    ΤΥΧΕΡΕ ΠΟΥ ΣΥΝΥΠΑΡΞΕΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥ.
    ΤΟΝ ΔΙΕΚΡΙΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΙΑΤΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΘΑ ΖΕΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕΛΩΔΙΚΑ ΣΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΜΟΥ ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΜΕΤΕΦΕΡΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ,ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ.
    ΝΑ ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΟΙΚΕΙΕ ΓΝΩΣΤΕ ή ΑΓΝΩΣΤΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή