Τετάρτη 31 Μαΐου 2023

ΔΕΝ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΠΙΑ, ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΣ!!!

Ο Π.Ο.Υ. ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΘΑ «ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΗΤΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ» ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ

ΒΙΝΤΕΟ



Γράφει ο Μιχάλης Νεβραδάκης, Ph.D.

Μια νέα πρωτοβουλία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ζητά από τα κράτη μέλη να καταπολεμήσουν αυτό που ο οργανισμός αποκαλεί «πανδημία πληροφοριών» - μια υπεραφθονία πληροφοριών, «ακριβών ή όχι», που καθιστά δύσκολο για τους ανθρώπους να «υιοθετήσουν συμπεριφορές που θα προστατεύσουν την υγεία τους και την υγεία των οικογενειών και των κοινοτήτων τους».12

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) προτείνει ένα σύνολο συστάσεων για «συστήματα επιτήρησης κοινωνικής ακρόασης» που έχουν σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσουν αυτό που περιγράφει ως «απειλή για την υγεία» που θέτει η διαδικτυακή «παραπληροφόρηση».

Η πρωτοβουλία του ΠΟΥ για την ετοιμότητα και την ανθεκτικότητα στις αναδυόμενες απειλές (PRET) ισχυρίζεται ότι η «παραπληροφόρηση» έχει οδηγήσει σε μια «πανδημία πληροφοριών» που αποτελεί απειλή - ακόμη και σε περιπτώσεις όπου οι πληροφορίες είναι «ακριβείς».

Το PRET έχει σηκώσει τα φρύδια, σε μια εποχή που τα κράτη μέλη του ΠΟΥ συμμετέχουν σε διαπραγματεύσεις για δύο αμφιλεγόμενα μέσα: τη «συνθήκη πανδημίας» και τις τροποποιήσεις του Διεθνούς Υγειονομικού Κανονισμού (ΔΥΚ).

Το τελευταίο προσχέδιο της συνθήκης για την πανδημία περιέχει γλώσσα για το πώς τα κράτη μέλη του ΠΟΥ θα δεσμευτούν για «κοινωνική ακρόαση». Σύμφωνα με το άρθρο 18 στοιχείο β), τα κράτη μέλη του ΠΟΥ δεσμεύονται:

«Διεξαγωγή τακτικής προσέγγισης της κοινότητας, κοινωνικής ακρόασης και περιοδικής ανάλυσης και διαβουλεύσεων με οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και μέσα ενημέρωσης για τον εντοπισμό της επικράτησης και των προφίλ της παραπληροφόρησης, τα οποία συμβάλλουν στον σχεδιασμό στρατηγικών επικοινωνίας και ανταλλαγής μηνυμάτων για το κοινό για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης, της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων, ενισχύοντας έτσι την εμπιστοσύνη του κοινού και προωθώντας την τήρηση των μέτρων δημόσιας υγείας και κοινωνικών μέτρων».

Σχολιάζοντας τις προτάσεις «κοινωνικής ακρόασης» του PRET, ο Michael Rectenwald, Ph.D., συγγραφέας του «Google Archipelago: The Digital Gulag and the Simulation of Freedom» και πρώην καθηγητής φιλελεύθερων σπουδών του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, δήλωσε στο The Defender:

«Η πρωτοβουλία PRET του ΠΟΥ αποτελεί μέρος της προσπάθειας του ΟΗΕ να καθιερώσει παγκόσμια «ιατρική» τυραννία χρησιμοποιώντας επιτήρηση, «κοινωνική ακρόαση» και λογοκρισία. Το PRET είναι ο τεχνοκρατικός βραχίονας της προτεινόμενης συνθήκης πανδημίας του ΠΟΥ, η οποία, εάν γίνει αποδεκτή από τα έθνη-κράτη, θα ισοδυναμεί με την παράδοση της εθνικής και ατομικής κυριαρχίας σε αυτό το σώμα «παγκόσμιας διακυβέρνησης».

«Υπάρχει καλύτερος τρόπος για να εγκαθιδρυθεί μια παγκόσμια κυβέρνηση από τη χρήση των λεγόμενων παγκόσμιων κρίσεων που πρέπει να αντιμετωπιστούν με τίποτα λιγότερο από την «παγκόσμια διακυβέρνηση»; Υπενθυμίζω στους αναγνώστες ότι δεν μπορείτε να συμμορφωθείτε για να βγείτε από την τυραννία».

Ο ΠΟΥ θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για την παρακολούθηση των συνομιλιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Ένα έγγραφο του ΠΟΥ που περιγράφει την πρωτοβουλία PRET — «Ενότητα 1: Σχεδιασμός για πανδημίες αναπνευστικών παθογόνων, Έκδοση 1.0» — περιέχει έναν ορισμό της πανδημίας πληροφοριών:

"Infodemic είναι η υπεραφθονία πληροφοριών - ακριβών ή όχι - που καθιστά δύσκολο για τα άτομα να υιοθετήσουν συμπεριφορές που θα προστατεύσουν την υγεία τους και την υγεία των οικογενειών και των κοινοτήτων τους.

«Η πανδημία πληροφοριών μπορεί να επηρεάσει άμεσα την υγεία, να παρεμποδίσει την εφαρμογή αντιμέτρων δημόσιας υγείας και να υπονομεύσει την εμπιστοσύνη και την κοινωνική συνοχή».

Το έγγραφο συνιστά ότι, ως απάντηση στην «πανδημία πληροφοριών», οι χώρες θα πρέπει να «ενσωματώσουν τα πιο πρόσφατα εργαλεία και προσεγγίσεις για κοινή μάθηση και συλλογική δράση που θεσπίστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19».

Σύμφωνα με το έγγραφο του ΠΟΥ, αυτό μπορεί να γίνει εάν οι κυβερνήσεις «δημιουργήσουν και επενδύσουν σε πόρους για συστήματα παρακολούθησης κοινωνικής ακρόασης και ικανότητες για τον εντοπισμό ανησυχιών, καθώς και φημών και παραπληροφόρησης».



Τέτοιοι πόροι περιλαμβάνουν «νέα εργαλεία και προσεγγίσεις για κοινωνική ακρόαση ... χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, για να ακούσουμε τις ανησυχίες του πληθυσμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

Σύμφωνα με το έγγραφο:

«Για να οικοδομήσουμε εμπιστοσύνη, είναι σημαντικό να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες και τις ανησυχίες, να μεταδίδουμε έγκαιρες πληροφορίες και να εκπαιδεύουμε τους ηγέτες και τους εργαζόμενους στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης στις αρχές επικοινωνίας κινδύνου και να ενθαρρύνουμε την εφαρμογή τους».

Οι επικοινωνίες κινδύνου «θα πρέπει να προσαρμόζονται στην κοινότητα ενδιαφέροντος, εστιάζοντας και δίνοντας προτεραιότητα στις ευάλωτες ομάδες», ανέφερε ο Π.Ο.Υ.

Η «προσαρμοσμένη» επικοινωνία αποτέλεσε χαρακτηριστικό γνώρισμα των προσπαθειών δημόσιας υγείας κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.

Για παράδειγμα, τον Νοέμβριο του 2021, το Ίδρυμα Rockefeller, το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών και το Συμβούλιο Έρευνας Κοινωνικών Επιστημών ξεκίνησαν το έργο Mercury, το οποίο είχε ως στόχο «να αυξήσει την πρόσληψη εμβολίων COVID-19 και άλλων συνιστώμενων μέτρων δημόσιας υγείας αντιμετωπίζοντας την παραπληροφόρηση και την παραπληροφόρηση» — εν μέρει μελετώντας «τις διαφορικές επιπτώσεις μεταξύ κοινωνικοδημογραφικών ομάδων».

Ομοίως, το PRET δηλώνει ότι θα «ενσωματώσει τα πιο πρόσφατα εργαλεία και προσεγγίσεις για κοινή μάθηση και συλλογική δράση που θεσπίστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19».

Αυτά τα «εργαλεία και προσεγγίσεις» θα μπορούσαν να αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια «οξέων αναπνευστικών επεισοδίων», σύμφωνα με το έγγραφο, το οποίο συνιστά στις κυβερνήσεις:

«Ανάπτυξη και εφαρμογή στρατηγικών επικοινωνίας και αλλαγής συμπεριφοράς με βάση πληροφορίες και δοκιμή τους κατά τη διάρκεια οξέων αναπνευστικών επεισοδίων, συμπεριλαμβανομένης της εποχικής γρίπης.

«Αυτό περιλαμβάνει την εφαρμογή της διαχείρισης της πληροφορίας σε όλους τους τομείς και την ύπαρξη συντονισμένης προσέγγισης με άλλους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της ακαδημαϊκής κοινότητας, της κοινωνίας των πολιτών και των διεθνών οργανισμών».

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Π.Ο.Υ. ασχολείται με τη λεγόμενη «πανδημία πληροφοριών».

Μια ανασκόπηση του Π.Ο.Υ. που δημοσιεύθηκε την 1η Σεπτεμβρίου 2022, με τίτλο «Infodemics and health misinformation: a systematic review of reviews», διαπίστωσε ότι «η infodemics και η παραπληροφόρηση... συχνά επηρεάζουν αρνητικά την ψυχική υγεία των ανθρώπων και αυξάνουν τη διστακτικότητα απέναντι στον εμβολιασμό και μπορούν να καθυστερήσουν την παροχή υγειονομικής περίθαλψης».

Στην ανασκόπηση, ο ΠΟΥ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η «infodemics» μπορεί να αντιμετωπιστεί με την «ανάπτυξη νομικών πολιτικών, τη δημιουργία και την προώθηση εκστρατειών ευαισθητοποίησης, τη βελτίωση του περιεχομένου που σχετίζεται με την υγεία στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και την αύξηση της ψηφιακής παιδείας και της παιδείας για την υγεία».

Και ένα ξεχωριστό, αχρονολόγητο έγγραφο του ΠΟΥ συμβουλεύει το κοινό για το πώς μπορούμε να «ισοπεδώσουμε την καμπύλη της πληροφορίας».

Ο Π.Ο.Υ. και η Google ανακοινώνουν συνεργασία με στόχο την «ιατρική παραπληροφόρηση»

(Σημ. Οίμου: Θα μας παραπληροφορούν εκείνοι, αλλά θα απαγορεύουν στους ειδικούς να μας πληροφορήσουν αν η πληροφορία δεν συμφέρει τα σχέδιά τους!!!)

Οι προτάσεις PRET του ΠΟΥ συνέπεσαν με μια νέα πολυετή συμφωνία συνεργασίας με την Google για την παροχή «αξιόπιστων πληροφοριών σχετικά με την υγεία για να βοηθήσουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να ανταποκριθούν σε αναδυόμενα και μελλοντικά ζητήματα δημόσιας υγείας».

Η συμφωνία ανακοινώθηκε στις 23 Μαΐου από τη Δρ Karen DeSalvo, επικεφαλής υγείας της Google, στο blog της εταιρείας. Έγραψε:

«Οι πληροφορίες είναι ένας κρίσιμος καθοριστικός παράγοντας της υγείας. Η λήψη των σωστών πληροφοριών, την κατάλληλη στιγμή μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερα αποτελέσματα υγείας για όλους. Αυτό το είδαμε από πρώτο χέρι με την πανδημία COVID-19, όταν ήταν δύσκολο για τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να βρουν χρήσιμες πληροφορίες στο διαδίκτυο.

«Συνεργαστήκαμε με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) σε μια σειρά προσπαθειών για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με την υγεία τους, από μια ειδοποίηση SOS έως την εμφάνιση τοπικά σχετικού περιεχομένου σχετικά με τον COVID-19 έως τις πολιτικές του YouTube σχετικά με την ιατρική παραπληροφόρηση».

Ένας τρόπος με τον οποίο η Google θα συνεργαστεί με τον ΠΟΥ είναι μέσω της δημιουργίας περισσότερων «πλαισίων πληροφοριών» που θα εμφανίζονται σε περίοπτη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης για ερωτήσεις σχετικά με την υγεία στην πλατφόρμα.

«Κάθε μέρα οι άνθρωποι έρχονται στην Αναζήτηση Google αναζητώντας αξιόπιστες πληροφορίες σχετικά με διάφορες καταστάσεις υγείας και συμπτώματα», έγραψε ο DeSalvo. «Για να τους βοηθήσουμε να έχουν πρόσβαση σε αξιόπιστες πληροφορίες, τα Πλαίσια Πληροφοριών μας παραθέτουν περιεχόμενο από αξιόπιστες πηγές που καλύπτουν εκατοντάδες καταστάσεις, από το κοινό κρυολόγημα έως το άγχος».

«Σε στενή συνεργασία με τον ΠΟΥ, σύντομα θα επεκταθούμε για να καλύψουμε περισσότερες καταστάσεις όπως η ΧΑΠ [χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια], η υπέρταση, ο διαβήτης τύπου 2, το Mpox, ο Έμπολα, η καταθλιπτική διαταραχή, η ελονοσία και πολλά άλλα», πρόσθεσε.

Η Google θα διαθέσει αυτά τα πλαίσια πληροφοριών σε διάφορες γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των αγγλικών, αραβικών, κινεζικών, γαλλικών, ρωσικών και ισπανικών.

Η ανάρτηση του DeSalvo στις 23 Μαΐου αφορούσε επίσης μια συνεχιζόμενη συνεργασία μεταξύ της Google και του ΠΟΥ, Open Health Stack (OHS), η οποία «βοηθά στην επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού των συστημάτων υγείας σε όλο τον κόσμο» και «μειώνει το εμπόδιο στην ισότιμη υγειονομική περίθαλψη».

Η Google απένειμε επίσης στον ΠΟΥ περισσότερα από 320 εκατομμύρια δολάρια "σε δωρεές διαφημίσεων Google Search μέσω επιχορηγήσεων διαφημίσεων" επιτρέποντας στον οργανισμό "να δημοσιεύει θέματα υγείας πέρα από το COVID-19, όπως το Mpox, η ψυχική υγεία, η γρίπη, ο Έμπολα και οι φυσικές καταστροφές".

Η Google πρόκειται να παράσχει επιπλέον 50 εκατομμύρια δολάρια σε επιχορηγήσεις διαφημίσεων στον ΠΟΥ φέτος.

Σύμφωνα με την Google, οι επιχορηγήσεις διαφημίσεων στον ΠΟΥ αντιπροσωπεύουν τη μεγαλύτερη τέτοια δωρεά της εταιρείας σε έναν μόνο οργανισμό.

Ξεχωριστά, η Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) έγραψε στο Twitter στις 22 Μαΐου σχετικά με τις προσπάθειες του ίδιου του οργανισμού για την καταπολέμηση της υποτιθέμενης «παραπληροφόρησης» και «παραπληροφόρησης».

Το tweet περιέχει ένα βίντεο 35 δευτερολέπτων, το οποίο ισχυρίζεται ότι η «παραπληροφόρηση» ταξιδεύει «έξι φορές πιο γρήγορα από τα γεγονότα», ενώ προωθεί την πρωτοβουλία «Rumor Control» του FDA.

Κορυφαία προτεραιότητα του Επιτρόπου του FDA Δρ Robert Califf, το «Rumor Control» ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2022 και ενώνεται με άλλες πρωτοβουλίες του οργανισμού για την καταπολέμηση της «παραπληροφόρησης» και της «παραπληροφόρησης».

«Η αυξανόμενη εξάπλωση φημών, παραπληροφόρησης και παραπληροφόρησης σχετικά με την επιστήμη, την ιατρική και τον FDA, θέτει σε κίνδυνο τους ασθενείς και τους καταναλωτές», σύμφωνα με την ιστοσελίδα Rumor Control του FDA. «Είμαστε εδώ για να παράσχουμε τα γεγονότα».

Η πρωτοβουλία ζητά από το κοινό να κάνει «τρία εύκολα πράγματα» για να «σταματήσει τη διάδοση φημών»: «μην πιστεύετε τις φήμες», «μην τις μεταφέρετε» και «λάβετε πληροφορίες για την υγεία από αξιόπιστες πηγές όπως ο FDA και οι κυβερνητικοί εταίροι μας».

Το "Rumor Control" φαίνεται να έχει εμπνευστεί από μια πρωτοβουλία που αναπτύχθηκε από το Virality Project, "έναν συνασπισμό ερευνητικών οντοτήτων" από έξι ιδρύματα "που επικεντρώνονται στην υποστήριξη της ανταλλαγής πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο μεταξύ της ερευνητικής κοινότητας, των αξιωματούχων δημόσιας υγείας, των κυβερνητικών υπηρεσιών, των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών και των πλατφορμών κοινωνικών μέσων".

Έγγραφα που κυκλοφόρησαν ως μέρος των «αρχείων Twitter» τον Μάρτιο αποκάλυψαν ότι το Virality Project, που βασίζεται στο Παρατηρητήριο Διαδικτύου του Στάνφορντ, ζήτησε επίσης τη δημιουργία ενός συμβουλίου παραπληροφόρησης μόλις μία ημέρα πριν ο Μπάιντεν ανακοινώσει σχέδια για την έναρξη του κυβερνητικού συμβουλίου διακυβέρνησης παραπληροφόρησης.

Παρόμοια με τις συστάσεις του PRET για τη στόχευση «ακριβών» πληροφοριών που ωστόσο έρχονται σε αντίθεση με τις αφηγήσεις του κατεστημένου για τη δημόσια υγεία, το Virality Project συνεργάστηκε με το Twitter και άλλες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, συνιστώντας να «αναλάβουν δράση ακόμη και ενάντια σε "ιστορίες πραγματικών παρενεργειών εμβολίων" και "αληθινές αναρτήσεις που θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν διστακτικότητα"».

Αυτές οι προσπάθειες λογοκρισίας περιελάμβαναν τουλάχιστον ένα tweet από τον Robert F. Kennedy Jr., πρόεδρο σε άδεια της Children's Health Defense.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου