Τετάρτη 14 Μαΐου 2025

«ΑΡΟΝ ΤΟΥΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΟΥΔΕΙΣ Ο ΣΩΖΟΜΕΝΟΣ…» !!!(ΜΕΓΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ)

ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙ,
 ΑΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, Η ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ;
ΜΑ …ΟΙ ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ ΦΥΣΙΚΑ!



Toυ Hλία Σκoυντριάνoυ

Ο Θεός ασφαλώς θέλει και καλεί όλους να Τον ακολουθήσουμε, αλλά ΔΕΝ δέχονται όλοι αυτή την κλήση Του. Πάντως, όσοι δεχτήκαμε (βάζω και τα μούτρα μου μέσα) αυτή την κλήση δοκιμαζόμαστε σκληρά, στο βαθμό που Εκείνος ορίζει και ανάλογα με τη γνώση που μας χάρισε.

Η αρνητική πλευρά που επιβουλεύεται τους θεοκλήτους είναι η αγάπη του κόσμου ετούτου, του «εν τω πονηρώ κειμένου» (Α΄Ιω. 5, 19). 

Αυτή με δόλιο και υποκριτικό τρόπο καταφέρνει μερικούς να απατήσει και στους υπόλοιπους, που δεν πείθονται στην απάτη, επιχειρεί με ανοιχτή και απροκάλυπτη βία να στραγγαλίσει την προαίρεσή τους. 

Η αμείλικτη πίεση των «αλλοιώσεων» του εχθρού μας δεν αφήνει αμετάβλητη την καλή μας πρόθεση και αρχή.

Δύο τιτάνιες έλξεις, που συνδέονται με τον άνθρωπο, προκαλούν μια πελώρια και αδιάσπαστη διελκυστίνδα με κέντρο τον άνθρωπο, τον οποίο σύρουν με μανία η καθεμία προς το μέρος της για να τον κατακτήσουν.

Δύο αγάπες που στέκονται η μία απέναντι στην άλλη, και είναι στραμμένες προς τους δύο πόλους, αποτελούν το κίνητρο των δύο έλξεων: Η προς το Θεό αγάπη και η αγάπη αυτού του κόσμου.

Το θύμα, ο άνθρωπος δεν είναι πάντα σε θέση να διακρίνει ενσυνείδητα τις προτιμήσεις του και γι’ αυτό προκύπτουν οι εκ των υστέρων μεταβολές. Τα μέσα, οι αφορμές και οι αιτίες που προκαλούν την αφύπνιση στους μπλεγμένους ανθρώπους σε αυτές τις έλξεις λέγονται «πειρασμοί».

Η απειρία, η άγνοια, η βαρύτητα της πήλινης σάρκας, το κακό παρελθόν, τα πάθη, οι συνήθειες και πάνω απ’ όλα ο διάβολος αλλοιώνουν και διακόπτουν την ορθή πρόθεση και μεταβάλλουν τον καλό σκοπό. Δε μένει τώρα άλλο μέσο για αφύπνιση παρά οι συμβατικές επιφορές που είναι και λέγονται «πειρασμοί».

Λέγονται πειρασμοί επειδή γεννούν πείρα και κατά τον αόρατο πόλεμο γίνονται φορείς πνευματικής γνώσεως στους προσεκτικούς.

Πειρασμός είναι και λέγεται κάθε εμπόδιο στον αγώνα μας για την πίστη και την ευσέβεια, ενώ φροντίζουμε για την υποταγή μας στο Θεό

Κατά τη γνώμη των Πατέρων υπάρχουν ποικίλες υποδιαιρέσεις πειρασμών.

· Άλλοι είναι οι πειρασμοί των αγωνιστών για να προσθέσουν κέρδος και πρόοδο στον αγώνα τους

· Άλλοι είναι οι πειρασμοί των ράθυμων και απρόθυμων για να προφυλάσσονται από τα βλαβερά και επικίνδυνα

· Άλλοι είναι οι πειρασμοί αυτών που νυστάζουν και κοιμούνται, για να τους ξυπνήσουν

· Άλλοι είναι οι πειρασμοί αυτών που απομακρύνονται και πλανώνται για να πλησιάσουν κοντά στο Θεό

· Διαφορετικοί είναι οι πειρασμοί των δικαίων και φίλων του Θεού, για να κληρονομήσουν την επαγγελία

· Υπάρχουν βέβαια και οι πειρασμοί των τελείων, που επιτρέπει ο Θεός για να τους προβάλλει στην Εκκλησία ως στήριγμα των πιστών και ως παράδειγμα προς μίμηση.

· Τέλος, υπάρχουν και οι πειρασμοί των τελείων, όπως του Κυρίου και των Αποστόλων που πλήρωσαν το νόμο της (επι)κοινωνίας με τον κόσμο σηκώνοντας τους δικούς μας πειρασμούς.


ΕΠΙΛΟΓΟΣ


Η πλάνη των σημερινών «Χριστιανών» είναι ότι ζητάμε από το Χριστό να μας απαλλάξει από τους πειρασμούς, ενώ αυτοί είναι τα ιατρικά εργαλεία και τα φάρμακα με τα οποία ο Ιατρός – Χριστός επιδιώκει να εξυγιάνει την ψυχή, ώστε να μπορέσει να ενωθεί μαζί Του μετά το χωρισμό της από το σώμα και να μοιραστεί με Κείνον τα ανεκλάλητα ουράνια αγαθά, τα οποία μάτι δεν είδε και αυτί δεν άκουσε και νους ανθρώπου δεν έβαλε ποτέ, τα αγαθά που ετοίμασε ο Θεός για όσους Τον αγαπούν ( Α΄Κορ.2:9 ). 



Hλίας Σκoυντριάνoς





  

4 σχόλια:

  1. Διάβασα κάπου, ότι ένας άρρωστος παρακαλούσε τον Άγιο Παντελεήμονα να του πάρει τον πειρασμό (να του πάρει την αρρώστια του). Ο Άγιος όμως ΔΕΝ τον θεράπευε κι αυτός συνέχιζε να τον παρακαλεί. Τελικά θεραπεύτηκε.

    Όταν πέθανε και πήγε στην άλλη ζωή είδε ότι εξ' αιτίας της θεραπείας του έχασε πολλά στεφάνια. Τότε είπε στον Άγιο Παντελεήμονα: "Γιατί με θεράπευσες, αφού γνώριζες ότι θα χάσω τα στεφάνια";

    ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ
    ΛΟΓΟΙ
    ς'
    ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ (Σελ. 124)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να γιατί ο Ισαάκ ο Σύρος προειδοποιεί με αυστηρό ύφος:

      Εκείνοι, στους οποίους ανατέλλει το φως της Πίστεως δεν επιτρέπεται ΝΑ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΙ πάλι υπέρ των εαυτών τους και να ζητούν «δος ημίν τούτο», ή «πάρε από εμάς αυτό» ούτε να φροντίζουν για τους εαυτούς των με οποιοδήποτε τρόπο.

      Διότι με τους νοερούς οφθαλμούς της Πίστεως βλέπουν κάθε ώρα και στιγμή την Πατρική πρόνοια που τους επισκιάζει εκ μέρους του αληθινού εκείνου Πατρός, που με την πολλή και άμετρη Αγάπη Του ξεπερνά κάθε πατρική αγάπη, που μπορεί και έχει τη δύναμη να μας προμηθεύσει με αφθονία όλα τα πράγματα περισσότερο απ’ ό,τι εμείς ζητούμε και σκεπτόμαστε και συλλογιζόμαστε.

      --------------------------------------------
      Αγίου Ισαάκ του Σύρου (Λόγοι Ασκητικοί, λόγος ΞΒ’, 2-4)

      Διαγραφή
  2. Ο λαός είναι βαθιά ακατήχητος με την ΣΩΣΤΗ κατήχηση, δηλαδή μέσα από την Θεόπνευστη Αγία Γραφή και μέσα από τους Οσίους της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μακαριστός Αγιορείτης Ηγούμενος, Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης:

    ΠΕΡΙ ΠΑΘΩΝ.

    https://www.youtube.com/watch?v=oH-GUgxbbqI

    ΑπάντησηΔιαγραφή