Σάββατο 13 Αυγούστου 2022

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΩΣ Η ΠΛΕΟΝ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ!

ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ
π. ΙΩΑΝΝΗ ΡΩΜΑΝΙΔΗ 

ΜΕΡΟΣ Α΄


Κοινοποιεί ο  Γεωκών   

Η Εμπειρική Δογματική του καθηγητή της Δογματικής στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ π. Ι. Ρωμανίδη είναι μια συλλογή κειμένων από τις προφορικές παραδόσεις του στη Σχολή, η οποία συλλογή αυτή έγινε και εκδόθηκε από τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιερόθεο.

Η Αγία Γραφή ούτε αποκάλυψη είναι ούτε λόγος του Θεού είναι, αλλά είναι περί της αποκαλύψεως και περί του Λόγου του Θεού (Α, 76).

Η Εκκλησία δια των αγίων μελών της, που φωτίζονται από το άγιο Πνεύμα, γράφει την αγία Γραφή και η Εκκλησία την ερμηνεύει (Α, 122).

Οι Πατέρες δεν συμφωνούν με την αντίληψη περί αποκαλύψεως, δηλαδή περί θεοπνευστίας. Δεν υπαγορεύθηκε ούτε η Παλαιά ούτε η Καινή Διαθήκη από τον Θεό, ούτε οι συγγραφείς είναι γραμματείς του Θεού, που κάθονταν και έγραφαν ό,τι έλεγε ο Θεός, ούτε οι Οικουμενικές Σύνοδοι είναι τέτοιο πράγμα. 

Η ιδέα ότι η Γραφή μπορεί να ταυτισθεί με την αποκάλυψη δεν είναι μόνον γελοία από πατερικής απόψεως, αλλά και καθαρή αίρεση. Η Γραφή δεν είναι αποκάλυψη, αλλά λόγος περί της αποκαλύψεως (Α, 293).

Δεν μπορούμε να πάρουμε μια Αγία Γραφή, όπως κάνουν οι Προτεστάντες, και να πούμε ότι αρχίζει με το βιβλίο της Γενέσεως και τελειώνει με το βιβλίο της Αποκαλύψεως και όλες αυτές οι σελίδες, με όλα αυτά τα λόγια σε αυτή τη συλλογή, να πούμε αυτή είναι η αποκάλυψη, αυτός είναι ο λόγος του Θεού.

 Δεν είναι ο λόγος του Θεού η Αγία Γραφή, είναι περί του Λόγου του Θεού. Πάντοτε «περί», όχι αυτή αύτη η αποκάλυψη ή ο λόγος του Θεού. Για την ορθόδοξη παράδοση το να περιγράφουμε την Αγία Γραφή ως την αποκάλυψη ή ως τον λόγο του Θεού είναι βλακεία. Δηλαδή θα ήταν ντροπή, να λέμε αίρεση, πιο σωστά να λέμε βλακεία και κουταμάρα (Α, 294).

Πάντως, η διδασκαλία ότι η Αγία Γραφή είναι η αποκάλυψη δημιούργησε ένα σωρό σοβαρά προβλήματα για την Εκκλησία εξ επόψεως και των θετικών επιστημών. Διότι τώρα ξέρουμε ότι υπάρχουν οστά ανθρώπινα, τα οποία είναι από τρισήμιση εκατομμύρια χρόνια αποδεδειγμένα (Α, 296).

Η Αγία Γραφή δεν κάνει επιστήμη, αφού άλλος είναι ο σκοπός της. Χρησιμοποιεί την επιστήμη της εποχής, γι’ αυτό και δεν πρέπει να θεωρηθεί ως αποκάλυψη του Θεού (Α, 297).

Η Αγία Γραφή δεν είναι θεόπνευστη, με την έννοια ότι την έχει γράψει ο Θεός. Δεν υπάρχει τέτοια θεοπνευστία, όπως πιστεύουν οι Μουσουλμάνοι για το Κοράνιο και οι Φράγκοι για την Αγία Γραφή στην Δύση. Δεν υπάρχει τέτοια θεοπνευστία, δηλαδή, η κατά γράμμα θεοπνευστία ποτέ δεν έγινε αποδεκτή από κανέναν Ορθόδοξο όσο συντηρητικός και αν ήταν. Δεν υπάρχει τέτοια θεοπνευστία σε μας (Α, 300).

Το κριτήριο με το οποίο η Εκκλησία κατήρτισε τον λεγόμενο κανόνα της Αγίας Γραφής δεν ήταν η θεοπνευστία, αλλά η αντιμετώπιση των αιρετικών, η καθοδήγηση των πιστών και η θεραπεία του ανθρώπου (Α, 301).

Η Αγία Γραφή γίνεται θεόπνευστο βιβλίο γι’ αυτούς που έχουν την ίδια εμπειρία με τους Προφήτες και Αποστόλους και είναι θεούμενοι. Η θεοπνευστία της Αγίας Γραφής δεν συνδέεται με το αλάθητο από πλευράς επιστήμης. 

Η Αγία Γραφή δεν είναι ένα επιστημονικό βιβλίο που έχει σκοπό να κάνει επιστήμη. Άλλωστε, υπάρχει διαφορά μεταξύ ακτίστου αληθείας και κτιστής. Στην πατερική διδασκαλία γίνεται λόγος για την διπλή αλήθεια, κτιστή και άκτιστη. Δηλαδή, άλλο είναι η θεολογική εμπειρική αλήθεια και άλλο είναι η επιστημονική αλήθεια. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει μια και ενιαία αλήθεια. 

Ο Γρηγόριος Νύσσης όταν συζητάει ένα ορισμένο θέμα, π.χ. το πόσο η ψυχή είναι ενωμένη με το σώμα, μερικοί επικαλούνται την Αγία Γραφή για να διδάξουν αυτά τα πράγματα, αλλά εμένα, λέει, δεν με ενδιαφέρει τι διδάσκει η Αγία Γραφή, με ενδιαφέρει η αλήθεια (Α, 302).

Η Αγία Γραφή δεν είναι πηγή επιστημονικών γνώσεων. Οι θεόπνευστοι συγγραφείς χρησιμοποιούν τις επιστημονικές γνώσεις της εποχής τους, χωρίς να κάνουν επιστήμη. Άλλος είναι ο σκοπός τους. 

Εκεί που η Αγία Γραφή είναι αλάθητη και οδηγός στην ζωή των ανθρώπων είναι στα θέματα περί καθάρσεως, φωτισμού και θεώσεως, που η θέωση είναι το θεμέλιο των γνώσεων του Θεού που είχαν οι Προφήτες, οι Απόστολοι και οι άγιοι της Εκκλησίας.

Η κοσμολογία της Αγίας Γραφής είναι ειλημμένη από τις γνώσεις της εποχής εκείνης. Δηλαδή, μέσα στην Αγία Γραφή, περιλαμβάνονται γεγονότα που δεν αποτελούν μέρος της πίστεως. Ακόμη, η Αγία Γραφή δεν κάνει επιστήμη (Α, 303).

Τώρα που έχουμε αυτές τις αντιλήψεις; Περί χρόνου, αυτά τα πράγματα που λέγαν οι Εβραίοι, ας πούμε, πέντε χιλιάδες εξήκοντα χρόνια από κτίσεως κόσμου είναι σαχλαμάρες. Διότι, αν πάρουμε την Παλαιά Διαθήκη, ο κόσμος, ολόκληρο το σύμπαν, είναι περίπου έξη χιλιάδων ετών. 

Οπότε, φαίνεται σαφώς ότι η χρονολογία που δίδει η Αγία Γραφή δεν ανταποκρίνεται με την πραγματικότητα κ.λπ. και κάθονται ακόμη απολογητές και προσπαθούν να πουν ότι η Αγία Γραφή τα περιγράφει όλα κατά τρόπο θαυμάσιο, χωρίς κανένα λάθος κ.ο.κ. 

Οι θεόπνευστοι άγιοι χρησιμοποιούν τα ιστορικά γεγονότα της εποχής τους, αλλά δεν είναι θεόπνευστοι ιστορικοί (Α, 305).

Ο μοναδικός σκοπός της γλώσσης της Αγίας Γραφής, των Πατέρων και των Συνόδων είναι να χρησιμοποιούνται ως πνευματικά μέσα, μέσω των οποίων οδηγείται κανείς, υπό την καθοδήγηση Πνευματικού Πατρός, στα στάδια της τελειώσεως. Δεν έχουν κανέναν άλλο σκοπό (Α, 310).

Η Αγία Γραφή εγράφη από θεόπνευστους άνδρες, που σημαίνει ότι η ερμηνεία της θέλει ιδιαίτερη προσοχή, γιατί πρέπει να έχει κανείς την εμπειρία με τους Προφήτες και Αποστόλους για να την ερμηνεύσει (Α, 311).

Δημιουργία α/ Κτίση.

Στην κτίση υπάγονται οι άγγελοι, οι δαίμονες, ο υλικός κόσμος και ο άνθρωπος. Όλα αυτά, με διαφορετικούς τρόπους, δημιουργήθηκαν από τον Θεό, ο Θεός τα έφερε από την ανυπαρξία στην ύπαρξη, από το μη είναι στο είναι (Β, 113).

Ο Θεός δημιούργησε κατ’ αρχάς τον νοητό κόσμο, τα νοερά πνεύματα, ήτοι τους αγγέλους, στην συνέχεια δημιούργησε τον αισθητό κόσμο, όλη την υλική κτίση και, τέλος, τον άνθρωπο, ως αποκορύφωμα, που αποτελείται από νοερό και αισθητό στοιχείο. 

Έτσι, ο άνθρωπος είναι η περίληψη όλης της δημιουργίας. Ο Θεός δεν είναι κατ’ ουσίαν δημιουργός, αλλά κατ’ ενέργεια και κατά βούληση…

Τα δημιουργήματα του Θεού διαιρούνται σε ορατά και αόρατα. Ορατή είναι όλη η κτίση, αόρατοι είναι οι άγγελοι (Β, 117).

Στην πατερική παράδοση γίνεται η διάκριση μεταξύ αϊδίου, αιωνίου και χρόνου. Το αϊδιο ανήκει στον Τριαδικό Θεό, στο αιώνιο ανήκουν οι άγγελοι και οι άγιοι, και στον χρόνο ζει όλη η κτίση, μηδέ του ανθρώπου εξαιρουμένου (Β, 118)…

Ο σκοπός της δημιουργίας είναι η ενσάρκωση, κατά τους Πατέρες. Ο άνθρωπος επλάσθη για την θέωση. Δεν θα μπορούσε δε να επιτευχθεί η θέωση, αν δεν υπήρχε το Πρόσωπο εκείνο στο οποίο θα ενωνόταν η θεία με την ανθρώπινη φύση, και αυτό το Πρόσωπο θα γινόταν το πρωτότυπο της θεώσεως του ανθρώπου. Πρόκειται για τον Θεάνθρωπο Χριστό (Β, 120).

Όλα τα όντα μετέχουν στην δημιουργική ενέργεια του Θεού, όχι στην θεωτική. Στην θεοποιό-θεωτική ενέργεια μετέχουν οι άγγελοι και οι άγιοι. Στην κτίση υπάρχει η δημιουργική και συνεκτική ενέργεια του Θεού. Δημιουργική είναι αυτό που φέρει σε ύπαρξη, συνεκτική είναι εκείνο που συνέχει, συντηρητική δηλαδή (Β, 121).

Υπάρχει κοσμολογία της Παλαιάς Διαθήκης. Όταν η Παλαιά Διαθήκη μιλάει για το στερέωμα, αυτή είναι βαβυλωνιακή κοσμολογία. Εκείνα τα χρόνια, οι λαοί της Ανατολής βλέπανε να ανοίγουν ένα πηγάδι και να βρίσκουν νερό κάτω, βλέπανε από τον ουρανό να πέφτει βροχή και να γίνονται κατακλυσμοί πολλές φορές. 

Και άμα διαβάσεις τους ψαλμούς προσεκτικά, βλέπετε ότι υπάρχουν αποθήκες επάνω στον ουρανό και ανοίγεις την πόρτα σαν το ντουζ, δηλαδή, και πέφτει νερό (Β, 123).

Όταν κανείς πάρει την Παλαιά Διαθήκη και υπολογίσει πότε ο κόσμος δημιουργήθηκε, πότε ο άνθρωπος εμφανίστηκε επί της γης, δεν μπορούμε ν’ αναπτύξουμε περισσότερα από περίπου 6000-6500 χρόνια. 

Τώρα, γνωρίζουμε ότι το σύμπαν είναι πολύ παλαιότερο από 6500 χρόνια, διότι μέχρι πριν από μερικούς μήνες βρέθηκε ένα καινούριο αστέρι που είναι δεκαπέντε δισεκατομμύρια έτη φωτός μακρυά από την γη. Οπότε, ξέρουμε ότι ο κόσμος είναι τουλάχιστον δεκαπέντε δισεκατομμύρια έτη φωτός ηλικία (Β, 124).

Η Αγία Γραφή φαίνεται εξ επόψεως επιστημονικής ένας νάνος από γνώσεις, που δεν μας φωτίζει και τόσο πολύ, επάνω στη σύνθεση του κόσμου του σύμπαντος (Β, 125).

Πάντως, δεν επηρεάζει την πίστη μας η εξέλιξη της επιστήμης που διερευνά το σύμπαν και βρίσκει νεώτερα ευρήματα, τα οποία δεν αναφέρονται στην Αγία Γραφή (Β, 127).

Οι θεόπτες Προφήτες, Απόστολοι, Πατέρες κατέγραφαν την πνευματική τους εμπειρία, για να οδηγήσουν τους μαθητές τους στην προσωπική γνώση του Δημιουργού του κόσμου και όχι για να τους μάθουν επιστημονικές γνώσεις για τον κόσμο. Αυτό είναι το ουσιώδες σημείο της Αγίας Γραφής (Β, 128).

Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος λέγει ότι ο αιώνας είναι ο χρόνος που θα σταματήσει να κινείται, και χρόνος είναι ο αιώνας που μετράται κινούμενος. Μέσα στους αιώνες ζουν και οι άγγελοι, τα νοερά πνεύματα που δημιουργήθηκαν από τον Θεό, γι’ αυτό και οι άγγελοι καλούνται και αυτοί αιώνες (Β, 130).


30 σχόλια:

  1. Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος: Περισσότερο εξέταζε τον εαυτό σου και όχι τους άλλους’ γιατί στο ένα θα είσαι κερδισμένος εσύ, στο άλλο οι άλλοι.
    Φίλε η εμπάθεια σου και το μένος που έχεις εναντίον μου έχει ξεπεράσει τα όρια της αισχρότητας, λόγο όμως των ημερών δεν θα σε ακολουθησω στον κατήφορο, το κείμενο είναι ‘’ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ π. ΙΩΑΝΝΗ ΡΩΜΑΝΙΔΗ ‘’ ο Ιερόθεος δεν έχει καμιά σχέση με το κείμενο, απλά είναι η πηγή που βρήκα το κείμενο , άρα θεωρείς και τον π.Ι Ρωμανιδη οικουμενιστη ; τόσο πολύ έχει σκοτιστεί ο νους σου που δεν ξέρεις τι γράφεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μιας και είσαι μικρασιάτικης καταγωγής αγαπητέ, δίγλωσσο σχόλιο.
      eski tas,eski hamam, παλιό τάσι, παλιό χαμάμ.
      Δηλαδή στα ελληνικά , τα ίδια Παντελάκη μου , τα ίδια Παντελή μου.

      Διαγραφή
    2. Άνθρωπος αγράμματος, ξύλο απελέκητο. Αυτό είσαι. Μάθε ελληνικά πρώτα για να ξεφύγεις από το τουρκομπαρόκ.

      Διαγραφή
    3. ΤΟ ΑΥΝΑΝ ΣΕ ΠΕΙΡΑΞΕ;

      Διαγραφή
  2. Τελικά ο Γεωκών προσφέρει υπηρεσία αυτή τη στιγμή, διότι αν αυτά (τα επιστημολαγνικά) που γράφει ο Ιερόθεος Ναυπάκτου (άγιε Κοσμά δυστυχία σου να μην γνωρίσεις τον Ιερόθεο Ναυπάκτου) είναι πράγματι απόψεις του Ι. Ρωμανίδη και όχι παραισθήσεις δικές του, τότε ο Γεωκών ξεβρακώνει το ιερατείο του ψευτορωμαΐκου, που πιστό στις επιταγές της επιστήμης αποφαίνεται (από εδώ το εμβόλιο και από εκεί ο θάνατος). Τελικά ο Θεός ελέησε τον Ι. Ρωμανίδη και τον πήρε κοντά του για να μην υποστεί τον πειρασμό του εμβολίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το κείμενο όσο και να το τραβήξει κάποιος
    σε κανενα σημειο δεν καταργεί την Παλαιά Διαθήκη,
    σε κανένα σειμειο δεν αρνείται το Θεό της Παλαιάς Διαθήκης
    σε κανένα σημείο δεν λέει αμφισβητεί την εβραϊκή καταγωγή του Χριστού.

    ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΠΛΑΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ όχι του Χριστού αλλά του Αντί του Χριστού.

    Το κείμενο Αναφέρει το χιλιο ειπωμένο ότι η Αγία Γραφή δεν είναι επιστημονικό σύγγραμα ως εκεί τίποτα παραπάνω.

    Όταν κάποιος αμφισβητεί τον Θεό της Παλαιάς Διαθήκης ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΌΣ ΚΑΝ. Δεν μιλάμε για πλάνη αλλά για κάτι πολύ χειρότερο.
    Όταν κάποιος λέει ότι ο Χριστός είναι Έλληνας ΑΠΟΡΡΊΠΤΩΝΤΑΣ τοσο την Παλαιά ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ αυτος ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΚΑΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ δεν πιστεύει στον Χριστό αλλά σε κάποιον Αντί του Χριστού.

    Άλλη μια τρύπα στο νερό λοιπόν για τους αρνητές της Παλαιάς Διαθήκης, του Θεού της Παλαιας Διαθήκης.






    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΓΕΜΑΤΟΣ ΧΟΛΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ;

      Διαγραφή
  4. Ποιος ειναι ο συγγραφεας της "ιερης" Γεννεσης ξερουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα, εδώ η πλήρης λίστα συγγραφέων της Παλαιάς Διαθήκης:
      https://el.m.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CE%AC_%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B7
      ΥΓ: Θεοπνευστη 1000%

      Διαγραφή
  5. Ο Ρωμανίδης έχει κάνει κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες έρευνες που μιλούν για την ελληνικότητα της Ρώμης και το γεγονός ότι η Ρωμαικη αυτοκρατορία ΗΤΑΝ μια ΕΛΛΗΝΙΚΗ αυτοκρατορία.

    Απορώ γιατί δεν ανεβαίνουν αυτά τα κειμενα του Ρωμανίδη αλλά αναρτώνται επιλεγμένα κείμενα από άτομα που αρνούνται την Παλαιά Διαθήκη κατ επέκταση και την Καινή και τα λόγια των αποστολών που επικαλούνταν τη Παλαιά Διαθήκη και του Χριστού του ίδιου που επικαλούνταν την Παλαιά Διαθήκη και προέτρεπε στη μελέτη της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παίδες συνεχίστε να με κατηγοράτε για πράγματα που δεν ισχύουν συνεχίστε να με βρίζετε να με μειώνετε, καλό μου κάνετε διότι ο μόνος που γνωρίζει ποιος είμαι και τι πιστεύω είναι ο Θεός και όχι εσείς τα μικρά ανθρωπάκια που είστε στο σκοτάδι, δεν με ενδιαφέρει τι πιστεύετε εσείς για εμένα με φτάνει που γνωρίζει Ο ΧΡΙΣΤΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΜΟΥ….. και σας ευχαριστώ που κάθε μέρα με σπρώχνετε να ομολογώ ότι ΕΙΜΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ, ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΙΟ ΠΑΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΥΙΟ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ, σας συγχωρώ για όσα με κατηγοράτε, κάθε νύχτα στην προσευχή μου παρακαλώ τον Θεό να σας συγχωρέσει……….

      Διαγραφή
    2. Γιατί δεν τα ανεβάζεις εσύ ,όπως και αποδείξεις και επιχειρήματα σε αυτά που ανεβάζει ο Γεωκων.Φυσικα γιατί δεν έχεις καμία και κανένα επιχείρημα.Οπως όλοι που 'σχολιαζουν-βγαζουν χολη'.

      Διαγραφή
    3. Πιστεύεις δηλαδή και εσύ ελληναρά σαν τον γεώκων ότι ο Χριστός και η Παναγία ήταν Έλληνες;

      Διαγραφή
    4. ΦΊΛΕ 7:36 Ξαναδιαβάσε τι γράφω και μην κατηγορείς άδικα.

      ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Ο ΧΡΙΣΤΌΣ ΚΑΙ Η ΠΑΝΑΓΊΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, Είναι εβραϊκής γενιάς με καταγωγή από τον προφήτη Δαυίδ όπως και ο Ιωσήφ.

      Το να λέει κάποιος ότι ο Χριστός και η Παναγία είναι Έλληνες στη ουσία απορρίπτει την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη μαζί και αυτό ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΌΤΕΡΟ ΑΠΌ ΠΛΑΝΗ .

      Διαγραφή
    5. Εδώ να συμπληρώσω για πολλοστή φορά ότι ο Ρωμανίδης ποτέ δεν απέρριψε την Παλαιά Διαθήκη, ποτέ δεν απέρριψε τους προφήτες ποτέ δεν απέρριψε τον Θεό της Παλαιάς Διαθήκης, ποτέ δεν είπε ότι ο Χριστός είναι Έλληνας. Αν έκανε κάτι τέτοιο δεν θα έπεφτε απλά σε πλάνη αλλά σε κάτι πολύ χειρότερο.

      Απορώ γιατί δεν αναρτώνται οι πολύ σπουδαίες ιστορικές έρευνες του Ρωμανίδη που μιλούν για την ελληνικότητα της Ρώμης.

      Διαγραφή
  6. Γεωκων δεν σε ξέρω αλλά χωστα στα ταγκαλακια,σκάνε...χαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είναι Θεόπνευστη ως προς αυτά που καταγράφονται σε αυτήν και την διδαχή που προσφέρουν, οι συρραφές είναι..... συρραφές λόγων του Πατρός ρωμανίδη, το οτι δεν είναι επιστημονικό σύγγραμμα είναι γεγονός, δεν είναι ούτε η Καινή, αν και... είναι πιο μπροστά από κάθε επιστήμη, αυτό που η επιστήμη έρευνα ή γραφή το αποκαλύπτει, είναι και επιστημονικά σωστή αλλά και υπέρλογη αυτής, νικώντας όταν ο Κύριος θέλει την τάξη της.
    Επίσης το ότι δεν είναι επιστημονική καταγραφή δεν σημαίνει ότι μέσα της υπάρχει ψευδος, ότι αναφέρει είναι αλήθεια, παρά την θέληση του αιρετικόυ γεωκων αυτή να ψεύδεται(ο Θεός δεν ψευδεται ποτέ) ως προς το κέντρο της, τον λόγο συγγραφής της, το πρόσωπό δηλαδή του Θεού που είναι Κύριος της και της μητέρας Του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επί Ιησου του Ναυή ο χρόνος σταματησε, το γεγονός φαίνεται και καταγράφεται επίσημονικα σήμερα, τόσο επιστημονικό βιβλίο ειναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γεωκών γιατί υποκρίνεσαι ότι είσαι Χριστιανός, μήπως είσαι Σαηεντολόγος? Ξέχασες που έγραψες στην Τρικλοποδιά 29 11 2019 τα παρακάτω? Συμπέρασμα: Ο Χριστός ξεκαθάρισε ότι τον Πατέρα, ουδέποτε Τον είδε κάποιος, ούτε Του μίλησε, Ούτε είδε κάποια μορφή Του. Επομένως ο Γιαχβέ των Εβραίων, ο οποίος όταν εμφανίζόταν στο Μωϋσή στο όρος Σινά και αλλού, γινόταν σκοτάδι και βροντές και αστραπές και έβγαινε πυκνός σκοτεινός καπνός, δεν έχει καμία σχέση με τον Πατέρα του Χριστού, και ΘΕΟΝ μας, και φυσικά ούτε με τον ίδιο τον Χριστό.
    Τι λέει ο Απόστολος Παύλος?
    ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ι

    1 ΟΥ θελω δε υμας αγνοειν αδελφοι οτι οι πατερες ημων παντες υπο την νεφελην ησαν και παντες δια της θαλασσης διηλθον 2 και παντες εις τον Μωυσην εβαπτισαντο εν τη νεφελη και εν τη θαλασση 3 και παντες το αυτο βρωμα πνευματικον εφαγον 4 και παντες το αυτο πομα πνευματικον επιον• επινον γαρ εκ πνευματικης ακολουθουσης πετρας η δε πετρα ην ο Χριστος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΙΜΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ, ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΙΟ ΠΑΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΥΙΟ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ, σας συγχωρώ για όσα με κατηγοράτε, κάθε νύχτα στην προσευχή μου παρακαλώ τον Θεό να σας συγχωρέσει……….

      Διαγραφή
    2. Φιλε, ΓΕΩΚΩΝ με το συμπαθειο, αλλά εαν ὀντως εχεις γράψει αυτό που αναφερει ο φιλος ( Ανώνυμος13 Αυγούστου 2022 - 7:50 μ.μ.), δηλαδή οτι ο Θεός που συνομιλούσε ο Θεὀπτης Μωυσής μαζἰ σαν φίλοι καθημερίνα, δεν είναι ο αληθινός Θεός, τότε ασε τις προσευχἐς για τους άλλους φίλε...δεν εισακουονται. Και γελοιοποιήσαι και σε μας δημοσιως. Γελοιοποιήσαι και στους δαίμονες. Γελάνε οι δαίμονες με τετοια καμώματα.

      Δηλαδή, τι προσεύχεται για αλλους καποιος, οταν ο ιδιος εχει κακουργήματα με το να αμφισφητεί τον Θεό του Μωυσή, δηλαδη τον Χριστὀ; Ενας κακουργος ζητα απο τον δικαστή να ευσπλαχνιστει αλλους κακούργους, γιατί νομιζει οτι ο ιδιος δεν είναι κακούργος;!!! Είναι σοβαρά πράγματα αυτἀ;

      Πρωτα τον εαυτο μας να κοιταζουμε και μετά, ισως μας φωτίσει ο Θεός θα δούμε και να προσευχηθούμε και για τους αλλους.

      Αν υπαρχει το αρθρο στην Τρικλοποδια που αναφερει ο φιλος, σβηστο αυτὀ το αθρο. Αν θέλεις βεβαια. Μια γνώμη είπα.

      Αρθρο που αμφισβητει τον Θεὀν του Μωυση ως αληθινο Θεό; Τι άλλο εχεις γραψει ρε φιλε;!!! Και προσευχεσαι για άλλους; Μα δεν διερωτάσαι αν σε ξεγελάει ο διαβολος ρε φίλε!
      Ταπεινωσε τον εαυτό σου φίλε, και ζητα συγνωμη δημοσιως ειδικα για αυτο το αρθρο που ισως σκανδαλισε πολλοὐς, και σβηστο. Και οτι αλλη κακοδοξια εχει γραψει, σβήστη. ΚΑι ζήτα συγνωμη δημοσίως.
      Ο Μόρφου ισως ειναι η σανιδα σου να βγεις απ τον λάκο. Δεν εισαι εκτός της σπηλιάς Πλατωνος φίλε και εμεις εντος της σπηλιας οπως νομίζεις. Σέ λακο εχεις πέσει. Και χρειάζεσαι βοήθεια γιανα βγεις απ τον λάκο.
      Συγνωμη μου στα είπα ετσι ωμά. Νομίζω οτι έπρεπε. Να σαι καλά φίλε ΓΕΩΚΩΝ
      Κάντο να email τον Μόρφου αν θέλεις,

      Διαγραφή
    3. Εδώ απορρίπτει και την καινή, ισχυρίζεται μαζί μς τον "γέροντα" του ότι ο Χριστός και η Παναγία είναι ελληνικής καταγωγής

      Διαγραφή
  10. ΕΙΣΤΕ ΑΞΙΟΘΡΗΝΗΤΟΙ! ΠΡΩΤΑ ΑΠ ΟΛΑ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΕΣΤΕ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΩΜΑΝΙΔΗ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ Ή ΘΑ ΑΝΑΜΑΣΑΤΕ ΤΗΝ ΧΟΛΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΓΕΩΚΩΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝ ΚΟΙΝΟΠΟΙΕΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΤΑΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ; ΛΙΓΗ ΑΓΑΠΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλε, ισως θα έπρεπε πρώτα να τακτοποιήσει ο φίλος ΓΕΩΚΩΝ τους προηγούμενους ανοιχτους λογαριασμούς, ανοιχτες πληγές που εχει δημιουργήσει με δημοσιευμένες κακοδοξίες, και ύστερα να αρχιζει να κοινοποιεἰ τις απόψεις του μακαριστού πατρός Ιωάννη Ρωμανίδη;


      Διαγραφή
    2. Τι συμπέρασμα έβγαλες από το κείμενο εσύ δηλαδή;

      Διαγραφή
  11. ΕΣΕΙΣ ΚΡΑΤΑΤΕ ΑΝΟΙΧΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ! ΕΔΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ! ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΚΑΠΟΙΑ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ! ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΩΣ ΙΣΟΚΥΡΗΣ ΚΑΙ ΙΣΟΤΙΜΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΜΕΧΡΙ ΕΞΑΝΤΛΗΣΕΩΣ! ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΡΙΝΕΤΕ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΚΡΙΝΕΤΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ.
      ΓΙΑΤΙ Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΤΗΣ ΝΑ ΜΕΝΕΙ ΣΤΟ ΑΠΥΡΟΒΛΗΤΟ ,ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΣΑ ΣΚΑΜΠΑΝΕΒΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ.

      Διαγραφή
  12. Σε καταλαβαινω οτι ο σκοπός σου είναι η Ορθοδοξία, εγω ανοιχτο λογαριασμο δεν εχω με τον ΓΕΩΚΩΝ.

    Ομως καποιος απο τους σχολιαστές ανέφερε μια δημοσιευση του ΓΕΩΚΩΝ στην Τρικλοποδια στην οποια απορριπτει τον Θεόν που συνομιλουσε με τον Μωυση. Δεν ηταν ο Αληθινος Θεός συμφωνα με το δημοσιευμα του ΓΕΩΚΩΝ. ΚΑι ο Γεωκων τσιμουδια για αυτη την κατηγορια.

    Στην Μεταμόρφωση του Σωτηρος που γιορτάσαμε πριν μερικές μέρες ο Μυωσης και ο Ηλίας ηταν στο όρος Θαβώρ οπως όλοι γνωρίζουν. Οπότε με κεκτημένη ταχυτητα, λογω του παρελθοντος των δημοσιευμάτων του ΓΕΩΚΩΝ, μερικοι σχολιαστες επικρίνουν ή και βριζουν τον ΓΕΩΚΩΝ σε οτι και να δημοσιευσει. Αυτο γινεται φιλε.
    Και δυστυχως θα συνεχισει να γινεται, εκτος και εαν σταματησεις τα σχολια ή σταματησει να δημοσιευει ο ΓΕΩΚΩΝ. Ειναι πολλοι που θα τον επικρινουν τον ΓΕΩΚΩΝ συνεχως. Οχι ενας δύο. Η πλειοψηφια.
    Μπαχαλο γινεται δηλαδη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Παραδειγματος χαριν οταν καποιος δημοσιευει κομμουνιστικα αρθρα και θεσεις επι χρονια, και ξαφνικα αρχιζει να δημοσιευει δημοκρατικα αρθρα και θέσεις, τοτε θα διερωτηθουν πολλοί. Γιατί; Ποιος ο σκοπός;
    Εχει ιδιοτελεια το δημοκρατικο αρθρο και αποσκοπει καπου, ή άλλαξε μυαλα ο συγγραφέας;
    Αφου προηγουμενως ο συγγραφεας ελεγε περι κομμουνισμου, πως ξαφνικά το γυρισε στην δημοκρατια;

    Αλλοι, δεν θα διερωτηθουν αλλά απλως θα χλευασουν ή και θα βρισουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή