Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2020

ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΟΙΚΟΙ ΚΙ ΟΧΙ ΣΑΛΟΝΙΚΙΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΣΤΗΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑ ΓΙΑ ΤΕΣΤ...ΛΕΕΙ ΕΝΑΣ ΠΑΛΙΟΣ ΣΑΛΟΝΙΚΙΟΣ


Ο ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ ΤΟΥ   ΜΠΑΓΙΑΤΗ.



Γράφει ένας Μπαγιάτης

Μέχρι πρόσφατα εμείς οι παλιοί γηγενείς Σαλονικιοί καμαρώναμε με τον χαρακτηρισμό του Μπαγιάτη, που στην διάλεκτό μας σημαίνει τον παλιό, λαϊκό τύπο όπως τον τραγούδησε και η δικιά μας Μαριώ.

Στην αντιπέρα όχθη υπήρχαν τα τσινάρια, οι λιγοστοί απρόσιτοι σνόμπ τύποι με το σινιέ ντύσιμο προς επίδειξη και γεμάτοι υπεροψία.

Το μπαγιάτης ήταν τίτλος τιμής, ενώ το δεύτερο υποτιμητικός χαρακτηρισμός στην πιάτσα.

Μικρή η σημερινή Σαλονίκη σε σχέση με την Αθήνα ,μα δεν ήταν πάντα έτσι .

Εδώ υπήρχε και υπάρχει πάντα ένας σταθερός εντόπιος πληθυσμός μερικών εκατοντάδων χιλιάδων κατοίκων ,που αφομοίωνε τους νεοφερμένους μεταδίδοντας τον τρόπο ζωής της πόλης και αντάλλασσε με αυτούς νέους τρόπου και ιδέες εντάσσοντας τους στο σύνολο.

Στην Αθήνα δεν υπήρχε πάντα αυτή η πληθυσμιακή υπεροχή των εντοπίων και επικράτησε άλλο μοντέλο αυτό του εσωτερικού μετανάστη που ήρθε εδώ για να φτιάξει την ζωή του.

Παράλληλα υπήρχε και κρατική γραφειοκρατία που εδραίωσε αυτό που λέμε Αθηνοκεντρικό κράτος με όλα τα επακόλουθα και τις συνέπειες του για το σύνολο της χώρας.
Λίγοι οι λεγόμενοι Γκάγκαροι Αθηναίοι.

Κολακευμένοι οι Σαλονικιοί από τους χαρακτηρισμούς των πρωτευουσιάνων για την χαλαρή και ερωτική πόλη τους, έφταναν
στο σημείο να τους σνομπάρουν σαν αστούς παλιούς επαρχιώτες .

Δεν μπορούν ακόμη να δεχθούν και σαν φίλαθλοι την υπεροχή των ομάδων της Αθήνας και του κέντρου στα επαγγελματικά πρωταθλήματα με τα όποια μαγειρέματα .

Οι βόρειοι λοιπόν λέγαμε όπως και η Μαριώ «ο μάγκας ξεχωρίζει από το πρόσωπο» και μάλιστα Σαλονικιός.

Όλα καλά και αυτάρεσκα μέχρι που ήρθε ο Δαπέργολας δεν γνωρίζω από που κρατάει η σκούφια του και μας κατεδάφισε
την όποια περηφάνεια και το όποιο καμάρι είχαμε στο πρόσωπο σαν πόλη.

Τι σε φταίξαμε κύριε Δαπέργολα και δημοσίευσες αυτές τις φωτογραφίες στην παραλία μας,με όλα αυτά τα απρόσωπα ραδικοβλάσταρα που ζουν ανάμεσά μας και μας διασύρουν πανελλήνια ως μασκοφόρους πρωτοπόρους στα τέστ της ίωσης;

Γιατί μόνο εμείς φάτσα κάρτα με την μάσκα στην ουρά;
Δηλαδή οι Αθηναίοι και οι λοιποί Έλληνες δεν φοράνε ή δεν κάνουν virus control;

Τώρα παντού καταργήθηκε το Φέης Κοντρόλ δεν ισχύει πουθενά και μόνο εδώ βρήκες να δείξεις μασκαράδες;

Ρόμπες γίναμε στο πανελλήνιο με τόσους στη σειρά, ελπίζω να είναι μέτοικοι και όχι Σαλονικιοί ή Έλληνες ντόπιοι.

Ο μάγκας ξεχωρίζει από το πρόσωπο λέει το τραγούδι, που είναι η μαγκιά μας ρε καρντάσια με κρυμένο το πρόσωπό μας στις φωτογραφίες της παραλίας;
Από μπαγιάτηδες θα γίνουμε μπαγιάτικοι και ληγμένοι σε λίγο.

Δεν με παρηγορεί τίποτε,εμείς τα καρντάσια εκτεθήκαμε και αφήνουν όλους τους άλλους να κυκλοφορούν στα κρυφά και στα φανερά με πρωπίδες και αφήνουμε τους Αθηναίους να μας κράζουν;

Ήδη με τηλεφώνησε ο πρώτος μου εξάδελφος από την Αθήνα και με έκραξε για τις εικόνες της παραλίας.
Ακολούθησαν άλλοι δυο φίλοι Αθηναίοι και μας έκαναν ρόμπες χνουδωτές της αμμουδιάς.

Ποιοί οι χαμουτζήδες όπως τους λέμε εμείς .
Γιατί ρε παιδιά ,μόνο εμείς ;
Οι υπόλοιποι δείχνετε το πρόσωπό σας;
Πάτε καλά;
Το παίζετε τζάμπα μάγκες στα μουλωχτά , με μας στη φόρα;
Μόνο εμάς τους Μπαγιάτηδες;

Σκάστε μούρη να δω την μαγκιά σας ,φάτσα κάρτα ρε χαμουτζήδες και λοιποί Έλληνες λαμπροπρόσωποι.
Μην τολμήσης κύριε Δαπέργολα να μας κράξεις ξανά μόνο εμάς με τον αφανή τρόπο σου .
Δεν θα το αντέξω, θα απαρνηθώ τον τίτλο μπαγιάτης και ίσως αλλάξω πόλη.

Ψάχνω στο γκουγκλ να δω το μέρος, όπου παίζει να δείχνω το πρόσωπό μου όπως μου δόθηκε από τη μάνα μου και από τον Θεούλη μου.
Το πρόσωπο δείχνει όχι πολλά, αλλά τα πάντα και μαγκιά και πίστη και δίνει ελευθερία στην έκφραση.
Τι πρόσωπο να δείξει αυτός που φοβάται και ζορίζεται, ίσως είναι και δυσκοίλιος ή χέστης, προτιμάει να το κρύβει.

Μόλις το βρώ το μέρος αυτό, παύω να δηλώνω και Σαλονικιός.
Αλλιώς δεν με βλέπω καλά ,θα το σκουρήνω το πρόσωπο και θα το παίζω αγιαταλάχ με μούσια.
Αυτοί μιλάνε και πράττουν.

Οι δικοί μας οι παπάδες τι κάνουν;
Φέρνουν μπάτσους στους ναούς τους δικούς μας, κτήμα τους είναι;
Θα γλυτώσω και τον φερετζέ έτσι.
Ίσως έτσι έχω πιο πέραση καρντάσια.
Από αύριο μόνο εννιά στις εκκλησίες .

Κρίμα, τα τζαμιά στην Αθήνα είναι κρυφά και τα άλλα στη Θράκη μακριά, σκεφτόμουν να δοκιμάσω και να δω τι παίζει εκεί
με σαρίκι και μούσι.

Προς το παρόν μια σκέψη έκανα .ο ρεζίλης.

Μπαγιάτης

Μας το έστειλε ο Μπαγιάτης με e-mail


2 σχόλια:

  1. Αυτός που έγραψε το άρθρο πρέπει να είναι θαυμαστής του Τσιφόρου. Πάντως πολύ καλό το άρθρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είχα διαβάσει κάποτε ότι ο μύθος λέει για τους Μπαγιάτηδες ότι είναι οπαδοί της Γριάς (του Ηρακλή δηλαδή). Μακάρι να μπορούσα να το βεβαιώσω από τον Μπαγιάτη (αν είναι αυθεντικός εννοείται).

    ΑπάντησηΔιαγραφή