Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2021

ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΟΣ

VERAMENTE ΣΙΟΡΑ ΦΩΦΩ;


Γράφει ο Γεράσιμος Φευγατάτος

Ti να σου λέω τζόγια μου, ψυχή της ψυχής μου, εγιό εκαμάτο και μάρεσε Πίπη μου, καμάρι μου γιοκαρίνι μου.
Εκαμάτο και πέρασε στη Σαλονίκη.

Μου τόπε ο Βάσος μας που χρόνια ζει εκεί, όταν μιλήσαμε για να μου πεί πως θα πάω στο σπίτι του.

Μη φοβάσαι μου λέει εύκολα είναι εδώ, δε χάνεσαι άμα βλέπεις τη θάλασσα, ρωτάς  κάποιον και έρχεσαι.

Πήγα μονάχος από τα ΚΤΕΛ με ταξί, κοντά στον Άη Δημήτρη το σπίτι του. 

Μου έδωσε την αντρέσα-διεύθυνση με μήνυμα στο κινητό από πριν και αριβάρισα-έφτασα.

Ξαφνιάστηκα λίγο, μαθημένος από τα δικά μας στο χωριό και στο νησί, από τη μιλιά τους εδώ.

Άλλοι οι άνθρωποι, άλλη ή μιλιά, άλλη η προφορά, πιό βαριά όχι σα την δικιά μας κελαδιστή, δυνατή δωρική, Μακεδονία σου λέει με πολλή προσφυγιά απ την Μικρασία και τον Πόντο.

Ο Βάσος έμαθε τα δικά τους από τα καρντάσια,  με το με, με το σε, με τα τον, την κλπ που με μπέρδεψαν στην αρχή, μετά τα συνήθισα.

Άνετοι χαλαροί γελαστοί ο κόσμος εδώ,  όχι σαν εμάς στο χωριό βέβαια, αλλά όχι και όπως στην Αθήνα που χάνεσαι.

Όμως η μουτσούνα μουτσούνα, στους δρόμους στο ταξί στο λεωφορείο παντού, δυσκολεύτηκα είν αλήθεια.

Άμα με σταματήσει κανείς τι κάμω ρε Βάσο που δεν έχω και βατσίνα εμβόλιο;

Μη φοβηθείς μου απάντα, μόνο φρόντισε μη φαίνεται ο σταυρός σου κείνη τη στιγμή.

Τι δηλαδή αντίχριστος θά μαι;

Όχι ψυχή μου, εγώ τη γλύτωσα μόλις είπα ότι απαλλάσσομαι από τον νόμο από τις μάσκες και τα εμβόλια ως μάρτυρας που είμαι και αρνούμαι και την μετάγγιση. 

Δεν τόλμησε ο άλλος να συνεχίσει και να το ψάξει και που να το ψάξει, θα μπλέξει ο ίδιος, άκου που σου λέω.
 
Ούτε γράφει τίποτε  η ταυτότητα άλλωστε.

Δεν βλέπεις αυτούς με το στάντ, ο ένας φοράει οι δύο όχι, το ίδιο και οι μετανάστες και οι Οβριοί, απαλλάσσονται από αυτά.

Σοβαρά μωρέ Βάσο και πώς θα πάμε να ανάψουμε κεράκι του Άγιου στη γιορτή του μεθαύριο, σαν τέτοιοι που λές να είμαστε;

Άκουσα ότι ούτε περιφορά θα γίνει κανονική, γνωρίζεις γιατί;

Βρε πάμε εμείς να ανάψουμε το κεράκι και βλέπουμε μετά., τι θα γίνει.

Που να ρωτήσουμε για να μάθουμε, δεν άκουσες τι είπε ο πρωτοσύγκελος;

Άκουσα, αλλά καλλίτερα ρώτα την Φωφώ,

Ποιά Φωφώ  μωρε Βάσο θα με τρελάνεις;

Όσκε, όχι  τζόγια μου, πολλοί οι Σαλονικιοί που την ξέρουν,

Άμε ρώτα τσι, 

βεραμέντε-αλήθεια Φωφώ;

το ξέρω παίρνω αμαρτία 
αλλά έτσι άκουσα και τρία χρόνια τώρα
 επιβεβαιώνονται από τα γεγονότα

Σχώρα με αη Δημήτρη μου 

άλλο δε βαστώ μωρέ Βάσο.

Μάκης (Γεράσιμος) 
Φευγατάτος
ο Ιόνιος 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου