ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΟΞΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Άγιος Νικόλαος Αχρίδος
Στην εποχή μας, όλες οι αιρετικές εκκλησίες οικοδόμησαν αμυντικά τείχη γύρω από το Ευαγγέλιο χρησιμοποιώντας τις επιστημονικές θεωρίες και υιοθετώντας πολλές από αυτές ως κάτι αυθεντικό.
Μολονότι οι μεγαλύτεροι επιστήμονες του καιρού μας σταμάτησαν να θεωρούν και τη θετική ακόμα γνώση – για να μη μιλήσουμε για τις θεωρίες – ως κάτι το αυθεντικό.
Όπως οι στρατιώτες του Πιλάτου ενέδυσαν με φτηνή πορφύρα τον Κύριο Ιησού και ο Ηρώδης με λευκό ένδυμα, έτσι και οι θεολόγοι των αιρετικών περιέβαλαν τον Σωτήρα με το φτηνό ένδυμα της ειδωλολατρικής φιλοσοφίας και της ψευδοεπιστήμης, για να τον ενδύσουν δήθεν και να τον στολίσουν πιο όμορφα!
Μα και στις δύο περιπτώσεις ο Χριστός είναι το ίδιο ονειδιζόμενος και ταπεινούμενος. Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η μόνη στον κόσμο η οποία διατήρησε την πίστη στο Ευαγγέλιο σαν τη μόνη απόλυτη αλήθεια που δεν χρειάζεται υπεράσπιση μήτε και υποστήριξη από καμία φιλοσοφία ή κοσμική επιστήμη.
Γι’ αυτό, όταν αναγινώσκουμε το ένατο άρθρο του Συμβόλου της Πίστεως· «Εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν», ως Μία Εκκλησία εννοούμε την Ορθόδοξη Εκκλησία.
Οι αιρετικοί θεολόγοι ονόμασαν περιφρονητικά την Ορθόδοξη Εκκλησία ως «απολιθωμένη εκκλησία» (Harnack: das Wesen des Christendums). Για ποιο λόγο; Επειδή, όπως λένε, τούτη η Εκκλησία «δεν πορεύεται κατά την εποχή της» ή «δεν προσαρμόζεται στους καιρούς»!
Όμως, αυτή ακριβώς είναι η δόξα της Ορθοδοξίας, στο ότι αυτή δεν συμπορεύεται με την κάθε εποχή μήτε και προσαρμόζεται σε αυτήν, ακολουθώντας την εντολή του Αποστόλου Παύλου: «και μη συσχηματίζεσθε τω αιώνι τούτω» (Ρωμ. 12:2).
Πώς μπορεί το αιώνιο να συμπορεύεται με το χρόνο; Πώς το απόλυτο να προσαρμοστεί με αυτό που παρέρχεται; Πώς η Βασιλεία των Ουρανών να συμφιλιωθεί με το βασίλειο του κόσμου και το ακριβό να φιλιώσει με το φτηνό;
Εάν «ο κόσμος όλος εν τω πονηρώ κείται» (Α’ Ιω. 5:19), πώς μπορούμε να περιορίσουμε το αιώνιο αγαθό και να το υποστηρίζουμε με τη βοήθεια του κακού, να ενισχύουμε το ουράνιο φως με τις καπνογόνες φλόγες που βγάζει το κάρβουνο και το πετρέλαιο;
Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι θεολόγοι στην Ορθόδοξη Εκκλησία οι οποίοι βαδίζουν στα ίχνη των αιρετικών θεολόγων, θεωρώντας ότι το Ευαγγέλιο δεν είναι αρκετά ισχυρό να συντηρηθεί και να αμυνθεί από μόνο του μέσα στην κοσμική θύελλα.
Αυτοί τονώνονται από αιρετικές θεωρίες και αιρετικές μεθόδους. Είναι, με όλη τους την ψυχή, στο πλευρό των αιρετικών, εξωτερικά όμως παραμένουν συνδεδεμένοι με την Ορθόδοξη Εκκλησία, τόσο μόνον, όσο για να συντηρούνται.
Είναι οι δήθεν γνήσιοι Βαλκάνιοι για τους οποίους, όλα όσα βρίσκονται πέρα από το φράχτη φαίνονται καλύτερα και σοφότερα από τα ενδότερα – ακόμα και η συμβιβαστική, ανάμεικτη θεολογία (η παγανοχριστολογία).
Η Ορθόδοξη Εκκλησία ως σύνολο απορρίπτει τέτοιους θεολόγους και δεν τους αναγνωρίζει ως δικούς της.
Τους ανέχεται όμως για δύο λόγους: πρώτον, επειδή περιμένει να μετανοήσουν και ν’ αλλάξουν και δεύτερον, μην τυχόν αποβάλλοντάς τους κάμει το κακό χειρότερο, δηλαδή τους ωθήσει στην αβυσσαλέα αγκάλη των αιρετικών.
Έτσι, θα προκαλούσε την αριθμητική αύξηση των αιρετικών αλλά και θα οδηγούσε σε απώλεια τις ψυχές των άλλων.
Τέτοιοι θεολόγοι, δεν είναι φορείς του ορθοδόξου φρονήματος και της ορθοδόξου αυτοσυνειδησίας αλλά πάσχοντα μέλη του εκκλησιαστικού σώματος (Α’ Κορ. 12:26).
Φορείς του ορθοδόξου φρονήματος και της ορθοδόξου αυτοσυνειδησίας είναι ο λαός, ο μοναχισμός και οι ενοριακοί ιερείς.
Από το βιβλίο: Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, Επισκόπου Αχρίδος, «Εμπνευσμένα κείμενα Ορθοδόξου πνευματικότητος». Εκδόσεις “Ορθόδοξος Κυψέλη” (§§ 22-28).
ΠΗΓΗ: «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ»
ΜΑΣ ΤΟ ΕΣΤΕΙΛΕ Ο ΗΛΙΑΣ ΣΚΟΥΝΤΡΙΑΝΟΣ
Κάνω τα δυο επόμενα σχόλια σχετικά με τον σημερινό Πάπα Ρώμης.
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Σε όλες τις δημόσιες ομιλίες του μπροστά σε εκτενές ακροατήριο, ο σημερινός Πάπας κάθεται πάνω σε ΥΠΕΡΥΨΩΜΕΝΟ βάθρο, σε σχέση με ΟΛΟΥΣ τους άλλους παρευρισκόμενους (Ρωμαιοκαθολικούς λαϊκούς και κληρικούς και μη Ρωμαιοκαθολικούς λαϊκούς και κληρικούς).
Αυτό δείχνει, για όσους θέλουν να καταλαβαίνουν, ότι ΚΑΙ ο σημερινός Πάπας Ρώμης διεκδικεί το ΑΠΟΛΥΤΟ Πρωτείο (ΑΠΟΛΥΤΗ εξουσία) πάνω σε ολόκληρο τον ευρύτερο Χριστιανικό κόσμο.
2) Ο σημερινός Πάπας ΔΕΧΕΤΑΙ μέχρι και σήμερα (διότι ΔΕΝ την αρνήθηκε ΠΟΤΕ δημοσίως, ούτε ΠΡΙΝ γίνει Πάπας), την ΣΑΤΑΝΙΚΗ απόφαση του προηγούμενου Πάπα Φραγκίσκου, να "ΕΥΛΟΓΟΥΝΤΑΙ" τα "ΖΕΥΓΑΡΙΑ" των ομοφυλόφιλων, μέσα στους Ρωμαιοκαθολικούς ναούς, από τους Ρωμαιοκαθολικούς κληρικούς.
Πρέπει να προσέχουμε πάρα πολύ στη ζωή μας, για να μην πέφτουμε θύματα κάποιων οποιονδήποτε πλανεμένων ανθρώπων ή ανθρώπων που υπηρετούν τα δικά τους επίγεια "συμφέροντα".
Όσα λέγει δημοσίως ο σημερινός Πάπας Ρώμης για την λεγόμενη "συνοδικότητα", είναι απλά παραμύθια "της Χαλιμάς", που απευθύνονται σε αφελέστατους ανθρώπους.
ΔιαγραφήΣτο υπερυψωμένο βάθρο κάθεται (νοερά) όχι ο κάθε πάπας, αλλά η βδελυρή βασίλισσα (Auramoth), ή γάγγραινα, όπως τη χαρακτηρίζει ο Άγιος Ανδρέας στην παρακάτω προφητεία του
ΔιαγραφήΗ βδελυρή βασίλισσα
- Εκείνη την εποχή, επειδή δεν θα υπάρχει άξιος άνδρας, αλλά θα είναι όλοι αποχαυνωμένοι, θα έρθει από τον Πόντο μία πονηρή και αισχρή γυναίκα και θα βασιλεύσει στη βασιλίδα των πόλεων. Αυτή θα είναι βακχεύτρια, μάγισσα και άσωτη· μ’ ένα λόγο, θυγατέρα του διαβόλου.
Στις ημέρες της ο ένας θα επιβουλεύεται τον άλλον και θα γίνονται σφαγές στους δρόμους και στα σπίτια της πόλεως. Ο ισχυρότερος θα σκοτώνει τον άλλον. Ο γιος τον πατέρα, ο πατέρας τον γιο, η μητέρα την κόρη και η κόρη την μητέρα, ο αδελφός τον αδελφό και ο φίλος τον φίλο. Μεταξύ των ανθρώπων θα επικρατεί πολλή κακία και μίσος. Μέσα στις εκκλησίες θα γίνονται ασέλγειες, μοιχείες, ασωτίες, αιμομιξίες, χοροί και σατανικά τραγούδια, χλευασμοί και παιγνίδια, που ούτε είδε ούτε άκουσε άνθρωπος.
Εκείνη η ακάθαρτη βασίλισσα θα ονομάσει τον εαυτό της θεά και θα πολεμήσει τον Θεό. Θα μολύνει μάλιστα με ακαθαρσίες τα άγια θυσιαστήρια. Θα πλύνει το σώμα της και με το απόπλυμα αυτό της αισχύνης θα μολύνει όλον τον λαό. Θα αποστρέψει το πρόσωπό της από τον Θεό. Θ’ αρπάξει τα τίμια σκεύη από τους ναούς, τους τίμιους σταυρούς και τις σεβάσμιες εικόνες, τα «Ευαγγέλια», τους «Αποστόλους» και κάθε ιερό βιβλίο. Κι αφού τα συγκεντρώσει σε μεγάλο σωρό, θα βάλει φωτιά και θα τα κάψει. Όσο για τις εκκλησίες, θα τις γκρεμίσει μέχρι το έδαφος. Θα ψάξει ακόμη να βρει λείψανα αγίων για να τα κάψει, αλλά δεν θα βρει, γιατί ο Θεός με αόρατη δύναμη θα τα μεταφέρει αλλού. Τότε η αθλία θα συντρίψει την αγία Τράπεζα της μεγάλης εκκλησίας της του Θεού Σοφίας, και θα καταστρέψει μέσα σε αυτή το κάθε τι. Ύστερα θα στραφεί προς την ανατολή και θα πει με αυθάδεια στον Ύψιστο: «Ε, συ που σε ονομάζουν Θεό, μήπως δίστασα να εξαλείψω το πρόσωπό σου από την γη; Κοίταξε πόσα σου έκανα, κι εσύ δεν μπόρεσες να μου πειράξεις ούτε μία τρίχα. Περίμενε λίγο και θα σχίσω τον ουρανό και θα έρθω να αναμετρηθώ μαζί σου, και τότε θα δω ποιος Θεός είναι δυνατότερος και ισχυρότερος».
Αυτά θα πει η γάγγραινα και θα πράξει ακόμη χειρότερα, φτύνοντας προς τον ουρανό και πετώντας πέτρες. Τα αισχρότερα όμως έργα της δεν θα τα αναφέρω.
Τότε ο παντοκράτωρ Κύριος θα στρέψει με θυμό το τόξο Του προς τη μεγάλη αυτή Πόλη και θ’ απλώσει το χέρι Του με τρομερή δύναμη επάνω της. Θα την αδράξει γερά, θα κόψει με το δρεπάνι της δυνάμεώς Του το έδαφος, πάνω στο οποίο στηρίζεται, και θα διατάξει τα κύματα της θαλάσσης να την καταπιούν. Εκείνα θα υπακούσουν και θα ορμήσουν κι από τα δύο μέρη με καταπληκτική ταχύτητα και μεγάλη βοή. Τότε ο Κύριος θα ξεκολλήσει τη βάση της πόλεως από τη γη, και θα τη σηκώσει ψηλά στριφογυρίζοντάς την σαν μύλο, ενώ οι κάτοικοι με φρίκη πολλή θα κράζουν «αλλοίμονο». Έπειτα θα την ρήξη πάνω σ’ αυτά τα κύματα, που θα την κατακλύσουν ορμητικά, θα την σκεπάσουν και θα την παρασύρουν στο φοβερό και αχανές πέλαγος.
Αυτό θα είναι, παιδί μου, το τέλος της πόλεώς μας. Και όσα σου είπα ότι θα συμβούν, είναι τα δεινά εκείνα που ονόμασε ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός «αρχή ωδίνων». Μετά την καταστροφή της πόλεως αυτής θ’ ακολουθήσουν τα γεγονότα της συντέλειας.
"Τότε η αθλία θα συντρίψει την αγία Τράπεζα της μεγάλης εκκλησίας της του Θεού Σοφίας, και θα καταστρέψει μέσα σε αυτή το κάθε τι"
ΔιαγραφήΠρος το παρόν ανέθεσε στο μόμολο που κυβερνά την Τουρκία να καλύψει με ένα σεντόνι το Πρόσωπο του Παντοκράτορα
Διαδικτυακός τόπος "Κοινωνία Ορθοδοξίας":
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.koinoniaorthodoxias.org
Δεν ξέρω αν υπάρχει μεγαλύτερη αφροσύνη, από το να πολεμάς λυσσαλέα το Δημιουργό πάσης ορατής και αοράτου κτίσεως εκμεταλλευόμενος την άπειρη Αγάπη, αλλά και την πεπερασμένη μακροθυμία Του. Ένα τέτοιο δημιούργημα (και δε μιλάω μόνο για ανθρώπους) μοιάζει με κάποιον αυτόχειρα που πάσχει από αυτοάνοσο ψυχικό νόσημα, το οποίο αργά ή γρήγορα, αν δεν υπάρξει μετάνοια, θα επιφέρει τον αιώνιο θάνατο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ προσωπικά προτιμώ να είμαι επαίτης του Ελέους Του
Διαγραφή"Πνευματική ωριμότητα είναι να πιστέψουμε ότι δεν κάνουμε τίποτε! Μόνο μέσα στην ταπεινή κατάσταση της απογοητεύσεως από τον εαυτό μας κρύβεται η καλή πνευματική κατάσταση"
ΔιαγραφήΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Συναξάρι (βίοι Αγίων της Εκκλησίας) 16η Μαΐου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρουσιάζει ο Αγιορείτης Ιερομόναχος, Γρηγόριος ο Σιμωνοπετρίτης.
https://www.youtube.com/watch?v=oo--uM8MgIQ