ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ... ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΙΡΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Λοιπόν... ότι ο πόλεμος στο Ιράν μπορεί να έχει τελειώσει.
Διήρκεσε λίγο λιγότερο από δεκαοκτώ εβδομάδες, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων πέρασε σε «κατάπαυση του πυρός», δεν περιελάμβανε χερσαία στρατεύματα και δεν πέτυχε τίποτα άλλο παρά να εκτινάξει τις τιμές στα ύψη και (οι δύο πλευρές) να κλείσουν τα Στενά του Ορμούζ.
Μπορεί.
Υπάρχει μια «δοκιμαστική» συμφωνία.
Μοιάζει σαν όταν μια τηλεοπτική εκπομπή «σκοτώνει» έναν χαρακτήρα, αλλά φροντίζει να μην δεις ποτέ το σώμα σε περίπτωση που θέλουν να τον φέρουν πίσω αργότερα.
Οι όροι της συμφωνίας, που πρόκειται να υπογραφούν επίσημα την Παρασκευή, δεν είναι ακόμη εντελώς δημόσιοι. Και οι δύο πλευρές, φυσικά, παρουσιάζουν το αποτέλεσμα ως νίκη.
Το Reuters αναφέρει ότι η συμφωνία περιλαμβάνει ένα ταμείο 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων που χρηματοδοτείται από εταιρείες στις ΗΠΑ και μια χούφτα κράτη του Κόλπου, αλλά ότι αυτό «δεν είναι πρόγραμμα ανοικοδόμησης ή αποζημιώσεων και δεν θα περιλαμβάνει κυβερνητικά χρήματα».
Μάλλον είναι...σχεδιασμένο να προκαλέσει επενδύσεις στο Ιράν [και] να δώσει και στις δύο πλευρές ένα οικονομικό κίνητρο για να συνάψουν μια τελική συμφωνία για τον τερματισμό του πολέμου
Για όσους κρατούν σκορ, αυτό είναι λίγο πάνω από 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια ανά ΗΜΕΡΑ του πολέμου. Δεν είναι κακή πληρωμή.
Η Telegraph αναφέρει ότι αυτό το ταμείο είναι διαθέσιμο μόνο εάν το Ιράν εγκαταλείψει το απόθεμά του ουρανίου, αλλά ότι θα είναι σε θέση να επανεκκινήσει αμέσως τις πωλήσεις πετρελαίου.
Ίσως το πιο σημαντικό, το Ισραήλ δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος σε αυτή τη συμφωνία, και όμως οι ισραηλινές δυνάμεις που αποσύρονται από τον Λίβανο είναι προφανώς μέρος της συμφωνίας... σύμφωνα με το Ιράν, ούτως ή άλλως. Από το AP:
Ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών Αμπάς Αραγκτσί δήλωσε ότι η συνεχιζόμενη κατοχή του νότιου Λιβάνου από το Ισραήλ θα παραβίαζε τη συμφωνία.
«Χωρίς την απόσυρση των ισραηλινών δυνάμεων από τα εδάφη που κατέλαβαν κατά τη διάρκεια αυτού του πολέμου, ο πόλεμος δεν έχει τελειώσει πλήρως», είπε ο Araghchi.
Αμερικανός αξιωματούχος, ο οποίος μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας για να συζητήσει τα περιγράμματα της συμφωνίας, είπε ότι η συμφωνία δεν απαιτεί ισραηλινή αποχώρηση. Και ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου δήλωσε τη Δευτέρα ότι το Ισραήλ θα παραμείνει στον Λίβανο «όσο χρειαστεί».
Ο παλιός καλός Μπίμπι Νετανιάχου έχει ήδη αποκλείσει το ενδεχόμενο να εγκαταλείψει τα κατεχόμενα τμήματα του Λιβάνου. Αυτό μάλλον ορίζει ότι, εάν η συμφωνία αποτύχει, θα φταίει το Ισραήλ, έτσι δεν είναι;
Και τι γίνεται με τα Στενά του Ορμούζ;
Λοιπόν, μπορεί να χρειαστούν εβδομάδες για να ανοίξει ξανά. Και οι τιμές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου δεν πρόκειται να επιστρέψουν στα προπολεμικά επίπεδα για μήνες.
Αλλά τι νομίζετε;Θα κρατήσει η συμφωνία;
Θα εγκαταλείψει το Ιράν το ουράνιο του;
Θα αποσυρθεί το Ισραήλ από τον Λίβανο;
Θα ξαναρχίσουν τον πόλεμο αργότερα;
Ποιος έχει «κερδίσει»;

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου