ΚΑΝΟΥΝ ΛΑΘΗ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ;
Γράφει και κοινοποιεί ο Γεωκών
Η Εκκλησία, είναι Εκκλησία αληθείας. Και είναι πάντα ενωμένη με τον Ζώντα Χριστό. Δεν εξαρτάται από κείμενα. Δεν προσκολλάται σε κείμενα και προσωπικές θέσεις, όταν τα στοιχεία δείχνουν κάτι διαφορετικό, ούτε έχει πρόβλημα να πει ότι όλα τα μέλη της είναι δυνατόν (ως άνθρωποι) να κάνουν λάθη.
Και αυτό το ξεκαθαρίζει σε κείμενο ένας άγιος Πατέρας, ο Άγιος Φώτιος. Το ότι οι άγιοι Πατέρες έκαναν και λάθη, είναι Πατερική διδασκαλία! (Ορθόδοξη Ομάδα Δογματικής Έρευνας)
Το να αγκιστρώνεται κάποιος τυφλά σε κείμενα, αρνούμενος να αξιοποιήσει το θεόδοτο δώρο της ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ αναζήτησης της κατά Θεόν ζωής, όχι μόνο δεν αποτελεί ευκταίο Χριστιανικό χαρακτηριστικό, αλλά αντιθέτως, αποτελεί προσπάθεια αποποίησης ευθυνών, και φυγοπονία! Ζητάει καταφύγιο βεβαιοτήτων, στρουθοκαμηλίζοντας, αντί να ασκήσει κρίση και κόπο εξιχνίασης των βαθέων του Θεού.
Τα λόγια του αγίου Φωτίου, είναι χαρακτηριστικά: Ένας άγιος Πατέρας, μας λέει σαφώς, ότι ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ να συναντήσουμε λάθη στα κείμενα των αγίων Πατέρων. Γι' αυτό και είναι αδικαιολόγητοι, όσοι εμμένουν σε φράσεις αγίων Πατέρων, για να υποστηρίξουν με φανατισμό ζητήματα που "δεν ήταν ζητούμενα" στην εποχή που γράφτηκαν, αλλά που σε μια μετέπειτα εποχή, διορθώθηκαν και διατυπώθηκαν σωστά, είτε από άλλους αγίους Πατέρες, είτε από επιστημονικά ντοκουμέντα, αν ήταν επιστημονικά ζητήματα, είτε όταν έφθασε πλέον ο καιρός να δοθεί γι' αυτά μια πληρέστερη θεώρηση από την Εκκλησία του Κυρίου.
Τα κείμενα των αγίων Πατέρων, είναι πηγή σοφίας, γνώσεως και Αγιοπνευματικής ζωής. Είναι διαμάντια Θείας Αποκάλυψης και πηγή Αποστολικών Παραδόσεων, και ξεχειλίζουν από τη Χάρη του Θεού. Τα κείμενα των Αγίων Πατέρων, είναι φως και ζωή. Αυτό όμως, δεν σημαίνει ότι είναι αλάθητα! Αυτό δεν σημαίνει, ότι επειδή γράφτηκε κάτι από κάποιον άγιο, είναι ΚΑΤ' ΑΝΑΓΚΗΝ σωστό, και ότι πρέπει να το υποστηρίζουμε με φανατισμό, έστω και αν κάποιος μας επιδεικνύει ντοκουμέντα για κάτι διαφορετικό. Όλοι οι άνθρωποι, ακόμα και οι άγιοι, έχουν κάνει λάθη στη ζωή τους!
Κάνουν λάθη οι Αγιοι;
Η απάντηση είναι απλή. Ναι, κάνουν λάθη, αφού οι άγιοι είναι άνθρωποι. Μόνον ο Θεός είναι αλάθητος. Γι’ αυτό και συνεχές βίωμά τους είναι η μετάνοια. Μετανοούν για τα λάθη τους.
Στην εποχή των Αγίων Αποστόλων γνωρίζουμε τη διαφωνία των δύο κορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου όσον αφορά το θέμα της περιτομής των ειδωλολατρών. Ο Απ. Πέτρος υποστήριζε ότι έπρεπε να περιτέμνονται, ενώ ο Απ. Παύλος υποστήριζε το αντίθετο. Η Αποστ. Σύνοδος έλυσε το πρόβλημα. Αφού υπάρχει το βάπτισμα δεν χρειάζεται η περιτομή. Ο Απ. Πέτρος έκανε λάθος. Μετανόησε και δέχθηκε την αλήθεια.
Ο Άγιος Φώτιος, Πατριάρχης Κων/λεως γράφοντας στον Μητροπολίτη Ακυλείας για το θέμα αναφέρει: «Πόσες πραγματικά δύσκολες περιστάσεις εκβίαζαν πολλούς(πατέρες), άλλα να τα πουν πρόχειρα, άλλα να τα πουν προς οικονομία, άλλα πάλι εξαιτίας της απόδρασης των ανυπάκουων, και άλλα στα οποία από άγνοια έκαναν λάθος, όπως γίνεται με τα ανθρώπινα.
Γιατί άλλος φιλονικώντας με τους αιρετικούς, άλλος συγκαταβαίνοντας στην ασθένεια των ακροατών, άλλος πράττοντας κάτι άλλο, και ενώ ο καιρός τον καλούσε να παραμελήσει πολύ την ακρίβεια για κάποιο ανώτερο σκοπό, και είπε και έκανε αυτά που σ’ εμάς δεν επιτρέπεται να πούμε ούτε να πράξουμε». (Ε.Π.Ε Εργα Φωτίου Πατριάρχου Κων/λεως τ.13, σ. 259).
Ο Άγιος Φώτιος αποδίδει τα λάθη:
Στις δύσκολες περιστάσεις που ανάγκαζαν πολλούς Πατέρες να παραποιήσουν τα πράγματα επειδή και οι ίδιοι δεν μπόρεσαν να τα κατανοήσουν.
Στο πνεύμα της οικονομίας. Κατανοώντας την αδυναμία των ανθρώπων να καταλάβουν το πραγματικό νόημα των πραγμάτων, συγκατέβαιναν.
Στην άγνοια που είχαν, κάτι φυσικό για τους ανθρώπους.
Και παρακάτω συμβουλεύει: «Αλλ’ όμως αν σε κάτι έδειξαν (οι πατέρες) ολιγωρία ως προς την αλήθεια και παρασύρθηκαν να πουν πράγματα αντίθετα προς το κοινό εκκλησιαστικό δόγμα, σ’ αυτά βέβαια δεν τους ακολουθούμε, από την πατρική όμως τιμή και δόξα αυτών δεν περικόπτουμε τίποτε» (ενθ. ανωτ. σ. 263)…. (Διακόνημα)
Είναι πατερική λοιπόν διδασκαλία ότι οι Άγιοι Πατέρες έκαναν λάθη.
Μερικά παραδείγματα….
Α. ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (330-379 Μ.Χ) : «Είναι εχθροί οι Έλληνες, διότι διασκεδάζουν καταβροχθίζοντας με ορθάνοιχτο στόμα τον ‘’Ισραήλ’’
Άγιος ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ : α) «Αν στα ενδότερα (των ελληνικών σκέψεων) κοιτάξεις, θα δεις, τέφρα και σκόνη και υγιές ουδέν, αλλά τάφος ανεωγμένος ο λάρυγξ αυτών, (των Ελλήνων φιλοσόφων!) τα πάντα δε γεμάτα ακαθαρσίες και ιχώρ, (έμπυο!) και πάντα τα δόγματα τους βρίθουν σκωλήκων. Αυτά γέννησαν και αύξησαν οι Έλληνες, από των φιλοσόφων λαβόντες... Ημείς δε, ου παραιτούμεθα της κατ' αυτών μάχης»
Και όμως ο Άγιος Αυγουστίνος είπε: "αυτό που σήμερα αποκαλείται χριστιανική θρησκεία, υπήρχε ήδη ανάμεσα στους αρχαίους και δεν έλειπε και στις απαρχές της ανθρώπινης φυλής".
Μονή Αγίου Νικολάου, Φιλανθρωπινών ή ( Φιλανθρωπηνών ), στη δυτική όχθη του νησιού της λίμνης των Ιωαννίνων.
Στις τοιχογραφίες της απεικονίζονται οι: Πλάτωνας, Απολλώνιος ο Τυανεύς ο Σόλωνας ,ο Αριστοτέλης, ο Πλούταρχος, ο Θουκυδίδης και ο Χίλων ο Λακεδαιμόνιος…
Άγιος ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ : Β) «Τι λοιπόν, άγιος έσται ο ναός του Σεράπιδος (Αλεξανδρινή βιβλιοθήκη) δια τα βιβλία; Μη γένοιτο!... αλλά δαίμονες οικούσι τον τόπον... μάλλον δε και αυτών (των Ελλήνων) όντων δαιμόνων... και παρ' αυτών βωμός στέκει απάτης αόρατος εις τον οποίον ψυχάς ανθρώπων θυσιάζουσι... κατάλαβε λοιπόν και φανέρωσε (διέδωσε!) ότι δαίμονες κατοικούν εκεί». Δηλαδή δαίμονες ήταν τα βιβλία της Αλεξανδρινής βιβλιοθήκης!!!:
γ) στο έργο του «περί κενοδοξίας και πως δει τους γονείς ανατρέφειν τα τέκνα» απαγόρευσε στους Έλληνες τα ελληνικά ονόματα και ήθελε μόνον τα εβραϊκά «Κανείς δεν πρέπει στα παιδιά του, των (Ελλήνων) προγόνων να καλεί τα ονόματα, του πατέρα, της μητέρας, του παππού και του προπάππου, αλλά αυτά των δίκαιων (δηλαδή της Π. Διαθήκης)"
Ο Ευσέβιος, Επίσκοπος Καισαρείας & Παλαιστίνης (265-340 μ. Χ.) έλεγε τα εξής
«Τον πτωχόν και πένητα λαόν, σήκωσες από της κοπριάς των Ελληνικών μυσαγμάτων (βδελυγμάτων) και κάθισες αυτόν μετά των αρχόντων του Ισραήλ, τον όντος λαόν αυτού»
«Περί των αρχαιότερων Εβραίων και γιατί τας γραφάς αυτών, από των Ελληνικών λόγων προτιμήσαμε (δηλαδή να προτιμάτε να διαβάζετε τις γραφές των Εβραίων και όχι τους Έλληνες φιλοσόφους)». «Τα πάντα παρά βαρβάρων οι Έλληνες ωφελήθηκαν. Περί του πόσο κλέφτες ιδεών είναι οι Έλληνες.
Γιατί μετά από λογική κρίση και σώφρονα λογισμό την ιστορία των Εβραίων παραδεχθήκαμε’’
Τα κείμενα των Αγίων Πατέρων, είναι φως και ζωή. Αυτό όμως, δεν σημαίνει ότι είναι αλάθητα! Αυτό δεν σημαίνει, ότι επειδή γράφτηκε κάτι από κάποιον άγιο, είναι ΚΑΤ' ΑΝΑΓΚΗΝ σωστό, και ότι πρέπει να το υποστηρίζουμε με φανατισμό
Σημείωση: πριν αρχίσετε κάποιοι να βρίζετε διαβάστε και τα υπόλοιπα, δεν είμαι εγώ που τα είπα και τα έγραψα, εγώ απλά τα μεταφέρω για ενημέρωση και προβληματισμό….
ΑΓΙΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ…. Κατά Ιουδαίων: ο Άγιος Χρυσόστομος συνεχίζει μια παράδοση από αρχής του Χριστιανισμού, με επιθέσεις κατά των Ιουδαίων με κυριότερους εκφραστές τον Ιουστίνο, Απελλή, Τερτυλλιανό, το Μεγάλο Αθανάσιο και τους Καππαδόκες ιεράρχες. Ο Χρυσόστομος αναφέρεται κατά των Ιουδαίων σε 8 ομιλίες του και καταφέρεται σε βάρος τους με σκληρές εκφράσεις και ασκεί έντονη κριτική των τελετών, των εθίμων και του λατρευτικής τους ακολουθίας.
Η κριτική αυτή θεωρείται εφάμιλλη σε σκληρότητα με τη συμπεριφορά των προφητών και του Χριστού κατά των Ιουδαίων και ο Χρυσόστομος έχει κατηγορηθεί για εκφράσεις κατά των Ιουδαίων όπως "οχιές", "δαίμονες", "σκυλιά", και παραλληλισμούς των συναγωγών με "πορνεία"
Σημείωση : και όμως ο Ευσέβιος είπε γι’αυτούς : ‘’ μετά από λογική κρίση και σώφρονα λογισμό την ιστορία των Εβραίων παραδεχθήκαμε ‘’
Οι λόγοι που οδήγησαν τον ιερό Χρυσόστομο και τους άλλους ιεράρχες να ασκήσουν τόσο σκληρή κριτική κατά των Ιουδαίων, αφορά την έντονη προσπάθεια εναγκαλισμού σε επίπεδο λατρευτικό - θρησκευτικό, που θεωρούσε ότι είχε στόχο προσηλυτιστικό και τελικά οδηγούσε στην απομάκρυνση από τον αληθινό Θεό και το σωτήριο μήνυμα του Χριστού.
Παρατηρούμε στις ομιλίες του, ότι σημαντικός λόγος κριτικής για τον Χρυσόστομο, αποβαίνουν οι εορτές των Ιουδαίων, στις οποίες συμπαρέσυραν και τους Χριστιανούς να τελούν, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να διαχωρίσουν τη μεγάλη αντίθεση του μηνύματος των δυο θρησκειών
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ισχυριζόταν ότι η Παλαιά Διαθήκη αποτελούσε τον τύπο και όχι την αλήθεια, γι' αυτό το λόγο έχουμε γραπτές εντολές, ενώ στην Καινή Διαθήκη έχουμε νόμο γραμμένο στις καρδιές των ανθρώπων, υπονοώντας ξεκάθαρα τη λειτουργία του Αγίου Πνεύματος ως «παρακλήτου» και βοηθού στην ερμηνεία του νόμου του Θεού.
Ο Χρυσόστομος αναφέρεται κατά των Ιουδαίων σε 8 ομιλίες του και καταφέρεται σε βάρος τους με σκληρές εκφράσεις και ασκεί έντονη κριτική των τελετών, των εθίμων και του λατρευτικής τους ακολουθίας….Η κριτική αυτή θεωρείται εφάμιλλη σε σκληρότητα με τη συμπεριφορά των προφητών και του Χριστού κατά των Ιουδαίων και ο Χρυσόστομος έχει κατηγορηθεί για εκφράσεις κατά των Ιουδαίων όπως "οχιές", "δαίμονες", "σκυλιά", και παραλληλισμούς των συναγωγών με "πορνεία"
Στα κείμενα των αγίων Πατέρων, που στην πλειονότητά τους είναι γεμάτα από τη χάρη του Αγίου Πνεύματος, υπάρχουν ορισμένες ερμηνείες τους που είναι λανθασμένες ή προσωπικές τους απόψεις.
Για ποιό λόγο ο Θεός επιτρέπει τέτοιους μεγάλους άνδρες και αγίους του να πλανηθούν και να κάνουν διάφορα λάθη;
1.Επειδή τα παρέλαβαν από παλαιότερους Γέροντες και Αγίους και δεν κάθισαν να ερευνήσουν, εάν είναι ή όχι αλήθεια, έχοντας εμπιστοσύνη σ’ αυτούς.
2.Για να δείξει ο Θεός, ότι όλοι οι άνθρωποι ακόμη και οι Άγιοι, είναι πάντοτε πεπερασμένοι και ατελείς και δεν μπορούσαν σε καμμία περίπτωση να καταλάβουν όλα τα βάθη του Θεού. Γι’ αυτό και ο Απ. Παύλος λέγει ότι, «εκ μέρους γινώσκομεν και εκ μέρους προφητεύομεν».
Αποδεικνύεται ότι οι Άγιοι έχουν ελαττώματα, εκφράζουν ελεύθερα την προσωπική τους γνώμη σε διάφορα θέματα, έχουν ατέλειες, κάνουν σφάλματα και δεν είναι αλάνθαστοι ή θεόπνευστοι, όσο και αν έφθασαν σε μεγάλα ύψη αγιότητας.
Όλοι οι πιστοί πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα τυχόν λάθη των αγίων δεν εμποδίζουν σε τίποτα την αγιότητά τους και δεν τους στερούν τη δόξα, την τιμή και την προσκύνηση, που τους οφείλουμε και δεν ΠΗΓΗ:
Ορθόδοξη Ομάδα Δογματικής Έρευνας
ΔΙΑΚΟΝΗΜΑ
Μονή Αγίου Νικολάου, Φιλανθρωπινών
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Το σφάλλειν ανθρώπινον, το εμμένειν σατανικόν".
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πόνος σου ΓΕΩΚΩΝ είναι να αποδείξεις δια τεθλασμένης ότι δεν είσαι αιρετικός αφού δεν αποδέχεσαι την Παλαιά Διαθήκη. Βάζεις την ανάρτηση "κάποιων" ταλαίπωρων μοναχών για να πεις ότι οι άγιοι εν ζωή έκαναν λάθη. ΝΑΙ ΕΚΑΝΑΝ, αλλά ποιός είναι άξιος να τα αναδείξει; Πάντως ούτε εσύ, ούτε οι ταλαίπωροι μοναχοί. Τα λάθη των ζώντων αγίων μόνον πολλλοί ζώντες άγιοι μπορούν να τα αναδείξουν, όπως μια Οικουμενική Σύνοδος. Κάποιος που ζει στο ψέμμα, μη αποδεχόμενος τον Θείον Λόγον (ΠΔ), είναι ανίκανος να δει την Αλήθεια.
Θα αναφερθώ μόνο στη κορυφαία όχι μόνο ανοησία αλλά διαβολιά του άρθρου, ότι ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος κατηγόρησε για δαιμονικά τα βιβλία της Βιβλιοθήκης της Αλεξανδρείας. Ε, ΝΑΙ αφού πολλά από αυτά έγραφαν τα των Ολυμπίων θεών, ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΔΑΙΜΟΝΙΑ!
Πόσο λίγο μυαλό έχουν οι συντάκτες μοναχοί για να μην το καταλαβαίνον;;;
Κάτι ακόμα : Ο Ευσέβειος Καισαρείας ήταν ηγετική μορφή των αρειανιστών. Άραζούσε στο ψέμμα, στη μεγαλύτερη και πρώτη αίρεση που τάραξε τον Χριστιανισμό.
Αναρωτιέμαι με τι ασχολείται ο κάθε ταλαίπωρος αντί να κοιτάξει την Ορθοπραξία του, κοιτά να δει τα λάθη των Αγίων. Μη κρίνετε ίνα μη κριθείτε! Βγάλτε το δοκάρι από το μάτι σας.
‘’ Η δική μας η πίστη, η χριστιανική, δεν βασίζεται στην Παλαιά Διαθήκη, αλλά στην Καινή Διαθήκη. Οι χριστιανοί αγαπάμε το συνάνθρωπό μας και λατρεύουμε το Θεό όπως μας δίδαξε ο Χριστός (στην Καινή Διαθήκη), όχι όπως έλεγε ο Νόμος της Παλαιάς Διαθήκης. Η εποχή της Παλαιάς Διαθήκης τελείωσε. Στην Εκκλησία τη διαβάζουμε από ιστορική σκοπιά, επειδή προετοίμασε τους ανθρώπους για τον ερχομό του Χριστού.
ΔιαγραφήΟ Χριστός παίρνει το Νόμο και τη διδασκαλία της Παλ. Διαθήκης και τα αλλάζει τελείως. Τις 10 εντολές τις κάνει μία εντολή: «Θα αγαπήσεις τον Κύριο και Θεό σου και τον πλησίον σου όπως τον εαυτό σου». Όποιος έχει τηρήσει αυτή την εντολή, τις έχει τηρήσει όλες, λέει η Καινή Διαθήκη (κατά Ματθαίον, κεφ. 22, στίχοι 34-30. Επιστολή του αποστόλου Παύλου προς Ρωμαίους, κεφ. 13, στίχοι 8-10).
Ο Χριστός καταργεί τις θυσίες ζώων, με τις οποίες λάτρευαν το Θεό οι Εβραίοι, και τις αντικαθιστά με τη δική Του θυσία, τη σταύρωσή Του, η οποία διδάσκει το να θυσιαζόμαστε για τους άλλους. Στη λατρεία του Θεού, οι χριστιανοί δεν θυσιάζουμε ζώα, αλλά τελούμε την αναίμακτη (=χωρίς αίμα) θυσία της θείας μετάληψης. (απόσπασμα από κείμενο του Θεολόγου Θ. Ι. Ρηγινιώτης ) ‘’
Βρε ΓΕΩΚΩΝ, μην επιδεικνύεις την άγνοιά σου. Τι να μας πει ο κάθε μοναχός ή ο κάθε Ριγινιώτης όταν ο ίδιος ο Χριστός είπε : Δεν ήρθα να καταργήσω τον Νόμο αλλά να τον (συμ)πληρώσω. ταν ο Χριστός έλεγε "μελετάτε τας Γραφάς ποιές γραφές εννοούσε; Τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη. Όταν ο Χριστός κατηγορούσε τους φαρισαίους ότι σκότωσαν τους προφήτες που Εκείνος έστελνε, ποιούς προφήτες εννοούσε; Τους Προφήτες της ΠΔ.
ΔιαγραφήΤο πρόβλημά σου ΓΕΩΚΩΝ είναι ότι έχεις άγνοια της μηχανικής της Πίστεως, του πως λειτουργεί. Ο Χριστός πάνω από όλα δίδαξε να αφαιρέσουμε τον εγωισμό μας, να κενωθούμε ώστε να βρει χώρο η Θεία Χάρις εντός μας και να κατοικήσει εντός μας.
Αν τολμάς δείξε αυτό το σχόλιο στον γέροντά σου και έλα πες μου αν διαφωνεί. Αλλά πάω στοίχημα, αν είναι όπως τον περιγράφει ο Ρωμανός, ότι συνέχεια σου γκρινιάζει με αυτά που περιγράφω ότι δείχνεις.
ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΣ : ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ; Πάντως όχι κάποιος που δεν έχει διαβάσει τις Γραφές. Εσύ διάβασες ποτέ την ΠΔ;
ΔιαγραφήΤην Παλαιά Διαθήκη την έχω διαβάσει μέχρι σήμερα 5 ΠΕΝΤΕ φορές, εσύ είσαι σίγουρος ότι είναι την Π. Διαθήκη που διάβασες η ένα ιστορικό βιβλίο των Εβραίων…….
Αυτά που θα διαβάσεις τα γράφει η παλαια Διαθήκη, δεν τα λέω εγώ…..
«Θα εξεγείρω τα τέκνα της ΣΙΩΝ κατά των τέκνων των ΕΛΛΗΝΩΝ – (προσέξτε το 520 π.Χ.) – θα πέσουμε πάνω τους σαν κεραυνός, θα πορευθούμε απειλητικά εναντίον τους και ΘΑ ΘΑΨΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΠΕΤΡΕΣ» Ζαχαρίας 9.13-15.
Α Βασ. 15,2 ‘’ τάδε εἶπε Κύριος Σαβαώθ· πορεύου καὶ πατάξεις τὸν Ἀμαλὴκ καὶ Ἱερὶμ καὶ πάντα τὰ αὐτοῦ καὶ οὐ περιποιήσῃ ἐξ αὐτοῦ καὶ ἐξολοθρεύσεις αὐτὸν καὶ ἀναθεματιεῖς αὐτὸν καὶ πάντα τὰ αὐτοῦ καὶ οὐ φείσῃ ἀπ᾿ αὐτοῦ καὶ ἀποκτενεῖς ἀπὸ ἀνδρὸς καὶ ἕως γυναικὸς καὶ ἀπὸ νηπίου ἕως θηλάζοντος καὶ ἀπὸ μόσχου ἕως προβάτου καὶ ἀπὸ καμήλου ἕως ὄνου.’’
ΣΧΟΛΙΟ: Ο Χριστος όμως, Ο ΘΕΟΣ ΜΑΣ, είπε να αγαπούμε τους εχθρούς μας και όχι να τους σφάζουμε!!!
"ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ", ΙΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑΥΗ. (Ο "Θεός" στον Ιησού του Ναυή: "Μην τους σκοτώνεις όλους. Άφησε μερικούς για δούλους, νεροκουβαλητές και ξυλοκόπους να υπηρετούν τον εβραϊκό λαό").
"ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ", ΗΣΑΪΑΣ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 61 (Ο "θεός" στον Ησαΐα: "εσείς θα κάθεστε και οι ξένοι θα σας φέρνουν τους φόρους τους, θα βόσκουν τα ζώα σας και θα οργώνουν τα ΄χωράφια σας").
"ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ", ΙΕΡΕΜΙΑΣ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 32 (Μασ. 25,15-38)- Προφητεία εναντίον όλων των εθνών.
Ο "θεός" στον Ιερεμία: ¨Θα μεθύσεις όλα τα έθνη, θα παραφρονήσουν, θα τους σφάξεις, θα πέσουν κάτω και δεν θα ξανασηκωθούν".
"ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ", ΙΕΖΕΚΙΗΛ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 33. (Ο "θεός" στον Ιεζεκιήλ: "Ο Αβραάμ κατέσχε αυτήν την γη από τους άλλους λαούς, για να δοθεί κληρονομιά σε σας").
"ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ", Δευτ. 14,21 Δεν θα τρώτε κανένα ψοφίμι εσείς οι Ιουδαίοι. Τα ψοφίμια θα τα σερβίρετε μόνο στους ξένους που φιλοξενείτε ή θα τα πουλάτε σε ξένους.’’
‘’Παλαιά Διαθήκη, Βιβλίο Δευτερονόμιο, ΙΕ΄6). «ΝΑ ΔΑΝΕΙΖΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΛΑΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΑΝΕΙΖΕΣΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΟΛΑ ΤΑ ΕΘΝΗ’
ΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΣΕ ΧΡΙΣΤΟ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΗΜΕΝΟ, ΣΤΗΝ ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΤΙ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ, Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΣΩΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΑΘΑΝΑΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΑΣ, Ο ΜΟΝΟΓΕΝΗΣ ΥΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΝΑΝΘΡΩΠΗΣΑΣ ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΘΕΟΥ, ΟΜΟΟΥΣΙΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΑΤΡΟΣ, ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΜΟΟΥΣΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ (ΠΑΤΗΡ, ΥΙΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ. ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΟΜΟΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΑΧΩΡΙΣΤΗ).
Άλλο διαβάζω, άλλο καταλαβαίνω και απόδειξη αυτού είσαι εσύ.
ΔιαγραφήΣε προκάλεσα σε κάτι : "Αν τολμάς δείξε αυτό το σχόλιο στον γέροντά σου και έλα πες μου αν διαφωνεί. Αλλά πάω στοίχημα, αν είναι όπως τον περιγράφει ο Ρωμανός, ότι συνέχεια σου γκρινιάζει με αυτά που περιγράφω ότι δείχνεις.
ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΣ : ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ;"
Κάποιος με αντίστοιχη νοητική κατάσταση σαν και σένα διαβασε στην Αγία Γραφή, που είπε ο Χριστός ότι δεν ήρθα να φέρω ειρήνη αλλά μάχαιρα και είπε "με αυτόν τον δολοφόνο θα πάω, που ήρθε να καταστρέψει την ειρήνη;". Στα ίδια και συ, ΑΠΑΡΝΕΙΣΑΙ ΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΛΟΓΟΝ ΤΩΝ ΠΡΟΦΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ. ΑΠΑΡΝΕΙΣΑΙ ΤΟΝ ΑΔΑΜ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΑ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΣΣΕΣΑΙ ΣΤΗΝ ΔΑΡΒΙΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ. Τι κατάντημα!
Στον γέροντα, στον γέροντα γρήγορα, γιατί αν δεν πας θα πάω εγώ. Ξέρω ποιός είναι και κατάλαβα ότι δεν φταίει αυτός.
Είμαι εναντίον της Δαρβινικής θεωρίας, πιστεύω ότι τον άνθρωπο τον δημιούργησε Ο ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ, μην βάζεις λόγια στο στόμα μου, μην με υποτιμάς, και μην με απειλής διότι δεν γνωρίζεις ποιος είμαι, σε προκαλώ να μου πεις χωρίς υπεκφυγές αν πιστεύεις αυτά που έγραψα πριν λίγο, αυτά που είπε ο θεός των εβραίων, δεν βαρέθηκες να μου κάνεις επιθέσεις και να προσπαθείς να με μειώσεις; Σου επαναλαμβάνω, δεν γνωρίζεις ποιος είμαι, μην περνάς την κόκκινη γραμμή, μην με προκαλείς… ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΕΙΟ.... Αν Μου επιτρέψει ο Ρωμανός θα γράψω ένα κείμενο που θα αντικρούει όλα όσα λες, τεκμηριωμένα, φτάνει ο Ρωμανός να το επιτρέψει…. ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΡΩΜΑΝΕ…
ΔιαγραφήΜάλλον σκοτισμένος θα είσαι που θεωρείς ότι σε απειλώ και σε προκαλώ. Αυτό το "δεν γνωρίζεις ποιός είμαι" απλά δείχνει έπαρσιν και είναι αποβλητέον από την Πίστην, από την οποίαν είσαι εκτός μόνο και μόνον λόγω ΠΔ. Ο Χριστός είπε "Μελετάτε τας Γραφάς" και έψεγε τους φαρισαίους ότι σκότωσαν τους προφήτες τξς ΠΔ. ΓΙΑ ΠΟΙΕΣ ΓΡΑΦΕΣ ΜΙΛΟΥΣΕ;;; Μάθε να στηρίζεις αυτά που λες. Το Ευαγγέλιο του Ματθαίου συνέχεια λέει ότι έγινε το τάδε για να πληρωθεί η τάδε προφητεία της ΠΔ. Άκου ΓΕΩΚΩΝ, αυτά που λες είναι η γνώμη σου, ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΓΙΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ. Μάθε να απαντάς κάποτε : Ο γέροντάς σου συμφωνεί με αυτά; Του έδειξες τι σου έγραψα να δούμε τι θα πει; Κι αν το θες ο γέροντας που έχω δεν μπορείς να φανταστείς καν ποιός είναι, ούτε αυτός ούτε ο πνευματικός του. Ειδικά ο τελευταίος είναι ένας και μοναδικός! Αρριβεντέρτσι!
Διαγραφήάκου προσεκτικά τι θα σου πω εβραιοπουλο, ΜΟΛΙΣ ΕΧΕΙΣ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΗΝ ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ…
ΔιαγραφήΠάψε υβριστή, που δεν γνωρίζεις τι σημαίνει Ελληνισμός. Την κόκκινη γραμμή της καλτσοδέτας σου εννοείς;
ΔιαγραφήΚαι ο Αγιος Ιωαννης ο Δαμασκηνος ελεγε πως η γη ειναι επιπεδη. Αυτο τον κανει λιγοτερο Αγιο; Κυανε, στην ΠΔ διαβαζουμε πως οι Ιουδαιοι δεν αφηναν τους λεπρους εντος του ναου για να μην τον λερωσουν. Θεωρω λοιπον πως συμφωνεις με τον Ναυπακτου εφοσον ειναι γραμμενο σε Ιερο βιβλιο και ηταν κατι συνηθες για τον λαο του Θεου, σωστα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είμαι υπεύθυνος για το τι καταλαβαίνεις. Όταν με σχετίζεις με τους σημερινούς επισκόπους απλά δείχνεις τελείως πλανημένος. Ξέρεις πόσα τους έχω καταμαρτυρήσει όταν εσύ δεν έχεις πει τίποτα; https://oimos-athina.blogspot.com/2020/07/blog-post_40.htmlhttps://oimos-athina.blogspot.com/2021/06/blog-post_45.html .
ΔιαγραφήΜάθε να διαβάζεις καλά πριν πετάξεις τα τσιτάτα σου. Μίλησα εγώ για λιγότερο αγίους πουθενά; Ο συσχετισμός με τον Ναυπάκτου ήταν εντελώς ληρωδία.
ΕΝΤΕΛΩΣ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΟΥ ΜΟΥ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕΣ. Δείχνεις να κατευθύνεσαι από το θυμικό σου, χωρίς να μπορείς να το ελέγξεις, απλά για να την πεις.
Για πειτε μας παρακαλω κυριε Κυανε Ουρανε, ποτε και απο ποιους αποφασιστηκε το Θεοπνευστον της ΠΔ, απο ποια βιβλια θα αποτελειται και τι ισχυε πιο πριν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ φτωχό το επιχείρημα. Πριν την Α'Οικουμενική Σύνοδον, που άρχισαν να αποφασίζονται αυτά, οι Χριστιανοί ήταν διωκόμενοι στις κατακόμβες. Τότε δεν είχαν ίντερνετ για να μπορέσουν να συνεδριάσουν από κοινού και καθένας έκανε τα δικά του. Όταν μπόρεσαν ελεύθεροι να συναποφασίσουν, συμπροσευχήθηκαν και φωτίστηκαν από το Άγιο Πνεύμα. Θέλετε πολύ διάβασμα και στην Εκκλησιαστική Ιστορία.
ΔιαγραφήΩπα ωπα, εκανε τα δικα του; Δεν ειχαμε Θεια Ευχαριστεια δηλαδη; Για εξηγησε το μας αυτο λιγο αν θελεις. Το οτι δεν χρησιμοποιουσαν στην λατρεια προφητες, βασιλεις, σειραχ, αριθμους, δευτερονομιο, λεβιτικο τι σημαινει; Πως ηταν λιγοτερο χριστιανοι; Μονος σου το ειπες 3 αιωνες διωγμοι εκατομυρια μαρτυρες ΧΩΡΙΣ Π.Δ. Γιατι δεν παραδεχεσαι πως η πενταυτευχος (τορα εις την εβραικη) Ε Π Ι Β Λ Η Θ Η Κ Ε απο τους εκαστοτε αυτοκρατορες των πρωτων 5 οικουμενικων συνοδων;
ΔιαγραφήΟύτε την Καινή Διαθήκη δεν μπορεις να καταλάβεις Κυανέ και σου φταίνε οι άλλοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆραγε θυμάσαι τί απάντησε ο Χριστός μας όταν Τον ρώτησαν γιατί δεν νηστεύουν οι μαθήτές Του? Σκέψου ΔΕΝ νήστευαν οι μαθητές Του... ΔΕΝ τηρούσαν τον νόμο. Σαφώς όμως Τούς μιλούσε για τους προφήτες, και τους κατηγορούσε ότι τους σκότωσαν. Ποιοί σταύρωσαν τον Χριστό μας??? Εμείς οι Ορδόδοξοι Χριστιανοί πιστεύουμε στην Καινή Διαθήκη. Δεν μπορεί να υπάρχουν δύο Διαθήκες ταυτόχρονα, μία υπάρχει ή ΚΑΙΝΗ (καινούργια), η Παλαιά Διαθήκη περιέχει προφητείες για τον Χριστό μας, καθώς και τους ψαλμούς, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να εφαρμόζουμε και τους νόμους. Ο Χριστός μας εκπληρωσε τις προφητείες, και κατήργησε τον νόμο. Για αυτό τον λόγο εμείς έχουμε την Κυριακή αργία, για αυτό τον λόγο δεν επιτρέπεται να συμπέσει το πάσχα των Εβραίων μαζί με τον Ορδοδόξων... - όπως έγινε εφέτος -. Άν τώρα εσύ θέλεις να ζείς με βάση το Δευτερονόμιο δικό σου το πρόβλημα. Προφήτεψαν για τον Χριστό μας και άλλα έθνη.....
Υ.Γ. όλα αυτά δεν τα έγραψα με εχθρικό ύφος, ούτε ήθελα ή θέλω να σε μειώσω.
Κωνσταντίνα
Αγαπητή, στερείσαι βασικών γνώσεων στα της Πίστεως. Κλασσικά σαν τους πολλούς, έχεις τη γνώμη σου και πέραν αυτής δεν μπορείς να δεις τίποτα. Η γνώμη του καθενός υποκρύπτει τον εγωισμό του και ο εγωισμός είναι απορριπτέος αν θέλεις να προοδεύσεις στην Πίστην. Γι αυτό οι θεόπνευστοι Πατέρες ερμήνευσαν τα κείμενα, ώστε να μην λέει ο καθένας τα δικά του, όπως τώρα εσύ. Έχεις διαβάσει από κάποιον Πατέρα ερμηνεία της Αγίας Γραφής; Αν ναι από ποιόν; Έχεις κάποιον Πατέρα, που απέρριψε την ΠΔ; Αν ναι ποιός; Ο ίδιος ο Χριστός είπε ότι δεν ήρθα να καταργήσω τον Νόμο αλλά να τον (συμ)πληρώσω. Αλλά όταν κολλάτε στα τελετουργικά, όπως το θέμα νηστειών τι να πω. Δυστυχώς βλέπεις πολύ φτωχά το θέμα και είσαι αδιάβαστη. Ο εγωισμός και η προσωπική γνώμη δεν βοήθησαν κανένα στην πρόοδο. Απόδειξη οι σημερινοί επίσκοποι, που καθένας λέει τη γνώμη του και στην ουσία δεν υπάρχει Μία Εκκλησία (εις Μίαν Αγίαν και θαθολικήν Εκκλησίαν δεν λέει το Σύμβολο της Πίστεως;) Θέλετε πολύ διάβασμα.
Διαγραφή(συμ)πληρώσω...
ΔιαγραφήΠΟΥΘΕΝΑ δεν γράφει στην Καινή Διαθήκη την λέξη συμπληρώσω. ΠΟΥΘΕΝΑ.
Τόσο όμορφες λέξεις υπάρχουν γραμμένες στην Καινή Διαθήκη,
γιατί γράφεις μία λέξη που ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ γραμμένη εκεί???
Εκει βέβαια στο θέμα των νηστειών τί να πείς? Πολύ σωστά δεν είπες τίποτα....
εκεί στα τελετουργικά βρίσκεται και το γιατί την πρώτη μέρα των αζύμων στο
τραπέζι του Χριστού μας υπήρχε ένζυμος άρτος.
εκει στα τελετουργικά θα βρείς ποιο το νόημα του πρόσφορου
και ποια η διαφορά με τα άζημα (όστια).
Δεν είναι προσωπική γνώμη, είναι ότι ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΟ στην ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ.
Στην ουσία ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ο Ορθόδοξη Χριστιανική,
την οποία Ίδρυσε και Άρχει ο Χριστός μας.
Κωνσταντίνα.
"Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον καταλῦσαι τὸν νόμον ἢ τοὺς προφήτας· οὐκ ἦλθον καταλῦσαι, ἀλλὰ πληρῶσαι"
Διαγραφή[Μετάφρασις : Μη νομίσετε ότι ήλθα να καταλύσω τον νόμον του Μωϋσέως η την διδασκαλίαν των προφητών. Δεν ήλθα να καταλύσω αυτά, αλλά να τα τηρήσω, να τα (συμ)πληρώσω και να τα ολοκληρώσω εις ένα τέλειον νόμον.]
Κωνσταντίνα, δεν μπορώ να συζητώ με αδιάβαστους και αμελέτητους.
Τα θέματα της Πίστεως απαιτούν ακρίβεια και συ είσαι με το τι σου αρέσει και το τι επιθυμείς αλλά αυτά είναι να τα πεις στον ψυχολόγο σου και δεν είμαι εγώ αυτός. Αγνοείτε βασικότατα στοιχεία Ορθοδοξίας. Πλέον αυτών μπερδεύετε τα δογματικά με τα τελετουργικά. Έλεος βρε παιδιά, έλεος.
...οὐκ ἦλθον καταλῦσαι, ἀλλὰ πληρῶσαι"
Διαγραφήμεταφράζεις το "πληρῶσαι" ως συμπληρώσω!!!!
και προσθέτεις και "αλλά να τα τηρήσω"!!!! ????
αυτό τί είναι? που το λέει "αλλά να τα τηρήσω"....???
και προσθέτεις " και να τα ολοκληρώσω εις ένα τέλειον νόμον"???
και προσθέτεις "του Μωϋσέως"???
Αλλάζεις τις λέξεις απο το Ιερό Ευαγγέλιο...,
Αλλάζεις τα λόγια του Χριστού μας...,
προσθέτεις προτάσεις που δεν υπάρχουν πουθενά...
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ "ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΩ"
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ "ΑΛΛΑ ΝΑ ΤΑ ΤΗΡΗΣΩ"
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ "ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΩ ΕΙΣ ΕΝΑ ΤΕΛΕΙΟ ΝΟΜΟ".?
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΘΕΝΑ ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ "ΤΟΥ ΜΩΥΣΕΩΣ"
ΠΟΥ-ΘΕ-ΝΑ!!!
Εκανες πολύ καλά που έβαλες την πρόταση απο το πρωτότυπο κείμενο.
Εκεί λοιπόν φαίνεται ξεκάθαρα αυτό που σου γράφω.
Κωνσταντίνα.
Υ.Γ. φυσικά δεν αναφέρεις την διαφορά στον ένζυμο και άζυμο άρτο...
φυσικά δεν αναφέρεις τι απάντησε ο Χριστός μας για την νηστεία..
πέρασε ο Χριστός απο την Σαμάρεια ναι ή όχι???
ακούμπησε νεκρό άνθρωπο ναι ή όχι???
άφησε να Τον ακουμπήσει η πόρνη ναι ή όχι???
εαν ναι τότε γιατι όταν τους ρώτησε ποιος μπορεί να
Τον ελέγξει για αμαρτία κανείς δεν είπε τίποτα???
Κυανε εσυ οταν καποια γυναικα μοιχευει την λιθοβολεις ή οχι; Τα Σαββατα εργαζεσαι ή οχι; Και αν οχι, παραβιαζεις τον Νομο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε είσαι πολύ φτωχός σε επιχειρήματα κι ακόμα φτωχότερος στο πνεύμα.
ΔιαγραφήΑν έγραψες αυτό (γιατί δεν ξέρω αν θα πάει εκεί η απάντησή μου και στο απαντώ εδώ) "Ωπα ωπα, εκανε τα δικα του; Δεν ειχαμε Θεια Ευχαριστεια δηλαδη; Για εξηγησε το μας αυτο λιγο αν θελεις. Το οτι δεν χρησιμοποιουσαν στην λατρεια προφητες, βασιλεις, σειραχ, αριθμους, δευτερονομιο, λεβιτικο τι σημαινει; Πως ηταν λιγοτερο χριστιανοι; Μονος σου το ειπες 3 αιωνες διωγμοι εκατομυρια μαρτυρες ΧΩΡΙΣ Π.Δ. Γιατι δεν παραδεχεσαι πως η πενταυτευχος (τορα εις την εβραικη) Ε Π Ι Β Λ Η Θ Η Κ Ε απο τους εκαστοτε αυτοκρατορες των πρωτων 5 οικουμενικων συνοδων;" μάθε ότι είναι ότι πιό άσχετο μπορεί να γράψει κανείς πέρα από την κάργα ανορθογραφία σου, που δείχνει ότι δεν έχεις διαβάσει ποτέ. Φρόντισε να μην πας αδιάβαστος. Η Θεία Λειτουργία που τελείτο ήταν η ακολουθία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφόθεου, που συ την αγνοείς. Ότι άλλο αναφέρεις είναι προιόν διαστροφής, αστήρικτων ιστορικά και βασικά ότι κατεβάσει η γκλάβα σου. Θα δείτε σύντομα ανάρτησή μου γι αυτά, οπότε ciao προς το παρόν.