Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016

H EΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΟΓΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΤΕΣ

ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ 

Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΑΜΑΤΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ.



 Γράφει ο Ανδρέας Αθηναίος

Αυτό ειναι ενα αξιωμα που το διδαχθηκαμε σε νεανικη ηλικια την δεκαετια του 60, διδαγμα - αξιωμα διαχρονικο, παγκοσμιο και πανανθρωπινο.

Στο αξίωμα αυτό στηρίζεται όλη η παγκόσμια Κοινωνία, οι Διεθνείς σχέσεις, Ο Πολιτισμός σαν έννοια, ο Πολιτισμός σαν οντολογική υπόσταση κάθε περιοχής της Ιδιας Πατρίδας, Ο Πολιτισμός σαν Εθνική Ταυτότητα..


Ο Ελληνας υπηρξε παντα ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΗΣ. Ο Μεγας Αλεξανδρος ηταν το προτυπο του Κοσμοπολιτη, καθως εκανε Πολιτικη και οχι Πολιτιστικη παρεμβαση στην "Παγκοσμια Κοινοτητα". Ο Μεγας Αλεξανδρος, "χτυπησε τα δικτατορικα καθεστωτα" που επιδιωκαν την ομογενοποιηση των λαων και την μετατροπη τους απο "κοινωνιες" σε "μαζα".

Αντίθετα Ο Κολόμβος, ήταν κατακτητής γεωγραφικών περιοχών, και καταστροφέας του Πολιτισμού των Ινδιάνων, μέσα από την "απόβαση" και "εποικισμό" που έφερε στην Βόρεια Αμερική, όπου η πανσπερμία της προελεύσεως των Ανθρώπων δημιούργησε και το "αίτημα" : "της ανοχής και του σεβασμού στην διαφορετικοτητα", που έκαναν μεν κατορθωτή την γεωγραφική συνύπαρξη εταιροκλητων πληθυσμών, είχαν ομως σαν αποτέλεσμα την "Απολιτισμικη Τραγωδια" του Αμερικανικου "εθνους', οπου ο καθε ανθρωπος ειναι ενας απομωνομενος "ιδιωτης", κλεισμενος στον εαυτο του, με μηχανιστικη αλλα οχι οντολογικη υποσταση" ενταγμενος οχι ως οντολογικη υποσταση αλλα ως λειτουργικη χρησιμοτητα σε ενα αποτελεσματικο συστημα παγκοσμιας Εξουσιας.


Η εννοια του ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΗ, ανθρωπου ή Λαου, συνεπάγεται, Σεβασμο στους Πολιτισμους των αλλων, υποστηριζοντας ομως ταυτοχρονα την οντολογικη υποσταση του καθε Πολιτη. Τα Εθνη και τα..."Συνορα", δεν ειναι μονο αποτελεσμα γεωπολιτικων συμφερονων εξουσιας (γεννεσιουργο αιτια στην οποία καθε ελευθερος Ανθρωπος αντιτιθεται), αλλα ταυτοχρονα γεννήματα οντολογικων υποστασεων πολιτισμου. Η εννοια του "Κοσμοπολιτη-Ανθρωπου του Κοσμου", αντιτιθεται μεν στα "συνορα-παραγωγα της γεωπολιτικης", που εχουν σαν Σκοπο τον εξουσιασμο και την Πολιτικοοικονομικη χειραγωγηση των Λαων, αντιτίθεται όμως και στην καταργηση των "συνορων",  οχι μονο των γεωγραφικων αλλα και των άυλων που προσδιοριζουν οντολογικες υποστασεις.



Η σχεδιαμενη ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ -της φερομενης ως- ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, δεν  αντιμετωπιζει την πρωτη γεννεσιουργο αιτια των "συνορων", δηλαδη την βαση της δημιουργιας τους για την εξυπηρετηση γεωπολιτικων συμφεροντων. Αντιθετα το "κατω τα συνορα" της "Παγκοσμιοποιησης",  ΥΠΗΡΕΤΕΙ -και μονον- τα Γεωπολιτικα Συμφεροντα και την διαχρονικη σκοπιμοτητα τους, "τον εξουσιασμο και την Πολιτικοοικονομικη χειραγωγηση των Λαων".  Η Παγκοσμιοποιηση με το "σοφιστικο επιχειρημα - Κερκοπορτα", της δημιουργιας μιας "πανανθρωπινης κοινωνιας", αλλαζει τα συνορα των γεωπολιτικων συμφεροντων σε "διευρυμενες ζωνες" αλλοτε γεωγραφικες και αλλοτε νοητες, πραγμα που για να επιτευχθει πρεπει να αλλωθει και να εξαφανισθει καθε νοητο η γεωγραφικο οριο Οντολογικης Υποστασης Πολιτισμου. Δηλαδη πρεπει να "φυγουν απο την μεση", να...αλλωθουν οι οντολογικες-πολιτιστικες ταυτοτητες των Κοινωνιων, ειτε μεσα στο ιδιο Εθνος, η Κρατος, ειτε και μεσα στις επι μερους πολιτιστικες ταυτοτητες-οντοτητες του ιδιου του Κρατους.


Εαν βρεθουμε στην Πλατεια Συνταγματος του Ναυπλιου, θα διαπιστωσουμε οτι η Πλατεια ειναι Κοινοκτημοσυνη Ολων. τα παιδια παιζουν στο κεντρο της πλατειας ενω οι γονεις παρακολουθουν τα παιδια τους απολαμβανοντας την συντροφια της παρεας τους. Η Κοινωνικη Συνοχη της Πλατειας Συνταγματος του Ναυπλιου, ειναι ελαχιστα ισχυροτερη της Κοινωνικης Συνοχης της Πλατειας Αριστοτελους της Θεσσαλονικης και οι δυο, σαφως ιχυροτερες της πολυ περιορισμενης Κοινωνικης Συνοχης της Πλατειας Συνταγματος της Αθηνας, και της  μηδενικης η αρνητικης συνοχης του Μανχατταν της Νεας Υορκης.

Ωραια η εννοια "σεβασμος και ανοχη στην διαφορετικοτητα", ορος ξενοφερτος απο χωρες που γεννηθηκαν απο εταιροκλητους πληθισμους οπως η Αμερικη, αλλα με το τραγικο (γκριζο) αποτελεσμα της πορειας του Ανθρωπου στην Ιστορια των Πολιτισμων που οριοθετηθηκε ανωτερω.  

Το ανακατεμα των λαων (βαβελ κατα τας γραφας), προκαλει (σε εφαρμογη του αξιωματος "Η ελευθερια μου σταματα εκει που αρχιζει η ελεθερια του αλλου) την ενεργοποιηση του "αιτηματος" της  εννοιας "σεβασμος και ανοχη στην διαφορετικοτητα", με αμεσο αποτελεσμα τον οντολογικο και γεωγραφικο ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ του Ανθωπου τοσο γεωγραφικα οσο και "υπαρξιακα" στον Ευατο του (Στο Ατομο) , κατασκευαζοντας ετσι τον ΑΤΟΜΙΣΤΗ τον "ΙΔΙΩΤΗ", αυτο το δυστυχισμενο αναλώσιμο θνητό χειραγωγουμενο "πλασμα", που αποκτα την νοοτροπια του "Personal Space", "Politicaly Correct", "who am I to_say",που εκτελεί την γενετήσια πράξη  ως πρωταθλητισμο, αλλά πεθαίνει χωρίς να ζήσει τον έρωτα, και που φθανει σε αυτο το σημειο της ΑΝΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ και της ΑΛΛΩΤΡΙΩΣΗΣ καλουμενος ο ιδιος να εργασθει και να υλοποιησει την απωλεια του, μεσα απο την χειραγωγηση της σοφιστικα χρησιμοποιουμενης και πραγματικης αξιας του σεβασμου στην οντολογικη υποσταση ολων των Πολιτισμων, που καταστρατηγειται βιαια και δικτατορικα με την ..."Βαβελ".



Καθηγητης Ανδρεας Αθηναιος

B.A., Bsc, M.A.M.C.P. Ph.d. post doc

University of Pensylvania

Case Western Reserve University

πρωην Νομαρχης


Μερικές Σημειώσεις για εκείνους που τους αρέσει να σκέπτονται, ή και να χαίρονται που σε αυτο δεν ειναι ουτε μονοι, ουτε μοναδικοι
 1: Ομογενοποιηση =/= (είναι διάφορη με την) Κοινωνικη Συνοχη
 2: Η Διαφορετικοτητα < (είναι μικρότερη της) Κοινωνικης Συνοχης
 3: Φασισμός =/=(είναι διάφορος από ότι ο)  Σοβινισμός =/=  (είναι διάφορος από ότι ο)  Εθνικισμός =/=(είναι διάφορος από ότι ο) Πατριωτισμος
 4: Εθνικισμος  =/= (είναι διάφορος της) Πολιτιστικης Ταυτοτητας & Οντολογικης Υποστασης

Σημειωση : η Ισοπεδωση των εννοιων και η έλλειψη διαφορισμου στη σκεψη, ειναι ενα κλασσικο εργαλειο χρησης σοφιστικης σκεψης με σκοπο την χειραγωγηση της θελησης.

Ως εκ τουτου διατυπωσεις οπως το "Φαντασμα του Εθνικισμου"ειναι προς νοητικη απαξιωση


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου