«ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΣ» ΤΗΝ ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-
Του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου
Για να σκοτώσουν την Κυπριακή Δημοκρατία έπρεπε τότε να σκοτώσουν τον Μακάριο, για να τη σκοτώσουν τώρα πρέπει να ξεριζώσουν τη μνήμη του.
Επιτέλους. Ο Κύπριος Πρόεδρος μάς ξάφνιασε ευχάριστα με την εξυπνάδα και τη στρατηγική του οξυδέρκεια.
Τον είχαμε παρεξηγήσει έτσι που βλέπαμε τη φάτσα του, τον είχαμε υποτιμήσει, τον είχαμε προς στιγμήν νομίσει πολύ περιορισμένων δυνατοτήτων. Τώρα καταλαβαίνουμε το κρυμμένο μεγαλείο του. Εν τέλει, πίσω την είχε η αχλάδα την ουρά …
Ο κ. Χριστοδουλίδης, είναι πλέον φανερό, έχει ξεπεράσει και τον Μητσοτάκη σε πολιτική ικανότητα, όπως και σε ταχύτητα κατεδάφισης των αναχρονιστικών θεσμών του έθνους, του κράτους και της δημοκρατίας.
Και δεν έχει σημασία αν σκέφτηκε ο ίδιος την τελευταία του απόφαση ή του την υπέβαλαν οι μυστικοσύμβουλοί του που εκφράζουν εγκύρως τη σοφία και τη βούληση της Α.Μ. του Προέδρου των ΗΠΑ, της Α.Μ. του Βασιλέως της Μεγάλης Βρετανίας και του Αυτοκράτορος Βενιαμίν του Εξολοθρευτή πάντων των Παλαιστινίων και Εκπολιτιστή πάντων των Εβραίων. Όλες οι επιρροές καλοδεχούμενες στην Κύπρο, αρκεί να μην προέρχονται από την Ανατολή ή τίποτα ταραξίες του πλανήτη.
Ένα πορτρέτο και η σημασία του
Σε τι ακριβώς αναφέρομαι; Στο ότι, επιτέλους, ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας αποφάσισε να μετακινήσει από το γραφείο του και εν συνεχεία από την αίθουσα συσκέψεων του Προεδρικού Μεγάρου το πορτρέτο του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου.
Τι δουλειά κατ’ αρχήν έχει το πορτραίτο ενός παπά, και μάλιστα ενός «κόκκινου παππά», κατά τα λεγόμενα του Κίσινγκερ και της χούντας, πάνω από το κάθισμα του κ. Χριστοδουλίδη; Γιατί πρέπει να αποκαλούμε εθνάρχη τον Μακάριο;
Γιατί να μιλάμε εν τέλει για κράτη και για έθνη προκαλώντας επιβλαβείς τριβές με τους δυτικούς Προστάτες μας (για να μη χρησιμοποιήσω τη λαϊκότερη και σαφέστερη έκφραση «Νταβατζήδες» του κ. Καραμανλή);
Αφού μάλιστα, όπως είπε κάποτε, πρωτοπόρος και μόνος ειλικρινής από τους Βαλκάνιους, ο «πρωθυπουργός» του Κοσόβου Ramush Haradinaj: «Σε ό,τι αφορά την εξωτερική πολιτική είμαστε τμήμα μιας λέσχης χωρών των οποίων ηγείται η Αμερική. Δεν έχουμε πρόβλημα να το αναγνωρίσουμε. Δεν έχουμε χρόνο για τα προβλήματα του κόσμου».
Αλλά και με την εσωτερική πολιτική τα ίδια συμβαίνουν, ούτε και για αυτήν πολυπερισσεύει πλέον ο χρόνος. Όπως πάμε, σε λίγο, οι κατά τόπους «κυβερνήσεις» (το ανάλογο των Ανθύπατων της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας) δεν θα έχουν περισσότερες αρμοδιότητες από το να αποφασίζουν το χρώμα των ταξί.
Αλλά το σπουδαιότερο δεν είναι βεβαίως αυτό. Είναι άλλο. Ο Μακάριος υπήρξε ο επί κεφαλής της μεγάλης αντιαποικιακής, εθνικοαπελευθερωτικής επανάστασης των Κυπρίων (1955-59) που συγκλόνισε τότε όλη την ανθρωπότητα και εξαιτίας της οποίας δημιουργήθηκε και υπάρχει (ακόμα τουλάχιστο) το κυπριακό κράτος, η Κυπριακή Δημοκρατία.
Ήταν ο άνθρωπος που ηγήθηκε του αγώνα για να υπάρξει το κράτος του οποίου προεδρεύει τώρα ο κ. Χριστοδουλίδης.
Ήταν τέτοια η παγκόσμια απήχηση αυτής της επανάστασης, που είχαν φτάσει οι χριστιανοί Μαύροι στα βάθη της Αφρικής να βαφτίζουν τα παιδιά τους Μακάριους. Ως πολιτικός ο Μακάριος είχε και έχει οπαδούς και αντιπάλους, όπως κάθε πολιτικός.
Αλλά ο ιστορικός του ρόλος υπήρξε αυτός του ηγέτη του κυπριακού αγώνα. Ο Μακάριος είναι το σύμβολο του κράτους του, και γι’ αυτό ακριβώς θέλησαν να τον σκοτώσουν οι Έλληνες (;) αξιωματικοί, χουντικοί πράκτορες της CIA, ίσως και της Mossad, και οι Αμερικανοί καθοδηγητές τους τον Ιούλιο του 1974.
Για να σκοτώσουν την Κυπριακή Δημοκρατία έπρεπε τότε να σκοτώσουν τον Μακάριο, για να τη σκοτώσουν τώρα πρέπει να σπιλώσουν και να ξεριζώσουν τη μνήμη του.
Ξανακάνοντας αποικία την Κύπρο
Ορθώς λοιπόν ο πρόεδρος Χριστοδουλίδης απομακρύνει τον Μακάριο από το γραφείο του, αφού έχει βάλει, ως κεντρική του επιδίωξη, να διαλύσει την Κυπριακή Δημοκρατία ως ανεξάρτητο, κυρίαρχο και δημοκρατικό κράτος και να τη μεταβάλλει σε αποικία Αμερικανών, Άγγλων και Εβραίων, με μέλλουσα να καθορισθεί την παρουσία και τον ακριβή ρόλο των Τούρκων.
Γιατί αυτό ακριβώς επιχειρείται, de yure με τη σύγκληση πενταμερούς που θα παρακάμψει την υποχρέωση δημοψηφίσματος για να επαναφέρει μια παραλλαγή του απορριφθέντος σχεδίου Ανάν.
De facto με την πλήρη αποικιοποίηση της Κύπρου από Αμερικανούς, Βρετανούς και Ισραηλινούς, την αγορά των πάντων από τους τελευταίους, τη μετατροπή της σε γιγαντιαία αμερικανική βάση, την εκδίωξη των Ρώσων, την παρακολούθηση (άρα και τη δυνατότητα εκβιασμού των πάντων) από τα ισραηλινά Βαν, την ανάληψη καθηκόντων αστυνομίας από το… FBI και πολλά άλλα.
Δεν είναι εξάλλου σωστό ο Μακάριος, έστω και με το πορτραίτο του πάνω από το κεφάλι του Χριστοδουλίδη, να ταράζει τον ύπνο του ή να του δημιουργεί ενοχές ή αισθήματα και συμπλέγματα κατωτερότητας, εμποδίζοντας το φιλάνθρωπο και δημιουργικό έργο του Προέδρου, που, εντελώς παραδόξως, δεν φαίνεται να έχουν εκτιμήσει οι προφανώς αγνώμονες Κύπριοι πολίτες.
Μήπως τα παραλέμε;
Θα μου πείτε ίσως, έχει ένα πορτραίτο τέτοια σημασία; Εσείς τι λέτε; Αν ο Μακρόν κατέβαζε το πορτρέτο του Ντε Γκωλ ή ο Τραμπ το πορτρέτο του Ουάσιγκτον ή αν η Αθήνα απομάκρυνε τον αδριάντα του Κολοκοτρώνη θα είχε ή δεν θα είχε σημασία;
Και μη μου πείτε ότι η Γαλλία και η Αμερική είναι κράτη που σέβονται τον εαυτό τους λόγω μεγέθους. Στο διάβα των δεκαετιών έχω διαπιστώσει ότι η «Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου» που την ονομάζουμε περιφρονητικά «ψευδοκράτος» και που δεν την έχει αναγνωρίσει κανείς στον κόσμο πλην της ίδιας της Τουρκίας, σέβεται την κυριαρχία της πολύ περισσότερο από την Κυπριακή Δημοκρατία.
Γι’ αυτό οι Τούρκοι θα μείνουν πιθανώς στο νησί, όταν θα έχουν φύγει οι περισσότεροι Έλληνες και όσοι έχουν μείνει θα έχουν παραιτηθεί από τη γλώσσα και τον εθνισμό τους για να γίνουν λούστροι των ξένων αφεντικών της Κύπρου.
Παρόλο που έχω φάει πολλά χρόνια από τη ζωή μου υπερασπιζόμενος την Κυπριακή Δημοκρατία με τρόπο που ελάχιστοι Κύπριοι το έκαναν και κατέβαλα και το σχετικό κόστος, είμαι υποχρεωμένος να παραδεχθώ ότι λαός και προύχοντες που δεν σέβονται το κράτος τους δεν τους αξίζει και να το διατηρούν.
Ούτε μπορούν να έχουν από άλλους την απαίτηση να τους σέβονται περισσότερο από όσο αυτοί σέβονται τον εαυτό τους.
Καλά έκανες λοιπόν Νίκο Χριστοδουλίδη και κατέβασες το πορτρέτο του Μακάριου. Πώς θα λύσουμε το Κυπριακό; Πώς θα τα βρούμε με τους Τούρκους και τους Αμερικανούς και τους Εγγλέζους;
Με το πορτρέτο του Μακάριου πάνω από το κεφάλι σου να τους ερεθίζει; Είμαστε σοβαροί τώρα; Να το βλέπει ο Στάρμερ και να γίνεται έξαλλος;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου