ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΚΑΤΑ ΓΑΜΟΥ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ: ΤΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΜΗΤΕΡΑ Η ΠΑΤΕΡΑΣ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ!
Για τον Γερμανό φιλόσοφο Άρθουρ Σοπενχάουερ, η ομοφυλοφιλία είναι αφύσικη, γιατί η φύση είναι κανονιστική.
Η αριστερή φιλόσοφος Sylviane Agacinski,τάχθηκε υπέρ της κοινωνικής αναγνώρισης της ομοφυλοφιλίας, αλλά κάθετα αντίθετη στον νόμο για τους γάμους ομοφυλοφίλων: Το να είσαι μητέρα ή πατέρας εξαρτάται από το φύλο και όχι από τον σεξουαλικό προσανατολισμό.
Πολλοί ομοφυλόφιλοι είχαν πάντα παιδιά με σύντροφο του άλλου φύλου. Εξαιρώντας εκ των προτέρων από την καταγωγή είτε τον πατέρα είτε τη μητέρα, η γονεϊκότητα του ίδιου φύλου θα δημιουργούσε θεσμική ανισότητα μεταξύ των παιδιών.
Η πραγματική ισότητα θα ήταν να δοθούν τα ίδια δικαιώματα και τα ίδια πρότυπα σε όλα τα παιδιά. Έτσι, εάν ένας ομοφυλόφιλος έχει παιδί, είτε το έκανε ως πατέρας είτε το υιοθέτησε, ο σύζυγός του γίνεται λογικά ο πατριός ή η θετή μητέρα του παιδιού, όπως συμβαίνει με όλες τις μικτές οικογένειες.
Γιατί είστε αντίθετη με το PMA;
Θέτει ήδη ένα πρόβλημα στο τρέχον πλαίσιο: πολλά παιδιά που γεννήθηκαν από ανώνυμες δωρεές σπέρματος θέλουν να μάθουν την ιστορία τους και επαναστατούν ενάντια στην οργανωμένη μυστικότητα γύρω από τη γέννησή τους.
Αυτό το πρόβλημα θα επιδεινωνόταν, για τα παιδιά που γεννήθηκαν από γονιμοποίηση λεσβίας, με την πλήρη διαγραφή του πατέρα. Επιπλέον, εάν τα αρσενικά ζευγάρια ζητούσαν επίσης πρόσβαση στο PMA, η χρήση παρένθετων μητέρων θα ήταν απαραίτητη…
Ωστόσο, αυτή η πρακτική είναι απαράδεκτη, ειδικά επειδή αυτές οι παρένθετες μητέρες αμείβονται πάντα ή αποζημιώνονται και ο νόμος μας αποκλείει την εμπορευματοποίηση των οργάνων του ανθρώπινου σώματος: ούτε η εγκυμοσύνη ούτε το παιδί μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο εμπορικής ανταλλαγής.
Πριν ανοίξουμε απερίσκεπτα το PMA, ας μην αγνοήσουμε αυτά τα ερωτήματα στο όνομα μιας λεγόμενης προοδευτικής και αναγκαστικά αριστερής καλής συνείδησης. Ας μην τρέχουμε πίσω από το σύστημα της Καλιφόρνιας για την κατασκευή παιδιών κατά παραγγελία, σύμφωνα με την ακριβή τιμολόγηση.
Ένας υπερφιλελεύθερος και κυνικός λόγος ισχυρίζεται ότι τα πάντα στον κόσμο πωλούνται, συμπεριλαμβανομένων των κοιλιών και των παιδιών. Αυτή δεν είναι η ιδέα μου για το σοσιαλισμό.… nouvelobs
Ο Γάλλος Xavier Lacroix φιλόσοφος,θεολόγος , μέλος της Εθνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής Ηθικής/ Comité consultatif national d’éthique:
«Αν θέλουμε να αποδυναμώσουμε εντελώς το νόημα του γάμου, πρέπει απλώς να το ανοίξουμε στα ομοφυλόφιλα ζευγάρια». Αυτά τα λόγια ενός σπουδαίου νομικού, του Philippe Malaurie, θα χρησιμεύσουν ως κατευθυντήρια αρχή για τον προβληματισμό μας.
Εάν καθιερωνόταν η ομοφυλοφιλική γονεϊκότητα, θα καθιερωνόταν διάκριση:…αλλά μεταξύ παιδιών.
Στην πραγματικότητα, θα έπρεπε να γίνει κανόνας, βάσει νόμου, ότι δεκάδες χιλιάδες παιδιά θα μπορούσαν a priori να στερηθούν τα ακόλουθα τρία βασικά αγαθά: Η διαφορά μεταξύ δύο αναγνωριστικών δεικτών, του αρσενικού και του θηλυκού, στο σύμπαν της οικείας ανάπτυξής τους.
Ούτε το αρσενικό ούτε το θηλυκό –πρέπει να θυμόμαστε– ανακεφαλαιώνουν ολόκληρη την ανθρωπότητα. Είτε αγόρι είτε κορίτσι, το παιδί χρειάζεται λοιπόν, για να ανακαλύψει την ταυτότητά του, ένα λεπτό παιχνίδι ταυτίσεων και διαφοροποιήσεων με τις δύο πατρικές και μητρικές του αρχές.
Αυτό έχει μελετηθεί λεπτομερώς από μια υπεράφθονη επιστημονική βιβλιογραφία. Όμως, μέσα από ένα περίεργο φαινόμενο συλλογικής αμνησίας, ο αυξανόμενος λόγος εξαφανίζει ψυχρά όλο αυτό το επίτευγμα.
………
Το τρίτο βασικό αγαθό για το παιδί θα είναι μια σαφής και συνεκτική, ευανάγνωστη γενεαλογία. Είμαστε σε ένα γνωστικό γενεαλογικό σύστημα, δηλαδή με διπλή καταγωγή. Ωστόσο, δεν μπορούμε να αλλάξουμε ένα πανάρχαιο συγγενικό σύστημα με μικρά βήματα. Αποτελεί ένα συνεκτικό σύνολο.
Έκδηλη είναι η εργαλειοποίηση του παιδιού που προκαλείται στα περισσότερα επιχειρήματα, συμπεριλαμβανομένης της αναφοράς σε μακρινές αμερικανικές έρευνες, αδιάβαστες και μη επαληθευμένες, παρά σε αυτό που διδάσκει τόσο ξεκάθαρα η εμπειρία παρά μια υπερβολική επιστημονική βιβλιογραφία.
Σε αρκετές δημοσιεύσεις έχω δείξει την παντελή έλλειψη επιστημονικής αξιοπιστίας των λεγόμενων ερευνών (2). Εργαλειοποίηση του παιδιού επίσης όταν βεβαιώνουμε με τη Françoise Héritier ότι «ό,τι νοείται είναι νοητό, και επομένως δυνατό (3)».
Ο πειραματισμός με νέα μοντέλα, σύμφωνα με την πειραματική μέθοδο που εφαρμόζεται στην επιστήμη, την τεχνολογία ή τη βιομηχανία, θα αγνοούσε το γεγονός ότι το παιδί, ένας άνθρωπος, δεν πρέπει να είναι αντικείμενο πειραματισμού.
Ακολουθούν λοιπόν μια σειρά από επιχειρήματα για να είμαστε κάτι παραπάνω από απρόθυμοι σχετικά με τον θεσμό του «γάμου ομοφυλοφίλων» (μια περίεργη έκφραση αν το καλοσκεφτείς). Από την πλευρά της «αναγνώρισης», ο κοινωνικός φορέας ήδη κάνει πολλά με την ίδρυση των «pacs». Το να διατηρώ νόημα στα ονόματα μου φαίνεται ότι είναι ένα στοιχειώδες καθήκον της ηθικής και της κοινωνίας. la vie
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου