ΈΓΚΛΗΜΑ ΤΕΜΠΩΝ: ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΦΟΡΤΙΑ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ! ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ;
Η εφημερίδα Ριζοσπάστης με εκτενές ρεπορτάζ της αποκαλύπτει τα επικίνδυνα στρατιωτικά φορτία που μεταφέρονται στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Φορτία που έχουν να κάνουν με τις αμερικανικές και νατοϊκές δυνάμεις.
Η εφημερίδα παρουσιάζει ντοκουμέντα και το ερώτημα είναι αν η κυβέρνηση θα απαντήσει στα ερωτήματα που δημιουργούνται. Το ρεπορτάζ έχει δημοσιευθεί εδώ και 24 ώρες κι ακόμη ουδείς έχει αντιδράσει.
Ο «Ριζοσπάστης» φέρνει στη δημοσιότητα υλικό που αποκαλύπτει ότι στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο έχουν δοθεί (και συνεχίζουννα δίνονται) άδειες για πολλαπλές αποστολές στρατιωτικού υλικού του αμερικανικού στρατού.
Μόνο το διάστημα Νοέμβρης 2022- Απρίλης 2023 καταγράφονται τουλάχιστον 19 άδειες για μεταφορές στρατιωτικού υλικού, που χαρακτηρίζονται «Εξαιρετικές Στρατιωτικές Μεταφορές». Δηλαδή μεταφορές με υπερβάσεις του «περιτυπώματος φόρτωσης» (είναι οι μέγιστες διαστάσεις του φορτίου που επιτρέπεται να μεταφέρει ένας συρμός), καθώς οι διαστάσεις των στρατιωτικών οχημάτων υπερβαίνουν τις τυπικές διαστάσεις των βαγονιών που τα μεταφέρουν.
Τα νέα αυτά στοιχεία, σε συνδυασμό με ήδη γνωστές πληροφορίες, συμπληρώνουν ένα εξαιρετικά επικίνδυνο «παζλ», όπου τρένα με πολεμικό υλικό διατρέχουν ασταμάττητα το σιδηροδρομικό δίκτυο, με ελάχιστες πληροφορίες να γίνονται γνωστές. Όχι μόνο για το περιεχόμενό τους αλλά και για τα iδια τα δρομολόγια, που μπορεί να είναι άγνωστα ακόμα και για τους εργαζόμενους του σιδηρόδρομου.
Το γεγονός εξάλλου ότι αποτελεί ρουτίνα η εν κρυπτώ μεταφορά στρατιωτικού υλικού με τον σιδηρόδρομο μεγαλώνει τα ερωτήματα που θέτει μόνο το ΚΚΕ, για την εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε στα Τέμπη και για το εύφλεκτο φορτίο της, με δεδομένη μάλιστατην παρουσία στρατιωτικώνστονχώρο αμέσως μετά τη σύγκρουση.
Θυμίζουμε ότι στη Θεσσαλία λειτουργούν ΝΑΤΟικές βάσεις (Λάρισα) και ότι οι αρωματικοί υδρογονάνθρακες, όπως το ξιλόλιο που εικάζεται ότι είχε φορτωθεί στην αμαξοστοιχία, χρησιμοποιούνται για εμπλουτισμό καυσίμων για πολεμικά αεροσκάφη.
Με βάση αυτά τα στοιχεία, το ΚΚΕ έχει ζητήσει απαντήσεις για την παρουσία τριών ανώτατων στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας το πρωί της επόμενης μέρας στον χώροτου εγκλήματος, αλλά και για τη συμμετοχή του υποδιοικητή της 1ης Στρατιάς και του αρχηγού της Πολεμικής Αεροπορίας στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας…
«Το ΝΑΤΟικά δεν σταματάνε»
Ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο, που για πρώτη φορά βλέπει το φως της δημοσιότητας, είναι η απομαγνητοφωνημένη συνομιλία ανάμεσα σε δύο σταθμάρχες του ΟΣΕ που συζητάνε για το έγκλημα στα Τέμπη. Με αφορμή αυτό, οι δύο εργαζόμενοι αναφέρονται μεταξύ άλλων στο πλήθος αμαξοστοιχιών που είναι φορτωμένες με ΝΑΤΟικό πολεμικό υλικό, για το οποίο δεν υπάρχει καμία ενημέρωση.
Ο ένας από τους δύο, μάλιστα, αναμένει να μεταφερθεί για ένα διάστημα από την υπηρεσία του προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες μεταφοράς τέτοιου υλικού σε άλλη περιοχή.
Ο διάλογος έχει ως εξής:
«– Λέω τον (…) θα γίνουν τελικά τα ΝΑΤΟικά; Λέει δεν ξέρω, γιατί κλωτσάνε και οι μηχανοδηγοί, ενώ εγώ θέλει να φύγω τώρα έναν μήνα. Και αυτοί έχουν δίκιο, αλλά και εγώ να ξέρω τι πρέπει να ετοιμάσω να πάρω. Για έναν μήνα, δενείναι για μια μέρα – δυο.
– Κοίταξε τώρα, τα ΝΑΤΟικά δεν σταματάνε.
– Δεν ξέρω, αλλά δεν έχουμε χαρτί. Ούτε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξέρει (…) Θα γίνουν τελικά; Πότε πρέπει να πάω; Δεν έχω εγώχαρτί να μου λέει στις 5 πρέπει να είσαι
εκεί, στις 6, στις 3.
–Βρε, εδώ έβγαλαν ανακοίνωση, από σήμερα θα κυκλοφορούσαν κάτι καινούργια δρομολόγια επάνω στο Ορμένιο και στηνΞάνθη (…) και ούτε μας ήρθε εμάςχαρτί. Το είχα διαβάσει στο ίντερνετ.
– Και εγώ το διάβασα.
– Και χαρτί δεν είχε έρθει σε εμάς, [θα] τρελαθούμε;».
«Εξαιρετικές Στρατιωτικές Μεταφορές»
Τα έγγραφα που έχει στη διάθεσή του ο « Ριζοσπάστης» προέρχονται από την ηλεκτρονική αλληλογραφία μεταξύ του Τμήματος Εμπορευματικών Μεταφορώντης «Hellenic Train» και του Τμήματος Κανόνων Κυκλοφορίας τηςΔιεύθυνσης Σιδηροδρομικών Συστημάτων του ΟΣΕ.
Πρόκειται για δεκάδες άδειες μεταφοράς στρατιωτικού υλικού με «πλήρη αμαξοστοιχία, αποτελούμενη μέχρι 30 βαγόνια». Τις μεταφορές αυτές πραγματοποίησε η «Hellenic Train» σε συνεργασία με άλλες σιδηροδρομικές εταιρείες του εξωτερικού για λογαριασμό του αμερικανικού στρατού.
Μία από αυτές (26/4/2023) αφορά « πολλαπλές στρατιωτικές μεταφορές» για λογαριασμό του αμερικανικού στρατού, με παραλπτη τον ιταλικό στρατό και προορισμό τη Ρουμανία.
Οι μεταφορές που αναφέρονται στα συγκεκριμένα έγγραφα αφορούν δρομολόγια απότηνΑλεξανδρούπολη προς την Πολωνία και τη Ρουμανία, ενώ 4 άδειες είναι για δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προςτη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Πολωνία. Τουλάχιστον 13 άδειες για πολλαπλές αποστολές εκδόθηκαν μέσα στον Νοέμβρη του 2022.
Στα έγγραφα αναφέρονται αναλυτικά οι διαστάσεις των στρατιωτικών οχημάτων του αμερικανικού στρατού που μεταφέρονται.
Χωρίς κανέναν έλεγχο στο περιεχόμενο των φορτίων
Οι συρμοί των ΑμερικανοΝΑΤΟικών διέρχονται από κατοικημένες περιοχές, εκθέτοντας σε κίνδυνο χιλιάδες ζωές.
Ειδικά στην Αλεξανδρούπολη, η διέλευση γίνεται μέσα από τον αστικό ιστό.
Είναι επίσης γνωστό ότι δεν μεταφέρουν μόνο οχήματα, αλλά και διάφορα άλλα κοντέινερ, των οποίων το περιεχόμενο είναι παντελώς άγνωστο. Χαρακτηριστική ήταν η κατάθεση, στην Εξεταστική για το έγκλημα των Τεμπών, του εκπρο- σώπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρόμων και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, Ι . Ντίτσα, ο οποίος παραδέχτηκε ότι τα φορτία στα τρένα έρχονται σφραγισμένα και ο έλεγχος γίνεται μόνο στα χαρτιά που τα συνοδεύουν.
Επίσης, ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το διάστημα 2010 – 2015, Α. Ζηλιασκόπουλος, παραδέχτηκε ότι ακόμα και τα φορτία που δεν έρχονται από το εξωτερικό, αλλά διακινούνται εντός Ελλάδας, παραλαμβάνονται σφραγισμένα, ζυγίζονται και ο έλεγχος για νεται μόνο δειγματοληπτικά, αν υπάρχει ένδειξη «ότι μας κλέβουν στα κιλά», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από τα έγγραφα του « Ριζοσπάστη»: Στις άδειες των στρατιωτικών μεταφορών καταγράφονται μόνο τα όρια (και η αδειοδοτημένη υπέρβασή τους) στο βάρος και στις διαστάσεις των φορτίων. Κανένα άλλο στοιχεί για το περιεχόμενό τους δεν γίνεται γνωστό!
Το ξέσπασμα του ιμπεριαλιστικού πολέμου στην Ουκρανία και η εμπλοκή της Ελλάδας αύξησαν θεαματικά τις αποστολές στρατιωτικού υλικού από την Αλεξανδρούπολη. Σύμφωνα με τις λιμενικές αρχές, από την έναρξη του πολέμου έως το καλο- καίρι του 2023 περίπου το 60% των αμερικανικών στρατιωτι- κών δυνάμεων που εισήλθαν ή έφυγαν από την Ευρώπη πέ ρασαν από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, από το 2020 έως το 2024 μόνο από την Αλεξανδρούπολη οι ΗΠΑ έχουν με ταφέρει με 28 πλοία 199 ελικόπτερα, 2.374 στελέχη και 14.923 « κομμάτια» – οχήματα, όπλα και πυρομαχικά. Μεταξύ 2019 και 2021 , 117.000 τόνοι αμερικανικού στρατιωτικού εξοπλισμού πέρασαν από το λιμάνι, σύμφωνα με τους « New York Times».
Το διάστημα Ιούλης 2020 – Δεκέμβρης 2022 αναχώρησαν από το λιμάνι της Αλεξξανδρούπολης 54 σιδηροδρομικές αποστολές με προορισμό τα Βαλκάνια και τη Βαλτική.
Τουλάχιστον ένα από τα τρένα που μετέφεραν τα «κομμάτια» της πολεμικής μηχανής των ΗΠΑ έχει εκτροχιαστεί στην Αλεξανδρούπολη, στις 2/12/2022, προκαλώντας τεράστια ανησυχία στους καιτοίκους, που βλέπουν εδώ και χρόνια να μετακινείται διαρκώς πολεμικό υλικό, ενώ κανένας δεν είναι ενήμερος για το περιεχόμενα των κλειστων κοντέινερ που διασχίζουν τον αστικό ιστό.
Μάλιστα,πηγές έχουν επισημάνει στον «Ριζοσπάστη » ότι λόγω του βάρους τους οι εκτροχιασμοί των συρμών αυτών αποτελούν συχνό φαινόμενο.
Μεταφορές εν κρυπτώ Ενδεικτικό είναι επίσης ότι τον Μάρτη του 2023 στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αποβιβάστηκαν μεταξύ άλλων δυνάμεις του 22ουΧημικού Τάγματοςτης 48ης Χημικής Ταξιαρχίας του αμερικανικού στρατού.
2 Πρόκειται για μονάδα που παρέχει «διοίκηση, σχεδιασμό,ολοκλήρωση, καθοδήγηση και εκτέλεση χημικών, βιολογικών, πυρηνικών, ραδιολογικών και εκρηκτικών αποστολών», ενώ ειδικεύεται και στη «μεταφορά και εξουδετέρωση ύποπτων υλικών Οπλων Μαζικής Καταστροφής».
Τι σχέση έχει η παρουσία τους με το στρατιωτικό υλικό που ξεφορτώνεται στην Αλεξανδρούπολη και προωθείται σιδηροδρομικώς προς τον Βορρά; Μεταφέρονται τέτοια επικίνδυνα υλικά για λογαριασμό των ΑμερικανοΝΑΤΟικών;
Μεταφορές πυρομαχικών γίνονται διαρκώς μέσα από πόλεις και χωριά, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας και ασφάλειας, κυριολεκτικά πίσω από την πλάτη του
λαού, όπως φαίνεται και από τις πιο πρόσφατες περιπτώσεις σε Τύρναβο, Λαύριο και Πειραιά, με φορτηγά φορτωμένα με τόνους πυρομαχικών και ΤΝΤγια την
Ουκρανία και σφαίρες για το Ισραήλ.
Αξίζει επίσης να υπενθυμίσουμε την περίπτωση του ουκρανικού αεροσκάφους «Antonov», που συνετρίβη το 2022 στο Παγγαίο. Το αεροπλάνο μετέφερε 11,5 τόνους πυρομαχικών από τη Σερβία και στο σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει ανέφερε ότι είναι κενό φορτίου, πρακτική που παραπέμπει σε παράνομη διακίνηση χημικών και επικίνδυνων όπλων.
Αμείλικτα ερωτήματα Αν κάτι επιβεβαιώνουν όλα τα παραπάνω, είναι ότι ο σιδηρόδρομος αποτελεί βασική δίοδο μεταφοράς ΝΑΤΟικού στρατιωτικού υλικού, για το οποίο μάλιστα τηρείται «σιγή ιχθύος» από το κράτος και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΟΣΕ, « Hellenic Train κ.λ.π).
Τα φορτία, όπως αποδεικνύεται, είναι ανεξέλεγκτα και καινείς δεν γνωρίζει τι μπορεί να περιέχεται σε ένα κοντέινερ που ναυλώθηκε γι‘ αυτόν τον σκοπό.
Υπάρχει και η εξής πολύ σοβαρή πλευρά: Η ίδια η κυβέρνηση ομολογεί ότι ο σιδηρόδρομος ούτε σύγχρονος είναι, ούτε ασφαλής,
με τον πρωθυπουργό να δεσμεύεται μάλιστα προσωπικά ότι θα τον καταστήσει τέτοιο το ..2027. Αφού όμως ισχύει αυτό, πως επιτρέπει να κυκλοφορούν στο ανασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο τρένα φορτωμένα με επικίνδυνο στρατιωτικό υλικό, κάνοντας ακόμα πιο πιθανό να υπάρξει μια μεγάλη καταστροφή;
Κάτω απ‘ αυττό το πρίσμα, γίνεται ακόμα πιο επιτακτική ανάγκη να δώσει η κυβέρνηση απαντήσεις και σε ό,τι αφορά το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που προκάλεσε την έκρηξη στα Τέμπη. Τα ερωττήματα είναι αμείλικτα και έχουν τεθεί από το ΚΚΕ:
• Θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν ΝΑΤΟικά στρατιωτικά φορτία – και μάλιστα αγνώστου ταυτότητας – σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που καθ‘ ομολογία της κυβέρνησης έχει από μόνο του σοβαρά ζητήματα ασφάλειας;
• Τι είδους καύσιμα αξιοποιούνται για αμερικανικά μη
επανδρωμένα αεροσκάφη «ΜΕΑMQ-9 Reaper» και «RQ–4 Global Hawk»;
• Από πού και πώς τα προμηθεύονται και τι είδους μέτρα ασφαλείας λαμβάνονται κατά τη μεταφορά των καυσίμων τους σε μια τόσο κοντινή απόσταση, εφαπτόμενη με τον οικιστικό ιστό της πόλης της Λάρισας;
• Αξιοποιούνται ή αξιοποιήθηκαν την περίοδο του εγκλήματος στα Τέμπη ή και έως σήμερα οι σιδηροδρομικές υποδομές ή άλλοι τρόποι μεταφοράς τέτοιων καυσίμων για τα αμερικανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη;
• Τι άλλα εύφλεκτα και επικίνδυνα υλικά μεταφέρουν οι ΗΠΑ στην αεροπορική βάση της Λάρισας;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου