Πέμπτη 18 Απριλίου 2024

ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΘΛΙΟΣ ΘΥΤΗΣ ΓΙΑ ΑΜΝΗΣΤΕΙΑ Ο ΑΛΗΤΗΣ ΤΩΡΑ...«ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ»!

Ε ΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ: Ο ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥ ΠΟΥ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΞΑΦΝΙΚΑ ΩΣ «ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ» ΤΟΥ ΟΣΕ


Είναι 20 Απριλίου 2022 όταν ο (από το 2016 συνταξιούχος του ΟΣΕ) Παναγιώτης Τερεζάκης θα επέστρεφε σαν «σύμβουλος» του ΟΣΕ με ετήσια σύμβαση, που είχε υπογράψει ο οργανισμός με την εταιρία συμβούλων LDK Consultants...

20 Απριλίου 2022. Τέμπη – Εάν δει κανείς όλα όσα ακολούθησαν της απροσδόκητης επιστροφής του συνταξιούχου Τερεζάκη στην ενεργό δράση από τη θέση του συμβούλου του ΟΣΕ θα μπορούσε να πει κανείς ότι κάποιες σατανικές συμπτώσις έβαλαν από τότε τα δύο τρένα στις ράγες της σύγκρουσης.

Ένας έμπειρος σύμβουλος του ΟΣΕ δεν θα επέτρεπε ποτέ να κοπεί ένα καλώδιο (στο Σταθμό Παλαιοφαρσάλων) χωρίς στη συνέχεια να σημάνει συναγερμό.

Δεν θα επέτρεπε ποτέ να μπουν οι δύο αμαξοστοιχίες στην ίδια τροχιά.

Δεν θα επέτρεπε ποτέ τη φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας με τόνους εκρηκτικών.

Δεν θα σταματούσε στο πουθενά και μέσα στο σκοτάδι την επιβατική αμαξοστοιχία μετά το Σταθμό Λαρίσης

Δεν θα έσπευδε ποτέ να αρπάξει τις ηχογραφημένες συνομιλίες της βραδιάς.

Δεν θα επέτρεπε την εκχωμάτωση και την αλλοίωση των στοιχείων στο τόπο ενός εγκλήματος.

Πολλές σατανικές συμπτώσεις με επίκεντρο τον συνταξιούχο που επέστρεψε ξαφνικά.

Σίγουρα αυτός που σκέφτηκε να επαναφέρει τον Τερεζάκη στην ενεργό δράση θα μπορούσε να αισθανθεί δικαιωμένος μόνο εάν είχε οραματισθεί όλα όσα ακολούθησαν.

Η επιστροφή του συνταξιούχου Τερεζάκη είναι τουλάχιστο δυστοπική με όλα όσα ακολούθησαν.

Πριν συνεχίσουμε δυο λόγια από τον ιστότοπο της εταιρίας LDK Consultants διά μέσω της οποίας έγινε η επιστροφή του Τερεζάκη ως συμβούλου στον ΟΣΕ.

Η LDK Consultants είναι μια πολυεπιστημονική ομάδα συμβούλων μηχανικής και ανάπτυξης. Ο Όμιλος ιδρύθηκε το 1968 ως εταιρεία μηχανικών που παρέχει υπηρεσίες στον κτιριακό τομέα.

Σταδιακά επέκτεινε τις υπηρεσίες της στους τομείς της ενέργειας, του περιβάλλοντος και του νερού, της μηχανικής, των μεταφορών, της κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης και της παροχής συμβουλών στη διάδοση πληροφοριών.

Ο Όμιλος δραστηριοποιείται μέσω των γραφείων του σε Ελλάδα, Βέλγιο, Κύπρο, Ιορδανία, Κένυα, Ρουμανία, Σερβία και έχει αναλάβει 2.700 έργα σε 120 χώρες.

Η LDK Consultants έχει γίνει μια κορυφαία εταιρεία συμβούλων μηχανικών σε ξενοδοχεία, κτίρια μικτής χρήσης, νοσοκομεία, καθώς και υποδομές (σιδηρόδρομοι, μαρίνες και αεροδρόμια). 

Είναι μια αξιόπιστη εταιρεία συμβούλων σε θέματα ενέργειας, περιβάλλοντος, βιωσιμότητας και κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Παγκόσμια Τράπεζα, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, το Πρόγραμμα Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών και άλλους διεθνείς οργανισμούς.
Οραμα

Από το 1968, η LDK Consultants υποστηρίζει το όραμα και τις αξίες της για ανάπτυξη, βιώσιμη ανάπτυξη και αριστεία προς όφελος του προσωπικού και των πελατών της. Η LDK Consultants έχει δεσμευτεί να είναι μια βιώσιμη, ποικιλόμορφη ομάδα και οδηγός αλλαγής και καινοτομίας για έργα κάθε μεγέθους και επιπέδου πολυπλοκότητας. 

Έχοντας πιστοποιηθεί από διεθνείς οργανισμούς για ποιότητα και τεχνογνωσία, η LDK Consultants συνδυάζει τη σε βάθος γνώση με την καινοτομία για να επιτύχει βέλτιστες λύσεις και βιώσιμα αποτελέσματα για τα προγράμματα και τα έργα των πελατών της.

Παναγιώτης Τερεζάκης: Σκοτεινός ο ρόλος Τερεζάκη στην τραγωδία των Τεμπών


Από τις πρώτες κιόλας ώρες μετά τα Τέμπη μπήκε σε εφαρμογή η αντίδραση έκτακτης ανάγκης της κυβέρνησης: το οργανωμένο σχέδιο παραπλάνησης της κοινής γνώμης με τα περί «ανθρώπινου λάθους» και το αστραπιαίο μπάζωμα των αποδεικτικών στοιχείων στον τόπο του εγκλήματος, με ταυτόχρονες πιέσεις στη Δικαιοσύνη.

Το μονταρισμένο ηχητικό με τις πλαστές συνομιλίες σταθμάρχη – μηχανοδηγών αναπαράχθηκε από το σύνολο των ΜΜΕ το επόμενο βράδυ της τραγωδίας, δημιουργώντας τις «επιθυμητές» εντυπώσεις. Σκοπός ήταν να αποσιωπηθεί η συνειδητή εγκληματική διαχείριση της κυβέρνησης στην ασφάλεια. 

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, είναι ένα ακόμα πρόσωπο που το Μαξίμου είχε καταφέρει να κρατήσει στο απυρόβλητο όλο αυτό το διάστημα. Τώρα, όμως, αναδεικνύεται ο ρόλος του.

Από τις 13 Μαρτίου 2023 υπήρχαν ενδείξεις για τον Τερεζάκη. Καυτηριάστηκε μάλιστα η επιλογή του τότε υπουργού Μεταφορών, Γεραπετρίτη, να διορίσει το συγκεκριμένο άτομο στη θέση του «μεταβατικού» διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ. «Προσπάθεια συγκάλυψης; Αλαζονική διάθεση; Αδιαφορία για το τι μέλλει γενέσθαι στους ελληνικούς σιδηροδρόμους; 

Μπορεί και τα τρία μαζί, γιατί δεν εξηγείται αλλιώς η τοποθέτηση Τερεζάκη» έγραφε πριν από έναν χρόνο η «δημοκρατία» για τον συνταξιούχο από το 2016, που η κυβέρνηση Μητσοτάκη επανέφερε αρχικά ως τεχνικό σύμβουλο του οργανισμού.

Ο Τερεζάκης ουδέποτε μπήκε στο κάδρο των ευθυνών, αν και ήταν επιφορτισμένος με τη διαχείριση τεχνικών θεμάτων υποδομής, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ.

Σήμερα πια, εκείνη η αλλόκοτη επιλογή Γεραπετρίτη αρχίζει να αποκτά νόημα σιγά σιγά. Στις 2 Μαρτίου 2023, ο Τερεζάκης δήλωνε στην ΕΡΤ ότι «όλες οι ραδιοεπικοινωνίες καταγράφονται. 

Και επίσημα χθες, 1 Μαρτίου, στο ανακριτικό τμήμα, με εντολή του κ. εισαγγελέα, παρουσία αστυνομικών υπαλλήλων δόθηκαν τα στοιχεία, που οι εμπειρογνώμονες θα τα αξιολογήσουν».


Πρόσφατα, ο Τερεζάκης κατέθεσε στην Εξεταστική: «Εγώ ήμουν αυτός που λίγες ώρες μετά το δυστύχημα φώναξα την Αστυνομία και πήγα με εξουσιοδοτημένο άτομο, γιατί, ξέρετε, τις καταγραφές δεν μπορεί να τις πάρει όποιος να ’ναι. 

Αυτός που μπαίνει έχει εξουσιοδότηση από τον οργανισμό, μπαίνει με κωδικό, τα καταγράφει στα στικάκια και φαίνεται ποιος μπήκε, τι ώρα μπήκε και τι κατέγραψε».

Η Αστυνομία θεωρεί ψευδή όσα λέει ο Τερεζάκης, ο οποίος δεν μας εξηγεί και τον λόγο που έσπευσε πρώτος στο δωμάτιο καταγραφών, ενώ ήταν απλά σύμβουλος του ΟΣΕ.

Η ΕΛ.ΑΣ. ανακοίνωσε ότι το στικάκι USB με καταγραφές συνομιλιών έφτασε στα χέρια της στις 3 Μαρτίου. Κι ότι μόνο «στις 2 Μαρτίου απεστάλη USB με ηλεκτρονικά αρχεία από τη Διεύθυνση Συντήρησης Συστημάτων του ΟΣΕ».

Η ΕΛ.ΑΣ. δεν παρέλαβε τίποτα την 1η Μαρτίου, όπως καταθέτει (!) ο Τερεζάκης, και πολύ περισσότερο παρουσία… αστυνομικών. Της το έστειλαν το USB, δεν παραδόθηκε χέρι με χέρι.

Η 1η Μαρτίου είναι η μέρα που διέρρευσε ο μονταρισμένος διάλογος, προκειμένου να δημιουργηθούν εντυπώσεις, στο πλαίσιο επικοινωνιακής διαχείρισης, ώστε να ενισχυθεί η εντύπωση πως επρόκειτο αποκλειστικά για «ανθρώπινο λάθος». 

Ενα βολικό όσο και ψεύτικο αφήγημα που δημιούργησαν από την πρώτη στιγμή ενοχικά το Μαξίμου και ο Μητσοτάκης προσωπικά. Την 1η Φεβρουαρίου 2024, ο… προσωρινός Τερεζάκης εμφανίστηκε στην Εξεταστική, αποδίδοντας κι αυτός στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό την ευθύνη για την τραγωδία.



Ο επεξεργασμένος διάλογος που παραποιούσε τα γεγονότα δόθηκε -άγνωστο ακόμα από ποιον- την 1η Μαρτίου, άρα δεν διέρρευσε από την ΕΛ.ΑΣ., που δεν είχε λάβει ακόμα τίποτα στα χέρια της. Ομως, όπως είδε χθες το φως της δημοσιότητας, ο Τερεζάκης παρέδωσε στην Εξεταστική και δική του απομαγνητοφώνηση των συνομιλιών των σιδηροδρομικών.

Πώς και πότε βρέθηκε στην κατοχή του αυτό το υλικό; Η κυβέρνηση -που αναβάθμισε προκλητικά, δίχως τότε να κατανοεί κανείς τον λόγο, τον Τερεζάκη σε διευθύνοντα σύμβουλο λίγες μέρες μετά τα Τέμπη- είναι το ίδιο υπεύθυνη για όσα έχουν συμβεί με αυτή τη βρόμικη υπόθεση. 

Για τις διαρροές των μονταρισμένων διαλόγων ο Τερεζάκης είχε δηλώσει τότε πως θα κάνει εσωτερική έρευνα και πως ήδη είχε ενημερώσει τις εισαγγελικές Αρχές. Ομως, το αποτέλεσμα της εσωτερικής… έρευνάς του αγνοείται μέχρι σήμερα.


Τις πρώτες μέρες μετά το έγκλημα των Τεμπών ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Γενηδούνιας είχε καταγγείλει πως «εδώ έχουμε κανονική κοπτοραπτική στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα. Ο μοναδικός που έχει αυτά τα ηχητικά είναι ο ΟΣΕ».

Η Δικαιοσύνη όφειλε να έχει ψάξει εξονυχιστικά από την πρώτη στιγμή τον ρόλο του Τερεζάκη. Απ’ ό,τι φαίνεται, δεν το έχει πράξει ως τώρα. Με ποιου γραπτή εντολή βρέθηκε από την πρώτη στιγμή στην αίθουσα με τις καταγραφές; 

Οι κινήσεις του έγιναν πράγματι συνοδεία Αστυνομίας και εν γνώσει ανακριτή; Πώς βρέθηκαν στα χέρια του οι διάλογοι που παρουσίασε στην Εξεταστική; Τι αποτέλεσμα είχε η εσωτερική έρευνα που διέταξε για τη διαρροή των συνομιλιών; Εχει ενημερωθεί όντως ο εισαγγελέας;

Περίεργη σιγή ασυρμάτου, διαρκείας 11 λεπτών

Περίεργη σιγή ασυρμάτου, διαρκείας 11 λεπτών, αμέσως μετά από την αναχώρηση της μοιραίας αμαξοστοιχία Intercity 62 από τον σταθμό της Λάρισας για να συγκρουστεί 15 λεπτά αργότερα μετωπικά με την εμπορική 63503. 

Η λίστα των ψηφιακών αρχείων που κατέθεσε στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής (1/2/24) ο μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης

Καταθέτοντας την λίστα στη Βουλη, ο κ. Τερεζάκης μίλησε για «απομάστευση των δεδομένων από τα καταγραφικά του συστήματος σηματοδότησης στη Λάρισα και στο Μεζούρλο (διπλανός σταθμός), τα οποία ελήφθησαν την ίδια ημέρα από εξειδικευμένο και εντεταλμένο υπάλληλο της κατασκευάστριας εταιρείας παρουσία Αστυνομίας, ανακριτικού υπαλλήλου και εμού του ιδίου». 

Πρόσθεσε, δε, ότι η διαδικασία «καταγράφηκε και βιντεοσκοπήθηκε από τον ίδιο τον ανακριτικό υπάλληλο και παραδώσαμε αυτά τα στοιχεία κρατώντας ένα αντίγραφο εμείς σαν ΟΣΕ, ένα αντίγραφο παρέλαβε ο κύριος ανακριτής και ένα αντίγραφο πήρε η ΕΡΓΟΣΕ».

Κάθε φορά που στην εμβέλεια του Σταθμαρχείου Λάρισας, ένας σταθμάρχης, ένας μηχανοδηγός, ένας κλειδούχος και κάθε άλλος εμπλεκόμενος πατάει το κουμπί για να μιλήσει στον ασύρματο, ανοίγει ένα νέο αρχείο που «κλείνει» μόλις τελειώσει η συνομιλία, την οποία μπορούν να ακούσουν και όλοι οι υπόλοιποι. 

Μέσα λοιπόν στο συγκεκριμένο τμήμα της λίστας, υπάρχουν 32 διαφορετικά αρχεία που καταγράφονται σε διάστημα 34 λεπτών, ανάμεσα στις 10.46 μ.μ. και στις 11.20 μ.μ. 

Αναλογεί δηλαδή, περίπου ένα αρχείο, δηλαδή μια συνομιλία σε κάθε λεπτό που περνά. Το ίδιο ισχύει και σε μία πιο διευρυμένη χρονικά λίστα με 96 αρχεία σε διάστημα 101 λεπτών ανάμεσα στις 9.46 μ.μ. και στις 11.27 μ.μ.



Σημειωτέον ότι η χρονοσήμανση στην λίστα που κατέθεσε στην Εξεταστική της Βουλής ο κ.Τερεζάκης, εμφανίζει μια χρονοκαθυστέρηση 10 λεπτών. 

Για παράδειγμα, τα επίμαχα αρχεία, το 3e3_443 και το 3e4_443 καταγράφονται με ώρες 10.54 μ.μ και 10.55 μ.μ αντίστοιχα, αλλά περιγράφουν γεγονότα την ώρα που η αμαξοστοιχία 62 έφυγε από την Λάρισα, δηλαδή στις 11.04 όπως αναφέρει ο σταθμάρχης.

Πρόκειται για τα αρχεία που αλλοιώθηκαν και συνενώθηκαν για να «παίξουν» στα μέσα ενημέρωσης την αμέσως επόμενη ημέρα και πριν ακόμη συμπληρωθούν 24 ώρες από το τραγικό δυστύχημα, όπως αποκάλυψε η εφημερίδα «Το Βήμα».

Το αρχείο 3e3_443 είναι το τελευταίο στο οποίο ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας Βασίλης Σαμαράς μιλά με τον μηχανοδηγό Γιώργο Κουτσούμπα που έχασε την ζωή του στην μετωπική σύγκρουση. Η συνομιλία που περιλαμβάνεται είναι η ακόλουθη:

Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;

Σταθμάρχης: Ακούει…Με 47 νούμερο (ο αριθμός του προφορικού τηλεγραφήματος) περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.

Μηχανοδηγός: Ευχαριστούμε πολύ

Το αρχείο 3e4_443 περιλαμβάνει την εξής συνομιλία:

Μηχανοδηγός: Βασίλη…

Σταθμάρχης: Σωτήρη πάμε.

Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;

Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις

Αυτά τα δύο αρχεία συνενώθηκαν αλλά αφαιρέθηκαν και τα πρώτα δευτερόλεπτα του δεύτερου, για να μην φαίνεται ότι ο σταθμάρχης μιλάει σε άλλον μηχανοδηγό, τον Σωτήρη Αδάμου που περίμενε να φύγει για τοπικό δρομολόγιο προς Βόλο. 

Έτσι συνενωμένα παρουσιάστηκαν από την ιστοσελίδα «Πρώτο Θέμα» στις 22:11 το βράδυ της 1ης Μαρτίου 2023 και αναπαράχθηκαν εν ριπή οφθαλμού από όλα τα μέσα ενημέρωσης.

Με τον τρόπο αυτό ενισχυόταν ξεκάθαρα το αφήγημα του τραγικού ανθρώπινου λάθους ως κυρίαρχης αιτίας που τόσο πολύ προσπάθησε να προβάλει η κυβέρνηση από την πρώτη ημέρα με τον Κυρ. Μητσοτάκη στα Τέμπη έως την ώρα που η Νέα Δημοκρατία έγραψε το δικό της πόρισμα σε 700 σελίδες.

Το μοντάρισμα ήταν επιλεγμένο και υλοποιημένο αριστοτεχνικά. Ο σταθμάρχης με την εντολή του, έδειχνε ότι δεν καταλάβαινε πως στέλνει το τρένο ανάποδα, δηλαδή από την γραμμή καθόδου (αλλιώς θα έπρεπε να το αναφέρει ρητά και να έχει δώσει γραπτή εντολή). Ο μηχανοδηγός ευχαριστεί, φεύγει και μετά από λίγο υποτίθεται ότι ρωτάει: «Βασίλη φεύγω;»

Το ερώτημα αυτό, πυροδότησε σενάρια ότι ο μηχανοδηγός είδε πως μπήκε ανάποδα στην γραμμή καθόδου και για αυτό ρώτησε. Πήρε όμως απάντηση «Φεύγεις, φεύγεις», και προχώρησε προς την καταστροφή. 

Εννοείται ότι ένας έμπειρος μηχανοδηγός που θα έβλεπε την αμαξοστοιχία του να αλλάζει γραμμή χωρίς να έχει λάβει γραπτή εντολή, θα σταματούσε αμέσως και θα ρωτούσε τον σταθμάρχη. 

Ο Γ. Κουτσούμπας ήταν εμπειρότατος και η παράλειψη της οποιαδήποτε αναφοράς, δεν έγινε ποτέ πιστευτή από τους συναδέλφους του μηχανοδηγούς.


Το ανεξήγητο κενό των 11 λεπτών ξεκινά στις 22.56 μ.μ. δηλαδή δύο λεπτά από την ώρα που η αμαξοστοιχία 62 έφευγε από τον σταθμό της Λάρισας. 

Τα κλειδιά 118Α και 118Β που είχαν μείνει τοποθετημένα σε διαγώνιο θέση και έστειλαν μοιραία το τρένο στην γραμμή καθόδου, βρίσκονται σε απόσταση 1.400 μέτρων από τον σταθμό.

Άρα, το κενό ξεκινά την ώρα που γίνεται η αλλαγή τροχιάς. Ο μηχανοδηγός Γ. Κουτσούμπας δεν εμφανίζεται να ρωτά τι έχει συμβεί και να ζητά επιβεβαίωση. 

Επί 11 λεπτά, κανείς άλλος δεν μπαίνει να μιλήσει στον ασύρματο από τους ανθρώπους που εργάζονται μέσα στον σταθμό ή γύρω από αυτόν (κλειδούχοι, μηχανοδηγοί, μηχανοστάσιο, φύλακες στις ισόπεδες διαβάσεις κλπ). 

Το ίδιο κενό και με την ίδια διάρκεια, παρατηρείται και στην άλλη λίστα με τις τηλεφωνικές κλήσεις από και προς το σταθμαρχείο.

Η σιωπή διακόπτεται την ώρα που η μετωπική σύγκρουση έχει μόλις συμβεί. Στο αρχείο 3e7_443 στις 23:07 ακούγεται κάποιος που διαμαρτύρεται στον σταθμάρχη ότι υπάρχει διακοπή ρεύματος. 

Λίγο αργότερα, στις 23:11 σύμφωνα με την λανθασμένη χρονοσήμανση της λίστας, καταγράφεται η τηλεφωνική κλήση προς τον σταθμάρχη από τον Ρυθμιστή Ελξης του ΟΣΕ στην Θεσσαλονίκη.

Ο Ρυθμιστής αυτός παρακολουθεί σε πίνακα τα ηλεκτρικά φορτία σε όλο το βόρειο τμήμα του δικτύου. Εχει δει πως υπάρχει βραχυκύκλωμα «κάπου στην Ραψάνη» και ρωτά τον σταθμάρχη αν γνωρίζει κάτι παραπάνω. 

Το βραχυκύκλωμα για το οποίο ρωτά, είναι δυστυχώς το αποτέλεσμα της σφοδρής μετωπικής σύγκρουσης που έχει ήδη σκοτώσει δεκάδες ανθρώπους.

Τα καλώδια των 25.000 βολτ έχουν κοπεί αφού μετά την σύγκρουση, οι μηχανές των συρμών σηκώθηκαν στον αέρα, ενώ οι ηλεκτρικές εκκενώσεις οδήγησαν και στην τεράστια έκρηξη που αποτυπώθηκε στα βίντεο.

Από εκεί και μετά, ασύρματος και τηλέφωνο θα αρχίσουν και πάλι να καταγράφουν κλήσεις σχεδόν ανά λεπτό. Ο σταθμάρχης θα αργήσει να καταλάβει τι ακριβώς έχει συμβεί, μέχρι να λάβει τηλεφώνημα από την Πυροσβεστική και μετά από την Αστυνομία. Θα συνεχίσει να δίνει οδηγίες στον κλειδούχο και να απαντά σε ερωτήσεις μηχανοδηγών άλλων συρμών.

Όταν ενημερωθεί ότι υπάρχει πυρκαγιά, θα πιστέψει αρχικά πως έγινε κάποιος εκτροχιασμός. Θα χρειαστεί να περάσει σχεδόν 1 ώρα και να τρέξουν στο σταθμαρχείο οι πιο έμπειροι σταθμάρχες, μέχρι να γίνει αντιληπτό στις 12.05 ότι δεν υπήρξε εκτροχιασμός αλλά μετωπική σύγκρουση.

Από εκείνη την στιγμή, ξεκινά το φιάσκο της διερεύνησης του εγκλήματος των Τεμπών. Πολύτιμο αποδεικτικό υλικό θα χαθεί με το εσπευσμένο μπάζωμα στο σημείο της σύγκρουσης. 

Θα σβηστούν τα αρχεία από τις βιντεοκάμερες του ΟΣΕ που θα μπορούσαν να δείξουν εάν η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε δοχεία που παραπέμπουν σε εύφλεκτα υγρά.

Η επίσημη αρχή διερεύνησης του κράτους, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ θα αποκτήσει διοίκηση μόλις τον Σεπτέμβριο του 2023, έξι μήνες μετά τα Τέμπη και θα ξεκινήσει την δική του «έρευνα» έναν χρόνο μετά.

Τις έρευνες θα αναλάβουν πραγματογνώμονες της Τροχαίας (!), ενώ από πλευράς ΟΣΕ πρωταγωνιστικό ρόλο αναλαμβάνει ο Παναγιώτης Τερεζάκης που ήταν ως τότε σύμβουλος της διοίκησης αλλά θα αναλάβει επίσημα καθήκοντα στις 17/3, παραμένοντας ακόμη και σήμερα «μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος» με προβληματική νομιμοποίηση.

Ο Διευθυντής Κυκλοφορίας Κ. Χρυσάγης θα σκοτωθεί σε περίεργο τροχαίο στις 27 Μαρτίου 2023 με αποτέλεσμα να χαθεί όλο το υπόβαθρο των δικών του γνώσεων σχετικά με την κυκλοφορία των συρμών και την εκπαίδευση των σταθμαρχών.

Στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής θα κυριαρχήσουν οι μεθοδεύσεις της πλειοψηφίας που προσπαθεί επιμόνως να στηρίξει το αφήγημα ότι έφταιξαν μόνο τα ανθρώπινα λάθη το βράδυ των Τεμπών. 

Η πλειοψηφία θα αποφύγει να καλέσει κρίσιμους μάρτυρες που κατήγγειλαν στο παρελθόν τα κενά στα συστήματα ασφαλείας, όπως τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππο Τσαλίδη, το στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ Χρ. Κατσιούλη, τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Κ. Σπηλιόπουλο.

Δεν θα καλέσει ούτε τον πρώην πρόεδρο του σωματείου των μηχανοδηγών Κ. Γενιδούνια που έστελνε εξώδικα στον υπουργό Κ. Καραμανλή χωρίς να λαμβάνει απάντηση και κατήγγειλε κοπτοραπτική των ηχογραφημένων συνομιλιών που ακούγονταν στα κανάλια τις πρώτες ημέρες μετά το δυστύχημα.

Σε όλα τα παραπάνω, ήρθαν να προστεθούν οι αποκαλύψεις για τη λειτουργία της μονταζιέρας στις ηχητικές συνομιλίες και οι καταγγελίες ότι τα στικάκια με τα ψηφιακά αρχεία κυκλοφορούσαν και μοιράζονταν σε κάθε ενδιαφερόμενο πριν καταλήξουν στις αρμόδιες αρχές στις 3 Μαρτίου.

Ποιος αποκλείει, λοιπόν, ότι σε αυτήν την πορεία κάποια αρχεία δεν παραποιήθηκαν απλώς αλλά εξαφανίστηκαν ολοκληρωτικά; Τι θα σήμαινε αν ένα από αυτά τα αρχεία, περιλάμβανε τις κλήσεις του μηχανοδηγού που προσπαθούσε να επικοινωνήσει ανεπιτυχώς με τον σταθμάρχη; 

Για ποιον λόγο κάποιος να επιθυμεί την απόκρυψη μιας τέτοιας απεγνωσμένης κλήσης; Τα ερωτήματα πληθαίνουν και υποσκάπτουν περαιτέρω το κύρος της δικαστικής έρευνας. Και το κενό σιωπής των 11 λεπτών στα καταγραφικά του σταθμαρχείου Λάρισας αποκτά τεράστιες διαστάσεις…

Ο Τερεζάκης δεν έπρεπε ποτέ να βρεθεί στη θέση που είναι σήμερα στον ΟΣΕ. Και σίγουρα έπρεπε να έχει «ξηλωθεί» ήδη από την Κυριακή. Ομως, το ίδιο υπεύθυνοι για τη δράση και τον ρόλο του συνταξιούχου είναι ο Γεραπετρίτης με τον Μητσοτάκη, που τον διόρισαν. Το σίγουρο είναι ότι η επιχείρηση «μεγάλο κουκούλωμα» καταρρέει.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Σπούδασε μηχανικός στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο, με μεταπτυχιακό στο Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας. Επί Μνημονίων ήταν γενικός διευθυντής Συντήρησης και Εργων ΣΤΑΣΥ. Αρχισε να γίνεται γνωστός στο ευρύ κοινό από την επομένη του δυστυχήματος στα Τέμπη. 

Εμφανίστηκε μιλώντας ως «τεχνικός σύμβουλος ΟΣΕ», την ώρα που γίνονταν γνωστές ανατριχιαστικές λεπτομέρειες από τις συνομιλίες με τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας. 

Στη συνέχεια ήρθε στο φως της δημοσιότητας ότι ο -πλέον- συνταξιούχος και πρώην εργαζόμενος της Αττικό Μετρό εργαζόταν ως σύμβουλος του ΟΣΕ με ετήσια σύμβαση από τις 20/4/22, που είχε υπογράψει ο οργανισμός με την εταιρία συμβούλων LDK. 

Στις 10 Μαρτίου ανακοινώθηκε ότι, με απόφαση της κυβέρνησης, αναλαμβάνει ως «μεταβατικός» τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΟΣΕ Α.Ε.

Συγγενείς θυμάτων προσέφυγαν κατά της διάταξης που βγάζει «λάδι» τον Τριαντόπουλο για το μπάζωμα

Συγγενείς θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη έκαναν πράξη την απόφασή τους να προσφύγουν κατά της διάταξης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, που έχει στα χέρια του, η οποία αφορούσε στη μήνυση που είχαν υποβάλει κατά των υφυπουργών, Χρήστου Τριαντόπουλου και Ζωής Ράπτη, για τις αμφιλεγόμενες παρεμβάσεις στον χώρο του δυστυχήματος – το λεγόμενο «μπάζωμα».

Υπενθυμίζεται πως βάσει της εισαγγελικής διάταξης, απορρίπτεται η μήνυση συγγενών θυμάτων σε ό,τι αφορά τους δύο υφυπουργούς, ενώ δεν παραπέμφηκε αμελλητί στη Βουλή, όπως ορίζει ο νόμος περί ευθύνης υπουργών.


Ωστόσο, οι οικογένειες των θυμάτων ήταν εξαρχής αποφασισμένοι να μην σταματήσουν και να προχωρήσουν σε προσφυγή, όπως είχε δηλώσει στο in ο Παύλος Ασλανίδης, πατέρας θύματος των Τεμπών και εις εκ των εγκαλούντων.

Ο ίδιος επιβεβαίωσε και σήμερα πως ο δικηγόρος του υπέβαλε προσφυγή στο αρμόδιο δικαστήριο της Λάρισας, με την οποία ζητεί, καθώς και άλλοι συγγενείς θυμάτων, να επανεξεταστεί η εισαγγελική απόφαση, με την οποία είχε απορριφθεί η μηνυτήρια αναφορά σχετικά με τη διαχείριση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος και του μπαζώματος του χώρου στα Τέμπη.

Τι υποστήριξαν οι συγγενείς των θυμάτων

Να σημειωθεί ότι η μήνυση συγγενών των θυμάτων κατατέθηκε στις 8/12/2023, με τα στοιχεία, που έχουν προκύψει από την έρευνα των πραγματογνωμώνων τους οποίους όρισαν οι συγγενείς και το οπτικοακουστικό υλικό που βγαίνει στο φως, να έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά σε αριθμό, ποιότητα και εγκυρότητα.


Η εισαγγελική διάταξη αναφέρει ότι πρόκειται για συμπληρωματική έγκληση, μετά από αυτή που κατατέθηκε εναντίον του πρώην Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού, ο οποίος φέρεται να είπε ότι την εντολή για το μπάζωμα στα Τέμπη πήρε από τον Χρήστο Τριαντόπουλο, δήλωση που μετά ανακάλεσε μιλώντας για εντολή από το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας, ενώ ο ίδιος ο κ. Τριαντόπουλος, μιλώντας στη Βουλή, έριξε τις ευθύνες στην Πυροσβεστική.

«Οι εγκαλούντες ισχυρίζονται με την υπό κρίση έγκληση τους ότι υπέβαλαν την από 10/8/2023 έγκληση εις βάρος του πρώην Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού για τα διερευνώμενα αδικήματα συνιστάμενα στην από πρόθεση αλλοίωση του χώρου που συνέβη το δυστύχημα […] με σκοπό να συγκαλύψει τους δράστες, ότι ο πρώην περιφερειάρχης απαντώντας στο από 1.8.2023 εξώδικο του Συλλόγου Ατόμων Πληγέντων Δυστυχήματος Τεμπών απάντησε με την από 18.8.2023 εξώδική απάντηση αποκαλύπτοντας ότι την αλλοίωση των αποδεικτικών στοιχείων και ιχνών του εγκλήματος στο χώρο της πολύνεκρης τραγωδίας μεθόδευσε πολυμελές κυβερνητικό κλιμάκιο και υλοποίησε ο ίδιος, καθόσον κατά την συνεδρίαση κατά την οποίαν λήφθηκε η απόφαση αλλοίωσης του τόπου του ατυχήματος παρίσταντο όλοι οι συναρμόδιοι φορείς […] και ζητά την ποινική δίωξή τους και την ποινική δίωξη του Χρήστου Τριαντόπουλου, ο οποίος σύμφωνα με τα δημοσιεύματα ήταν παρών και συντόνιζε το σύνολο των δράσεων που έλαβαν χώρα στην περιοχή κατά την πρώτη εβδομάδα μετά το συμβάν και της υφυπουργού Ζωής Ράπτη η οποία βρισκόταν σύμφωνα με δημοσιεύματα στην περιοχή του συμβάντος από την επόμενη μέρα», αναφέρεται στην εισαγγελική διάταξη.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου