Κυριακή 21 Απριλίου 2024

ΙΕΡΟΣ ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΙΚΗΣ ΤΟΥ ΘΥΣΙΑΣ ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΑΣ ΤΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΑΦΡΟΣΥΝΗ (ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΤΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ)


ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΖΗΤΑΤΕ




ΜΕΓΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ

ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΚΕΠΕ, ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

   +++  

 Πίσω σας φέρνω στην τότε εποχή,
 όταν με τους μαθητές μου
προχωρούσα προς την Ιερουσαλήμ.

Και ενώ τους έλεγα τί μέλλει γενεί,
διά την θυσία μου την σταυρική,
 αντί να κατανοήσουν το βάθος,
οι δύο μαθητές μου μου
ζητούσαν πρωτοκαθεδρίας πλάτος.

Κι Εγώ ευθύς, Ο ΚΥΡΙΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ,
τους είπα το – «ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΖΗΤΑΤΕ».
  Ήθελαν να τους βάλω,
τον έναν εκ δεξιών και τον έτερον εξ αριστερών
 στην νομιζόμενη υπό αυτών
κοσμική βασιλεία μου. 

Ω! βάθος αγνοίας! 
Ω! παντελή απουσία πνευματικής αυτογνωσίας!
  Ο ΚΥΡΙΟΣ προχωρούσα προς την θυσία
 και οι δύο μαθητές μου ασυνέτως
 μου ζητούσαν πρωτοκαθεδρία. 

Όμως, αγαπητά μου τεκνία,
και σήμερα γίνεται υπό εσάς η ίδια παρωδία,
 χωρίς λογική, χωρίς πνευματική περισυλλογή.
 
Στην προσευχή σας μου ζητάτε
μόνο διά της αυτής σας ζωής,
να ευοδωθούν οι δουλειές σας,
υγεία στα σώματα σας,
να αποκατασταθούν, να ευοδωθούν τα παιδιά σας,
να ανεβείτε επαγγελματικά. 

 Δυστυχώς τα αιτήματα σας,μόνο για θέματα εδώ υλικά.
  Όχι πως αυτό είναι κακό,
στερείται όμως παιδιά μου πεδίο πνευματικό. 

 Λίγοι, πολύ λίγοι μου ζητούν πνεύματος περισυλλογή
και εσωτερική αυτογνωσία
για να οδηγηθούν προς μετάνοια. 
 
Λίγοι που εξετάζουν εις βάθος
τον εσωτερικό εαυτό τους,
που οδηγούνται με πνεύμα ταπεινώσεως
στον πνευματικό τους,
που αγωνίζονται για κάθαρση ψυχής
στον ιερό ετούτο χρόνο της σαρακοστής.

  Που εκκλησιάζονται ανελλιπώς,
που κοινωνούν τακτικώς. 
Ε! λοιπόν ομοιάζετε κι εσείς
με τους δύο μαθητάς της τότε εποχής.

  Ασύνετα ζητάτε, κακώς τοποθετήστε
γιατί από την αλήθεια, ναι, μακράν είστε
και απλά ματαιοπονείτε.

  Δεν παρακαλάτε, όχι, για τα πνευματικά
που είναι τα μείζονα σημαντικά,
διά της αιωνίας ζωής,
για κάθαρση της δικής σας ψυχής.

  Έτσι περνούν οι μέρες, ο καιρός
και ευθέως τώρα ΚΥΡΙΟΣ σας ρωτώ
– Τί θα μου πείτε; 
Πώς στο αληθές κριτήριο μου θα σταθείτε;
  Πώς τεκνία μου θα δικαιολογηθείτε;
 
 Θα τρέμετε τότε σαν φύλλο στον χιονιά,
μα για σωτηρία αργά.
  Στην αιώνια απώλεια θα βρεθείτε,
αν τώρα πνευματικά δεν προετοιμαστείτε.


ΑΜΗΝ 

ΔΟΞΑ ΣΟΙ ΚΥΡΙΕ, ΔΟΞΑ ΣΟΙ

+++




   


9 σχόλια:

  1. Δόξα Σοι Κύριε, δόξα Σοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κηρύγματα στην Ε΄ Νηστειών - Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας.

    https://kirigmata.blogspot.com/search/label/ΑΦΙΕΡΩΜΑ%3A%20Πορεία%20προς%20το%20Πάσχα%20-%20Ε΄%20Νηστειών%20-%20Οσίας%20Μαρίας%20της%20Αιγυπτίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι σημερινοί Χριστιανοί, στον τύπο των 2 μαθητών, θέλουν το Θεό βοηθό στην επίγεια πρόοδο και ευτυχία τους για να βελτιώσουν τη "φυσική παρουσία" τους.

    Το ορθόδοξο εκκλησιαστικό φρόνημα ωστόσο είναι εντελώς αντίθετο. Βλέπει σε αντίθεση το Θεό και τον κόσμο, λόγω της διαφθοράς του κόσμου από την ανθρώπινη αυτονομία και αμαρτία.

    Επομένως ο άνθρωπος είναι μια φθαρμένη εικόνα του Θεού και δεν αντανακλά πλήρως το πρωτότυπο. Γι' αυτό κινείται εκ των άνω.
    Αναζητά πρώτα το αληθινό πρόσωπο του Θεού, μέσα στην αποκάλυψη και τη σάρκωσή Του, και στη συνέχεια ορίζει τον άνθρωπο ως αμαρτωλό και διεφθαρμένο πρόσωπο που καλείται σε μετάνοια και συμμόρφωση με την εικόνα του αληθινού ανθρώπου, του Ιησού Χριστού. Καλείται να μετέχει στο μυστήριο του Σταυρού του Χριστού και να γίνει λιθάρι ζωντανό στην οικοδομή του νέου κόσμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε λίγο αγαπητοί μου αδελφοί θα μας "μιλήσει" Ο Θεός.

      Θυμίζω την περίπτωση του Ιώβ, τον οποίο ο Θεός άφησε στην αθλιότητα γυμνό στην κοπριά, εγκαταλελειμένο, σκοτωμένο από πίκρα και θλίψη. Κατόπιν ο Ύψιστος, "από κοπρίας ανυψών πένητα" ευαρεστήθηκε να κατέβει και να μιλήσει στον Ιώβ πρόσωπο με Πρόσωπο, αποκαλύπτοντας τα βαθιά μυστήρια της Σοφίας Του, όπως δεν το είχε κάνει ποτέ στις ημέρες της ευημερίας του Ιώβ.

      Σε λίγο αδελφοί μου θα αντιμετωπίσουμε και μεις την "άβυσσο" όπως ο Ιώβ για να μπορέσουμε στη συνέχεια να γνωρίσουμε Τον Κύριο. Ή μάλλον να μας αποκαλυφθεί δια της ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ

      Αν δε θέλουμε να αντικρύσουμε την άβυσσο, τότε δεν ψάχνουμε ουσιαστικά Το Θεό Τον "εν τοις Ουρανοίς", αλλά κάποιο θρησκευτικό σύστημα για να καλύψουμε ανώδυνα και γρήγορα τις ανασφάλειές μας.

      Διαγραφή
  4. ΔΕΟΣ- Μαρτυρία Δεσπότη: «Το ΘΑΥΜΑ με το ΑΓΙΟ ΦΩΣ που έζησα το 1985-Ξαφνικά άναβαν τα καντήλια και…»

    Ο Επίσκοπος Ρωγών κ. Φιλόθεος εξηγεί στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ τα όσα έζησε το Πάσχα του 1985 στον Ι. Ναό της Αναστάσεως με το θαύμα του Αγίου Φωτός .
    Ο Θεοφιλέστατος μιλάει για το θέμα της πίστης και τα όσα συνέβησαν σε Ρουμάνες μοναχές που πριν ακόμα εξέλθει με το Αγιο Φως ο ορθόδοξος Πατριάρχης Ιεροσολύμων.
    Μία μαρτυρία που φυσικά απαντά σε πολλά εύλογα ερωτήματα που ενδεχομένως έχουν και πολλοί χριστιανοί .
    Η συνέντευξη δόθηκε στον εκδότη και δημοσιογράφο του ΒΗΜΑΤΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ Γιώργο Θεοχάρη.

    https://www.youtube.com/watch?v=BU_y5dheKHw

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μοναχός π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης, Δρ. Θεολογίας και πτυχιούχος Φιλοσοφίας:

    Όχι στον προωθούμενο κοινό εορτασμό του Πάσχα με τους αιρετικούς (Ρωμαιοκαθολικούς και άλλους).

    https://www.youtube.com/watch?v=03mwegWCkRM

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σημαινει το οχι του,σε τι μοργη αντιδρασης θα μεταφραστεί;μονο λογια παλι και μετα πολυχρονια σε αυτους;

      Διαγραφή
  6. Εργασία των εντολών.

    Άγιος Γρηγόριος ο Σιναΐτης.
    Από τη ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΝΗΠΤΙΚΩΝ.

    https://www.koinoniaorthodoxias.org/pateriko-anthologio/ergasia-twn-entolwn

    ΑπάντησηΔιαγραφή