Σάββατο 8 Μαρτίου 2025

ΜΕΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΡΑ "ΜΠΑΖΩΝΑΝ" ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ....

ΤΕΜΠΗ: ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΜΠΑΖΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ


Eκτός από τον πόνο των οικογενειών και την κοινωνική κατακραυγή για την ανθρώπινη τραγωδία, η χώρα βρέθηκε αντιμέτωπη και με μια άλλη, εξίσου επικίνδυνη κατάσταση: την απόκρυψη των πραγματικών αιτίων και των υπευθύνων για το δυστύχημα

Η τραγωδία στα Τέμπη άφησε πίσω της βαθιά θλίψη και αγωνία για εκατοντάδες οικογένειες, καθώς η χώρα παρακολουθούσε με κομμένη την ανάσα τις προσπάθειες των διασωστών που έψαχναν στα συντρίμμια των δύο τρένων, ελπίζοντας να βρουν επιζώντες και να προσφέρουν βοήθεια στους τραυματίες. 

Όμως, πέρα από την ανθρώπινη συναισθηματική φόρτιση, η διαχείριση της κατάστασης από τις αρχές την επόμενη μέρα της τραγωδίας εγείρει σοβαρά ερωτήματα και προκαλεί απορία σχετικά με τις πρακτικές που ακολουθήθηκαν.

Μέσα σε μόλις πέντε ημέρες, η περιοχή γύρω από το σημείο του δυστυχήματος είχε αλλάξει ριζικά. Τα συντρίμμια απομακρύνθηκαν βιαστικά και χωρίς την απαραίτητη προσοχή. 

Παρά το γεγονός ότι η απομάκρυνση των συντριμμιών ήταν τεχνικά απαραίτητη για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας, δεν πραγματοποιήθηκαν οι απαιτούμενες δειγματοληψίες, ούτε έγινε διεξοδική αυτοψία από εξειδικευμένους επιστήμονες προτού να ξεκινήσει η μετακίνηση των υλικών. 

Δεν λήφθηκαν αναλυτικές φωτογραφίες του χώρου, που θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν για τη μετέπειτα διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος και για τη διαλεύκανση των ευθυνών.

Η διαδικασία αυτή της ταχείας απομάκρυνσης των συντριμμιών δημιούργησε έντονη αίσθηση συσκότισης. Η ανάγκη για διαφάνεια και σαφήνεια στη διερεύνηση της τραγωδίας παρέμεινε αδρανής, καθώς οι αρμόδιοι φορείς φάνηκαν να παραβλέπουν τις βασικές προϋποθέσεις για τη συγκέντρωση στοιχείων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια πλήρη και δίκαιη ανάλυση των αιτίων. 

Έτσι, εκτός από τον πόνο των οικογενειών και την κοινωνική κατακραυγή για την ανθρώπινη τραγωδία, η χώρα βρέθηκε αντιμέτωπη και με μια άλλη, εξίσου επικίνδυνη κατάσταση: την απόκρυψη των πραγματικών αιτίων και των υπευθύνων για το δυστύχημα, που παραμένουν αδιευκρίνιστα για την κοινή γνώμη.

Τετάρτη 1η Μαρτίου του 2023

Λίγες ώρες μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων και στο σημείο έχουν φτάσει οι πρώτοι γερανοί μαζί με χωματουργικά μηχανήματα.

Στα πλάνα που μετέδωσε εκείνη τη μέρα το πρακτορείο Reuters, φαίνεται αυτό που σήμερα οι συγγενείς των θυμάτων αποκαλούν ξεμπάζωμα. Η αλλοίωση του πεδίου. Το ξεκίνημα των εργασιών.

«Ενεργούσαμε πάντα κατόπιν εντολών, δεν κάναμε ποτέ τίποτα μόνοι μας αυθαίρετα. Αμέσως μετά το ατύχημα, ακριβώς την επόμενη ημέρα, με ειδοποίησε ο ιδιοκτήτης της εταιρίας που ανέλαβε τις εργασίες να πάω στο χώρο του ατυχήματος, προκειμένου να εκτελέσω εντολές από τους αρμόδιους που είχαν επιληφθεί του ατυχήματος», ανέφερε ο χειριστής του σκαπτικού μηχανήματος.

Τα συνεργεία έχουν ήδη πάρει κατευθύνσεις. Τα πρώτα βαγόνια σηκώνονται από τους γερανούς, οι διασώστες συνεχίζουν να ψάχνουν σε αυτά που έχουν ανατραπεί και όταν πέφτει το φως της ημέρας, η εικόνα στην περιοχή είναι αυτή.

«Την πρώτη μέρα στις 1 Μαρτίου κάναμε την αναγνώριση του χώρου για να γίνει μία αρχική εκτίμηση της κατάστασης ώστε να απομακρυνθεί το τροχαίο υλικό με ασφάλεια. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας ήρθε ο γερανός της εταιρείας μας και έγινε το πρώτο στήσιμο του γερανού για να εκτιμηθεί πως μπορούμε να υπερβούμε τις τεχνικές δυσκολίες. 

Τη δεύτερη μέρα στις 2 Μαρτίου είχε ξεκινήσει να επιχειρεί ο γερανός της της εταιρείας μας, ο οποίος είχε στηθεί στην εθνική οδό δίπλα ακριβώς από τις γραμμές και επιχειρούσαμε στα συντρίμμια της εμπορικής. Ενώ επιχειρούσαμε, βρέθηκε η σορός πιθανώς του μηχανοδηγού, οπότε και διακόψαμε τις εργασίες μέχρι να μας δοθεί η άδεια να ξανά δουλέψουμε», ανέφερε ο Αντώνης Μοσχόπουλος.

Η σορός μεταφέρεται στο ασθενοφόρο που έχει σπεύσει στην πλαγιά του δυστυχήματος με τους διασώστες να περιγράφουν στιγμές και σκηνές που δύσκολα θα ξεχάσουν.

Πέμπτη 2 Μαρτίου του 2023

Oι γερανοί δουλεύουν ακατάπαυστα. Μια ολόκληρη χώρα κρατάει την αναπνοή της. Ο εργολάβος που είχε αναλάβει το έργο αναφέρει πως παίρνει εντολές από αξιωματικούς της πυροσβεστικής.

Τα πρώτα φορτία ξεκινούν για το οικόπεδο στο Κουλούρι. Σε πολλά από τα φορτηγά υπάρχουν χώματα και κατεστραμμένα εξαρτήματα των δύο τρένων.


«Πρόκειται για χώματα, πουρνάρια, δέντρα και άλλα υλικά που βρίσκονταν αρχικά στο αριστερό τμήμα του ατυχήματος προς την πλευρά των Τεμπών, σε απόσταση 20 και άνω μέτρων από τα βαγόνια. Με εντολή της πυροσβεστικής καθαρίσαμε αυτή την έκταση, προκειμένου δημιουργηθούν ράμπες ώστε να ανέβουν οι γερανοί στο οικόπεδο αυτό», ανέφερε ο εργολάβος.

Παρασκευή 3 Μαρτίου του 2023

Ένα πέπλο ομίχλης απλώνεται στην περιοχή τις πρώτες πρωινές ώρες. Η πλαγιά όπως φαίνεται σε πλάνα από drone εκείνης της μέρας έχει ήδη αρχίσει να αλλάζει. Τα πρώτα χαλίκια έχουν στρωθεί, πριν ακόμα σηκωθούν τα βαγόνια που εκτροχιάστηκαν.

Το βράδυ εκείνης της μέρας έγινε η πολυσυζητημένη σύσκεψη, στην οποία πήραν μέρος οι κύριοι Αγοραστός, Τριαντόπουλος, Παπαγεωργίου, Ξιφαράς, Φαλάρας, Βλαχογιάννης, μαζί με στελέχη της Πυροσβεστικής και της Αστυνομίας.

«Την 3-3-2023, πρωινές ώρες, μας δόθηκε εντολή από την αστυνομία ότι οποιοδήποτε υλικό απομακρυνόταν από το σημείο θα μεταφερόταν στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στο Κουλούρι με συνοδεία αστυνομίας, διαδικασία που ακολουθούταν επί 24ώρου βάσεως. 

Στο Κουλούρι, με το που φτάναμε στο αμαξοστάσιο, βρισκόταν κάποιος με πολιτικά που σημείωνε τους αριθμούς των αυτοκινήτων και μας υποδείκνυε το σημείο που θα ξεφορτώναμε. 

Μόλις λάβαμε την εντολή της αστυνομίας, δεν μεταφέρθηκε πλέον κανένα άλλο υλικό στο οικόπεδό μας», αναφέρει στην κατάθεσή του ο εργολάβος.

Σάββατο 4 Μαρτίου του 2023

Το μπάζωμα στα Τέμπη έχει μπει στην τελική ευθεία. Οι μπουλντόζες δουλεύουν ακατάπαυστα στην πλαγιά και οι νταλίκες με τα συντρίμμια ξεκινούν για το οικόπεδο στο Κουλούρι.

Ήδη έχουν χαθεί μια σειρά από κρίσιμα στοιχεία για τις συνθήκες της εθνικής τραγωδίας. Το βαγόνι της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας έχει μεταφερθεί στο Κουλούρι, χωρίς να έχει γίνει αυτοψία από ειδικούς.

«Ασφαλώς και θα έπρεπε να συνταχθούν προανακριτικές εκθέσεις σχετικές με την απομάκρυνση των όγκων χωμάτων όταν, οπότε και όπου αυτή μεταφέρθηκαν. Σχετικά με χωματουργικές εργασίες στο σημείο του δυστυχήματος εκτιμώ την γνωρίζουν καλύτερα υπεύθυνοι φύλαξης του σημείου», ανέφερε ο Βασίλης Βλαχογιάννης.

Την Κυριακή 5 Μαρτίου του 2023

Η περιοχή είναι αγνώριστη. Η σύγκριση των εικόνων δείχνει την αλλαγή.


Μια μέρα μετά ο τότε υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργό Χρήστος Τριαντόπουλος, δίνει συνεντεύξεις. Μέρα και νύχτα οι γερανοί που είχαν φτάσει στο σημείο μετέφεραν χώματα και συντρίμμια των δύο τρένων.

«Υπήρχε μπουλντόζα που προέβαινε στην διευθέτηση του χώρου ώστε αφενός μεν να στηθεί ο γερανός που επιχειρούσε στην κάτω πλευρά αφετέρου δε να δημιουργηθεί μία πλατεία για την προσωρινή εναπόθεση των συντριμμιών ώστε να ελεγχθούν εξονυχιστικά από τους αρμόδιους. 

Πάντως δεν παρατήρησα φορτηγά να φορτώνουν χώματα και να φεύγουν», δήλωσε ο Αντώνης Μοσχόπουλος, προϊστάμενος συντήρησης Hellenic Train.

Δικαστικές πηγές διευκρίνιζαν ότι ειδική πρόβλεψη περί κυρώσεων σε οποιονδήποτε μπαίνει στον τόπο ενός ατυχήματος, υπήρχε πάντα μόνο για αεροπορικά και όχι σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

«Αυτή η διάκριση μεταξύ αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων επαναλαμβάνεται και στον ν. 5014/2023 με τον οποίο συστάθηκε ο ΕΟΔΑΣΣΑΜ και ο οποίος ψηφίσθηκε τον Ιανουάριο 2023, πριν από το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Καμία απολύτως αλλαγή στο ανωτέρω πλαίσιο δεν σημειώθηκε το 2024».

Μέσα σε μία εβδομάδα ο τόπος του σιδηροδρομικού δυστυχήματος έγινε αγνώριστος και η σημασία των όσων έγιναν τότε, χωρίς εισαγγελική εντολή, άρχισαν πολλοί να καταλαβαίνουν τις επόμενες μέρες. Όταν είδαν το φως της δημοσιότητας βίντεο από τη φονική έκρηξη, που δυο χρόνια μετά, δεν έχει εξηγηθεί.

Από το χθες στο σήμερα, με μια σειρά από κρίσιμα στοιχεία για τις συνθήκες της εθνικής τραγωδίας να μην έχουν έρθει στο φως. Λάθη, παραλείψεις και ένα γενικότερο μπάχαλο πίσω από το μπάζωμα στα Τέμπη, με τις εικόνες να δείχνουν όλα όσα έγιναν εκείνες τις μέρες και είχαν σαν αποτέλεσμα την συσκότιση αιτιών και ευθυνών για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Κλιμάκιο της ΔΑΕΕ είχε βρεθεί στο σημείο της τραγωδίας 2 μέρες μετά τη σύγκρουση – Τους είχαν διώξει κακήν κακώς

Δύο χρόνια μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ειδικό κλιμάκιο της Πυροσβεστικής μαζί με δύο δικαστικούς πραγματογνώμονες, μεταβαίνουν στο Κουλούρι, προκειμένου να ερευνήσει την εμπορική αμαξοστοιχία.

Το ειδικό κλιμάκιο της Πυροσβεστικής, θα εστιάσει κυρίως σε ό,τι έχει απομείνει από την εμπορική αμαξοστοιχία, αναζητώντας ίχνη και στοιχεία για ό,τι δεν υπάρχει πια.

Όπως επισημαίνεται, κλιμάκιο της ΔΑΕΕ είχε βρεθεί στον τόπο της τραγωδίας ήδη από τις πρώτες μέρες μετά το δυστύχημα, συγκεκριμένα στις 2 Μαρτίου 2023.

Ο επικεφαλής του κλιμακίου αναφέρει πως δύο έμπειρα στελέχη έφτασαν στο σημείο της τραγωδίας, ωστόσο τους έδιωξε ο συντονιστής της Πυροσβεστικής.

«Στις 2 Μαρτίου 2023 έλαβα τηλεφωνική εντολή από τον Αρχηγό του πυροσβεστικού σώματος να αποσταλεί κλιμάκιο στα Τέμπη για να συνδράμει τους τοπικούς προανακριτικούς υπαλλήλους. Επέλεξα δύο μέλη του κλιμακίου με γνώμονα την εμπειρία τους δεδομένου ότι συμμετείχαν στην φωτιά στο Μάτι. 

Ο Αρχηγός του πυροσβεστικού σώματος μου είπε ότι τα μέλη του κλιμακίου θα λάβουν οδηγίες από το συντονιστή των επιχειρήσεων», ανέφερε ο διευθυντής της ΔΑΕΕ και συμπλήρωσε:

«Φτάνοντας εκεί τα μέλη πράγματι συνάντησαν τον Συντονιστή, ο οποίος τους είπε να μην προβούν σε καμιά ενέργεια, διότι την προανάκριση την έχει αναλάβει η αστυνομία και δεν θέλουν την συνδρομή της ΔΑΕΕ. Πράγματι το κλιμάκιο δεν άσκησε προανακριτικό έργο».

«Δεν έδιωξα το κλιμάκιο»

Από την άλλη, ο συντονιστής της Πυροσβεστικής αναφέρει πως τα στελέχη του κλιμακίου της ΔΑΕΕ έφυγαν μόνοι τους, γιατί δεν ήθελαν να αναλάβουν το έργο.

«Στις 2.03.2023 και ώρα 15:30 ενώ αποχωρούσα από το συμβάν, συνάντησα δύο άνδρες με πολιτικά, οι οποίοι μου δήλωσαν ότι είναι κλιμάκιο της ΔΑΕΕ. 

Τους ενημέρωσα ότι αποχωρώ αφήνοντας τον Αντιπύραρχο, ότι το συμβάν είναι τροχαίο και έχει επιληφθεί η Τροχαία Λάρισας, ώστε να γνωρίζουν την προανακριτική Αρχή ως προς τις δικές τους ενέργειες. Τους είπα για ό,τι χρειαστούν να με καλέσουν στο τηλέφωνο».

«Δεν τους ξανασυνάντησα, ούτε με κάλεσαν στο τηλέφωνο και διαψεύδω κατηγορηματικά ότι έδωσα εντολή να αποχωρήσουν. Εξάλλου δεν ήταν στην αρμοδιότητά μου, καθώς εγώ ασκούσα καθαρά επιχειρησιακό έργο. 

Αν παρατύπως τους είχα δώσει εντολή να φύγουν, όπως αναληθώς ισχυρίζονται, θα έπρεπε να ρωτήσουν τον Αρχηγό του ΠΣ ή να με καταγγείλουν στον Εισαγγελέα».

«Είμαι βέβαιος ότι αποχώρησαν με δική τους πρωτοβουλία, γιατί δεν ήθελαν να εκτελέσουν το ανατεθέν έργο. Ακόμα και αν τους έδωσα εντολή, διερωτώμαι γιατί δεν έφυγαν άμεσα, παρά μόνο την επόμενη ημέρα το μεσημέρι, αφού πρώτα έφτασαν στον τόπο του συμβάντος χωρίς πάλι να ενημερώσουν κανέναν».

Χάος με τις ώρες του εμπορικού τρένου

Όσον αφορά την εμπορική αμαξοστοιχία, ο υπάλληλος του ΟΣΕ καταθέτει πως τελείωσε τον έλεγχό της κατά τις 20:30, ωστόσο στο ημερολόγιο γράφει πως ο έλεγχος ολοκληρώθηκε στις 21:00.

«Το έργο μου είναι να ελέγχω τις εμπορικές αμαξοστοιχίες του ΣΣ Θεσσαλονίκης και στα σύνορα κατά την άφιξη τους και κατά την αναχώρηση τους. Στις 28 Φεβρουαρίου ήμουν απογευματινή βάρδια. Πήγα στο σταθμό στις 13:45 για να αλλάξω το προηγούμενο συνάδελφο και έφυγα στις 11 το βράδυ. Έλεγξα την αμαξοστοιχία για την ασφαλή της κυκλοφορία».

«Έλεγξα όλους τους τροχούς από όλα τα βαγόνια, τα φορτία τα οποία είναι πάνω οι τροχοί. Μετά έκανα έλεγχο στην πέδη της αμαξοστοιχίας. Από τις 19:40 που κόλλησε η μηχανή, ολοκλήρωσα τον έλεγχο 20:30. Δεν ακολούθησε κανένας άλλος έλεγχος και ο τελευταίος ήταν ο δικός μου».

«Δεν υπέπεσε στην αντίληψη μου κάποια βλάβη στις μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Σχετικά με το προσωπικό της Hellenic Train ήταν τα άτομα που προβλέπονταν στη βάρδια εκείνης της ημέρας και μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου φόρτωσης έκανα και τον έλεγχο της πέδης και ήταν ικανοποιητική».

«Δύο τα λάθη το μοιραίο βράδυ»

Όπως αναφέρει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, «η Διεύθυνση Κυκλοφορίας του ΟΣΕ έχει την ευθύνη του συντονισμού της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, με δυνατότητα ανάκλησης ή μετακίνησης προσωπικού προκειμένου να ενισχυθούν βάρδιες αν χρειάζεται. 

Το απόγευμα της 28ης Φεβρουαρίου, η κυκλοφορία δεν ήταν “κανονική” και η Διεύθυνση Κυκλοφορίας (δηλαδή ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας και οι προιστάμενοί του) θα έπρεπε να είχαν λάβει μέτρα για την ομαλοποίηση της κυκλοφορίας και την αποκατάσταση της “κανονικότητας”, όμως αυτό δεν συνέβη».

«Για μένα τα λάθη είναι δύο. Ο σταθμάρχης δεν επανέφερε το περιβόητο κλειδί 118 και ο μηχανοδηγός που δεν σταμάτησε», ανέφερε ο Γιώργος Ζήντρος, πρώην σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων.

«Στη συγκεκριμένη ώρα που έμεινε μόνος του ο σταθμάρχης είχε δύο τρένα. Δεν είχε πολλά τρένα, όλη η ανωμαλία της κυκλοφορίας ήταν το απόγευμα. 

Οι μηχανοδηγοί πριν μπουν στη διαγώνιο είχαν τη δυνατότητα να σταματήσουν με το που μπήκαν στη διαγώνιο. Έπρεπε να φωνάξουν ‘το τρένο κινείται αντίθετα σε μονή γραμμή καθόδου για Νέους Πόρους’», συμπλήρωσε, τονίζοντας πως ο μηχανοδηγός έπρεπε να ρωτήσει γιατί τον έβαλαν στην άνοδο.

Η διαφορά στις ώρες ελέγχου του εμπορικού τρένου

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ο υπάλληλος ελεγκτής του ΟΣΕ που ανάλαβε να κάνει τον έλεγχο για την εμπορική αμαξοστοιχία ανέφερε ότι ξεκίνησε τον έλεγχο στις 20:30 και στις 21:00 συμπληρώνει στο χαρτί του ότι όλα είναι καλά. 

 Μάλιστα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, γράφει χαρακτηριστικά «μετά τον έλεγχο που έκανα την είδα να περνάει από μπροστά μου και να φεύγει».

Από την άλλη, έρχονται τώρα οι υπάλληλοι του ΟΣΕ να πουν ότι την ώρα που ανέφερε ο ελεγκτής ότι έβλεπε να φεύγει το εμπορευματικό τρένο, αυτό δεν είχε φθάσει καν.

Όπως επεσήμανε ο αστυνομικός συντάκτης, τον Ιούλιο του 2024 έγινε λόγος ότι η εμπορευματική αμαξοστοιχία είχε καθυστερήσει να ξεκινήσει, λόγω του ότι υπήρχε βλάβη σε μία από τις δύο μηχανές της. Ωστόσο, ο ίδιος ελεγκτής είπε ότι δεν είχε ακούσει κάτι γι΄αυτό όταν ερωτήθηκε.

Σχετικά με τον έλεγχο που διεξάγεται σήμερα στα Κουλούρι από ειδικό κλιμάκιο της Πυροσβεστικής μαζί με δύο δικαστικούς πραγματογνώμονες, προκειμένου να ερευνήσει την εμπορική αμαξοστοιχία ο αστυνομικός συντάκτης ανέφερε ότι η σύνθεση των προσώπων είναι διαφορετική από αυτά που είχαν τον έλεγχο πριν από δύο χρόνια.

«Μετά από δύο χρόνια είναι πολύ αργά να βρεθεί οτιδήποτε»

Δύο χρόνια μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ειδικό κλιμάκιο της Πυροσβεστικής μαζί με δύο δικαστικούς πραγματογνώμονες, μεταβαίνουν στο Κουλούρι, προκειμένου να ερευνήσει την εμπορική αμαξοστοιχία.

Το ειδικό κλιμάκιο της Πυροσβεστικής, θα εστιάσει κυρίως σε ό,τι έχει απομείνει από την εμπορική αμαξοστοιχία, αναζητώντας ίχνη και στοιχεία για ό,τι δεν υπάρχει πια.

Την ίδια στιγμή σήμερα κατέθεσαν πέντε νέοι μάρτυρες στα Δικαστήρια Λάρισας για το «ξεμπάζωμα» και το «μπάζωμα» στα Τέμπη. Ανάμεσά τους και επιζώντας της αμαξοστοιχίας, ο οποίος κατέθεσε αυτοβούλως και ανέφερε ότι άκουγε φωνές γυναικών από το δεύτερο βαγόνι που στη συνέχεια σταμάτησαν, ενώ υπήρχε δυσκολία στην αναπνοή έξω από το τρένο.

«Είναι μία σημαντική κατάθεση ενός αυτόπτη μάρτυρα που προσπάθησε να παρέμβει προκειμένου να σώσει κάποιους ανθρώπους, εφόσον ήταν εφικτό αυτό για τον ίδιο», δήλωσε ο Αντώνης Ψαρόπουλος, πατέρας της Μάρθης που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη.

Όσον αφορά το «ξεμπάζωμα» και το «μπάζωμα» του χώρου, ο κος Ψαρόπουλος ανέφερε πως «δεν έπρεπε να συμβεί σε καμία περίπτωση. Δεν το λέμε μόνο εμείς, αλλά και το πόρισμα, πως έγιναν όλα λάθος. Υπήρξε απώλεια κρίσιμων στοιχείων και γι’ αυτό πρέπει να ερωτηθεί η Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας πώς επέτρεψε αυτή την παρέμβαση».

«Τώρα, μετά από δύο χρόνια, είναι πολύ αργά να βρεθεί οτιδήποτε», συμπλήρωσε σχετικά με τις έρευνες του κλιμακίου της ΔΑΕΕ στον χώρο της τραγωδίας.

«Ήταν δύσκολη βραδιά. Δεν ήταν μόνο δύο τρένα», ήταν η απάντηση του Δημήτρη Πλακιά στις δηλώσεις του πρώην σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλων σχετικά με τις ευθύνες του σταθμάρχη.

«Όποιος μηχανοδηγός που να καταλάβαινε ότι πήγαινε λάθος, δεν υπήρχε τηλεφωνική επικοινωνία. Είναι το τυφλό σημείο. Όταν κάποιος έμπαινε σε εκείνη τη γραμμή, ο Θεός βοηθός».

«Το μοναδικό πράγμα που έκαναν… σωστά, το λέω ειρωνικά, ήταν όταν η ομάδα Annubis στις 2 Μαρτίου έστειλε έγγραφο για να βοηθήσει και δεν τους έκαναν δεκτούς, γιατί ήταν μη κρατική υπηρεσία, ενώ τους άφηναν όλους», συμπλήρωσε


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου