ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΤΗΜΑ
Δεν είναι κατάντημα το ότι, μας έχουν ξεπεράσει οι ανατολικές χώρες, όταν τις ξεπερνούσαμε όλες κατά πολύ; Πώς είναι δυνατόν να θριαμβολογεί το οποιαδήποτε κόμμα έχει κυβερνήσει ή κυβερνάει την Ελλάδα;
Είμαστε η 5η ακριβότερη χώρα στις 37 του ΟΟΣΑ, όσον αφορά το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών – με 26%, όταν ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 18,2% και το χειρότερο είναι πως έχουμε υψηλότερες εισφορές από ότι η Ελβετία (17,3%) ή η Δανία (12,7%), με κράτος προνοίας εξαιρετικά υποβαθμισμένο, συγκριτικά με αυτές τις χώρες – καθώς επίσης με μισθούς κατά πολύ χαμηλότερους.
Εάν τώρα ήθελε το κράτος να αυξήσει τους μισθούς χωρίς να επιβαρύνει τις επιχειρήσεις και την ήδη ανύπαρκτη ανταγωνιστικότητα τους (κριτήριο το υπέρογκο εμπορικό έλλειμμα και η φυγή των βιομηχανιών), θα έπρεπε απλά να μειώσει τις ασφαλιστικές εισφορές εργοδοτών και εργαζομένων – ενώ όσον αφορά τον πραγματικό μισθό (=σε όρους αγοραστικής αξίας), να καταπολεμήσει τον πληθωρισμό αισχροκέρδειας και να μειώσει τους φορολογικούς συντελεστές, μέσω των οποίων υπερφορολογεί τους Έλληνες, διατηρώντας τους ίδιους στις υψηλότερες τιμές.
Δεν είναι τυχαίο πάντως το ότι, το 2009 το κατά κεφαλήν μας εισόδημα ήταν στο 95% του μέσου της ΕΕ, ενώ το 2023 μόλις στο 67,2%, ξεπερνώντας μόνο τη Βουλγαρία (64%).
Το χειρότερο είναι βέβαια πως θα μας ξεπεράσει και η Βουλγαρία – αφού το 2019 το δικό μας κατά κεφαλήν ήταν στο 65,8% και της Βουλγαρίας στο 53%.
Δηλαδή, μέσα σε πέντε χρόνια το δικό μας αυξήθηκε μόλις κατά 1,4% και της Βουλγαρίας κατά 13% – οπότε πάνω από 9 φορές πιο γρήγορα! Δεν είναι ντροπή μας;
Συγκρίνεται ο φυσικός πλούτος της χώρας μας (κλίμα, νησιωτικός τουρισμός, πολιτιστικά μνημεία, υπόγειος πλούτος, στρατηγική θέση κλπ.) με την πάμπτωχη γεωοικονομικά Βουλγαρία;
Δεν είναι κατάντημα το ότι, μας έχουν ξεπεράσει οι ανατολικές χώρες, όταν τις ξεπερνούσαμε όλες κατά πολύ; Πώς είναι δυνατόν να θριαμβολογεί το οποιαδήποτε κόμμα έχει κυβερνήσει ή κυβερνάει την Ελλάδα;
Πώς το ανέχονται οι Έλληνες; Αυτό που οφείλουμε πάντως να καταλάβουμε κάποια στιγμή είναι πως από την οικονομία εξαρτώνται τα πάντα – η υγεία, η παιδεία, η ασφάλεια, η άμυνα, τα εθνικά κοκ.
Κυρίως όμως ότι, εάν συνεχίσουμε έτσι, η αντικατάσταση του πληθυσμού, ο δημογραφικός μαρασμός, η αλλαγή του ιδιοκτησιακού μας καθεστώτος και ο εθνικός ακρωτηριασμός είναι βέβαια – στην ΑΟΖ, στην Κύπρο, στη Θράκη και στο Αιγαίο.
Φάνηκε άλλωστε ξεκάθαρα από την παράδοση του ονόματος της Μακεδονίας – ενώ δεν είναι τυχαίο πως την ίδια χρονική στιγμή, το 2018, μας επιμήκυναν την αποπληρωμή του χρέους των 96 δις € στο EFSF και πάγωσαν τους τόκους.
Όσον αφορά την ντροπιαστική στάση της ΝΔ μέσω της Ν. Μπακογιάννη στο θέμα του Κοσόβου, αποτελεί ένα ακόμη δείγμα – αφού τεκμηριώνει πως μας δίνουν εντολές για εθνικά θέματα και μας κάνουν ότι θέλουν οι ξένοι.
Η βρώμικη κυβερνητική προπαγάνδα
Χατζηδάκης: «O κατώτατος μισθός ήταν 650 € όταν η ΝΔ κέρδισε τις εκλογές το 2019 και τώρα ανέβηκε στα 830 €. Ενώ η αύξηση του πληθωρισμού από το 2019 ίσαμε το 2024 είναι σωρευτικά 16,5%, η αύξηση του κατώτατου μισθού είναι 28%. Αρκετά παραπάνω, δηλαδή, από την αύξηση του πληθωρισμού».
Η αλήθεια: Ο κατώτατος μισθός αφορά τα χαμηλά εισοδήματα – για τα οποία αυτό που μετράει κυρίως είναι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα που μόνο από το 2021 έως το 2023 αυξήθηκε σωρευτικά κατά 27,12% (από το 105,57 στο 132,69). Επομένως, η αύξηση του κατώτατου ήταν χαμηλότερη΄- ενώ το να κάνεις πολιτική με τα χρήματα των άλλων (=των ιδιωτών), αντί με τα δικά σου (=του δημοσίου), όπου μπορείς μειώνοντας τις ασφαλιστικές εισφορές, δεν είναι κανένα επίτευγμα.
Χατζηδάκης: «Ο μέσος μισθός, διότι κάποιοι υποστηρίζουν ότι μπορεί να ανέβηκε ο κατώτατος, αλλά δεν ανεβαίνει ο μέσος μισθός, ήταν, με βάση τα στοιχεία του Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, 1.046 € το 2019 και ανέβηκε στα 1.258 € στο τέλος του 2023. Αρκετά παραπάνω, επίσης, από τον πληθωρισμό».
Η αλήθεια: Με τον γενικό πληθωρισμό στο 16,5% και με την άνοδο του μέσου ονομαστικού μισθού στο 20%, το «αρκετά παραπάνω είναι μόλις 3,5% – ενώ σε σχέση με τα τρόφιμα (σωρευτικά πάνω από 30%) οι εργαζόμενοι χάνουν πάνω από 10%.
Εκτός αυτού, ο σημαντικότερος δείκτης είναι ο διάμεσος μισθός (=αυτός που εισπράττει πάνω από το 50% των εργαζομένων) – ο οποίος είναι κάτω των 1.000 € (709.712 μισθωτοί λαμβάνουν αμοιβές ίσες ή και μικρότερες από τον κατώτατο μισθό, ενώ 284.134 αμείβονται με κάτω από 500 €).
Χατζηδάκης: «Δεν είμαστε τελευταίοι των τελευταίων, όπως υποστηρίζουν ορισμένοι».
Η αλήθεια: Στο μέσο μισθό είμαστε πέμπτοι από το τέλος στην ΕΕ, στο κατά κεφαλήν εισόδημα προτελευταίοι, στις αποταμιεύσεις και στις επενδύσεις τελευταίοι – ενώ στο κόστος ζωής, στο δημόσιο χρέος ως προς το ΑΕΠ και στο κόκκινο ιδιωτικό πρώτοι.
Έχουμε τη χειρότερη παραγωγικότητα, στο 43% της ΕΕ σε ώρες εργασίας, ένα από τα υψηλότερα εμπορικά ελλείμματα κοκ.
Επί πλέον, καμία άλλη χώρα στον πλανήτη δεν έχει παραδώσει τη φορολογική της Αρχή στους ξένους (ΑΑΔΕ), καμία άλλη χώρα στον πλανήτη δεν έχει μεταφέρει ολόκληρη τη δημόσια περιουσία της σε Υπερταμείο των ξένων, καμία άλλη χώρα της ΕΕ δεν εκδίδει ομόλογα σε αγγλικό δίκαιο, είμαστε δεύτεροι στο υψηλότερο επιτόκιο του δεκαετούς ομολόγου στην ΕΕ παρά το αγγλικό δίκαιο κοκ.
Η χώρα της κατανάλωσης με δανεικά
Ακόμη έναν αρνητικό πρωταθλητισμό της Ελλάδας αποτελεί η κατανάλωση ως ποσοστό του ΑΕΠ – με τη χώρα μας στο 88,6% του ΑΕΠ. Ένας εξαιρετικά σημαντικός δείκτης, σε σχέση με τις (μη) δυνατότητες ανάπτυξης – ενώ τεκμηριώνει επίσης την ελληνική αποβιομηχάνιση και τα εμπορικά ελλείμματα.
Για να καταλάβει κανείς πόσο κρίσιμο είναι το εμπορικό μας έλλειμμα που υπερέβη τα 32 δις € το 2023, αρκεί να γνωρίζει ότι, αφενός μεν τεκμηριώνει τη μη ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας, αφετέρου μειώνει ανάλογα το ΑΕΠ – επίσης το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών μας (=μαζί με τα τουριστικά έσοδα, πάνω από 14 δις € το 2023) που αυξάνει το εξωτερικό μας χρέος (πάνω από 553 δις €).
Μπορεί λοιπόν να επικεντρώνονται όλοι στο έλλειμμα του προϋπολογισμού, αλλά τα παραπάνω δύο ελλείμματα είναι πολύ σημαντικότερα – ενώ οι επιτυχημένες χώρες (Γερμανία, Ολλανδία, Ελβετία κλπ.), έχουν σχεδόν πάντοτε πλεονάσματα. Εάν δεν λύσουμε αυτό το πρόβλημα, καληνύχτα Ελλάδα.
Έγκλημα των Τεμπών: Κενά στην ασφάλεια, ελλείψεις και συγκάλυψη
Σχετικά με το έγκλημα των Τεμπών (το οποίο είναι έγκλημα και όχι δυστύχημα, αφού υπάρχουν προφυλακίσεις), είχαμε από την πρώτη στιγμή εγείρει ερωτήματα για την έκρηξη – η οποία είναι κομβικής σημασίας για την πρόταση μομφής, καθώς επίσης για την αναξιοπιστία της κυβέρνησης, λόγω της συγκάλυψης που αποκαλύφθηκε.
Αν και δεν αποκαλύφθηκε πλήρως ως προς το φορτίο που, όπως φαίνεται, ευθύνεται για πολλούς από τους θανάτους – ενώ πρόκειται για ένα θέμα που τεκμηριώνει την απουσία έννομης τάξης στην χώρα.
Στο σκέλος τώρα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, το ενδιαφέρον της κυβέρνησης είναι προσχηματικό και καθυστερημένο – ενώ εμείς είχαμε καταθέσει πολλές φορές ερωτήσεις για το σιδηρόδρομο και την καθυστέρηση στην εκτέλεση των έργων, όπως της σύμβασης 717.
Τα ερωτήματα μας δεν αφορούσαν μόνο την ασφάλεια αλλά, επί πλέον, την αναβάθμιση του σιδηρόδρομου – ο οποίος είναι πολύ χειρότερος από ότι ήταν πριν τα μνημόνια, παρά το ότι είναι στρατηγικής σημασίας για τη χώρα, λόγω του Πειραιά που αποτελεί μέρος του Δρόμου του Μεταξιού.
Είναι κωμικοτραγικό δε το ότι, τα δύο κόμματα που ευθύνονται για τα μνημόνια και που αυτοαποκαλούνται «συνταγματικό τόξο», να επικρίνουν τον τρίτο υπεύθυνο των μνημονίων, τη ΝΔ, στα οποία μνημόνια οφείλεται η κατάρρευση του σιδηροδρόμου – ενώ είναι εξοργιστικό να θεωρούνται συνταγματικά μόνο τα κόμματα που ψήφισαν μνημόνια που φυσικά δεν έχουν τελειώσει.
Ένα μήνα τώρα πριν τα Τέμπη, τον Ιανουάριο του 2023, συζητούσαμε για θέματα ασφάλειας στα πλαίσια νομοσχεδίου για τα αεροπορικά και σιδηροδρομικά ατυχήματα – κάτι τραγικά προφητικό.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αποτελούσε μια από τις πολλές εφαρμογές κοινοτικών οδηγιών – μόνο που σε αυτήν την περίπτωση η δήθεν κυβέρνηση των ευρωπαϊστών, είχε εξαιρέσει ολόκληρο τμήμα αυτής της οδηγίας που αφορούσε ρυθμίσεις (ειδικά για το πλαίσιο επίβλεψης της σιδηροδρομικής ασφάλειας, πιστοποιήσεις συντήρησης, έγκρισης τύπου τροχαίου υλικού κλπ.).
Προηγουμένως, το Μάιο του 2022, είχαμε υποβάλει επίκαιρη ερώτηση για τη μεταφορά επικίνδυνων φορτίων από την κρατική ιταλική Hellenic Train – με αφορμή τη μετακίνηση εξοπλισμού του ΝΑΤΟ, από την βάση της Αλεξανδρούπολης προς την Ουκρανία.
Αφορούσε επίσης το κόστος των υπηρεσιών, αφού οι μεταφορές αυτές επιβαρύνουν την υποδομή – ενώ οι ΗΠΑ δεν έχουν κάνει σημαντικές παράπλευρες επενδύσεις με τις βάσεις.
Τα ερωτήματά μας απαντήθηκαν με γενικότητες ότι γίνονται έλεγχοι – ενώ όλα αυτά διαψεύστηκαν με τραγικό τρόπο. Επίσης ενστάσεις είχαμε υποβάλλει κατά την ψήφιση του νόμου «Διατάξεις για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών, αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.» – κατά της σύμβασης παροχής χρηματοδότησης 750 εκ. € στην Ιταλική κρατική ΤΡΑΙΝΟΣΕ/Hellenic Train για 15 έτη.
Εναντίον της Hellenic Train που δεν έχει επενδύσει απολύτως τίποτα στο σιδηρόδρομο – ενώ κατέβαλλε ένα μικρό μόνο ποσόν ύψους 45 εκ. €, λαμβάνοντας έκτοτε επιχορηγήσεις 50 εκ. € ετήσια!
Με τη σύμβαση δε του κ. Καραμανλή μειώθηκαν οι απαιτήσεις για επενδυτικές δαπάνες – ενώ εισήχθησαν με υψηλό κόστος τα τρένα ETR470, τα οποία είχαν αποσυρθεί ως προβληματικά από την Ιταλία και την Ελβετία, όπως είχαμε επισημάνει.
Ανάλογες αναφορές είχαμε κάνει και κατά την συζήτηση του νόμου σχετικά με τη διαλειτουργικότητα του σιδηροδρομικού συστήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης – εκφράζοντας τις επιφυλάξεις μας για την ιδιωτική λειτουργία των σιδηροδρόμων που επιβεβαιώνεται από την ανυπαρξία και την ένοχη σιωπή της Hellenic Train.
Τέλος επιφυλάξεις είχαμε και για την ΡΑΣ που καθοριζόταν ως Αρχή Ασφάλειας κατά την ευρωπαϊκή νομοθεσία – κάτι που επίσης δεν τηρήθηκε. αφού στην πράξη απεδείχθη ανίκανη ή ανίσχυρη να προφυλάξει το γενικό σύνολο, με κριτήριο τους άδικους θανάτους 57+1 συνανθρώπων μας.
Καμία ερώτηση μας δεν απαντήθηκε στις επιτροπές – οπότε η εγκληματική τραγωδία, για την οποία η κυβέρνηση έχει 100% ευθύνη, ήταν προδιαγεγραμμένη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου