ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Κ. ΧΡΥΣΑΓΗ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ;
ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΡΕΥΝΗΘΕΙ ΕΞΟΝΥΧΙΣΤΙΚΑ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ!
Ο εκλιπών Κωνσταντίνος Χρυσάγης κατείχε κεντρική υπηρεσιακή θέση για τη λειτουργία και τη διαχείριση του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ. Η Διεύθυνση Κυκλοφορίας αναφέρεται σε μια σειρά από εσωτερικά έγγραφα, που έχουν περιληφθεί στη δικογραφία για το δυστύχημα των Τεμπών.
Ειδικότερα ο ρόλος του Διευθυντή Κυκλοφορίας είναι βασικό αντικείμενο έρευνας στην υπόθεση των Τεμπών. Μάλιστα σύμφωνα με το ρεπορτάζ ο Προϊστάμενος Επιθεώρησης, ο οποίος είναι μεταξύ των κατηγορούμενων και πρόκειται να απολογηθεί την Πέμπτη στον εφέτη ειδικό ανακριτή της Λάρισας, είχε συμπεριλάβει στο απολογητικό του υπόμνημα στοιχεία για τις αρμοδιότητες του Διευθυντή Κυκλοφορίας.
Ο Κ. Χρυσάγης θεωρείτο από τα πιο έμπειρα στελέχη στον ΟΣΕ για αυτό και είχε αναλάβει τα προηγούμενα χρόνια τη διερεύνηση σοβαρών περιστατικών. Μεταξύ αυτών, ήταν το δυστύχημα στο Άδενδρο, το 2017, με τρεις νεκρούς και δέκα τραυματίες.
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ ο Χρυσάγης συνυπέγραψε την προκαταρκτική έκθεση εκτίμησης. Η έκθεση απέδωσε το δυστύχημα στην ταχύτητα που είχε αναπτύξει το τρένο – 144 χλμ/ώρα με όριο τα 60 χλμ/ώρα στο συγκεκριμένο στοιχείο.
Υπήρχε, όμως, και κάτι ακόμη στην ίδια έκθεση. «Με την προσωρινή, ορθή μεν κανονιστικά, αλλά επιβαρυμένη λειτουργικά, κατάσταση του δικτύου, θα πρέπει να εξεταστούν μέτρα που θα απέτρεπαν ή θα μείωναν δραστικά την υπέρβαση του εκάστοτε ορίου ταχύτητας», ανέφεραν οι συντάκτες της.
Ο Χρυσάγης και άλλα δύο στελέχη του Οργανισμού ζητούσαν να εξεταστεί η αντοχή της σιδηροτροχιάς από πιστοποιημένο πανεπιστημιακό εργαστήριο, το ίδιο και τα χαρακτηριστικά της θραύσης. Παραμένει άγνωστο αν τα παραπάνω ελήφθησαν υπόψη.
Στη δικογραφία των Τεμπών υπάρχει μια εσωτερική υπηρεσιακή αναφορά (6.4.2020) προς τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας, στην οποία υπάρχει απόσπασμα για την περίφημη Σύμβαση 717.
Το γεγονός ότι ο Διευθυντής Κυκλοφορίας του ΟΣΕ, Κωνσταντίνος Χρυσάγης, είχε γνώση ακόμη και του καταγραφικού, δείχνει πόσο σημαντική θα ήταν η μαρτυρία του, σημειώνει σε δηλώσεις του ο Μάνος Παναγιώτου, συνταξιούχος αρχιμηχανικός του ΟΣΕ και πρώην επικεφαλής της Διεύθυνσης Ηλεκτροκίνησης Σηματοδότησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων (ΔΗΣΤΗΕ).
«Μέσα στο γραφείο βρίσκονταν σύμβουλος του διευθύνοντος συμβούλου για θέματα τηλεδιοίκησης που αναβαθμίστηκε στη συνέχεια σε μεταβατικό διευθύνοντα σύμβουλο, ο Κωνσταντίνος Χρυσάγης, ο αρμόδιος μηχανικός της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας και ο γραμματέας του.
Ο Κωνσταντίνος Χρυσάγης, ο οποίος ήταν και προσωπικός μου φίλος, ήταν ένα από τα στελέχη που άκουσαν τα ηχητικά. Το ποιος έκανε την κοπτοραπτική στις συνομιλίες και ποιος τις διέρρευσε δεν το γνωρίζουμε. Εγώ είχα μιλήσει μαζί του μετά το δυστύχημα και πριν τον τραγικό του θάνατο. Τον άκουσα πολύ πιεσμένο», σημειώνει ο πρώην αρχιμηχανικός του ΟΣΕ.
Και προσθέτει: «Όσον αφορά στην κοπτοραπτική, εγώ πιστεύω ότι έγινε εκτός ΟΣΕ. Στις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ δεν υπάρχει η τεχνική δυνατότητα».
Την ίδια ώρα, ο πρώην αρχιμηχανικός σημειώνει «ενστάσεις» σε σχέση με τον ορισμό των εμπειρογνωμόνων: «Εξ αρχής διατύπωσα ενστάσεις σε σχέση με τον ορισμό των πραγματογνωμόνων που διορίστηκαν λίγες ώρες μετά τη μοιραία σύγκρουση, σαν… έτοιμοι από καιρό. Ορίστηκαν σε μία νύχτα ως ερευνητές άνθρωποι που δεν έχουν γνώσεις περί σιδηρόδρομου.
Αυτό έγινε από την Τροχαία την επομένη του δυστυχήματος σαν να πρόκειται για τροχαίο και όχι για σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί έγινε κάτι τέτοιο; Αυτό δείχνει προσπάθεια συγκάλυψης από την πρώτη στιγμή. Στη συνέχεια οι εμπειρογνώμονες αυτοί εμφανίστηκαν ως… γνώστες του αντικειμένου».
Ο Κωνσταντίνος Χρυσάγης φαίνεται να είχε δεχτεί πιέσεις να παραποιήσει τα ηχητικά & σκοτώθηκε σε περίεργο τροχαίο ενα μήνα μετά. Μάλιστα φοβούνται να αναλλάβουν τη θέση του, κανενας δε θελει να επωμιστεί το βαρος.
Σύμφωνα με την Ζωή Κωνσταντοπουλου: Ο μάρτυρας Χρυσαγης κατέθεσε στην επιτροπή Γεραπετριτη ότι έχει σοβαρές υπόνοιες για αλλοίωση στοιχείων.
Σύμφωνα με τον Κυριάκο Βελοπουλο: Ο Χρυσαγης, ο Τερεζακης κι ένας ακόμη ήταν οι υπέυθυνοι για την αλλοίωση των ηχητικών. Ενώ συγκεκριμένα είπε πως «Ο δολοφονημένος σε δυστύχημα Χρυσάγης μπήκε παράνομα στο σύστημα καταγραφών του ΟΣΕ» Ποιος είναι ο τρίτος και ποιος έδωσε την εντολή;
Πώς έγινε το τροχαίο στο Λαγονήσι
Ο Κωνσταντίνος Χρυσάγης βρήκε τραγικό θάνατο το μεσημέρι της Κυριακής της 26ης Μαρτίου 2023 στο 38ο χλμ της Λεωφόρου Αθηνών – Σουνίου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, επέβαινε σε μηχανή μεγάλου κυβισμού, με κατεύθυνση από την Βάρκιζα προς Σούνιο. Σύμφωνα με συναδέλφους του, ήταν ένας πολύ έμπειρος οδηγός μοτοσικλέτας και περιγράφεται ως ένας άνθρωπος που δεν έτρεχε και οδηγούσε προσεκτικά.
Το μοιραίο μεσημέρι κινείτο στο ύψος του Λαγονησίου, όπου πραγματοποίησε προσπέραση οχημάτων βγαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα. Εκεί συγκρούστηκε με δύο οχήματα. Αρχικά πλαγιομετωπικά με ένα φορτηγάκι που κατευθυνόταν προς Βάρκιζα και στη συνέχεια συγκρούστηκε μετωπικά με ένα ΙΧ που ήταν πίσω από το φορτηγάκι. Πρόκειται για ένα σημείο που είναι ευθεία.
Οι δύο οδηγοί των εμπλεκόμενων οχημάτων είχαν συλληφθεί για ανθρωποκτονία από αμέλεια και είχαν αφεθεί ελεύθεροι με προφορική εντολή του εισαγγελέα. Οι αστυνομικοί έλαβαν καταθέσεις από αυτόπτες μάρτυρες που ανέφεραν ότι ο οδηγός της μοτοσυκλέτας κινήθηκε στο αντίθετο ρεύμα.
Όπως και να χει ο θάνατος του Χρυσάγη οφελούσε κάποιους και το δυστύχημα θα πρέπει να ερευνηθεί εξονυχιστικά! Ο υπουργός ζήτησε απο την τροχαία να αποκαλυφθούν οι συνθήκες του τροχαίου. όμως δεν πρόκειται για ένα απλό τροχαίο και θα πρέπει να αναλάβουν ανεξάρτητοι εξειδικευμένοι φορείς.
Το βίντεο του θανατηφόρου τροχαίου του διευθυντή κυκλοφορίας του ΟΣΕ, τρείς ημέρες προτού δώσει κατάθεση και, σύμφωνα με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας Π.Κούκα, μία ώρα μετά την σύγκρουση, πηρε μέρος στη σύσκεψη στην έδρα του ΟΣΕ, μαζί με τον Πρόεδρο & τον CEO.
Μητέρα θύματος (σε ρόλο ντετέκτιβ) ανακάλυψε τον χώρο που πέταξαν είκοσι φορτηγά χώμα!
Μιλώντας με ντόπιους, ακούγοντας μαρτυρίες και ψάχνοντας η ίδια πιθανά μέρη που θα μπορούσαν να έχουν πεταχτεί τα χώματα, μία μάνα που έχασε το παιδί της στα Τέμπη κατέληξε τελικά στον χώρο όπου βρίσκονται μέχρι και σήμερα υλικά που κάποιοι χαρακτήρισαν άχρηστα.
Βρέθηκε εκεί τα φωτογράφισε και τα βιντεοσκόπησε ως απόδειξη ότι κάποιοι πέταξαν σημαντικά πειστήρια και επί ένα χρόνο κανείς δεν ασχολήθηκε για να τα διερευνήσει!
Τις αποκαλυπτικές φωτογραφίες και το βίντεο φέρνει στη δημοσιότητα το Documento από το οικόπεδο ιδιοκτησίας Πανδρεμμένου, όπου μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων πέταξαν υλικά από τον τόπο του εγκλήματος με είκοσι φορτηγά, παράτυπα και χωρίς να τηρήσουν κανένα πρωτόκολλο∙ τα οποία υλικά χαρακτήρισαν άχρηστα.
Και αν νομίζετε ότι αυτά ανακαλύφθηκαν από κάποια αρμόδια δικαστική αρχή, κάνετε λάθος. Ολα είναι προσπάθεια ακόμη μιας μάνας θύματος, η οποία με τεράστια επιμονή και υπομονή επί ένα χρόνο έψαχνε το μέρος όπου μεταφέρθηκαν αυτά τα χώματα.
Συγγενείς σε ρόλο ντετέκτιβ
Μόλις πριν από λίγες ημέρες ήρθε στη δημοσιότητα η πληροφορία ότι ο χώρος όπου έχουν εναποθέσει είκοσι φορτηγά χώμα, σχεδόν 2 χλμ. μακριά από τον τόπο της τραγωδίας, ανήκει στην εταιρεία Πανδρεμμένος, η οποία ήταν μία από αυτές που πήραν πολλές χιλιάδες ευρώ για να διαμορφώσαν τον χώρο στο σημείο της σύγκρουσης.
Η μητέρα (προς το παρόν επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία της) από την πρώτη στιγμή μπήκε μπροστά και έκανε τον πόνο της όχημα που θα την οδηγούσε στην αλήθεια.
Και τα κατάφερε. Μιλώντας με ντόπιους, ακούγοντας μαρτυρίες και ψάχνοντας η ίδια πιθανά μέρη όπου θα μπορούσαν να έχουν πεταχτεί τα χώματα από το σημείο της σύγκρουσης κατέληξε τελικά στον χώρο όπου βρίσκονται μέχρι και σήμερα.
Πρόσφατα βρέθηκε εκεί, τα φωτογράφισε και τα βιντεοσκόπησε ως απόδειξη ότι κάποιοι πέταξαν σημαντικά πειστήρια και επί ένα χρόνο κανείς δεν ασχολήθηκε να τα διερευνήσει.
Οι ενέργειες των χειριστών που μετέφεραν τα χώματα προκύπτουν και από τις καταθέσεις των αδερφών Πανδρεμμένου. Παραθέτουμε μια από αυτές: «Την 2η και 3η μέρα όσα κυβικά χώμα απομάκρυναν για να καθαριστεί ο χώρος (ξύλα, πουρνάρια, χόρτα, θάμνοι), είτε με τους φορτωτές, είτε με τις τσάπες, εκτιμώ ότι ήταν περίπου 300 κυβικά (20 φορτηγά) τα οποία και εναποθέσαμε σε ένα δικό μας ιδιόκτητο οικόπεδο, με εντολή της Πυροσβεστικής επειδή δεν τα χρειαζόταν, προκειμένου να υπάρξει πρόσβαση, και τα οποία βρίσκονται ακόμα σε αυτόν τον χώρο».
Πολλά ερωτήματα αναμένουν απαντήσεις
Μια προσεκτική ανάγνωση των καταθέσεων των χειριστών αναδεικνύει ότι εκχωμάτωση έγινε πάνω από μία φορές και, όπως προκύπτει και από το φωτογραφικό υλικό που έχουμε στη διάθεσή μας, υπάρχουν τεράστια κενά στον λόγο για τον οποίο έγιναν.
Ως παράδειγμα αναφέρουμε πως έχει υποστηριχτεί ότι η απομάκρυνση χωμάτων και μετέπειτα η επίστρωση με υλικά έγιναν εξαιτίας ενός αγωγού που έπρεπε να προστατευτεί ή πως έγιναν για επιχειρησιακούς λόγους, κάτι το οποίο επίσης δεν προκύπτει από τα πλάνα που είναι διαθέσιμα.
Για τα μέσα ενημέρωσης είναι ένα κομμάτι του ρεπορτάζ κι ένα κομμάτι της αλήθειας. Γι’ αυτούς τους ανθρώπους που έχασαν τους δικούς τους αλλά και για τη μάνα που βρήκε τα πεταμένα χώματα είναι η δραματική στιγμή που βλέπουν ότι στοιχεία από το έγκλημα πετάχτηκαν άτακτα από τις πρώτες ημέρες.
Η ποσότητα των υλικών είναι τεράστια και αποδεικνύει περίτρανα πως πράγματι έγινε ξεμπάζωμα του χώρου. Με ποια κριτήρια, λοιπόν, υλικά από τόπο εγκλήματος χαρακτηρίστηκαν άχρηστα και μεταφέρθηκαν χωρίς καμιά επίβλεψη σε ιδιόκτητο οικόπεδο;
Το μόνο σίγουρο είναι πως τα χώματα μετακινήθηκαν παράτυπα. Οι φόβοι των συγγενών μεγαλώνουν καθώς θεωρούν ότι ανάμεσα σε αυτή την τεράστια ποσότητα χώματος πιθανώς να βρίσκεται ένα κομμάτι από τους αγαπημένους τους…
Εστω και μία τρίχα τους να έχει πεταχτεί είναι αποφασισμένοι να την πάρουν πίσω. Μην ξεχνάμε πως υπάρχουν και αυτοί που περιμένουν να βρουν ίχνη της αγνοούμενης Εριέττας Μόλχο.
Συγγενείς θυμάτων: Το μπάζωμα δεν είναι μύθος
Όλα τα στοιχεία σχετικά με τη διαμόρφωση του τόπου της τραγωδίας, λίγες ώρες μετά τη σύγκρουση των τρένων παρουσιάστηκαν, με τη βοήθεια τεχνικών συμβούλων των οικογενειών, και συζητήθηκαν στη συνάντηση των συγγενών των θυμάτων, την Κυριακή (31/3/2024) στη Λάρισα.
Όπως ανέφερε, ο Δημήτρης Πλακιάς, υπάρχει οπτικό υλικό, βίντεο και φωτογραφίες που δείχνουν καθαρά ότι στο σημείο της σύγκρουσης, στις 4 τα ξημερώματα υπήρχε χορτάρι και στις 6.30 δεν υπήρχε πια, καθώς φορτηγά απομάκρυναν χώμα και άλλα υλικά.
Το οικόπεδο στο οποίο μεταφέρθηκε χώμα με 25 φορτηγά έχει εντοπιστεί και φυλάσσεται, ενώ αναμένεται με εντολή του ανακριτή να ληφθεί δείγμα και να ελεγχθεί από ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ.
Οι συγγενείς, την ερχόμενη Τετάρτη (3/4), θα καταθέσουν στον ανακριτή όλα τα στοιχεία και αναμένεται να υποβάλλουν και ονομαστικές μηνύσεις κατά προσώπων απ όλες τις αρχές που διαχειρίστηκαν το δυστύχημα τις πρώτες ώρες και τις επόμενες μέρες.
Ο τεχνικός σύμβουλος Κώστας Λακαφώσης, ανέφερε ότι εξαιτίας της φωτιάς έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον πέντε από τα 57 θύματα, ενώ τα υπόλοιπα 30 απανθρακωμένα θύματα έχασαν τη ζωή τους από τη σύγκρουση και στη συνέχεια κάηκαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου