Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024

ΜΕ ΠΡΟΦΑΣΗ ΤΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΘΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΧΟΥΝ!!!

Η ΕΕ ΔΙΕΡΕΥΝΑ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΥΠΕΡΜΗΤΡΩΟΥ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ: ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΜΕΤΡΗΤΑ ΣΤΟ ΧΕΡΙ, ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ, ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ




Γράφει ο Epp Tuul 

Η εισβολή στην ιδιωτική ζωή των ανθρώπων δικαιολογείται από την ανάγκη καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και της φορολογικής απάτης.


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέθεσε την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για τη διερεύνηση του ευρωπαϊκού μητρώου περιουσιακών στοιχείων. 

Ένα τέτοιο υπερ-μητρώο δεν θα περιλαμβάνει μόνο τις μετοχές ενός ατόμου σε εταιρείες και ακίνητα, αλλά και την ιδέα να συμπεριληφθούν τα μετρητά του καθενός στο χέρι, η τέχνη, τα πολύτιμα ακατέργαστα μέταλλα, τα κοσμήματα, τα περιουσιακά στοιχεία εντός του παιχνιδιού, τα κρυπτοπεριουσιακά στοιχεία και οτιδήποτε άλλο αξίας. 

Το σκεπτικό πίσω από αυτές τις ιδέες είναι η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.

Η συζήτηση για ένα πανευρωπαϊκό μητρώο περιουσιακών στοιχείων έγινε πιο ενεργή το 2021, όταν η Ευρώπη προσπάθησε να εντοπίσει ρωσικά περιουσιακά στοιχεία. 

Ως αποτέλεσμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέθεσε την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας σχετικά με το εάν και πώς θα μπορούσε να δημιουργηθεί και να αναπτυχθεί στην Ευρώπη ένα κεντρικό μητρώο περιουσιακών στοιχείων για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας και της φοροδιαφυγής. 

Η μελέτη επικεντρώθηκε στον τρόπο με τον οποίο τα κράτη μέλη καταγράφουν ήδη την οικονομική κατάσταση των πολιτών τους και πώς αυτά τα δεδομένα θα μπορούσαν να συλλεχθούν και να συνδεθούν μεταξύ τους κεντρικά, γράφει η Finexity.

" Έκθεση που δημοσιεύθηκε φέτος σχετικά με τη δημιουργία ενός τέτοιου μητρώου περιουσιακών στοιχείων είναι σε κάθε περίπτωση ένα πολύ αποκαλυπτικό έγγραφο.

Παραδείγματα των ειδών περιουσιακών στοιχείων που διαπιστώνεται ότι συνδέονται με τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και τη φοροδιαφυγή περιλαμβάνουν μετρητά (στην τράπεζα και στο ταμείο), χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία (κινητές αξίες, εταιρείες περιορισμένης ευθύνης), άυλα περιουσιακά στοιχεία (κρυπτοστοιχεία, NFT, περιουσιακά στοιχεία εντός παιχνιδιού), υλικά περιουσιακά στοιχεία (ακίνητα, οχήματα, πλοία, αεροσκάφη, όπλα, έργα τέχνης, συλλεκτικά αντικείμενα, αντίκες, κοσμήματα), εμπορεύματα (πολύτιμες πρώτες ύλες) και άλλα περιουσιακά στοιχεία (θυρίδες ασφαλείας σε τράπεζες και μη τραπεζικά ιδρύματα). 

Ενώ ορισμένα περιουσιακά στοιχεία, όπως τα ακίνητα, έχουν ήδη μητρώα και αρχεία που τηρούνται από χώρες λόγω δικαιωμάτων ιδιοκτησίας, άλλοι τύποι περιουσιακών στοιχείων απαιτούν τη δημιουργία νέων μητρώων και η καταχώριση θα μπορούσε να εγείρει ανησυχίες σχετικά με την παραβίαση της ιδιωτικής ζωής.

Για παράδειγμα, η μελέτη προτείνει ότι όλες οι συναλλαγές σε μετρητά θα πρέπει να είναι ανιχνεύσιμες μέσω ταμειακής μηχανής. Οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να αναφέρουν τα μετρητά που κατέχουν και το ποσό στο μητρώο θα πρέπει να αυξάνεται ή να μειώνεται αναλόγως μετά από κάθε συναλλαγή. 

Σύμφωνα με τους συντάκτες της μελέτης, αυτό θα απαιτούσε ένα νέο σύστημα αναφοράς συναλλαγών σε μετρητά σε πραγματικό χρόνο. 

Ωστόσο, πιστεύεται ότι, παρά τις όποιες προσπάθειες, δεν θα ήταν δυνατό να επαληθευτεί εάν ένα άτομο έχει αναφέρει το ποσό με ακρίβεια και εγκαίρως. 

Ως εκ τούτου, τα μέτρα ελέγχου ρευστών διαθεσίμων θεωρούνται μάλλον απίθανο να είναι εφικτά.

Τρία σενάρια της μελέτης

Ένα μητρώο πολύτιμων περιουσιακών στοιχείων, όπως έργα τέχνης, αντίκες, συλλεκτικά αντικείμενα και κοσμήματα έχει θεωρηθεί περίπλοκο. 

Ταυτόχρονα, εξετάστηκαν επίσης εναλλακτικές πηγές για τη συλλογή δεδομένων σχετικά με την ιδιοκτησία και την αξία αυτών των περιουσιακών στοιχείων, όπως οι έμποροι ή οι μεσάζοντες. 

Ωστόσο, η λύση αυτή θα συνεπαγόταν σημαντική επιβάρυνση για τους δυνητικούς ερωτώμενους και οι αρχές ενδέχεται να αντιμετωπίσουν δυσκολίες στην επαλήθευση της ακρίβειας των συναλλαγών.

Αξιολογήθηκαν τρία πιθανά σενάρια εφαρμογής: (1) η δημιουργία πρόσθετων μητρώων περιουσιακών στοιχείων σε εθνικό επίπεδο και η διασύνδεσή τους σε επίπεδο ΕΕ· (2) τη διασύνδεση των υφιστάμενων εθνικών μητρώων περιουσιακών στοιχείων σε επίπεδο ΕΕ· και (3) τη δημιουργία κεντρικού μητρώου περιουσιακών στοιχείων της ΕΕ.


Η έκθεση που ανατέθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζυγίζει 3 σενάρια και παίζει με την ιδέα της δημιουργίας νέων μητρώων για μετρητά στο χέρι, έργα τέχνης, πολύτιμα ακατέργαστα μέταλλα, κοσμήματα, περιουσιακά στοιχεία εντός παιχνιδιού, κρυπτοστοιχεία και οτιδήποτε άλλο αξίας. Φωτογραφία: στιγμιότυπο οθόνης.

Τα κύρια πλεονεκτήματα του πρώτου σεναρίου διαπιστώθηκε ότι έγκεινται κυρίως στην υψηλή κάλυψη περιουσιακών στοιχείων. Ταυτόχρονα, η εφαρμογή της στην πράξη θα ήταν δαπανηρή και χρονοβόρα. Μπορούν επίσης να αναμένονται προβλήματα με την ποιότητα και την πληρότητα των δεδομένων.

Το δεύτερο σενάριο θα μπορούσε, σύμφωνα με τη μελέτη, να εφαρμοστεί ταχύτερα και λιγότερο δαπανηρά, καθώς βασίζεται σε υφιστάμενα μητρώα. 

Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα θα υποβάλλονται σε επεξεργασία με πιο περιορισμένο τρόπο και θα καλύπτουν μόνο ορισμένες κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων (ακίνητα, εταιρείες και καταπιστεύματα, μητρώα τραπεζικών λογαριασμών και θυρίδες ασφαλείας στις τράπεζες). 

Ενώ η λύση αυτή θα μείωνε τη σοβαρότητα της παρέμβασης στα θεμελιώδη δικαιώματα, η μικρότερη κάλυψη των κατηγοριών περιουσιακών στοιχείων θα παρείχε, κατά τη γνώμη των συντακτών της μελέτης, στις αρμόδιες αρχές λιγότερο εκτενείς πληροφορίες σχετικά με τους κατόχους περιουσιακών στοιχείων. 

Η μελέτη θεώρησε ότι το τρίτο σενάριο είναι ο σημαντικότερος περιορισμός της προστασίας των δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής των πολιτών· 

Ωστόσο, θα παρέχει επίσης την ακριβέστερη επισκόπηση των περιουσιακών στοιχείων ενός ατόμου, καθιστώντας την κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του στόχου. 

Επισημάνθηκε επίσης ότι η δημιουργία ενός κεντρικού μητρώου σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα μπορούσε να είναι υπερβολικά περίπλοκη, καθώς η εποπτεία θα αποτελούσε καθήκον της ΕΕ και θα έθετε επίσης νομικά ζητήματα.

Συνολικά, η μελέτη διαπίστωσε ότι το δεύτερο σενάριο, δηλαδή η διασύνδεση των υφιστάμενων εθνικών μητρώων περιουσιακών στοιχείων σε επίπεδο ΕΕ, είναι το πιο ρεαλιστικό και απλούστερο στην εφαρμογή του. 

Αυτό θα βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό σε ήδη υπάρχοντα και εν μέρει συγχωνευμένα μητρώα. Θα υπάρχουν λίγα νομικά εμπόδια, καθώς τα δεδομένα θα παραμείνουν στα κράτη μέλη και δεν θα αποθηκευτούν κεντρικά.

Ευχαριστούμε που διαβάσατε το Freedom Research! Αυτή η ανάρτηση είναι δημόσια, οπότε μη διστάσετε να την μοιραστείτε.

Η Επιτροπή υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν πλάνα για τη δημιουργία μητρώου

Ενώ ορισμένες πηγές ισχυρίζονται ότι έχει πλέον επιτευχθεί συμφωνία για τη δημιουργία ενός τέτοιου κεντρικού μητρώου περιουσιακών στοιχείων, άλλες το αντικρούουν, δηλώνοντας ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει επί του παρόντος σχέδια να προχωρήσει με αυτό. Η μελέτη ήταν απαραίτητη μόνο για να κατανοήσουμε ποια περιουσιακά στοιχεία καταγράφουν τα κράτη μέλη.

Ταυτόχρονα, η σύντομη περιγραφή της προμήθειας της μελέτης αναφέρει ήδη τη δυνατότητα εξέτασης των αποτελεσμάτων της μελέτης σε μελλοντικά βήματα: «Το έργο αυτό θα εξετάσει διάφορες δυνατότητες συλλογής πληροφοριών για τη δημιουργία ενός μητρώου περιουσιακών στοιχείων, το οποίο μπορεί στη συνέχεια να τροφοδοτήσει μια μελλοντική πρωτοβουλία πολιτικής. 

Αποσκοπεί στη διερεύνηση του τρόπου συλλογής και σύνδεσης των πληροφοριών που διατίθενται από διάφορες πηγές σχετικά με την κυριότητα περιουσιακών στοιχείων.»

Οι υποστηρικτές του μητρώου περιουσιακών στοιχείων υποστηρίζουν ότι το σύστημα είναι απαραίτητο για την αποτελεσματική καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος, της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς. 

Θα βοηθούσε στον εντοπισμό της προέλευσης των περιουσιακών στοιχείων, θα αύξανε τη διαφάνεια, θα διασφάλιζε την ορθή φορολόγηση των περιουσιακών στοιχείων και θα καθιστούσε δυσκολότερη τη φοροδιαφυγή. 

Τα πρότυπα και οι διαδικασίες θα ενισχύσουν επίσης τη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, διευκολύνοντας, για παράδειγμα, τις διασυνοριακές έρευνες.

Ωστόσο, οι επικριτές έχουν επισημάνει ότι το μητρώο περιουσιακών στοιχείων της ΕΕ εγείρει ανησυχίες σχετικά με την προστασία των δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής των πολιτών.

 Εάν το μητρώο συνδέεται με μέτρα παρακολούθησης και επιβολής κυρώσεων, θα μπορούσε να επεκταθεί πέρα από την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας.

 Υπάρχουν επίσης φόβοι για ακόμη πιο εκτεταμένο κρατικό έλεγχο, με εικασίες ότι το μητρώο θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για νέους φόρους.


 ΠΗΓΗ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου