Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021

Ο ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΚΑΖΕΤΑΙ ΔΙΟΤΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΠΕΡΣΙ ΤΗΝ 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ 2020, ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ!!!


«ΕΙ ΕΜΕ ΕΔΙΩΞΑΝ, ΚΑΙ ΥΜΑΣ ΔΙΩΞΟΥΣΙΝ·»

(ΙΩ. 15, 20)


Γράφει ο Νικήτας Αποστόλου

Στις 11.10.2021 (σ.σ. σήμερα) δικάζεται ενώπιον του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Πατρών ο Πρωτοπρεσβύτερος Αναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος  Εφημέριος Ἱ. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρῶν, διότι πέρσι την 25η Μαρτίου 2020, εορτή του Ευαγγελισμού, επιτέλεσε το ιερατικό και εφημεριακό του καθήκον, όπως επιτάσσει η εκκλησιαστική μας παράδοση.

Επειδή  πιστεύω ότι το γεγονός είναι πολύ σοβαρό, για την πορεία της  εκκλησιαστικής μας ζωής, θεωρώ χρέος μου να πάρω θέση. Ευθύς εξ αρχής δηλώνω ότι ούτε γνωρίζω τον Ιερέα , ούτε ανήκω σε ενορία που έχει στην διακονία του.

 Προς τον Εισαγγελέα που συνέταξε το κατηγορητήριο απευθύνομαι και ρωτώ ως πολίτης.

 Όταν στο άρθρο 3 του Συντάγματος ορίζεται ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος τηρεί απαρασάλευτα τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις και διοικείται με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Τόμου της κθ΄(29) του 1850.

Όταν οι διατάξεις του ανωτέρω Πατριαρχικού Τόμου της κθ΄(29) του 1850 ορίζουν ότι η Εκκλησία της Ελλάδος θα διοικείται με βάση τους ιερούς κανόνες ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΑΙ ΑΚΩΛΥΤΑ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΚΟΣΜΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ.

Όταν ο Κανὼν ΛΣΤ´αποστολικός κανόνας ορίζει ότι:

Εἴ τις χειροτονηθεὶς ἐπίσκοπος μὴ καταδέχοιτο τὴν λειτουργίαν καὶ τὴν φροντίδα τοῦ λαοῦ τὴν ἐγχειρισθεῖσαν αὐτῷ, τοῦτον ἀφωρισμένον τυγχάνειν ἕως ἂν καταδέξηται· ὡσαύτως καὶ πρεσβύτερος καὶ διάκονος.

Όταν η Εκκλησία εμφανίζεται στην κοινωνία σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο (ενορία), ως ευχαριστιακή σύναξη των πιστών. Στη σύναξη αυτή ο πιστός συμμετέχει σε αυτήν, όπου δια της Θείας Μεταλήψεως ενώνεται με τον Χριστό και με τους άλλους πιστούς σε ένα σώμα αγάπης γιατί ο Θεός αγάπη εστιν.

Τότε κάθε διάταξη νόμου ή διοικητικής αποφάσεως ή υλικής ενέργειας που έχει ως αποτέλεσμα να εμποδίζεται ο πιστός να μετάσχει στην σύναξη των πιστών που η παράδοση της Εκκλησίας μας έχει από αιώνων ορίσει  αυτή να γίνεται στους Ιερους Ναούς , δεν επιχειρεί κατάργηση της Εκκλησίας; 

Επομένως δεν είναι πράξη άκρως ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ και  νομικά ανυπόστατη;

Ο δε Πρεσβύτερος εφημέριος του οικείου Ιερού Ναού, ως εκ του ιερατικού του αξιώματος αλλά και ως πολίτης με βάση την διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 120 του Συντάγματος ήταν και δεν είναι υποχρεωμένος να αποκαταστήσει την συνταγματική τάξη τελώντας την Θεία Λειτουργία και τα μυστήρια της Εκκλησίας όπως η παράδοση της Εκκλησιαστικής ζωής έχει καθιερώσει;

 Επομένως κ. Εισαγγελεύ, νομιμότατα ενήργησε ο  Πρωτοπρεσβύτερος Αναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος  που τήρησε την παράδοση της Εκκλησίας και διενήργησε τις 25η Μαρτίου 2020 την Θεία Λειτουργία , όπως από αιώνων έχει καθορισθεί να γίνεται από την Εκκλησία μας και άδικα οδηγείται από εσάς ενώπιον δικαστηρίου για ανύπαρκτο αδίκημα.

Προς τον Αρχιεπίσκοπό και Ποιμενάρχη μας Ιερώνυμο απευθύνομαι και επισημαίνω και ερωτώ ως πιστός μέλος της Εκκλησίας του Χριστού.  

 Σύμφωνα με το άρθρο 4 του Νόμου 590 του 1977 “Περί του καταστατικού χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος” στην αρμοδιότητα της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας ανήκει η μέριμνα για την τήρηση  μεταξύ των άλλων των Ιερών παραδόσεων και των ληπτέων μέτρων για την πραγμάτωση της “κατά Χριστον” ζωής του κλήρου και του Χριστεπωνύμου Λαού.

 Γιατί το θέματα των διώξεων, του Πρωτοπρεσβύτερου Αναστάσιου  Γκοτσόπουλου που δικάζεται αύριο, του  ιερέα του ναού της Αγίας Μαρίνας Τσοτυλίου στην Κοζάνη που τήρησε την παράδοση της Εκκλησίας και διενήργησε τις 25η Μαρτίου 2020 λιτανεία  οι Αρχές επέβαλαν πρόστιμο1.500 ευρώ,  κατά του Μητροπολίτη Κερκύρας ασκήθηκε δίωξη για παρόμοιο θέμα, που τελικά αθωώθηκε και διώξεων και άλλων κληρικών, που όλες αυτές οι διώξεις δείχνουν καθαρά πως η λεγόμενη συναλληλία Εκκλησίας και Πολιτείας είναι εκ των πραγμάτων ψευδεπίγραφη, δεν απετέλεσε αντικείμενο συζήτησης στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος στην προ ημερών σύνοδό της;

Έως πότε οι ενορίτες πιστοί θα εμποδίζονται να εισέρχονται στους Ιερούς Ναούς για να μετάσχουν στις Θείες Λειτουργίες, επειδή θα έχει συμπληρωθεί ο αριθμός των επιτεπομένων από τον “Καίσαρα” να μετάσχουν σ΄αυτές; Είναι επιτρεπτό αυτό σύμφωνα με το κανονικό δίκαιο που ρυθμίζει τα της Εκκλησίας και σύμφωνο με την Παράδοσή της;

Ποιμενάρχη μας πρέπει να θυμόμαστε ότι «Πάντες δὲ οἱ θέλοντες εὐσεβῶς ζῆν ἐν Χριστῷ ᾽Ιησοῦ διωχθήσονται» (Β΄ Τιμ. 3, 12) και επειδή αυτό δεν συμβαίνει, ας σκεφθούμε να βρούμε που λάθος κάνουμε, ως προς την ορθοπραξία μας.


 Νικήτας Αποστόλου



3 σχόλια:

  1. συγχαρητηρια στον πατερα ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ ΑΞΙΟΣ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σωστά τα ερωτήματα που τίθενται και άξιος ο ιερεύς.
    Απαντήσεις δεν θα δοθούν από τους διοικούντες την Φάρμα των Ζώων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αξιότιμε κύριε Νικήτα Αποστόλου
    σας διαβάζω συστηματικά και καλύπτομαι από τις ερωτήσεις ,τις παραθέσεις και τις προτάσεις σας.
    Αναφορικά με τις προτάσεις σε προηγούμενο άρθρο σας , διαπιστώνω σε πολλούς πνευματικούς και ιερείς μια νοοτροπία τυπολατρίας και ιεραρχικού δημοσιοϋπαλληλισμού.
    Ναι μεν ισχύουν οι κανόνες και οι νόμοι ,αλλά η εφαρμογή τους είναι στην διακριτική ευχέρεια του καθενός τους, όπως ισχύει πχ και με τους αστυνομικούς και τους υπαλλήλους του κράτους.
    Ο αντίλογος από τους ιερείς είναι , ότι σε μια ενορία στην Αθήνα ,στην Πάτρα ή στη Θεσσαλονίκη κλπ ο πληθυσμός υπερβαίνει τις 80000,100000 άρα πρακτικά είναι ανεφάρμοστες.
    Δεν είχα την ευκαιρία εκτενούς συζήτησης με τον γέροντα μου,έτσι στο πόδι τα είπαμε μετά την λειτουργία.
    Δεν επανήλθα στο θέμα.
    Φρόντισα μόνο το ατομικό μου συμφέρον, να εξομολογηθώ μετά κάποιες μέρες για αυτά που με βάρυναν.
    Κάνω ότι κάνουν όλοι και δεν ανακατεύομαι, αν και δεν με εκφράζει.
    Προσωπικά νομίζω ότι η ενορία σημαίνει έν ορώμεν ,έχουμε μία κοινή βλέψη και στόχο,
    να γίνουμε αδέλφια εν Χριστώ
    και παιδιά του Θεού και Πατρός ,δεχόμενοι το Πνεύμα το Άγιον ,που μας οδηγεί στην ομόνοια και στην κοινωνία της αγάπης.
    Αλλιώς τι αδέλφια είμαστε άμα κρυβόμαστε αναμεταξύ μας και δεν συζητάμε άφοβα χωρίς παρεξήγηση
    και τα λέμε μόνο στον Θεό πατέρα μας και στην Παναγία μητέρα μας .
    Το βλέπουμε και στα παιδιά μας στις οικογένειες μας,
    Νουθετεί ο γονιός αλλά τα αδέλφια από μόνα τους πρέπει να αμβλύνουν τις διαφορές τους και να πλησιάσουν περισσότερο εκμεταλευόμενα την γονική κάλυψη της αγάπης.
    Βλέπουμε τις αποστάσεις που δημιουργούνται στις οικογένειες από την περιχαράκωση στα εγώ του καθενός.
    Φαντασου τώρα στην κοινωνία και στις ενορίες .
    Χαμένοι από χέρι οι λειτουργοί και οι δήθεν πιστοί .
    Καμία κοινωνία ,καμιά επαφή ,
    απλά συλλογικές ατομικότητες περιφέρουμε ανοργάνωτα σε κάθε μας συγκέντρωση .
    Ψέλνουμε όμως το < ίνα πάντες εν ώσιν>
    Ακόμα και ο πνευματικός δεσμευεται να μην πει σε σενα τι του είπα εγω εναντιον σου και αντίστροφα.
    άρα τι μας είπες εσύ ;
    μαζευόμαστε ενοριακά κατα ομάδες και πυρήνες μικρούς στην αρχή και απλωνόμαστε όπως ο κυματισμός στην λίμνη όταν πέσει η πέτρα.
    ε δεν γίνονται αυτά για αυτό μας διασπάζουν μας διαιρούν μας διχάζουν και μας δικάζουν έναν έναν και τον άξιο ιερέα το ίδιο.
    Άξιοι της μοίρας μας όπως την φτιάχνουμε εμείς ακέφαλοι από ιεραρχία και με πλυμένους τους εγκεφάλους.
    Καρπούζια και με τη βούλα μας κάνουνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή