Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ-
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ: ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ!
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ: ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ!
Η θεωρία της «Τεχνολογικής Μοναδικότητας» είναι το «άγιο δισκοπότηρο» των επιστημόνων στο χώρο της πληροφορικής και της τεχνολογίας.
Οι περισσότεροι επιστήμονες πλέον στον τομέα της τεχνολογίας επιζητούν αυτή τη μοναδικότητα που αναφέρεται… στη σύνδεση του υπολογιστή με τον ανθρώπινο εγκέφαλο και η συνεργασία ύλης και μηχανής.
Ο Έλον Μασκ, ιδρυτής της Tesla και της SpaceX δημιούργησε μια εταιρεία, με το όνομα Neuralink Corp, με αντικείμενο την ανάπτυξη τεχνολογίας μέσω της οποίας οι υπολογιστές θα μπορούν να συνδέονται με τους ανθρώπινους εγκεφάλους, αναφέρει η Wall Street Journal, επικαλούμενη πηγές με πληροφόρηση για το συγκεκριμένο θέμα.
Η Neuralink ασχολείται με την αποκαλούμενη τεχνολογία «neural lace», που πραγματεύεται την εμφύτευση μικροσκοπικών ηλεκτροδίων στον εγκέφαλο τα οποία κάποια στιγμή ενδεχομένως να είναι σε θέση να «ανεβάζουν» και να «κατεβάζουν» σκέψεις, σημειώνει η WSJ.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης για τη βελτίωση μνήμης, ή για την «ενίσχυση» ανθρώπων με επιπρόσθετη, τεχνητή νοημοσύνη.
H Neuralink έχει καταχωρηθεί στα μητρώα της Καλιφόρνια ως εταιρεία «ιατρικών ερευνών» από τον περασμένο Ιούλιο, και σκοπός του είναι η χρηματοδότησή της να προέλθει κυρίως από τον ίδιο, είπε στη WSJ άτομο ενημερωμένο για τα σχέδιά του.
Δεν είναι ακόμα σαφές τι είδους προϊόντα και συσκευές θα δημιουργεί η εταιρεία, αλλά άτομα που συμμετείχαν σε σχετικές συζητήσεις περιγράφουν μια στρατηγική παρόμοια με αυτές που ακολουθήθηκαν στην SpaceX και την Tesla- όπου αναπτύχθηκαν πρώτα νέες τεχνολογίες, αποδείχτηκε ότι λειτουργούσαν και μετά ακολούθησαν πιο φιλόδοξα εγχειρήματα.
Επίσης, τις τελευταίες εβδομάδες, σύμφωνα με τη WSJ, η Neuralink προέβη σε προσλήψεις κορυφαίων ακαδημαϊκών του συγκεκριμένου χώρου, τα οποία ανέφεραν πως τα πρώτα προϊόντα θα μπορούσαν να είναι προηγμένα εμφυτεύματα για την αντιμετώπιση εγκεφαλικών διαταραχών, όπως η επιληψία, η κατάθλιψη και άλλα...
Από πλευράς του, ο Μασκ έγραψε σε σχετικό tweet πως σύντομα θα γίνουν γνωστά περισσότερα μέσω της ιστοσελίδας WaitButWhy, σχολιάζοντας πως είναι δύσκολο να βρεθεί ο απαραίτητος χρόνος, αλλά «ο υπαρξιακός κίνδυνος είναι πολύ μεγάλος για να μην το κάνεις».
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Μαξ Χόντακ, που φέρεται να είναι μέλος της ιδρυτικής ομάδας, επιβεβαίωσε την ύπαρξη της εταιρείας, αλλά, αναφερόμενος στο στάδιο στο οποίο βρίσκεται, το χαρακτήρισε «εμβρυακό».
Ακριβώς όπως στην ταινία…
Όλη αυτή η ανωτέρω υπόθεση πάντως και τα γεγονότα που αποκαλύπτονται με το σταγονόμετρο, θυμίζουν σκηνές και διαλόγους από την ταινία «ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ» σε σκηνοθεσία του Γουόλι Φάιστερ.
Η όλο και πιο στενή σχέση του ανθρώπου με τις μηχανές και την τεχνολογία αποτελεί αντικείμενο όχι μόνο μελέτης σπουδαίων επιστημόνων (όπως του Ray Kurzweil ή του Nick Bostrom) αλλά και προβληματισμού της ευρύτερης κοινότητας των ανθρώπων.
Ο αυθεντικός τίτλος «Transcendence=υπερβατικότητα» της ταινίας ανακοινώνει ευθύς εξαρχής και την κεντρική ιδέα του σεναρίου: πρόκειται για τη σύλληψη και κατασκευή ενός επαναστατικού μοντέλου ηλεκτρονικού υπολογιστή που θα είναι ικανός να σκέφτεται και να αισθάνεται.
Αντιγράφοντας δεδομένα της ανθρώπινης συνείδησης, η «έξυπνη» αυτή μηχανή θα έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει μια σούπερ-νοημοσύνη, υπερβαίνοντας τα ανθρώπινα «μέτρα και σταθμά», στοχεύοντας στη βελτίωση των συνθηκών ζωής του ανθρώπου, ακόμη και στην επιμήκυνση της διάρκειας ζωής.
Η γνώση, ωστόσο, είναι δύναμη. Γεννιέται, λοιπόν, το ερώτημα αν αυτή η τεχνητή νοημοσύνη που θα είναι κατά πολύ ανώτερη από την ανθρώπινη, αν χρησιμοποιήσει τη δύναμή της για κυριαρχία και στραφεί κατά του ανθρώπου.
Η λεγόμενη «Τεχνολογική Μοναδικότητα» μήπως τελικά (θέλει να) εξισωθεί ή (να) αντικαταστήσει το Θεό;
(Οι παρενθέσεις είναι προσθήκη του Οίμου-Αθήνας)
Σε αυτήν την περίπτωση, θα διαπραχθεί μια «ύβρις» - όπως πίστευαν οι Αρχαίοι Έλληνες που θεωρούσαν ότι τιμωρούνται με το χειρότερο τρόπο όσοι θέλουν να εξισωθούν με το Θεό - που θα επισύρει πολλές καταστροφές για το ανθρώπινο είδος.
ΤΡΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΓΓΙΞΟΥΝ ΤΗΝ «ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ»
Ο επιστήμονας, ο φιλόσοφος και ο δισεκατομμυριούχος.
Ρέι Κούρτσβαϊλ
Ο Ρέι Κούρτσβαϊλ (αγγλικά: Ray Kurzweil, επίσημο όνομα Ρέιμοντ/Raymond, 12 Φεβρουαρίου 1948) είναι Αμερικανός συγγραφέας, επιστήμονας υπολογιστών, εφευρέτης, και μελλοντολόγος, ο οποίος εργάζεται στην Google στον τομέα της μηχανικής εκμάθησης και επεξεργασίας φυσικής γλώσσας.
Δραστηριότητες
Εκτός από την μελλοντολογία, ασχολείται επίσης με τις τεχνολογίες της οπτικής αναγνώρισης χαρακτήρων (OCR), μετατροπή κειμένου σε ομιλία, αναγνώριση ομιλίας, και ηλεκτρονικά μουσικά πλήκτρα.
Έχει γράψει αρκετά βιβλία στα οποία ασχολείται με την τεχνολογία και πως επιδρά σε διάφορους τομείς της ανθρώπινης ζωής, όπως στην υγεία, επιπτώσεις και ωφέλειες από την τεχνητή νοημοσύνη, μετανθρωπισμό, και τεχνολογική μοναδικότητα.
Είναι προβεβλημένος υποστηρικτής για τα κινήματα της μελλοντολογίας και του μετανθρωπισμού, και συχνά δίνει δημόσιες ομιλίες στις οποίες μοιράζεται την αισιόδοξη οπτική του σχετικά με τις τεχνολογίες επέκτασης ζωής και το μέλλον της νανοτεχνολογίας, ρομποτικής, και βιοτεχνολογίας.
Καινοτομίες
Υπήρξε ο κύριος εφευρέτης για:
- Τον πρώτο ψηφιακό επίπεδο σαρωτή.
- Της πρώτης εφαρμογής οπτικής αναγνώρισης χαρακτήρων όλων των χαρακτήρων.
- Της πρώτης μηχανής μετατροπής κειμένου σε λόγο για τους τυφλούς, του πρώτου εμπορικού μετατροπέα για μετατροπή κειμένου σε λόγο.
- Ο δημιουργός του διαδεδομένου μοντέλου πλήκτρων Kurzweil K250.
Διακρίσεις
Το 1999 του απονεμήθηκε το Εθνικό Μετάλλιο Τεχνολογίας και Καινοτομίας από τις ΗΠΑ από τον πρόεδρο Μπιλ Κλίντον στον Λευκό Οίκο.
Κέρδισε επίσης το βραβείο τεχνολογικής καινοτομίας Lemelson-MIT το 2001, και το 2002 έγινε μέλος στο National Inventors Hall of Fame (διάκριση για τους κορυφαίους αμερικανούς εφευρέτες).
Διαθέτει 20 τιμητικά διδακτορικά, και τιμητικές διακρίσεις από 3 Αμερικανούς προέδρους.
Έχει περιγραφεί ως ιδιαίτερα ευφυής επιστήμονας με τα αποτελέσματα της εργασίας του να έχουν τεράστια επιρροή.
Στα 7 βιβλία που έχει εκδώσει, τα 5 σημείωσαν πολύ υψηλές πωλήσεις στις ΗΠΑ, ενώ το βιβλίο του με τίτλο «The Age of Spiritual Machines» έχει μεταφραστεί σε 9 γλώσσες.
Ο ιστότοπος που διατηρεί, έχει πάνω από 3 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως.
Θέλει να αναστήσει τους νεκρούς
Από το 2012 εργάζεται στην Google ως υπεύθυνος διαφόρων τεχνολογικών προγραμμάτων, ιδίως σε ότι σε σχετίζεται με τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική εκμάθηση.
Ο εφευρέτης Ρέι Κούρτσβαϊλ ελπίζει να αναπτύξει τρόπους προκειμένου να ζουν οι άνθρωποι για πάντα, ενώ ελπίζει να καταφέρει να φέρει πίσω στη ζωή τον νεκρό πατέρα του.
Στο πλευρό του πλέον έχει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα.
Ο Κούρτσβαϊλ έγινε Τεχνικός διευθυντής στην Google, με έμφαση στην μηχανική μάθηση και την επεξεργασία της γλώσσας.
«Υπάρχει πολλή δυστυχία στον κόσμο» είπε κάποτε ο Κούρτσβαϊλ, σύμφωνα με το Bloomberg.
«Μπορεί ωστόσο να ξεπεραστεί εάν έχουμε τις σωστές λύσεις».
Από το θάνατο του πατέρα του το 1970, ο Κούρτσβαϊλ έχει αποθηκεύσει τα αναμνηστικά του με την ελπίδα ότι τα δεδομένα μια μέρα θα τροφοδοτούνται σε έναν υπολογιστή ο οποίος θα μπορεί να δημιουργήσει μια εικονική εκδοχή του εκλιπόντος, όπως ανέφερε στο Bloomberg.
Είναι ενδιαφέρον, ένα από τα μυθιστορήματά του,το οποίο εξηγεί το πώς ο άνθρωπος θα «ξεπεράσει τη βιολογία.»
Σύμφωνα με το TechCrunch, οι αμφιλεγόμενες θεωρίες του βασίζονται στην ιδέα της τεχνολογικής «μοναδικότητας» (singularity), μια εποχή που οι άνθρωποι και μηχανές θα συχρονιστούν και η εξέλιξή τους θα είναι απεριόριστη.
Αυτή η ιδέα, η οποία ενδιαφέρει τους συνιδρυτές της Google Λάρι Πέιτζ και Σέρτζι Πριν, θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα το συντομότερο το 2030, λέει ο Kurzweil.
«Είμαστε μια μηχανή του ανθρώπινου πολιτισμού και δημιουργούμε αυτά τα εργαλεία για να μας κάνουν πιο έξυπνους» ανέφερε ο Κούρτσβαϊλ στο Scientific American.
Στο τελευταίο του βιβλίο, «Πώς να δημιουργήσετε ένα μυαλό: Το μυστικό της ανθρώπινης σκέψης αποκαλύπτεται», γράφει για την επιθυμία να κατασκευάσει ένα ηλεκτρονικό αντίγραφο του ανθρώπινου εγκεφάλου.
Εάν κατανοήσουμε τον εγκέφαλο αρκετά καλά, λέει, θα είναι καλύτερα εξοπλισμένος για να διορθώσετε τα προβλήματα του, όπως ψυχικές και νευρολογικές ασθένειες.
Φαντάζεται μια μηχανή αναζήτησης που θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε μια βάση δεδομένων των σκέψεών σας και θα προβλέπει αυτό που οι άνθρωποι αναζητούν πριν καν γνωρίζουν.
Πολλά από αυτά μπορεί να ακούγονται εξωπραγματικά, αλλά ο Κούρτσβαϊλ έχει υψηλές προσδοκίες για την τεχνολογική εξέλιξη.
«Το 1999, είπα ότι σε περίπου μια δεκαετία θα δούμε τεχνολογίες, όπως η αυτόματη οδήγηση σε αυτοκίνητα και τα κινητά τηλέφωνα που θα μπορούσαν να απαντήσουν στις ερωτήσεις σας, και οι άνθρωποι επέκριναν αυτές τις προβλέψεις ως μη ρεαλιστικές», δήλωσε τη μέρα που ανέλαβε τη νέα θέση του στο Google.
«Μια δεκαετία μετά, η Google έχει απέδειξε ότι αυτά που προέβλεψα τότε είναι πλέον εφικτά» πρόσθεσε.
«Είμαι ενθουσιασμένος που θα συνεργάζομαι με την Google για να επιλύσουμε κάποια από τα δυσκολότερα προβλήματα στην επιστήμη των υπολογιστών, έτσι μπορούμε να μετατρέψουμε μέσα στην επόμενη δεκαετία τα 'μη ρεαλιστικά' οράματα σε πραγματικότητα» είπε ο Κούρτσβαϊλ κλείνοντας την ομιλία του.
Νικ Μπόστρομ
Ο Νικ Μπόστρομ είναι φιλόσοφος και διευθυντής του Ινστιτούτου του Μέλλοντος της Ανθρωπότητας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης· πριν αναλάβει καθήκοντα εκεί, δίδαξε φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Γέιλ.
Το 2000, έλαβε τον διδακτορικό τίτλο του από το London School of Economics.
Ο Μπόστρομ έχει ασχοληθεί με τη Φυσική, την Υπολογιστική Νευροεπιστήμη και τη Μαθηματική Λογική, ενώ η έρευνά του επικεντρώθηκε σε θεμελιακά ζητήματα της θεωρίας των Πιθανοτήτων, του Παγκόσμιου Καταστροφικού Κινδύνου, της ηθικής της Ανθρώπινης Βελτίωσης και των συνεπειών των Τεχνολογιών του Μέλλοντος.
Σε συνεργασία με τον Τζούλιαν Σαβουλέσκου, ανέλαβε την επιστημονική επιθεώρηση Human Enhancement, και με τον Μίλαν Κίρκοβιτς την Global Catastrophic Risks.
Έχει συγγράψει αρκετά σημαντικά δοκίμια σχετικά με το ζήτημα της ανθρώπινης βελτίωσης, και το έργο του έχει μεταφραστεί σε δεκαέξι γλώσσες.
Επίσης, έχει εργαστεί σε διάφορους οργανισμούς, όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η αμερικανική Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών.
Έλον Μασκ
Ο Έλον Ρηβ Μασκ ή Ήλον Μασκ (Elon Reeve Musk, Πρετόρια, 28 Ιουνίου 1971) είναι μεγιστάνας με καταγωγή από τη Νότια Αφρική και με νοτιοαφρικανική, καναδική και αμερικανική υπηκοότητα, καθώς και μηχανικός, εφευρέτης και επενδυτής.
Είναι ο γενικός διευθυντής και επικεφαλής τεχνολογίας για την εταιρεία SpaceX της οποίας είναι επίσης ο ιδρυτής, καθώς και ο γενικός διευθυντής και επικεφαλής τεχνολογικού σχεδιασμού της εταιρείας Tesla Motors, και ο πρόεδρος της SolarCity.
Είναι επίσης συνιδρυτής των Zip2, PayPal, και Tesla Motors.
Ανάμεσα στις διάφορες δραστηριότητες του, έχει επίσης οραματιστεί ενα σύστημα μεταφοράς υψηλής ταχύτητας με την ονομασία Hyperloop, έχει προτείνει ένα υπερηχητικό αεροσκάφος με ηλεκτρική προώθηση, καθώς και είναι από τους πιο θερμούς υποστηρικτές της ανθρώπινης εξερεύνησης του πλανήτη Άρη.
Νεαρή ηλικία
Γεννήθηκε στην Πρετόρια το 1971, με τους γονείς του να είναι η Μάγιε Χάλντεμαν, μοντέλο από τον Καναδά, και ο Έρολ Μασκ, Νοτιοαφρικανός ηλεκτρολόγος και μηχανολόγος μηχανικός. Μεγάλωσε μαζί με τον νεότερο αδερφό του τον Κίμπαλ, και τη νεότερη αδερφή του την Τόσκα.
Οι γονείς του χωρίσαν το 1980, και έκτοτε ο Μασκ ζούσε περισσότερο με τον πατέρα του στη Νότια Αφρική.
Στην ηλικία των 10 ετών, άρχισε να πειραματίζεται με ένα υπολογιστή Commodore VIC-20, και κατόπιν στην ηλικία των 12 έμαθε μόνος του προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και πούλησε τον κώδικα που έγραψε για ένα παιχνίδι που είχε φτιάξει σε γλώσσα BASIC σε ένα περιοδικό υπολογιστών για περίπου 500 δολάρια Αμερικής.
Με την αποφοίτηση του από το λύκειο στη Νότια Αφρική, μετακόμισε στον Καναδά το 1989 όπου και απέκτησε την Καναδική υπηκοότητα μέσω της μητέρας του.
Εκεί γράφτηκε στο πανεπιστήμιο Κουίνς (Queen's University) στο Οντάριο, και κατόπιν συνέχισε τις σπουδές του στη φυσική στο πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια στις ΗΠΑ, καθώς και αργότερα απέκτησε και πτυχίο οικονομικών επιστημών στη Σχολή Οικονομικών Ουάρτον (Wharton School of Economics) του ίδιου πανεπιστημίου.
Κατά την διάρκεια των σπουδών του ο Μασκ μαζί με έναν άλλο συμφοιτητή του αγόρασαν ένα κτήριο 10 δωματίων το οποίο και το προσάρμοσαν ως νυχτερινό κέντρο διασκέδασης για άλλους φοιτητές.
Το 1995, μετακόμισε στην Καλιφόρνια για να ξεκινήσει το διδακτορικό του στην εφηρμοσμένη φυσική στο πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, ωστόσο πολύ σύντομα εγκατέλειψε τις σπουδές του ώστε να επικεντρωθεί στις επιχειρηματικές του δραστηριότητες στο διαδίκτυο, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και διάστημα.
Το 2002, απέκτησε την Αμερικανική υπηκοότητα.
Επιχειρηματικές δραστηριότητες
«Zip2»
Το 1995, ο Μασκ μαζί με τον αδερφό του χρησιμοποιώντας 28.000 δολάρια που τους παρείχε ο πατέρας τους, ίδρυσαν την εταιρεία Zip2, μια διαδικτυακή εταιρεία η οποία παρείχε υπηρεσίες καταλογογράφησης και εύρεσης εμπορικών επιχειρήσεων.
Ο Μασκ κατάφερε να εξασφαλίσει συμβόλαια παροχής υπηρεσιών με τους Τάιμς της Νέας Υόρκης καθώς και την Chicago Tribune μεγαλώνοντας έτσι τον κύκλο εργασιών της εταιρείας.
Η Compaq εξαγόρασε την Zip2 για 307 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και 34 εκατομμύρια σε μετοχές το 1999, με τον Μασκ να λαμβάνει το 7% του ποσού (22 εκατομμύρια).
«X.com» και «PayPal»
Το 1999 ο Μασκ χρησιμοποίησε 10 εκατομμύρια δολάρια από το ποσό που κέρδισε με την πώληση του Zip2 για να ιδρύσει τον διαδικτυακό τόπο X.com ο οποίος ειδικευόταν σε οικονομικές συναλλαγές και πληρωμές μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Ένα χρόνο αργότερα η εταιρεία αυτή συγχωνεύτηκε με μια άλλη η οποία διέθετε μια υπηρεσία μεταφοράς χρημάτων με την ονομασία PayPal.
Η νέα εταιρεία που προέκυψε από τη συγχώνευση των δύο επικεντρώθηκε στην υπηρεσία του PayPal και ονομάστηκε και η ίδια έτσι.
Η ανάπτυξη της εταιρείας γνώρισε άνθηση με το Paypal να εγγράφει στο σύστημα του όχι μόνο αυτούς που έκαναν πληρωμές αλλά και αυτούς που τις λάμβαναν.
Μετά από κάποιο καιρό το διοικητικό συμβούλιο έπαυσε τον Μασκ από γενικό διευθυντή βάσει διαφωνίας που ο ίδιος είχε ως προς την ενσωμάτωση των υπηρεσιών του Paypal στο λειτουργικό σύστημα Microsoft Windows.
Το 2002 το PayPal εξαγοράστηκε από το eBay για το ποσό των 1.5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε μετοχές, εκ των οποίων ο Μασκ απέκτησε 165 εκατομμύρια.
Πριν την πώληση ο Μασκ κατείχε το 11.7% των μετοχών της εταιρείας.
«SpaceX»
Το 2001, ο Μασκ ξεκίνησε να ασχολείται όλο και πιο ενεργά με την εξερεύνηση του διαστήματος και συγκεκριμένα με την εξερεύνηση του Άρη.
Το ίδιο έτος ταξίδεψε στη Ρωσία με σκοπό την αγορά παροπλισμένων και ανακαινισμένων διηπειρωτικών πυραύλων (Dnepr-1) ώστε να τους μετατρέψει σε οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού στο διάστημα, και προσπάθησε να συνάψει συμφωνίες συνεργασίας με Ρωσικές εταιρείες που ασχολούνται με το διάστημα (NPO Lavochkin, Kosmotras), ωστόσο δεν κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη τους και επέστρεψε χωρίς ουσιαστικά αποτελέσματα στις ΗΠΑ.
Επέστρεψε στη Ρωσία ένα έτος αργότερα το 2002, έχοντας αυτή τη φορά μαζί του έμπειρους με το θέμα και καλά διασυνδεδεμένους επενδυτές (In-Q-Tel της CIA και Jet Propulsion Laboratory της ΝΑΣΑ), ωστόσο υπήρξαν σημαντικές δυσκολίες και εντάσεις ως προς το κόστος της προμήθειας των πυραύλων, κάτι που έκανε τον Μασκ να θεωρήσει πως θα του ήταν πιο σύμφορο να ιδρύσει μια δική του εταιρεία η οποία θα κατασκεύαζε τους πυραύλους που χρειάζονταν.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Μασκ το κόστος των πρώτων υλών για την κατασκευή ενός πυραύλου θα ήταν μόλις το 3% του κέρδους από την πώληση του, κάτι που θα απέφερε μεγάλα περιθώρια κέρδους.
Ο Μασκ με τον Αμερικανό πρόεδρο Μπάρακ Ομπάμα σε ένα από τα διαστημοδρόμια της SpaceX το 2010.
Χρησιμοποιώντας 100 εκατομμύρια δολάρια από την προσωπική περιουσία που είχε έως τότε σχηματίσει, ο Μασκ ίδρυσε την SpaceX τον Ιούνιο του 2002, με τον μακροπρόσθεσμο στόχο του όπως δήλωσε να είναι η δημιουργία ενός πραγματικού διαστημικού πολιτισμού.
Κατά τα 7 πρώτα χρόνια της λειτουργίας της, η SpaceX σχεδίασε και κατασκεύασε τα διαστημικά οχήματα Falcon (απογείωσης) και Dragon (πολλαπλών χρήσεων), ενώ το 2009, το Falcon 1 έγινε το πρώτο ιδιωτικό διαστημικό όχημα το οποίο τοποθέτησε δορυφόρο γύρω από την τροχιά της Γης.
Το 2012, ένα από τα οχήματα Dragon προσδέθηκε στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό μεταφέροντας προμήθειες και εξοπλισμό, και μετουσιώνοντας έτσι τις αντίστοιχες συμφωνίες που είχε συνάψει με τη ΝΑΣΑ λίγα έτη νωρίτερα ως προμηθευτής διαστημικών οχημάτων και εξοπλισμού.
Ο Μασκ δήλωσε πως επηρεάστηκε από το έργο του Ισαάκ Ασίμοφ και πως θεωρεί την εξερεύνηση του διαστήματος ένα σημαντικό βήμα για την επέκταση και διατήρηση του ανθρώπινου είδους, με την παρουσία του ανθρώπου σε πολλούς πλανήτες να φέρνει μια σχετική ασφάλεια σε ότι αφορά την επιβίωση του ανθρώπου έναντι διάφορων εξωτερικών απειλών όπως επιδημίες, αστεροειδείς, φαινόμενο του θερμοκηπίου, και άλλες.
Το 2011 δήλωσε πως στόχος του είναι να μειώσει το κόστος των επανδρωμένων διαστημικών πτήσεων έως και 10 φορές το τρέχων κόστος, ενώ σε άλλη συνέντευξη του ίδιου έτους δήλωσε πως ελπίζει να στείλει ανθρώπους στον Άρη στα επόμενα 10 με 20 έτη.
Στη βιογραφία του επίσης αναφέρεται πως επιθυμεί να καθιερώσει μια αποικία στον Άρη έως το 2040, με ένα πληθυσμό που θα φτάνει τις 80.000.
«Tesla Motors»
Η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla Motors υπήρχε ήδη από το 2003 πριν ο Έλον Μασκ επενδύσει σε αυτήν το 2004 και γίνει ο πρόεδρος της.
Ο Μασκ ενώ επιβλέπει τις εργασίες κατασκευής των αυτοκινήτων στο εργοστάσιο της Tesla Motors.
Μετά την οικονομική κρίση του 2008, άρχισε να ασχολείται όλο και πιο ενεργά και να συμμετέχει στις λεπτομέρειες του τεχνικού σχεδιασμού.
Το πρώτο όχημα της εταιρείας ήταν το Tesla Roadster, το οποίο είχε πωλήσεις περίπου 2.500 οχημάτων σε 31 χώρες.
Το 2012 ακολούθησε το Model S, ενώ το 2015 έγινε διαθέσιμο στη αγορά το Model X.
Πέρα από την κατασκευή των αυτοκινήτων, η εταιρεία είναι και προμηθευτής ηλεκτρονικών συστημάτων αυτοκινήτων σε άλλες εταιρείες όπως η Daimler, Mercedes, και Toyota, ενώ οι εταιρείες αυτές είναι με τη σειρά τους και επενδυτές στην ίδια την Tesla Motors.
Για να αυξήσει την απόσταση που μπορούν να διανύσουν τα οχήματα χωρίς να αντιμετωπίσουν πρόβλημα φόρτισης, προέβη σε συμφωνίες κατασκευής σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πολλές περιοχές των ΗΠΑ.
Το 2014, ο Μασκ ανακοίνωσε πως η Tesla Motors επιτρέπει την ελεύθερη χρήση της τεχνολογίας που είχε πριν νομικά κατοχυρωμένη και κλειδωμένη, βάσει καλής πίστης και με το σκοπό να διευρύνει και να επιταχύνει την υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά, λέγοντας πως ο πραγματικός ανταγωνιστής δεν είναι οι άλλες εταιρείες που θα κατασκευάσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά η αγορά των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.
«SolarCity»
Ο Μασκ συνέλαβε την αρχική ιδέα και παρείχε την οικονομική υποστήριξη για την δημιουργία της εταιρείας παραγωγής φωτοβολταϊκών συστημάτων SolarCity, την οποία ίδρυσαν τα ξαδέρφια του.
Παραμένει ο κύριος μέτοχος της εταιρείας, η οποία κατέστη ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής φωτοβολταϊκών στις ΗΠΑ.
«Hyperloop»
Τον Αύγουστο του 2013, ο Μασκ παρουσίασε μια πρόταση για μια νέα μορφή συγκοινωνιακού μέσου μεταξύ της ευρύτερης περιοχής του Λος Άντζελες και του Σαν Φραντσίσκο, την οποία ονόμασε Hyperloop.
Οργάνωσε μια ομάδα με μηχανικούς από την Tesla Motors και την SpaceX οι οποίοι μετά από έρευνα 9 μηνών ολοκλήρωσαν τον αρχικό σχεδιασμό για την λειτουργία του συστήματος.
Η νέα αυτή μορφή συγκοινωνίας σκοπεύει να επιτρέψει την κάλυψη της απόστασης των 560 χλμ από το Σίλμαρ (Sylmar) στα βόρεια του Λος Άντζελες προς το Χεϊουάρντ (Hayward) στα ανατολικά του Σαν Φρανσίσκο μέσα σε 35 λεπτά ή λιγότερο, χρόνος ο οποίος είναι συντομότερος ακόμα και από αυτόν των εμπορικών αεροπορικών πτήσεων μεταξύ των 2 περιοχών.
Το στάδιο της κατασκευής ανεμένετο να ξεκινήσει το 2016, ωστόσο υπήρξαν δυσκολίες σε πολιτικό επίπεδο.
Πολιτικές θέσεις
Ο Μασκ περιγράφει τον εαυτό του σε σχέση με τα πολιτικά κόμματα στις ΗΠΑ ως μισό Δημοκράτη και μισό Ρεπουμπλικανό, κοινωνικά φιλελεύθερο, και οικονομικά αυστηρό.
Έχει επίσης εκφράσει τον θαυμασμό του για την Μάργκαρετ Θάτσερ αναφέροντας πως ήταν σκληρή αλλά δίκαιη.
Ο Μασκ σε ομιλία με τον πρωθυπουργό της Ιρλανδίας, Έντα Κένι.
Θεωρεί τον εαυτό του φανατικό Αμερικανό και εθνικιστή και πιστεύει πως η Αμερική είναι η καλύτερη χώρα στον κόσμο, και πως χωρίς αυτή δεν θα υπήρχε δημοκρατία στον κόσμο με τους 2 παγκόσμιους πολέμους και τον Ψυχρό πόλεμο που ακολούθησε.
Έχει υπάρξει χορηγός τόσο των Δημοκρατικών όσο και των Ρεμπουμπλικανών, αναφέροντας πως αν κάποιος θέλει να ακουστεί στην Ουάσινγκτον πρέπει να κάνει κάποιες συνεισφορές.
Συγκεκριμένα η SpaceX φέρεται να έχει κάνει υψηλές χορηγίες σε μέλη του Αμερικανικού Κογκρέσου, καθώς και στις προεκλογικές εκστρατείες του Τζωρτζ Μπους και Μπάρακ Ομπάμα, καθώς και άλλων.
Ο ίδιος θεωρεί πως η κλιματική αλλαγή είναι σημαντική απειλή για την ανθρωπότητα, ωστόσο έχει δεχτεί κριτική για το πόσο ειλικρινής είναι στην τοποθέτησή του αυτή τη στιγμή που κάνει χορηγίες σε πολιτικούς με αντίθετες θέσεις.
Επιπλέον, έχει δηλώσει πως δεν θεωρεί πως η κυβέρνηση των ΗΠΑ θα πρέπει να συνεχίσει να δίνει επιδοτήσεις σε περιβαλλοντικά φιλικές εταιρείες όπως έκανε και με την Tesla Motors και την SolarCity στο παρελθόν, επιβραβεύοντας την καλή συμπεριφορά, αλλά πως αντ'αυτού θα πρέπει να εισάγει φόρους ρύπων ώστε να αποθαρρύνει την κακή συμπεριφορά εταιρειών που μολύνουν το περιβάλλον. Για τις δηλώσεις του αυτές, υπέστη ευρεία κριτική από όλες τις πλευρές.
Προσωπικές θέσεις
Θρησκεία
Ο ίδιος δεν είναι θρήσκος, ενώ θεωρεί πως η θρησκεία και η επιστήμη μάλλον δεν μπορούν να συνυπάρξουν, ενώ οι απαντήσεις στα πιο σύνθετα και φιλοσοφικά ερωτήματα όπως το από που προέρχονται τα πάντα μπορούν να εξηγηθούν με τους νόμους της φυσικής, λύνοντας το σύνθετο πρόβλημα με συνδυασμό απλών στοιχείων.(Οίμος - Αθήνα: Άφρων δηλαδή)
Εξωγήινη ζωή
Θεωρεί πως υπάρχουν πολλές πιθανότητες να υπάρχουν πρωτόγονες μορφές ζωής σε άλλους πλανήτες, ωστόσο δεν είναι βέβαιος για το αν υπάρχουν άλλες νοήμονες μορφές ζωής χωρίς να το αποκλείει.
Σε περίπτωση όπου δεν σταθεί δυνατό να βρεθούν άλλες μορφές ζωής μακροπρόθεσμα, τότε θεωρεί πως μπορεί να ισχύει η υπόθεση της προσομοίωσης, όπου κάποιος εξωγήινος πολιτισμός εντελώς απρόσιτος προς τους ανθρώπους, έχει δημιουργήσει μια προσομοίωση σε ελεγχόμενο περιβάλλον παρακολουθώντας το πως εξελίσσεται και αναπτύσσεται η ζωή στη Γη.
Τεχνητή νοημοσύνη
Ο Μασκ έχει αναφερθεί αρκετές φορές στους κινδύνους της τεχνητής νοημοσύνης, αναφέροντας πως πρόκειται για την πιο σοβαρή υπαρξιακή απειλή του ανθρώπινου είδους, και θεωρώντας πως θα πρέπει κάποια στιγμή να υπάρξει μια ρυθμιστική αρχή η οποία θα θέσει κανόνες και διαδικασίες που θα αποτρέψουν το ανθρώπινο είδος από το να κάνει κάτι που θα είναι απρόσεκτο, ανόητο, και επικίνδυνο, κάτι που παρομοίασε ως την επίκληση του δαίμονα.
Ο ίδιος έχει υπάρξει επενδυτής σε εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης, αναφέροντας πως θέλει να παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις.
Προσωπική ζωή
Ο Μασκ κατείχε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο McLaren F1, καθώς και ένα αεροσκάφος τζετ Aero L-39.
Διαθέτει επίσης πολλά άλλα πολυτελή αεροσκάφη και οχήματα, όπως ένα αεροπλάνο Dassault Falcon 900, και ένα Lotus Esprit το οποίο σκοπεύει να μετατρέψει σε αμφίβιο.
Έχει ιδρύσει φιλανθρωπικό ίδρυμα με την ονομασία Musk Foundation, το οποίο επικεντρώνεται στην παροχή συστημάτων ανανεώσιμων και ελεύθερων πηγών ενέργειας σε περιοχές όπου έχουν πληγεί από καταστροφές.
Άλλες φιλανθρωπικές δραστηριότητες του περιλαμβάνουν την παροχή χρηματικών ποσών σε τεχνολογικά μουσεία, οργανισμούς έρευνας για τον έλεγχο της τεχνητής νοημοσύνης καθώς και την γενική υποστήριξη του στην τεχνολογική έρευνα για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και διαστημικές τεχνολογίες.
Ο Μασκ παντρεύτηκε την πρώτη του σύζυγο το 2000 και χώρισε το 2008, έχοντας αποκτήσει 6 γιούς.
H Καναδή συγγραφέας Justine Musk (γεννημένη ως Jennifer Justine Wilson), είναι η πρώτη σύζυγος του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία Elon Musk.
Η βρετανίδα ηθοποιός, Talulah Riley, είναι η δεύτερη σύζυγος του Elon Musk.
Το 2008 γνώρισε την δεύτερη του σύζυγο με την οποία παντρεύτηκαν το 2010, χωρίζοντας 2 χρόνια αργότερα, ωστόσο ξαναπαντρεύτηκαν το 2013, έκαναν αίτηση διαζυγίου το 2014, την οποία τελικά απέσυραν το 2015.
Βραβεία και αναγνώριση
Ο Μασκ έχει λάβει μεγάλο πλήθος επιχειρηματικών και τεχνολογικών βραβείων και διακρίσεων για τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες και για την ενασχόληση του με τις διαστημικές τεχνολογίες καθώς και επίτιμα διδακτορικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου