Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2021

ΘΕΛΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΤΣΙΠΡΑ


ΑΡΧΙΣΕ ΤΑ ΠΑΖΑΡΙΑ Η ΤΟΥΡΚΙΑ, ΘΕΛΕΙ ΤΕΛΩΝΙΑΚΗ ΕΝΩΣΗ, ΘΑ ΠΑΓΩΣΕΙ ΑΞΙΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ.-ΤΕΛΟΣ ΤΑ 12 ΜΙΛΙΑ




Η Τουρκία ξεκίνησε τα ανατολίτικα παζάρια με την ΕΕ και από την άλλη ρίχνει στο τραπέζι 8 θέματα... αλλά οι βασικές επιδιώξεις είναι συγκεκριμένες

Η Τουρκία ξεκίνησε τα ανατολίτικα παζάρια, ζητώντας τελωνειακή ένωση με την Ευρώπη και από ότι φαίνεται οι αξιωματούχοι των Βρυξελλών είναι διατεθειμένοι να εξετάσουν εναλλακτικά σενάρια, ειδικά η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula Von Der Leyen.
Μάλιστα ο Cavusoglu ο τούρκος υπουργός εξωτερικών υποστηρίζει ότι μπορεί να υπάρξει επανεκκίνηση της τελωνειακής ένωσης.

Η Τουρκία γνωρίζει πολύ καλά ότι με αφορμή τις διερευνητικές επαφές που ξεκινούν στις 25 Ιανουαρίου 2021 με την Ελλάδα θα πρέπει να διαμορφωθεί μια σαφής ατζέντα, ώστε τουλάχιστον με την ΕΕ να κερδίσει τελωνειακή ένωση και πρόσθετα κεφάλαια για το μεταναστευτικό.
Έχει αναφερθεί ότι έναντι αυτών θα υπάρξει deal περίπου 30-35 δισεκ. ευρώ….

Τι θα δώσει και τι θα πάρει η Τουρκία από την Ελλάδα;

Είναι προφανές ότι για να μπορέσει η Τουρκία να έχει αξιώσεις από την Ευρώπη θα πρέπει να δείξει κάποια δείγματα γραφής προς την Ελλάδα.

Η Τουρκία ως γνωστό θέτει 8 θέματα προς συζήτηση με την Ελλάδα και η στρατηγική αυτή έχει σκοπιμότητα.

Με την τακτική της αφαιρετικής διπλωματίας, η Τουρκία γνωρίζει τα πρωτεύοντα και τα δευτερεύοντα ζητήματα.
Από τα 8 θέματα, η θαλάσσια δικαιοδοσία, η αποκλειστική οικονομική ζώνη, η συμμετοχή σε έρευνες και η βόρεια Κύπρος ανήκουν στις βασικές επιδιώξεις.

Η αποστρατιωτικοποίηση των νησιών στο Αιγαίο, μπορεί να τίθεται επιτάσεως αλλά στην πράξη το ζήτημα θα οδηγηθεί στις καλένδες και η Τουρκία είναι έτοιμη να το στείλει στις καλένδες εάν πετύχει κάποιους από τους βασικούς στόχους.

Από την άλλη το ζήτημα της επέκτασης των χωρικών υδάτων στο Αιγαίο από την Ελλάδα, έχει τελειώσει πριν καν ξεκινήσει, η Ελλάδα δεν θέλει να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 ναυτικά μίλια ή 22,5 χιλιόμετρα και αυτό το γνωρίζει η Τουρκία.

Τι αναφέρει ο Deniz Kutluk τούρκος Ναύαρχος εν αποστρατεία

Η αύξηση των χωρικών υδάτων της Ελλάδας σε 12 μίλια στο Ιόνιο Πέλαγος εναπόκειται στην ίδια και την Ιταλία με την οποία μοιράζεται τη θάλασσα.

Και τα δύο κράτη είναι συμβαλλόμενα μέρη της UNCLOS (Σύμβαση / Σύμβαση του Νόμου των Ηνωμένων Εθνών για το δίκαιο της Θάλασσας) που αναγνωρίζει ότι τα χωρικά ύδατα έως και 12 ναυτικά μίλια μπορούν να επεκταθούν, εάν οι εμπλεκόμενες χώρες έχουν συναινέσει.

Η περίπτωση του Αιγαίου είναι πολύ διαφορετική καθώς η Τουρκία δεν συναινεί, η Ελλάδα δεν μπορεί να προχωρήσει σε μονομερή ενέργεια γιατί και η συνθήκη για το δίκαιο της Θάλασσας δεν το επιτρέπει.

Η Ελλάδα έχει παραβιάσει βασικές αρχές της Συνθήκης της Λωζάνης, η οποία αναφέρει σαφώς ότι τα χωρικά ύδατα αυτής της θάλασσας είναι 3 ναυτικά μίλια.

Επίσης 13 νησιά και βραχονησίδες στο Αιγαίο μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα εκτός της Συνθήκης της Λωζάνης και η Ελλάδα τα στρατιωτικοποίησε

Η Τουρκία, δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος ούτε στην Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τη Θάλασσα (1958) ούτε στην τελευταία Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας (1982).

Για την Τουρκία η επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια στο Αιγαίο από την Ελλάδα δεν υφίσταται ως εναλλακτικό σενάριο καθώς σε αυτή την περίπτωση παραβιάζεται και η Συνθήκη για το Δίκαιο της Θάλασσας και αποτελεί casus belli δηλαδή αιτία πολέμου.

Οι σχέσεις Τουρκίας και ΗΠΑ

Οι σχέσεις Τουρκίας και ΗΠΑ έχουν δοκιμαστεί πολλές φορές κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου και την δεκαετία του 2000.
Μία από τις δοκιμασίες ήταν η απόφαση της Ουάσιγκτον το 1974 να επιβάλλει κυρώσεις την Τουρκία υπό το φως της στρατιωτικής επέμβασης της Άγκυρας στην Κύπρο.

Ωστόσο, στο παρελθόν τα προβλήματα παραγκωνίζονταν κυριαρχούσε η έννοια της «στρατηγικής εταιρικής σχέσης» παρ΄ ότι πολλά ζητήματα δεν είχαν ή δεν έχουν επιλυθεί.

Η θητεία Obama ενέτεινε την ένταση, σε αντίθεση με την θητεία Trump που μετρίασε τις εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Τουρκίας, ωστόσο πάντα προκύπτουν αφορμές για… να επανέλθουν στο προσκήνιο τα προβλήματα.

Υπάρχουν ανοικτά ζητήματα μεταξύ Τουρκίας και ΗΠΑ.
Οι δεσμοί της Τουρκίας με τη Ρωσία.

Το σύστημα αεροπορικής άμυνας S-400 ή τα μαχητικά αεροσκάφη F-35.

Οι δύο χώρες διαφωνούν για το ΡΚΚ και το YPG στο Ιράκ και τη Συρία.


Για να ξεπεραστούν όλες αυτές οι προκλήσεις, οι δύο χώρες πρέπει πρώτα να συμφωνήσουν σχετικά με τη φύση της σχέσης τους.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να συμφωνήσουν με το γεγονός ότι ο κόσμος είναι πολυπολικός, αλλά πρέπει επίσης να αποδεχτεί ότι η Τουρκία έχει την κοινωνική, οικονομική, πολιτική και στρατιωτική ικανότητα να λαμβάνει τις δικές της ανεξάρτητες πολιτικές αποφάσεις.


Η υπεράσπιση των συμφερόντων

Η μεγάλη στρατηγική της Τουρκίας επικεντρώνεται στην προστασία των συμφερόντων της, καθώς και εκείνων των φίλων και συμμάχων της, στη Μέση Ανατολή, τον Καύκασο, τη Βόρεια Αφρική, την Ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια.


Εάν είναι απαραίτητο, οι Τούρκοι είναι πρόθυμοι να καταφύγουν σε πιο επιθετικές τακτικές για την επίτευξη των στόχων τους.
Για την ώρα οι ΗΠΑ δείχνουν ότι δεν έχουν ακόμη κατανοήσει τη νέα θέση της Τουρκίας.

Ο Antony Blinken, νέος υπουργός Εξωτερικών του Biden, αναφέρθηκε στην Τουρκία ως «στρατηγικός εταίρος» και τόνισε ότι ήταν απαράδεκτο η Τουρκία και η Ρωσία να έχουν συμμαχήσει.

Η Τουρκία ωστόσο ενώ συνεργάζεται με την Ρωσία, δεν βρίσκεται στο ίδιο στρατόπεδο π.χ. στο Nagorno Karabakh ή στην Λιβύη.
Οπότε οι τούρκοι περιμένουν ανάλογη στρατηγική από τις ΗΠΑ.

Η επέκταση στο Ιόνιο Πέλαγος των χωρικών υδάτων είναι δευτερευούσης σημασίας

Να σημειωθεί ότι η επέκταση των χωρικών υδάτων στο Ιόνιο Πέλαγος ήταν απόρροια συμφωνίας με την Ιταλία όπου δεν υπήρχε σύγκρουση συμφερόντων, για την χάραξη των θαλάσσιων συνόρων, με βάση το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας ή UNCLOS του 1982 ή (United Nations Convention on the Law of the Sea )... στην πόλη Montego Bay της Τζαμάικα....


Χαμηλά ο πήχης των προσδοκιών

Ο πήχης των προσδοκιών από την έναρξη των συνομιλιών Ελλάδος και Τουρκίας στις 25 Ιανουαρίου 2021 στην Κωνσταντινούπολη, παραμένει χαμηλά καθώς και οι δύο πλευρές ξεκινούν διάλογο με αμοιβαία καχυποψία.

Ωστόσο από μόνη της η έναρξη των διερευνητικών συνομιλιών αποτελεί θετική εξέλιξη καθώς στόχος σε αυτή την φάση είναι να υπάρχει επικοινωνία και διάλογος ώστε να μετριαστούν οι εντάσεις στο Ανατολικό Αιγαίο.
Οι αναφορές ότι η Ελλάδα θα προσφύγει στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για να επιλύσει τις διαφορές είναι επικίνδυνη εξέλιξη καθώς υπάρχει κίνδυνος η Ελλάδα να χάσει έναντι της Τουρκίας.

Η Ελλάδα προσέχεται στον διάλογο με μονοθεματική ατζέντα συνομιλεί μόνο για θέματα καθορισμού Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης και Θαλάσσιας Δικαιοδοσίας ενώ η Τουρκία ζητάει να ανοίξουν όλα τα θέματα, από ΑΟΖ έως αποστρατιωτικοποίηση των νησιών και από τα νησιά που μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα από την Ιταλία εκτός της Συνθήκης της Λωζάνης έως τα χωρικά ύδατα και εναέριο χώρο.

Η Τουρκία επιδιώκει να κατοχυρώσει την δυνατότητα για έρευνες και διάσωση στο Αιγαίο ενώ όπως έχει αναλυθεί διεξοδικά, στην Διάσκεψη της Ανατολικής Μεσογείου ποντάρει στην νομιμοποίηση της... κατεχόμενης Βόρειας Κύπρου έστω και δια της πλαγίας οδού.
Πάντως χώρες όπως η Γερμανία ενόψει της έναρξης του διαλόγου παρεμβαίνουν ώστε να μην χαθεί αυτή η ευκαιρία και για να διερευνήσουν τις προθέσεις.

Ποια είναι τα θέματα που θα θέσουν οι τούρκοι στον διάλογο με την Ελλάδα;

1)ΑΟΖ Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη Καστελόριζου.
Η Τουρκία αναγνωρίζει την ελληνική εδαφική κυραρχία στο Καστελόρζιο αλλά αμφισβητεί την δυνατότητα που μπορεί να έχει το ελληνικό νησί να διαθέτει ΑΟΖ 40,5 χιλιάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων.

Μάλιστα με βάση την επαναλαμβανόμενη τουρκική προπαγάνδα δεν μπορεί ένα νησί όπως το Καστελόριζο με 10,5 τετραγωνικά χιλιόμετρα γης, που απέχει 2,02 χιλιόμετρα από την ηπειρωτική Τουρκία και 580 χιλιόμετρα από την ηπειρωτική Ελλάδα να διαθέτει 40,5 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα ΑΟΖ (τετραγωνικά χιλιόμετρα αναφέρονται και ως ΚΜ2).

Να σημειωθεί ότι η σύμβαση για το δίκαιο της θάλασσας του 1982 αναφέρει ότι όχι μόνο η ηπειρωτική χώρα αλλά και η νησιωτική μπορεί να έχει ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα.
Ωστόσο όταν γειτνιάζουν δύο χώρες, η σύμβαση για το δίακιο της θάλασσας ζητάει όχι μονομερείς ενέργειες αλλά εκατέρωθεν διαπραγματεύσεις.

Επίσης ο Χάρτης της Σεβίλλης καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τις θαλάσσιες δικαιοδοσίες, τις ΑΟΖ σε όλα τα σύνορα ηπειρωτικά και νησιωτικά της Ευρώπης, προφανώς και του Ανατολικού Αιγαίου.

Η Τουρκία δεν έχει υπογράψει ούτε την σύμβαση για το δίκαιο της Θάλασσας του 1982, ούτε έχει αποδεχθεί τον Χάρτη της Σεβίλλης ως νομικό κείμενο.


2)Η Τουρκία αμφισβητούσε τις ΑΟΖ των ελληνικών νησιών.
Έχουν υποστηρίξει οι τούρκοι ότι τα ελληνικά νησιά δεν μπροεί να διαθέτουν ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα.

Όμως εσχάτως έχει αλλάξει στρατηγική η Τουρκία ή μέρος της τουρκικής ελίτ, καθώς αναγνωρίζει την ύπαρξη ΑΟΖ στα ελληνικά νησιά αλλά υπό ένα όρο.

Όσα νησιά βρίσκονται εντός της ηπειρωτικής ΑΟΖ των 200 ναυτικών μιλίων δεν μπορεί να έχουν επιπρόσθετη ΑΟΖ, περιλαμβάνεται η νησιωτική ΑΟΖ.... στην ηπειρωτική ΑΟΖ.

Βέβαια με βάση το τουρκικό επιχείρημα...η Τουρκία βρίσκεται εκτεθειμένη καθώς το Καστελόριζο που είναι ελληνικό νησί και το αναγνωρίζουν και οι τούρκοι απέχει 313 ναυτικά μίλια δηλαδή πάνω από τα θεωρητικά όρια της ΑΟΖ, οπότε δικαιούται να έχει αποκλειστική οικονομική ζώνη.

3)Η Τουρκία θέτει εσχάτως και σκοπίμως θέμα αποστρατιωτικοποίησης των ελληνικών νησιών, επικαλούνται το επιχείρημα ότι η Ελλάδα σε 13 ελληνικά νησιά στο Ανατολικό Αιγαίο παραβιάζει το καθεστώς αποστρατιωτικοποίησης.

Το επιχείρημα όμως της Τουρκίας ενώ εν μέρει έχει νομικά ερείσματα, στην πράξη αναιρείται από την ίδια την στρατηγική της Τουρκίας, καθώς στην Σμύρνη βρίσκεται η Στρατιά του Αιγαίου που έχει ξεκάθαρα επιθετικές διαθέσεις και όχι αμυντικές όπως αναφέρει.

Έτσι λοιπόν και η Τουρκία και η Ελλάδα παραβιάζουν την Συνθήκη της Λωζάνης.


4)Η Τουρκία θέτει θέμα εναέριου χώρου τονίζοντας ότι δεν μπορεί ο ελληνικός εναέριος χώρος να είναι στα 10 ναυτικά μίλια ή 18,5 χιλιόμετρα και τα χωρικά ύδατα να βρίσκονται στα 6 ναυτικά μίλια ή 11 χιλιόμετρα στο Ανατολικό Αιγαίο.

5)Η Τουρκία θέτει θέμα χωρικών υδάτων τονίζοντας ότι η Ελλάδα πρέπει να επιστρέψει στα επίπεδα οριοθέτησης των 3 ναυτικών μιλίων που ορίζει η Συνθήκη της Λωζάνης.

6)Οι τούρκοι θέτουν θέμα ίσης συμμετοχής της κατεχόμενη Βόρειας Κύπρου από τους τουρκοκυπρίους στις θαλάσσιες δικαιοδοσίες αλλά και στα κοιτάσματα που έχουν βρεθεί στην νότια και ανατολικά της Κύπρου, έως τις παρυφές της ΑΟΖ του Ισραήλ.

7)Θέτουν θέμα για 13-14 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες που ανήκουν στην Ελλάδα, αλλά οι τούρκοι αναφέρουν ότι μεταβιβάστηκαν στην Ελλάδα εκτός διεθνών συνθηκών.
Μάλιστα επικαλούνται εδάφιο της Συνθήκης της Λωζάνης που αναφέρει ότι όσα νησιά βρίσκονται εντός 3 ναυτικών μιλίων πλησίον της ηπειρωτικής Τουρκίας.... ανήκουν στην Τουρκία.

8)Θέτουν οι τούρκοι, στο πλαίσιο του ανατολίτικου παζαριού που έχουν ξεκινήσει και θέμα τουρκική μειονότητας στην Ανατολική Μακεδονία και ειδικά την Θράκη.

Για την Ελλάδα, υφίσταται μουσουλμανική μειονότητα, όχι τουρκική.





Η Ελλάδα δεν μπορεί να προβεί σε μονομερή επέκταση των χωρικών υδάτων στο Αιγαίο στα 12 ναυτικά μίλια ή 22,2 χιλιόμετρα

Η Ελλάδα δεν μπορεί να επεκτείνει μονομερώς τα χωρικά της ύδατα στο Αιγαίο Πέλαγος... ακόμη και εάν επικαλεστεί την συνθήκη United Nations Convention on the Law of the Sea... στην πόλη Montego Bay της Τζαμάικα....

Το ζήτημα της επέκτασης των χωρικών υδάτων στο Αιγαίο Πέλαγος επανέρχεται συχνά πυκνά στο επίκεντρο.

Η Τουρκία ανησυχεί ότι η επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια από 6 ναυτικά μίλια στο Ιόνιο Πέλαγος, μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των χωρικών υδάτων στα 12 μίλια νοτίως της Κρήτης... και βεβαίως στο Αιγαίο Πέλαγος που ενδιαφέρει άμεσα την Τουρκία.

Για την Τουρκία η επέκταση των χωρικών υδάτων στο Αιγαίο Πέλαγος από την Ελλάδα στα 12 ναυτικά μίλια θα θεωρηθεί casus belli δηλαδή αιτία πολέμου.

Είναι νομικά δυνατό για την Ελλάδα να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 ναυτικά μίλια;

Τα ναυτικά μίλια καθορίζονται με βάση την Συνθήκη ειρήνης της Λωζάνης που στο Αιγαίο Πέλαγος - οι τούρκοι το ονομάζουν Θάλασσα των Νήσων - είχαν οριστεί στα 3 ναυτικά μίλια.

Η κυβέρνηση Μεταξά στις 17 Σεπτεβρίου 1936 επέκτεινε τα χωρικά ύδατα της Ελλάδος από τα 3 στα 6 ναυτικά μίλια ή 6 Χ 1,85 χιλιόμετρα = 11,1 χιλιόμετρα.

Με την κίνηση αυτή η Ελλάδα αύξησε τα χωρικά της ύδατα περίπου 25%.

Να σημειωθεί ότι στο Αιγαίο Πέλαγος κυριαρχεί ένα περίεργο καθεστώς τα χωρικά ύδατα βρίσκονται στα 6 ναυτικά μίλια και ο εναέριος χώρος στα 10 ναυτικά μίλια.

Σχεδόν 28 χρόνια αργότερα το 1964 και η Τουρκία επέκτεινε τα χωρικά της ύδατα στο Αιγαίο Πέλαγος στα 6 ναυτικά μίλια.

Ποιες οι διαφορές μεταξύ 6 και 12 ναυτικών μιλίων;

Με βάση το σημερινό καθεστώς χωρικών υδάτων το 7,4% του Αιγαίου Πελάγους ανήκει στην Τουρκία, το 44% στην Ελλάδα και 48,4% αποτελούν διεθνή χωρικά ύδατα.

Εάν η Ελλάδα επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 ναυτικά μίλια στο Αιγαίο Πέλαγος, η Ελλάδα ια κατέχει το 62% των χωρικών υδάτων.

Επίσης το 90% της υφαλοκρηπίδας και η ΑΟΖ του Αιγαίου Πελάγους θα ανήκουν στην Ελλάδα.

Η Τουρκία θα υποστεί μια ασφυκτική πίεση σε αλιεία, ναυτιλία, τουρισμό, στο πολεμικό ναυτικό και στις ασκήσεις που δυνητικά θέλει να πραγματοποιήσει κ.α.



Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το δίκαιο της θάλασσας (UNCLOS) και απόφαση 12 μιλίων του 1982


Η Τουρκία στις 15 Μαΐου 1964 αύξησε τα χωρικά της ύδατα στο Αιγαίο Πέλαγος στα 6 ναυτικά μίλια.

Το 1982 υπογράφηκε η σύμβαση για το δίκαιο της θάλασσας ή unclos ή United Nations Convention on the Law of the Sea... στην πόλη Montego Bay της Τζαμάικα.

Η Ελλάδα θέλει να αυξήσει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια, επικαλούμενη την Σύμβαση UNCLOS του 1982, την οποία έχει υπογράψει, ενώ η Τουρκία δεν την έχει αποδεχθεί. 

Ωστόσο σύμφωνα με τα άρθρα 3, 123 και 300 της UNCLOS του 1982, η Ελλάδα αντιμετωπίζει νομικές δυσκολίες σε περίπτωση μονομερούς ενέργειας στην επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 μίλια.

Σύμφωνα με το άρθρο 3 της UNCLOS, ενώ παραχωρεί στα κράτη το δικαίωμα να επεκτείνουν τα χωρικά ύδατα για 12 μίλια, δεν υπαγορεύει το πλάτος των χωρικών υδάτων ως 12 μίλια σε απόλυτους όρους.

Σύμφωνα με το άρθρο 123 της UNCLOS, επιβάλλει ότι οι γενικοί κανόνες δεν μπορούν να εφαρμοστούν σε θάλασσες, που έχουν καθεστώς ημι-κλειστής θάλασσας.

Σύμφωνα με το άρθρο 300 του UNCLOS η διάταξη ορίζει ότι "τα συμβαλλόμενα κράτη πρέπει να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους βάσει των διατάξεων της παρούσας σύμβασης με καλή πίστη και να χρησιμοποιούν τα δικαιώματα, τις εξουσίες και τις ελευθερίες που παρέχονται σε αυτήν τη σύμβαση με τρόπο που δεν θα συνιστά κατάχρηση του δικαιώματος τους".

Οι βασικές αιτίες που η Ελλάδα δεν θα επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 αντί 6 ναυτικά μίλια στο Ανατολικό Αιγαίο είναι οι εξής

-Γιατί για την Τουρκία επέκταση στα 12 ναυτικά μίλια των χωρικών υδάτων στο Ανατολικό Αιγαίο αποτελεί αιτία πολέμου casus belli όπως έχει αναφέρει από το 1995.

-Γιατί με βάση το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας του 1982 η Ελλάδα για να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα σε μια θάλασσα που έχει ισχυρή νησιωτική παρουσία αλλά γειτνιάζει με άλλο κράτος θα πρέπει να έρθει σε διαπραγματεύσεις και να συμφωνηθεί εκατέρωθεν όχι μονομερώς.

-Γιατί θα μειωθούν δραστικά τα διεθνή χωρικά ύδατα στο Αιγαίο δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στον ελεύθερο διάπλου εμπορικών πλοίων, πολεμικών στόλων ειδικά της Ρωσίας και άλλων χωρών κ.α.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου