Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2020

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΝ ΚΑΙΣΑΡΑ ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ;

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΕΡΙ ΥΠΑΚΟΗΣ





Γράφει ο Κωνσταντίνος Καλιμαυκίδης 


Μη φρικιάζετε μέσα στην ζωή είναι και αυτό.
Παρευρέθηκα στην κηδεία κοντινού συγγενούς μου, όχι από covid.
Λίγοι οι παριστάμενοι, οι περισσότεροι απείχαν λόγω του φόβου και του αποκλεισμού -εγκλεισμού.

Μικρό το παρεκκλήσι των κοιμητηρίων, ούτε εννιά άτομα μέσα μαζί με τον ιερέα και τον αποθανόντα.

Υπέροχος ο ιερέας, εξήγησε γιατί γίνετε, τι σημαίνει κάθε σημείο της τελετής, τις παρακλήσεις ,τους ψαλμούς, το ευαγγέλιο και κάθε ανάγνωσμα στα νέα ελληνικά, για να καταλάβουν όλοι και στο τέλος είπε ότι όλα γίνονται με την ελπίδα και την πίστη στην ανάσταση των νεκρών.

Τον είχα παρεξηγήσει στην αρχή μπαίνοντας γιατί φορούσε μάσκα και μου ζήτησε να φορέσω και εγώ.

Βρήκα την ευκαιρία και πήγα στην πόρτα του ιερού πριν αρχίσει και του ζήτησα αντίδωρο γιατί το στερούμαι. Ευχαρίστως μου έδωσε από το λίγο που είχε.

Σκύβω να του φιλήσω το χέρι και το πρότεινε, δεν το τράβηξε και αυτό μου λείπει του λέω, το χέρι του παπά.
Γιατί αρνείσαι την μάσκα μου λέει;
Εκ πεποιθήσεως απαντώ .
Δηλαδή;
Δεν είμαι Γιεχωβάς του λέω πειρακτικά.
Γιατί ποιος είναι ρωτάει, τι εννοείς; 
Πιστεύω ότι ο ναός καθαγιάζεται από την χάρη του Αγίου Πνεύματος και είναι αμόλυντος ,άρα δεν κινδυνεύω εντός.
Εξάλλου εδώ στον συγκεκριμένο ναό μπαινοβγαίνουν πολύ τακτικά, φέρετρα με σωρούς αποθανόντων από διάφορες ασθένειες.

Ρωτήσαν οι νεκροκομιστές τους συγγενείς αν επιθυμούν να είναι ανοικτό ή όχι και απάντησαν ανοικτό για το τελευταίο ασπασμό.
Εκεί σταμάτησε η κουβέντα μας γιατί έπρεπε να αρχίσει.
Μετά την ταφή, βρήκα την ευκαιρία και τον πλησίασα για τον συγχαρώ για την μοναδική τελετή που παρακολούθησα.
Μου ξαναζήτησε μάσκα, είμαστε έξω τώρα μου λέει.

Θα την βάλω του λέω από απόσταση, για χάρη της κουβέντας που διακόψαμε. Βγάζω από την τσέπη μου μια μάσκα με βαλβίδα, που χρησιμοποιώ όταν τροχίζω κάτι στο εργαστήριο, κάνω να την φορέσω και κόβεται το λάστιχο, ήταν παλιά, την κρατώ με το δάκτυλο και πλησιάζω.

Οι παραβρισκόμενοι συγγενείς και γνωστοί γνώριζαν και χαμογέλασαν απλά. Νόμιμος τώρα εντάξει ρωτώ.

Αυτή φοράς όταν βγαίνεις έξω, εσύ το ρεζίλεψες το πράγμα μου λέει.

Σπανιότατα πάτερ του λέω, αρνούμαι εκ πεποιθήσεως, το θεωρώ κοροϊδία και δόλιο μέσο επιβολής ανόμων καταστάσεων
σκοτεινών ανελεύθερων κέντρων εξουσίας που μου στερούν την ελευθερία επιλογής που μου δίνει ο Κύριος και έτσι 
προσπαθώ να το γελοιοποιήσω όσο μπορώ, με το παράδειγμά μου.

Αν είναι να νοσήσω, θα νοσήσω δεν βοηθάν οι μάσκες και οι αποστάσεις, εσείς δεν λέτε ούτε φύλλο ,ούτε τρίχα δεν πέφτει αν δεν το επιτρέψει ο Θεός.

Προσέχω και όσο μπορώ ψύχραιμα αποβάλω τον φόβο από το μυαλό μου για να σκέφτομαι λογικά, πριν ο φόβος διώξει την λογική και οδηγηθώ στον πανικό και σε τρελές αντιδράσεις. 
Ποιός φόβος ,ρωτά.

Ο φόβος να αρρωστήσω και να πεθάνω για αυτόν μιλάω.
Τόσοι που πεθαίνουν φοβόνταν ή δεν φοβόνταν να μην αρρωστήσουν μου λέει .

Δεν μπορούμε να τους ρωτήσουμε μετά θάνατο, απαντώ.
Γνωρίζω μόνο και άκουσα από εσένα προ ολίγου ότι ο θάνατος μας φοβίζει γιατί δεν τον γνωρίζουμε, γνωρίζουμε μόνο τα αποτελέσματά του ,αυτά μας τρομάζουν και δεν μπορούμε να τα δεχθούμε .

Αλλά γνωρίζουμε Έναν που ανάστηνε νεκρούς και ο Ίδιος αναστήθηκε. Όλη η διδασκαλία Του που κηρύσσετε εσείς, βασίζεται στους τρόπους και το τι πρέπει να κάνουμε για να ξεπεράσουμε αυτόν τον φόβο και να πιστέψουμε στην Ανάσταση Του και την δική μας ανάσταση κάποτε.

Δεν τον επιδιώκουμε για αυτό προσέχουμε και τρέχουμε στους γιατρούς για να τον αποφύγουμε και προστατευόμαστε όσο μπορούμε.
Ακριβώς μου λέει, για αυτό φοράς μάσκα για τον τροχό για να μην εισπνέεις ρινίσματα και σκόνες για να προστατεύεις την υγεία σου.
Γελάω και λέω, αυτήν δεν μου την επιβάλει κανείς και βλέπω τι εισπνέω.
Εδώ δεν βλέπεις μου λέει και φοράς γιατί υπακούς για δική σου και γενική προστασία.
Εσείς όμως πάτερ φοράτε και μέσα στην εκκλησία γιατί σαν την επέβαλαν, σωστά;
Κάνουμε υπακοή μου λέει.

Την αμφισβητώ γιατί μας αφήσατε χωρίς εκκλησίες και αντίδωρο, αξίζει η υπακοή ή επιβάλλεται, ρωτώ.

Δεν γνωρίζεις περί υπακοής, άνοιξε τον προφήτη Ιερεμία κεφάλαιο 13 και θα δείς. 

Πάτερ το ίδιο μου είπε ο ιερέας και πνευματικός μου πριν τον covid, ότι αγνοώ την υπακοή, αλλά τώρα χαθήκαμε γιατί έκλεισε η εκκλησία μας και δεν θέλω να τον ενοχλώ γιατί είναι οικογενειάρχης και άτομο με πολλά υποκείμενα νοσήματα .

Απόλυτα πνευματικά υγιής, γνώστης και φίλος οικείος από την εξομολόγηση.

Δεν φορούσε μάσκα ο ίδιος ούτε την επέβαλε, όσο ήταν ανοικτοί οι ναοί, όμως οι περισσότεροι πιστοί φορούσαν εκτός από δυο τρείς σαν εμένα.

Υπόσχομαι να το ψάξω, ευχαριστώ για την συζήτηση Πάτερ την ευχή σου.

Του Κυρίου αγαπητέ, μου απαντά, βγάζω την μάσκα και του φιλώ το χέρι.

Την βγάζει και αυτός και βλέπω το όμορφο χαμόγελό του.

Λυπήθηκα ξαφνικά, πέρα από την λύπη που κουβαλούσα,

Ωραίος και αλησμόνητος θα μου μείνει.

Βλέπεις η κουβέντα έγινε στο πόδι, δέκα μέτρα μακριά από τον τάφο της πρώτης εξαδέλφης μου, ήταν μόνο 56.
Ο Θεός να την αναπαύσει.

Εγώ θεωρώ ότι είμαι αναπαυμένος, έτσι προσπαθώ να πιστεύω, δεν έχει γιατί.

Αν αρχίσεις τα γιατί, τα γιατί τρελαίνουν .

Θεία οικονομία και γνώση, η απάντησή μου στα γιατί.

Χωρίς γιατί και ερμηνείες.

Θα δείξει, θα φανεί η μαγκιά μας όπως λέει ο Δεσπότης Νεόφυτος της Μόρφου.

Τι γίνεται όμως με την υπακοή ;
Γιατί διάβασα, αλλά δεν κατάλαβα.
Μπορεί κάποιος μέσα από εδώ να μου πει;
Ακόμη και στα σχόλια ή με κάποιο άρθρο.

Πολλά μπορούμε να πούμε ακόμη μέσα από ένα σάιτ, όσο τολμά και υπάρχει. Θα μιλήσει κάποιος σωστά, δεν μπορεί να υπακούν όλοι στην Δ.Ι.Σ τυφλά.

Yπάρχει ελπίδα και φως και μετά τον τάφο, έτσι μας είπε μόνον ΕΝΑΣ.

Αυτός που οδηγήθηκε εκεί γιατί υπάκουσε στον Πατέρα Του.
Δεν τον απέφυγε, τον γνώρισε, τον έζησε.
Δεν μπορεί και Αυτός να έλεγε ψέματα









15 σχόλια:

  1. http://imverias.blogspot.com/2012/10/blog-post_2563.html
    Δες εδώ φίλε και νομίζω θα καταλάβεις, αν όχι ψάξε και ρώτα ιερέα πνευματικό.
    Αν δεν βρεις, προσευχήσου για φώτιση και μη φοβάσαι θα σου στείλει και σένα και όλους μας που ζητάμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις πολύ καλό οδηγό βλέπω, την ιερά μητροπολη Βέροιας,για αυτό έχεις τάση να καθυβριζεις τον κόσμο,είσαι μήπως οπαδός του αρχιμανδριτη των ισταγκραμ φεις μπουκ, τουιτερ.....αυτού που ντύνεται αιρονμαν,Μπάτμαν στα βιντεακια;αυτού που εψηνε παιδακια και τα ανέβαζε το "Πάσχα"απο την δοβρα;Που λυσσιαξε εδώ και μήνες εναντίον του ποιμνιου;.
      Είσαι υπέρ του να γίνεται το έργο του Θεού πάση θυσία;
      Αυτοί απαγόρεψαν τις λειτουργίες δια ροπάλου, αφαίρεσαν Πέτραχιλια ευσεβων ιερεων, δεν κοινωνουσαν μέχρι και καρκινοπαθη παιδακια.
      Παρακολουθα τους να προκοψεις, μάλλον τώρα που το σκεφτομαι άκουγε τους όταν μιλάνε για τις γραφές,γιατί μόνο μιλάνε, απλώς μην κάνεις αυτά που κάνουν,το είπε και ο Χριστός για τους Φαρισαίους άλλωστε.

      Διαγραφή
  2. Υπάκουσε στον Πατέρα Του φτανοντας ως τον θάνατο.Ακριβως με αυτή την υπακοή στο θελημα Του δείχνει ότι μόνο σε Αυτόν πρέπει η υπακοή,με την άσκηση της οποίας έδειξε ότι Αυτός,το θελημα και η δύναμη Του, ΔΕΝ ΠΕΡΙΦΡΟΝΟΥΝΤΑΙ,ΚΑΙ δεν περιφρονουνται "αχρι θανάτου".
    Σήμερα ζητούν υπακοή στο κλείσιμο των ναών ενάντια όχι μόνο του θελήματος Του-την αθέτηση των εορτών Του, την εκπαραθυρωση του ποιμνιου που τους εμπιστεύθηκε-ζητούν και τον θεατρινισμο της "ασθενικης αδυναμίας"Του από τους ακόλουθους Του,μάλιστα εντός του ναού όπου δρα,όπου ενεργούν κατά κύριο λόγο οι ακτιστες ενέργειες Του,τι άλλο εκτός υβριστικης περιφρόνησης και κοροϊδίας είναι αυτό προς τον Κύριο;
    Βέβαια η υπακοή οφείλεται στους διαδόχους Του,ακόμη και αν δεχθούμε αυτά που λενε,ότι ο Θεός για τις αμαρτίες μας ήθελε να μας εκπαραθυρωσει από τον ναο, δεν δεχόμαστε ποτέ ότι αυτό μπορεί να γίνεται με τους παράλληλους βλασφημους τρόπους,που αυτοί απαίτησαν από το ποίμνιο να υιοθετησει,μάλιστα από αυτό βλέπουμε ότι μάλλον δεν ήταν θελημα Του το λουκέτο στην εκκλησία,αλλά των εχθρων της και των νενεκων της.
    Τι άλλο πετυχαινουν με την απαιτουμενη προς τα πρόσωπα τους βλασφημη υπακοή και τους τρόπους της από το να μην τηρειται το θελημα Του;να θίγεται η δύναμη Του;ο Ιδιος;
    Τι άλλο από θεατρινισμος του τι συμβαίνει με τον Θεό μας και τη γνώμη που έχουμε για Αυτόν οι πιστοί Του ειναι οι μάσκες; οι αποστάσεις; μάλιστα από τους "ανθρώπους" Του; και τι αυτό σηματοδοτεί και "κηρύσσει"με την εικόνα των μασκοφορεμενων εντός του ναού του μονού αληθινου Θεού προς τον έξω κόσμο; προς τους άπιστους; αιρετικούς;κλπ.
    Αν όχι ότι δεν υπάρχει η δύναμη Του, τελικά ο Ίδιος, δεν υπάρχει ελπίδα πάρα μόνο σε ότι βλέπουμε και κάνουμε εμείς,στους γιατρούς,οι οποίοι πλέον είναι του αντίχριστου,τι άλλο κηρυσσεται από το "φοβου"; ενώ ο Κύριος κηρύσσει το "μη φοβου μονο πίστευε;"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Του υπέδειξα μόνο να διαβάσει τι γράφει ο Ιωάννης της Κλίμακος για την υπακοή, έψαξα και βρήκα και έτυχε να το δημοσιεύσουν αυτοί. Δεν τους γνωρίζω ούτε τις λεπτομέρειες που γράφεις και είναι λάθος να τους βρίζουμε.
    Ας μείνουμε μόνο σε αυτόν που μιλά σχετικά με μοναχούς και ας κρίνουμε τι αρμόζει και για εμάς τους λαϊκούς.
    Δεν υπέδειξα άκριτη υποταγή σε αποφάσεις εναντίον μας και της εκκλησίας.
    Δεν διαφωνώ στα όσα γράφεις ,όσο για τον αρχιμανδρίτη και τους νενέκους ,τους κρατάμε σε απόσταση και κοιτάμε το δοκάρι στα μάτια μας για να μετανοήσουμε. Αυτοί κατάφεραν να διασπάσουν το ποίμνιο όλους εμάς.
    Εφάρμοσε ο κλήρος στην πράξη το Διεμερίσαντο τα ιμάτιά μου εαυτοίς και επί τον ιματισμόν μου έβαλον κλήρον. γνωστό -

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς σου ζητώ συγνώμη για τον τρόπο μου,παρότι δεν τους έβρισα, γνωστοποίησα πράγματα που έκαναν και κάνουν και τα οποία είναι στο διαδυκτιο αρκετά από αυτά, μάλιστα και σε φωτογραφίες εντός κινητών, τα άλλα είναι στο χάλι της μητρόπολης χειροπιαστα,όπως υποθέτω και στην δική σου, όπου έβαλαν τον αντίχριστο και το γιατρό του πάνω από τον Θεό τους, να κανοναρχει την εκκλησία και τους ναούς Του.
      Απλώς σου γνωστοποιω ότι τα γεροντικα περί υπακοής και ότι υπάρχει εκεί έξω περί υπακοής είναι το βουτηρο στο ψωμί τους, τα ψάχνουν μανιωδώς για να δικαιολογησουν μέσω της υπακοής προς οπουδηποτε την ανυπακοή προς τον Θεό και Κύριο τους.
      Άκου φίλε μου τι μου ειπαν:"γεροντες λένε ότι και τα χερουβίμ καλύπτουν τα πρόσωπα τους ενώπιον του Θεού" Θέλει ανάλυση;Εκείνων η κάλυψη λόγο σεβασμου και η δική τους λόγο υβρης;
      Λοιπον αν θέλεις επιδοτησε τους.
      Οσο για το καρφος στα μάτια μας,ναι, όμως αυτό δεν μας απαλασει από την υπεράσπιση της πίστης μας.
      Δηλαδή αν δεις να χτυπάνε μια γιαγιά δεν θα πεις ότι,τι να κάνω;είμαι και εγώ αμαρτωλός
      Δεν είναι Θεμα κρίσεως προσώπων δηλαδή όταν επεμβαίνω μπας και διορθωθουν κάποιες φαυλες πράξεις ανθρώπων,επεμβαινω στις πράξεις τους όχι στα πρόσωπα τους, δε με ενδιαφέρει ποιος χτυπάει τη γιαγιά,αν έγινα κατανοητος

      Διαγραφή
  4. Παραπομπές:
    1. Ο γνωστός καθηγητής Δημήτριος Τσελεγγίδης: Η υπακοή μέσα στα πλαίσια της Εκκλησίας δεν είναι άκριτη
    https://vimeo.com/426561527

    2. https://tasthyras.wordpress.com/2020/09/07/%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%ce%ba%ce%bf%ce%b4%ce%bf%ce%be%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%84%cf%85%cf%86%ce%bb%ce%ae%cf%82-%cf%85%cf%80%ce%b1%ce%ba%ce%bf%ce%ae%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82/#more-19335
    Η κακοδοξία της «τυφλής υπακοής στους επισκόπους». του Νεκτάριου Δαπέργολα, Διδάκτορος Ιστορίας
    Απόσπασμα

    Μία ακόμη μεγάλη σύγχρονη εκκλησιαστική μορφή, που επίσης μας προειδοποιεί, είναι ο μακαριστός μητροπολίτης (και μέγας αγωνιστής της Ορθοδοξιας) Αυγουστίνος Καντιώτης. Ο άνθρωπος που τόσο βαθιά εκτιμούσαν σπουδαίοι σύγχρονοι Άγιοι, όπως ο Άγιος Γεώργιος Καρσλίδης (που τον ονόμαζε «Μάρτυρα του Χριστού») και ο Άγιος Παΐσιος (που μεταξύ άλλων εγκωμιαστικών τον αποκαλούσε μάλιστα και «Νέο Χρυσόστομο της Εκκλησίας»). Ιδού λοιπόν τι λέει και τι ξεκαθαρίζει ρητά περί υπακοής ο μεγάλος αυτός σύγχρονος ιεράρχης μας: «Ο Επίσκοπος πρέπει να υπακούη στο Ευαγγέλιο. Δι’ αυτό, όταν χειροτονείται ο Επίσκοπος, χειροτονείται κάτω από το Ευαγγέλιο και αυτό σημαίνει, όπως λέγουν οι Πατέρες, ότι ο λαός θα υπακούη εις τον Επίσκοπον υπό ένα όρο, ότι και ο Επίσκοπος θα υπακούη στο Ευαγγέλιο. Όταν όμως ο Επίσκοπος δεν υπακούη στο Ευαγγέλιο και δεν πράττη σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνας, τότε οι κληρικοί και ο λαός δεν είναι υποχρεωμένοι να υπακούουν στον Επίσκοπο. Στην περίπτωσι αντιφάσεως μεταξύ Ευαγγελίου και διδασκαλίας του Επισκόπου, οπότε δημιουργείται δίλημμα, είνε προτιμότερον να εφαρμόζεται το «πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις» (Πράξ. ε΄ 29).

    3.
    Αρχιμ. Σάββας αγιορείτης:"...Σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες και μάλιστα της εβδόμης Οικουμενικής Συνόδου, όποιος δεν προσκυνά τις ιερές εικόνες αφορίζεται. Δηλαδή κόβεται (αποκόπτεται) από την εκκλησία. Είναι νεκρός πνευματικά. Αυτός δηλαδή ο άνθρωπος, δεν έχει σωτηρία, εάν δεν προσκυνά τις άγιες εικόνες. Είναι θέμα πίστεως, θέμα δογματικό, θέμα Ιερών Κανόνων.

    Και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καλυφθεί κάποιος, δεν μπορεί δηλαδή να πει το είπε ο επίσκοπος, οπότε δεν θα το κάνω. Ο απόστολος Παύλος τι μας έλεγε; "Και εγώ ο ίδιος να σας πω κάτι άλλο, από αυτό που σας έχω πει μέχρι τώρα ή και άγγελος εξ ουρανού να σας το πει, δεν θα τον ακούσετε. Πόσο μάλλον ένας άνθρωπος, ένας επίσκοπος ή και σύνοδος ακόμα ολόκληρη ή και όλες οι σύνοδοι, - και πανορθόδοξος να γίνει, - που θα μας απαγορεύει την προσκύνηση των ιερών εικόνων ή τη θεία μετάληψη ή την προσκύνηση της χειρός του ιερέως, αυτό είναι αντίθετο με τους ιερούς κανόνες και δεν επιτρέπεται να υπακούσουμε. Σε καμία περίπτωση."

    http://logosfotos.blogspot.com/2020/05/blog-post_30.html

    4. μιας και αναφέρθηκε ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακος
    Η «Κλίμαξ» διευκρινίζει ότι ο ταπεινός Μοναχός
    αντιλέγει στους Προεστώτες, εάν πρόκειται περί Πίστεως

    Στο έργο «Κλίμαξ» του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου, το ύψιστο αυτό πνευματικό σύγγραμμα το οποίον χαρακτηρίζεται ως «αριστούργημα του ανατολικού ασκητισμού», και στής οποίας «την αρετολογία κατέχει θεμελιώδη θέσι η υπακοή»23, διευκρινίζεται ότι μας επιτρέπονται και εξαιρέσεις. Λέγει χαρακτηριστικώς ο Όσιος Ιωάννης περί της αρετής της ταπεινώσεως: «Δεν συναντάς σε όποιον συνδέεται με αυτήν μίσος ούτε κάποια μορφή αντιλογίας ούτε καμμία οσμή απειθαρχίας, εκτός αν τυχόν πρόκειται για θέματα Πίστεως»24.
    https://www.impantokratoros.gr/69112B76.el.aspx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τον τσελεγγιδη ηδη τον εξοβελησαν για κάτι που είπε θεολογικό οι αρχιμανδριτες της εν λόγο μητροπολης(τον τσελεγγιδη δηλαδη) που τον είχαν μάλιστα καθηγητη

      Διαγραφή
  5. Ευχαριστώ τους καλούς σχολιαστές για όσα σωστά και κατατοπιστικά συμπλήρωσαν ,εγώ γνώριζα μόνο τα του Ιωάννη του Σιναίτη .
    Στο δια ταύτα.
    Άν σωστά δεν υπακούει ο αρθρογράφος και δεν φορά μάσκα στον ναό ή κοροϊδεύει εκτός ναού με την μάσκα του τροχού που γράφει ότι σπάνια φοράει, τί γίνεται αυτός είναι ο εξυπνάκιας ή ισχύει ότι δεν πέφτει ούτε τρίχα από τα μαλλιά μας ούτε φύλο από τα δέντρα άμα δεν το επιτρέψει ο Κύριος.
    Τότε γιατί τόσος πανικός έξω στο δρόμο και μάσκες μέσα στις εκκλησίες και αφήσαμε και τις έκλεισαν, δικές τους είναι; Τι ωφελεί τώρα να τα βάζουμε με τους ιερείς και τους επισκόπους και να παρακαλάμε να τις ανοίξουν. Ας οργανωθούμε και να πάμε οι ενορίτες να τις ανοίξουμε ταυτόχρονα και να δούμε πόσοι είμαστε και πόσοι αστυνομικοί θα χρειασθεί να έρθουν να μας συλλάβουν, που να πρωτοπάνε και ποιόν να πρωτοπιάσουν και οι καταδότες οι λίγοι ας είναι από έξω. Ένας ήταν ο Ιούδας.
    Εμείς φταίμε οι πολλοί που επιτρέψαμε την αδικία σε βάρος μας, όπως σωστά γράφει ο Αργύρης Μυλωνάς με το παράδειγμα της γιαγιάς. Οι λίγοι αποφασίζουν και επιβάλουν με την βία και την ισχύ που διαθέτουν, οι πολλοί
    υπακούν από άγνοια ή φόβο και οι λίγοι αρνούνται να υποταχθούν και αντιδρούν με πράξεις και φωνές γιατί γνωρίζουν ή κάπου πιστεύουν. Πάντα οι λίγοι μιλούν και αλλάζουν τα πράγματα.
    Από 12 ψαράδες που γνώριζαν, πίστευαν, έπραξαν και ομολόγησαν, ξεκίνησε η αλλαγή και το κόψιμο της ιστορίας στη μέση. Εμείς όλοι, όσοι και ότι γνωρίζουμε αντί να ομολογήσουμε με πράξεις και να το υπερασπιστούμε, καθίσαμε και δεχθήκαμε αυτά που δεχθήκαμε και τώρα μας φταίνε οι παπάδες, οι Δεσποτάδες μαζί με τους κυβερνώντες.
    Ακόμα και εδώ μέσα τρωγόμαστε μεταξύ μας και διυλίζουμε το κουνούπι και καταπίνουμε την κάμηλο, τις μάσκες και τον αποκλεισμό. Ακόμα και οι κότες φεύγουν αν βρουν μια τρύπα στο κοτετσόσυρμα.
    Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία.
    Καλή μετάνοια και ομολογία με πράξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κύριε Καλιμαυκίδη ήρθα καθυστερημένα να σχολιάσω κι έχασα το πάρτυ, που έγινε με τα σχόλια. Φαντάζομαι θα αρέσετε στη σύνταξη με τόσο "συνωστισμό". Τα είπατε όλοι πολύ ωραία και καλύψατε το θέμα αλλά έμεινα με την απορία από το άρθρο σας : ΤΕΛΙΚΑ Ο ΝΕΚΡΟΣ ΠΡΟΣΜΕΤΡΑΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΝΝΕΑ ΠΑΡΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ ΕΞΟΔΙΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ Ή ΟΧΙ; ΚΙ ΑΝ ΠΡΟΣΜΕΤΡΑΤΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΑ ΜΑΣΚΑ; ΚΙ ΑΝ ΦΑΕΙ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΕΙ;
      Σας ευχαριστώ!

      Διαγραφή
    2. Αφήνουμε το εντός του ναού, τα έχουμε πει
      Εκτός του ναού: π.χ. δεν τρέχω με 300χ/ωρα ή να πέσω από ψηλά και να πω ότι θα με σώσει ο Θεός δηλ. να εκπειράζω τον Θεό. Όμως είναι διαφορετικό να παίρνεις μέτρα προφύλαξης, να κάνεις όσα σου αντιστοιχούν και αλλιώς να ακολουθείς την παράνοια και ο νοών νοείτω.

      Διαγραφή
  6. Τι να πω και κλείνω.
    Παντού δεν αρμόζει το καλαμπούρι και οι υπεκφυγές ανάμεσα σε διδακτικά σχόλια. Τέθηκαν απορίες και συγκεκριμένες
    επισημάνσεις για την ανάληψη και απόδοση ευθυνών, καθώς και προτάσεις ομολογιακής δράσης για την υπεράσπιση της πίστης μας και των ναών μας,με τελευταίο το γνωμικό -θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία. Δεν εκπειράζουμε τον Θεό κινούμαστε με ασφάλεια αλλά δεν μένουμε αδρανείς παθητικοί δέκτες.
    Μετανοούμε για την φοβική απάθεια μας και ομολογούμε εμπράκτως ,όπου κολλάει αυτό, από εξομολόγηση, μετάληψη
    μέχρι την φυσική έμπρακτη προάσπιση των ναών μας και του δικαιώματος της λατρείας που μας απαγόρευσαν.
    Σίγουρα θα το κάνουμε αύριο αν κλείσουν τα βενζινάδικα και τα σούπερ μάρκετ, άμεσες και ορατές οι επιπτώσεις΄
    στην κοιλίτσα μας. Ενώ δεν εκπειράζουμε εμείς τον Θεό με κλειστές εκκλησίες ,δεν φταίμε εμείς, άλλοι τις έκλεισαν εν υπακοή ,εμείς απλά προσευχόμαστε να κάνει κάτι να τις ανοίξει.
    Α ρε ελληναράδες ορθόδοξοι μου θυμίζετε την προτροπή της Αθηνάς, συν Θεώ κούνα και το χέρι σου.
    Και ο νοών νοείτω και ο έχων ώτα ακουέτω και οφθαλμούς όψεται.
    Κατάθεση άποψης με αγάπη ως ελάχιστος αδαής, χωρίς εμπάθεια, συμβουλές ή υποδείξεις και ο Θεός κραταιώσαι την ισχύ ημών δια της πίστεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "να πάμε οι ενορίτες να τις ανοίξουμε ταυτόχρονα και να δούμε πόσοι είμαστε"
      είμαστε πολύ λίγοι, σας διαβεβαιώνω.
      Οι πρώτοι χριστιανοί που δεν ήταν λαπάδες σαν εμάς αλλά παλληκάρια κινούνταν κατακομβικά. Είμαστε σε αντίστοιχες εποχές.
      Αυτή την υποτίμηση της προσευχής δεν την καταλαβαίνω. Ο γ. Εφραίμ ένα αδύναμο γεροντάκι μαζί με άλλους κρατούσαν τον κόσμο. Και αν αυτά τα μέτρα είναι μεγάλα για εμάς είμαστε όμως υποχρεωμένοι να κάνουμε έμπονη και με δάκρυα προσευχή. Αλλά πολλοί κάνουμε μια όπως να ΄ναι προσευχή, ούτε εμείς δεν την ακούμε, μετά δεν έχουμε αποτελέσματα και αντί να κατηγορούμε τον εαυτό μας λέμε δεν βοηθά η προσευχή.

      Για την Κύπρο, Αργύρη, ο Κύκκου αντέδρασε, εύχομαι και οι Μόρφου και Λεμεσού που είχαν την άλλη άποψη να μην υπακούσουν. Το αντίθετο θα ήταν μεγάλο πλήγμα. Ας τους φωτίζει και ενισχύει ο Χριστός.
      Νομίζω ο γ. Βασίλειος Καυσοκαλυβίτης έλεγε ότι θα γίνει σχίσμα, τώρα για ποιο εννοούσε;

      Διαγραφή
    2. Συμφωνώ ότι είμαστε λίγοι, διαφωνώ με την υποτίμηση της προσευχής, γιατί αγνοώ την αποτίμηση, το μέγεθος και την αγνότητα της δικής μου προσευχής, απλά κάνω ότι γνωρίζω, όπως και όσο μπορώ και όπως μου βγαίνει αυθόρμητα, από ανάγκη ,συνήθεια ή δοξαστικά.
      Αυθόρμητη και η προτροπή ,αδυνατώ να παραδεχτώ ότι είμαι λαπάς γιατί και οι κατακόμβες ήθελαν οργάνωση και σκάψιμο, πρώτα στον νου, δεύτερον στην καρδιά και μετά στο χώμα.
      Το γεροντάκι σας διαβεβαιώ όργωσε κυριολεκτικά την έρημο στην Αριζόνα. Εμείς γιατί μένουμε στα πλήκτρα στην αγκύλωση;Αυτά είπα .

      Διαγραφή
  7. Σε όλη την "εμβέλεια"που εχει ο άνθρωπος ισχύει σχέση του με τον Θεό,του ζητά ίαση εκτός των ναών και σε χιλιόμετρα μακριά, όπου μπορεί να ζουν αγαπημένα πρόσωπα. Η σχέση μας με τον Κυριο, η προνοια και παρέμβαση Του στη ζωή μας δεν οριοθετουνται μονο μέσα στον ναό Του.
    Δεν ισχύει Αυτος μονο στον ναό για τους ανθρώπους Του,αλλα παντου,αυτός που ξεκινά με αγάπη να πάει στον ναό δεν προστατευεται μόνο εντός αυτού, αλλά παντού. Μα τι Θεός θα ήταν αν καλούσε για να χορηγήσει την ζωή και άφηνε τα παιδιά Του να αρρωσταινουν στην προσπάθεια τους να φτάσουν κοντά Του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είδατε στη Κύπρο, καταστροφή μετά υπακοής εν συνοδω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή