Σάββατο 21 Μαΐου 2022

«ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ, ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΜΙΑ ΜΠΟΤΑ ΝΑ ΧΤΥΠΑΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ»

Η ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ ΣΑΣ. Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΥΡΑΝΝΙΑ ΕΦΤΑΣΕ...


Άρθρο του Aaron Kheriaty
Απόδοση: Ελλήνων Αφύπνιση

Αρκετοί όροι απαξίωσης χρησιμοποιήθηκαν επανειλημμένα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, φράσεις των οποίων η μόνη λειτουργία ήταν να σταματήσουν τη δυνατότητα κριτικής σκέψης. Αυτά περιελάμβαναν, μεταξύ άλλων, τον «αρνητή του covid», τον «αντι-vax», «ψεκασμένος» και τον «θεωρητικό συνωμοσίας».

Η συντονισμένη λογοκρισία των μέσων ενημέρωσης και οι εκστρατείες συκοφαντικής δυσφήμισης ενάντια στις φωνές αντιφρονούντων. Τελικά η διαφορά μεταξύ μιας θεωρίας συνωμοσίας και μιας αξιόπιστης ειδήσης ήταν περίπου έξι μήνες...


Στο κλασικό δυστοπικό μυθιστόρημά του το 1984 , ο Τζορτζ Όργουελ έγραψε περίφημα: «Αν θέλετε μια εικόνα του μέλλοντος, φανταστείτε μια μπότα να χτυπάει σε ένα ανθρώπινο πρόσωπο για πάντα». Αυτή η εντυπωσιακή εικόνα χρησίμευσε ως ισχυρό σύμβολο για τον ολοκληρωτισμό τον 20ο αιώνα. Αλλά όπως παρατήρησε πρόσφατα ο Caylan Ford , με την έλευση των ψηφιακών διαβατηρίων υγείας στο αναδυόμενο κράτος βιοϊατρικής ασφάλειας, το νέο σύμβολο ολοκληρωτικής καταστολής δεν είναι «δεν είναι μια μπότα, αλλά ένας αλγόριθμος στο σύννεφο: χωρίς συναισθήματα, αδιαπέραστος στην ελκυστικότητα, σιωπηλά διαμόρφωση της βιομάζας .» Οι νέες μορφές καταστολής δεν θα είναι λιγότερο πραγματικές επειδή είναι εικονικές και όχι φυσικές.

Αυτοί οι νέοι ψηφιακοί μηχανισμοί επιτήρησης και ελέγχου δεν θα είναι λιγότερο καταπιεστικοί επειδή είναι εικονικοί και όχι φυσικοί. 

Οι εφαρμογές ανίχνευσης επαφών, για παράδειγμα, έχουν πολλαπλασιαστεί με τουλάχιστον 120 διαφορετικές εφαρμογές που χρησιμοποιούνται σε 71 διαφορετικές πολιτείες και 60 άλλα μέτρα ψηφιακής ανίχνευσης επαφών έχουν χρησιμοποιηθεί σε 38 χώρες. 

Επί του παρόντος δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι οι εφαρμογές ανίχνευσης επαφών ή άλλες μέθοδοι ψηφιακής επιτήρησης έχουν βοηθήσει στην επιβράδυνση της εξάπλωσης του Covid. αλλά όπως συμβαίνει με τόσες πολλές από τις πολιτικές μας για την πανδημία, αυτό δεν φαίνεται να έχει αποτρέψει τη χρήση τους.

Άλλες προηγμένες τεχνολογίες αναπτύχθηκαν σε αυτό που ένας συγγραφέας αποκάλεσε, με ένα νεύμα στον Όργουελ, « το αντανακλαστικό του ποδιού », για να περιγράψει την τάση των κυβερνήσεων να κάνουν κατάχρηση εξουσιών έκτακτης ανάγκης. 

Είκοσι δύο χώρες χρησιμοποίησαν drones επιτήρησης για να παρακολουθούν τους πληθυσμούς τους για παραβάτες του Covid, άλλες ανέπτυξαν τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου, είκοσι οκτώ χώρες χρησιμοποίησαν λογοκρισία στο Διαδίκτυο και δεκατρείς χώρες κατέφυγαν σε τερματισμό λειτουργίας του διαδικτύου για να διαχειριστούν πληθυσμούς κατά τη διάρκεια του Covid. 

Συνολικά τριάντα δύο χώρες έχουν χρησιμοποιήσει στρατιωτικούς ή στρατιωτικούς πυροβολισμούς για την επιβολή κανόνων, στους οποίους περιλαμβάνονται και θύματα. Στην Αγκόλα, για παράδειγμα, η αστυνομία πυροβόλησε και σκότωσε αρκετούς πολίτες ενώ επέβαλε lockdown.

Ο Όργουελ διερεύνησε τη δύναμη της γλώσσας να διαμορφώνει τη σκέψη μας, συμπεριλαμβανομένης της δύναμης της ατημέλητης ή υποβαθμισμένης γλώσσας να διαστρεβλώνει τη σκέψη. Άρθρωσε αυτές τις ανησυχίες όχι μόνο στα μυθιστορήματά του Animal Farm και 1984 αλλά στο κλασικό του δοκίμιο, «Politics and the English Language», όπου υποστηρίζει ότι «αν η σκέψη διαφθείρει τη γλώσσα, η γλώσσα μπορεί επίσης να διαφθείρει τη σκέψη».

Το ολοκληρωτικό καθεστώς που απεικονίστηκε το 1984 απαιτεί από τους πολίτες να επικοινωνούν στο Newspeak, μια προσεκτικά ελεγχόμενη γλώσσα απλοποιημένης γραμματικής και περιορισμένου λεξιλογίου σχεδιασμένη να περιορίζει την ικανότητα του ατόμου να σκέφτεται ή να διατυπώνει ανατρεπτικές έννοιες όπως προσωπική ταυτότητα, αυτοέκφραση και ελεύθερη βούληση. 

Με αυτό το ανακάτεμα της γλώσσας, οι ολοκληρωμένες σκέψεις μειώνονται σε απλούς όρους που μεταφέρουν μόνο απλοϊκό νόημα.

Το Newspeak εξαλείφει την πιθανότητα αποχρώσεων, καθιστώντας αδύνατη την εξέταση και την επικοινωνία των αποχρώσεων του νοήματος. Το Κόμμα σκοπεύει επίσης με τα σύντομα λόγια του Newspeak να κάνει την ομιλία σωματικά αυτόματη και με αυτόν τον τρόπο να κάνει την ομιλία σε μεγάλο βαθμό ασυνείδητη, γεγονός που μειώνει περαιτέρω τη δυνατότητα μιας γνήσιας κριτικής σκέψης.

Στο μυθιστόρημα, ο χαρακτήρας Syme συζητά το εκδοτικό του έργο στην τελευταία έκδοση του Newspeak Dictionary:

Μέχρι το 2050 —πιθανότατα νωρίτερα— κάθε πραγματική γνώση της Oldspeak [τυποποιημένης αγγλικής] θα έχει εξαφανιστεί. Όλη η λογοτεχνία του παρελθόντος θα έχει καταστραφεί. Chaucer, Shakespeare, Milton, Byron—θα υπάρχουν μόνο στις εκδόσεις του Newspeak, όχι απλώς μεταμορφωμένα σε κάτι διαφορετικό, αλλά στην πραγματικότητα αντιφατικά με αυτό που ήταν. 

Ακόμα και η λογοτεχνία του Κόμματος θα αλλάξει. Ακόμα και τα συνθήματα θα αλλάξουν. Πώς θα μπορούσατε να έχετε ένα σύνθημα όπως το Freedom is Slavery όταν η έννοια της ελευθερίας έχει καταργηθεί; Όλο το κλίμα της σκέψης θα είναι διαφορετικό.

 Στην πραγματικότητα, δεν θα υπάρχει σκέψη, όπως το καταλαβαίνουμε τώρα. Ορθοδοξία σημαίνει να μην σκέφτεσαι — να μην χρειάζεται να σκέφτεσαι. Η Ορθοδοξία είναι ασυνειδησία.

Αρκετοί όροι απαξίωσης χρησιμοποιήθηκαν επανειλημμένα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, φράσεις των οποίων η μόνη λειτουργία ήταν να σταματήσουν τη δυνατότητα κριτικής σκέψης. Αυτά περιελάμβαναν, μεταξύ άλλων, τον «αρνητή του covid», τον «αντι-vax» «ψεκασμένος» και τον «θεωρητικό συνωμοσίας». 

Μερικοί σχολιαστές αναμφίβολα θα κακοχαρακτηρίσουν αυτό το άρθρο, και ιδιαίτερα αυτό το κεφάλαιο, χρησιμοποιώντας αυτούς και παρόμοιους όρους—έτοιμες συντομεύσεις που γλιτώνουν τους κριτικούς από τον κόπο να διαβάσουν το βιβλίο ή να εμπλακούν κριτικά με τα στοιχεία ή τα επιχειρήματά μου.

Ένα σύντομο σχόλιο για καθένα από αυτά μπορεί να είναι χρήσιμο για την επεξήγηση του τρόπου λειτουργίας τους. Ο πρώτος όρος, «αρνητής του covid», απαιτεί λίγη προσοχή. Εκείνοι που επιρρίπτουν αυτήν την κατηγορία σε οποιονδήποτε επικριτή της απάντησής μας στην πανδημία εξισώνουν απερίσκεπτα το 

Covid με το Ολοκαύτωμα, γεγονός που υποδηλώνει ότι ο αντισημιτισμός συνεχίζει να μολύνει τον λόγο τόσο στα δεξιά όσο και στα αριστερά. Δεν χρειάζεται να δεσμευόμαστε με περισσότερους σχολιασμούς σε αυτή τη φράση.

Το επίθετο «anti-vax», που χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει οποιονδήποτε εγείρει ερωτήματα σχετικά με την εκστρατεία μαζικού εμβολιασμού ή την ασφάλεια και αποτελεσματικότητα των εμβολίων κατά του Covid, λειτουργεί ομοίως ως αναστολέας συνομιλίας παρά ως επακριβώς περιγραφική ετικέτα.

 Όταν οι άνθρωποι με ρωτούν αν είμαι αντίθετος με τις εντολές εμβολίων, μπορώ μόνο να απαντήσω ότι η ερώτηση έχει τόσο νόημα για μένα όσο και η ερώτηση, «Δρ. Kheriaty, είσαι «υπέρ της φαρμακευτικής αγωγής» ή «αντι-φαρμακευτική»;» 

Η απάντηση είναι προφανώς ενδεχόμενη και διαφοροποιημένη: ποια φαρμακευτική αγωγή, για ποιον ασθενή ή πληθυσμό ασθενών, υπό ποιες συνθήκες και για ποιες ενδείξεις; Δεν υπάρχει σαφώς φάρμακο ή εμβόλιο για αυτό το θέμα, που είναι πάντα καλό για όλους σε κάθε περίσταση και όλη την ώρα.

Σχετικά με τον όρο «θεωρητικός συνωμοσίας», ο Agamben σημειώνει ότι η αδιάκριτη ανάπτυξή του «επιδεικνύει μια εκπληκτική ιστορική άγνοια».

 Για όποιον είναι εξοικειωμένος με την ιστορία γνωρίζει ότι οι ιστορίες που αφηγούνται οι ιστορικοί επαναπροσδιορίζουν και ανασυνθέτουν τις ενέργειες ατόμων, ομάδων και φατριών που εργάζονται για κοινούς σκοπούς για να επιτύχουν τους στόχους τους χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα. Αναφέρει τρία παραδείγματα από χιλιάδες στην ιστορική καταγραφή.

Το 415 π.Χ. ο Αλκιβιάδης χρησιμοποίησε την επιρροή και τα χρήματά του για να πείσει τους Αθηναίους να ξεκινήσουν μια εκστρατεία στη Σικελία, ένα εγχείρημα που εξελίχθηκε καταστροφικά και σήμανε το τέλος της αθηναϊκής κυριαρχίας. 

Σε αντίποινα, οι εχθροί του Αλκιβιάδη προσέλαβαν ψευδομάρτυρες και συνωμότησαν εναντίον του για να τον καταδικάσουν σε θάνατο. 

Το 1799 ο Ναπολέων Βοναπάρτης παραβίασε τον όρκο του για πιστότητα στο Σύνταγμα της Δημοκρατίας, ανατρέποντας τον κατάλογο με πραξικόπημα, ανέλαβε τις πλήρεις εξουσίες και τερματίζοντας την Επανάσταση. Μέρες πριν, είχε συναντηθεί με συν-συνωμότες για να τελειοποιήσουν τη στρατηγική τους ενάντια στην αναμενόμενη αντιπολίτευση του Συμβουλίου των Πεντακοσίων.

Πιο κοντά στις μέρες μας, αναφέρει την Πορεία στη Ρώμη από 25.000 Ιταλούς φασίστες τον Οκτώβριο του 1922. Μέχρι τότε, ο Μουσολίνι προετοίμασε την πορεία με τρεις συνεργάτες, ξεκίνησε επαφές με τον Πρωθυπουργό και ισχυρές προσωπικότητες από τον επιχειρηματικό κόσμο (μερικοί ακόμη υποστηρίζουν ότι ο Μουσολίνι συναντήθηκε κρυφά με τον βασιλιά για να διερευνήσει πιθανές πίστεις). Οι φασίστες έκαναν πρόβα για την κατάληψη της Ρώμης από μια στρατιωτική κατοχή της Ανκόνα δύο μήνες πριν.

Αμέτρητα άλλα παραδείγματα, από τη δολοφονία του Ιουλίου Καίσαρα έως την επανάσταση των Μπολσεβίκων, θα υπάρξουν σε κάθε μελετητή της ιστορίας. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, τα άτομα που συγκεντρώνονται σε ομάδες ή κόμματα για να σχεδιάσουν στόχους και τακτικές, προβλέπουν τα εμπόδια και μετά ενεργούν αποφασιστικά για να επιτύχουν τους στόχους τους. 

Ο Agamben αναγνωρίζει ότι αυτό δεν σημαίνει ότι είναι πάντα απαραίτητο να αποφεύγουμε «συνωμοσίες» για να εξηγήσουμε ιστορικά γεγονότα. «Όμως, όποιος χαρακτήρισε έναν ιστορικό που προσπάθησε να ανασυνθέσει λεπτομερώς τις πλοκές που πυροδότησαν τέτοια γεγονότα ως «θεωρητικό συνωμοσίας» σίγουρα θα αποδείκνυε τη δική του άγνοια, αν όχι ηλιθιότητα».

Όποιος ανέφερε τη «Μεγάλη Επαναφορά» το 2019 κατηγορήθηκε ότι εξέτασε μια θεωρία συνωμοσίας—δηλαδή, έως ότου ο ιδρυτής και εκτελεστικός πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ Klaus Schwab δημοσίευσε το 2020 ένα βιβλίο που περιγράφει την ατζέντα του WEF με τον χρήσιμο τίτλο, Covid-19 : Η Μεγάλη Επαναφορά . 

Μετά από νέες αποκαλύψεις σχετικά με την υπόθεση της διαρροής εργαστηρίου, τη χρηματοδότηση από τις ΗΠΑ της έρευνας κέρδους της λειτουργίας στο Ινστιτούτο Ιολογίας της Γουχάν, τα ζητήματα ασφάλειας των εμβολίων που καλύπτονται εσκεμμένα και τη συντονισμένη λογοκρισία των μέσων ενημέρωσης και εκστρατείες συκοφαντικής δυσφήμισης ενάντια στις φωνές αντιφρονούντων, φαίνεται η μόνη διαφορά μεταξύ μιας θεωρίας συνωμοσίας και των αξιόπιστων ειδήσεων ήταν περίπου έξι μήνες.

*Ο Aaron Kheriaty, πρώην Καθηγητής Ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή UCI και Διευθυντής Ιατρικής Ηθικής στο UCI Health, είναι Ανώτερος υπότροφος του Ινστιτούτου Brownstone.




4 σχόλια:

  1. Μεγάλο εργαλείο είναι ο φόβος του Θεού. Και καμία ενέργεια του πονηρού δεν έχει πέραση σε όποιον έχει τον φόβο του Θεού (Πατερικόν).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Η ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ ΣΑΣ. Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΥΡΑΝΝΙΑ ΕΦΤΑΣΕ..."

    Κάτι τέτοια ... projects θα ετοίμαζαν στην αρχαία Ατλαντίδα και ιδού τα ολέθρια αποτελέσματα: Από πολιτεία έγινε ενυδρείο.
    Κάτι τέτοιο προβλέπεται και για τη Νέα Βαβυλώνα (και ασφαλώς όχι μόνο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγιορείτης Αρχιμανδρίτης Γέρων Γεώργιος, πνευματικό τέκνο του Αγίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου: "ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΤΙ ΕΡΧΕΤΑΙ, ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΗΤΟΣ...".

    "Ομιλία του Γέροντα Γεωργίου από την αγρυπνία της Μεσοπεντηκοστής, με επίκεντρο το σημερινό κόσμο της "μόρφωσης" αλλά και τους σύγχρονους Αγίους που ήταν αγράμματοι και αυτοί όπως ο Χριστός ( Ιω. 7,15 - πῶς οὗτος γράμματα οἶδε μὴ μεμαθηκώς). Ο σημερινός κόσμος κοιτάζει την μόρφωση, όχι όμως την αληθινή, δηλαδή την Ορθοδοξία. Ορθοδοξία = Αλήθεια θα πει ο γέροντας Γεώργιος που στηλίτευσε τα γεγονότα της επικαιρότητος με Αμερική, Ρωσία κ.α. για να καταλήξει ότι "όπως ο Άγιος Κοσμάς έλεγε ότι το κακό θα έρθει από τους διαβασμένους, έτσι και σήμερα είναι ο κόσμος και όποιος δεν καταλαβαίνει αυτό που έρχεται είναι ανόητος..." ".

    https://www.youtube.com/watch?v=942fppqcj1Y

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όσιος Επίσκοπος, Θεοφάνης ο Έγκλειστος: Για ΟΛΑ να λέτε: «Δόξα σοι, Κύριε!»

    https://www.askitikon.eu/agiologio/ofelima-psychis/35147/gia-ola-na-lete-doxa-si-kyrie

    ΑπάντησηΔιαγραφή