Τρίτη 9 Ιουνίου 2020

ΟΛΟΤΑΧΩΣ ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΓΝΩΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ


Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΑΪΟ





Γράφει ο Ηλ. Παλιάτσος

Να πως επιδιώκεται να ξεχαρβαλωθεί η Παιδεία στην μετακορωναϊό εποχή με το πρόσχημα τής προστασίας τών μαθητών (βλ. αυριανών πολιτών) από την «πανδημία»

Γνωρίζουμε πολύ καλά που το πάνε οι δήθεν ενδιαφερόμενοι εντολοδόχοι (κομματάρχες, δημοσιογραφικά παπαγαλάκια και συστημικοί επιστήμονες) που δέχτηκαν αντί κάποιας γενναιόδωρης αμοιβής (υπολογιζόμενη σε εκατομμύρια) να πουλήσουν, παντοιοτρόπως, την μάνα και τον πατέρα που τους γέννησαν, εν προκειμένω, κάθε ιερό και όσιο.



Φωτογραφία 1η: Όπως φαίνεται, τα παιδιά κατά την διάρκεια τού διαλείμματος, υπό την εποπτεία τών δασκάλων (βλ. φωτογραφία) χαιρόντουσαν τα παιχνίδια ενώ, ταυτόχρονα, διαμόρφωναν την κοινωνική τους συμπεριφορά και τις μεταξύ των σχέσεις που σε πολλές περιπτώσεις διαρκούσαν και για την υπόλοιπη ζωής τους. 

Τότε οι δάσκαλοι εργαζόντουσαν και κατά την διάρκεια τών διαλειμμάτων χωρίς να πίνουν Espresso. 



Φωτογραφία 2η: Έπειτα από την διδασκαλία ακολουθούσαν σχετικές ερωτήσεις και η πλειονότητα τών μαθητών ανταποκρινόταν σ’ αυτές σηκώνοντας το χέρι τους. 

 Σε κάθε Τάξη (μικρή ή μεγάλη) υπήρχε η εικόνα τού Χριστού και τών Ηρώων που πρόσφεραν κ ά τ ι από την ζωή τους για να στήσουν την Ελλάδα στα πόδια της, όπως, επίσης, υπήρχε και ένας Γεωφυσικός και Πολιτικός χάρτης που βοηθούσε τους μαθητές να κατανοήσουν την έννοια και το μέγεθος τής Πατρίδας. 



Φωτογραφία 3η: Με το πρωϊνό κουδούνι κουδούνι, σε κάθε σχολείο, συγκεντρωνόντουσαν οι μαθητές για την πρωϊνή προσευχήκαι την απόδοση τιμής στην ελληνική σημαία για να θυμούνται ποιοί είναι και ότι δεν πρέπει να ξεχνούν τις υποχρεώσεις τους προς την Κοινωνία και την Πατρίδα.



Φωτογραφία 4η: Όταν τα χρόνια περνούσαν οι μαθήτριες και οι μαθητές ήξεραν ποιοί είναι και που πηγαίνουν. 

Σημ. Με ενδιαφέρει πολύ να έχω μια αντίστοιχη, φωτογραφία μαθητών τής εποχής μας. 

Βέβαια, κανείς δεν λέει ότι η ζωή τότε ήταν παραδεισένια σε όλες τις φάσεις της. Γνωστά τα προβλήματα. 

Ήταν, όμως, ασύγκριτα καλύτερη από την αυτή τής μεταπολίτευσης κατά την οποία ο κύριος Παναγιώτης, ο δάσκαλος ή καθηγητής, έγινε… Παναγιώτης με σκουλαρίκια στ’ αυτιά στην μύτη και κότσο… μαλλί.

 Ενώ η δασκάλα ή καθηγήτρια, κυρία ή δεσποινίδα, από Κατερίνα έγινε Κάθρην και ρωτάει τις μαθήτριες σε ποια καφετέρια υπάρχουν περισσότερα… καμάκια. 

 Αναμφισβήτητα, σε κάθε κανόνα υπάρχουν και εξαιρέσεις οι οποίες όμως, όπως είναι γνωστό, δεν αναιρούν τον κανόνα.

Υ. Γ. Αν κάποιος θεωρήσει ότι η τελευταία παράγραφος είναι υπερβολική δεν έχει παρά να κόψει ένα εισιτήριο στο 5ο βαγόνι τού ΟΣΕ κατά την διάρκεια μιας 3ήμερης ή 4ήμερης μαθητικής εκδρομής για να ζήσει την τραυματική εμπειρία που έζησα (Αθήνα - Θεσσαλονίκη aller-retour) και η οποία μου έδωσε την δυνατότητα να διαπιστώσω, ιδίοις όμμασι, τον βαθμό τής υποβάθμισης τής σημερινής Παιδείας και μαθητικής συμπεριφοράς.


Ηλ. Παλιάτσος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου