Τετάρτη, 19 Μαΐου 2021

ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΛΛΑ Η ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΚΡΗ ΔΟΥΛΕΊΑ, ΤΡΟΠΗ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ!


Η ΠΕΡΙΣΣΕΙΑ ΜΟΡΦΩΣΙΣ ΟΔΗΓΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΙΝ



Γράφει ο Κυανούς Ουρανός

Ενηλικιωνόμενος κατανόησα ότι οι πυλώνες της μορφώσεως είναι τρεις :

α – Οι γονείς (το οικογενειακό περιβάλλον),

β – το σχολείον και οι διδάσκαλοι (όλων των βαθμίδων) και

γ – ο εαυτός σου

Ευτύχησα (κατά την άποψίν μου φυσικά) να βιώσω και τους τρεις, περίπου ισοβάθμια.

Οι γονείς δίνουν τα πρώτα ερεθίσματα, ακόμα και πριν το μπουσούλημα. Ο τρόπος ομιλίας τους, οι λέξεις που χρησιμοποιούν (όχι μωρουδίστικες αλλά οι κανονικές απ' αρχής, ακόμα κι όταν φαίνεται ότι δεν καταλαβαίνεις), οι εξηγήσεις για ό,τι συμβαίνει γύρω μας αλλά και η διαρκής βοήθεια κατά την διάρκεια των σπουδών όλων των βαθμίδων, σηματοδοτούν το βασικό πλαίσιον βοηθείας, απαραιτήτως όμως με το να μάθουν το παιδί να αγαπήσει την μάθησιν.

Όμως οι δυνατότητες βοηθείας τους δεν σταματούν εκεί.

Αναμφισβητήτως το σχολείο και οι διδάσκαλοι έχουν τεράστια συνεισφοράν εις την εκπαίδευσιν.

Το ρητό «μ'όποιον δάσκαλον καθίσεις, τέτοια γράμματα θα μάθεις» είναι σαφές.

Όταν σχολείο και γονείς συμβαδίζουν αλληλοσυμπληρωνόμενοι είναι το βέλτιστον.

«Τό'να χέρι νίβει τ'άλλο και τα δυο το "παιδί"».

Όμως ο κύριος πρωταγωνιστής της μορφώσεως είναι ο μαθητής και η διαδραστική σχέσις αυτού με τους παρόχους γνώσεως, οδηγεί την μόρφωσιν σε άλλες σφαίρες 

Το κύριον όμως είναι ότι πρέπει σιγά-σιγά να "απογαλακτίζεται" ο μαθητής από τους παρόχους γνώσεως, ώστε να γίνει "αυτοτραφής και μυρηκάζων" κι όχι αενάως γαλακτιζόμενος (βυζανιάρικος) να χάφτει μύγες και σανό.

Εκεί είναι το πρόβλημα του σήμερα είτε με υποβάθμισιν ή διαστροφήν του 3ου πυλώνα.

Εισερχόμενος εις το Πολυτεχνείον (παρακαλώ μην με συγχέετε με τη γενιά του Πολυτεχνείου, είναι μια σιχαμερή ιστορία, που την βρήκα κι ανέκαθεν προσπαθούσα να την έχω μακρυά), ο πατέρας μου (αν κι απόφοιτος Πολυτεχνείου) μου δήλωσε τα εξής :

«Το Πολυτεχνείο δεν θα σε κάνει μηχανικόν αλλά θα σε διδάξει τον τρόπον σκέψεως.

Να θυμάσαι πάντοτε ότι η σκέψις διαφοροποιεί τον άνθρωπον από τα ζώα. Πλέον δεν θα διδάσκω (μόνον ευκαιριακώς) διότι πρέπει μόνος σου να αναλάβεις την ευθύνη μορφώσεως!»

Βέβαια ήταν αυτός που μου πρωτομίλησε για την αρχαίαν Ελληνική φιλοσοφία, πολύ πριν το σχολείο, αυτός που μου έδειχνε τα άστρα κι εγώ παιδάκι στην αγκαλιά του να του λέω με "κινεζική" (μωρουδιακή) προφορά : "Πολλά τατέγια" (μεθερμηνευόμενον : πολλά τ'αστέρια).

Ήταν αυτός που μέ έμαθε να σχεδιάζω ταμπέλες με ρήσεις από 3η-4η δημοτικού, κατασκευάζοντας γράμματα σε καννάβους. Ακόμα θυμάμαι την πρώτη επιγραφή "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ή ΘΑΝΑΤΟΣ".

Γιατί πάντα το κέντρον της διδαχής του ήταν ο γνήσιος Ελληνισμός.

Έτσι οι επόμενοι δεν βρήκαν μια tabula rasa αλλά ένα σκαλισμένο χωράφι, έτοιμο για καλλιέργεια. Κυρίως όμως ήταν η φοβερή επιμονή του για την Έκθεσιν. Τρελαινόμουν να λύνω μαθηματικές ασκήσεις και φυσικά προβλήματα (όπως άλλοι να λύνουν σταυρόλεξα) αλλά δεν κατανοούσα την επιμονή της Εκθέσεως αντιδρώντας διαρκώς.

"Αν δεν μπορείς να διατυπώσεις αυτά που σκέπτεσαι είσαι ένα μηδενικό", μου έλεγε. "Η Ελληνική γλώσσα πλάσθηκε για να διατυπώνει το ανώτερο σκεπτικό των Ελλήνων. Θες να είσαι σαν τα χαζοαμερικανάκια, να μιλας με επιφωνήματα; yeahh yohh". Μου πήρε 15-20 χρόνια να το κατανοήσω, κυρίως όμως να το εκτιμήσω. Κέρδισα περισσότερες δουλειές με εκθέσεις παρά με μαθηματικές εξισώσεις. Καλή σου ώρα εκεί που είσαι, πατέρα!

Ανέφερα αυτά τα βιώματα, αντιδιαστέλλοντάς τα με την παιδεία των τελευταίων δεκαετιών, εις την οποίαν συμμετέχω ως γονέας πλέον, προσπαθώντας να φανώ αντάξιος της προαναφερόμενης πνευματικής κληρονομιάς.


 έγραφα :

« "Σήμερα δυστυχώς έχουμε παιδεία της ευκολίας, της παιδοκολακείας και της ήσσονος προσπαθείας, που θέλει θέματα 'βατά', της υψηλής βαθμολογίας, του 'όλοι μέσα', των εθιμικών καταλήψεων, κατ' ουσίαν παιδεία εγκαταλείψεως των πλέον στοιχειδών γνώσεων" (Σ.Καργάκος)

Πως ταιριάζουν αυτά με αυτό που είπε ο Ισοκράτης;

"Τόσο πολύ ξεπέρασεν η πόλις μας (Αθήνα) όλους τους άλλους σε πνευματικήν ανάπτυξιν και τέχνη του λόγου, ώστε οι μαθητές της έγιναν δάσκαλοι στους άλλους· το όνομα πάλι Έλληνες κατόρθωσε να μη συμβολίζει την καταγωγήν πια αλλά την καλλιέργεια του πνεύματος και να ονομάζονται Έλληνες πιο πολύ όσοι δέχτηκαν τον τρόπον της δικιάς μας αγωγής και μορφώσεως παρά αυτοί που έχουν την ίδια με μας καταγωγή" »

και συνέχιζα :

« Ο κύριος στόχος (των παγκοσμιοποιητών) ήταν πάντα η παιδεία και γενιά με γενιά 'φύτευαν' στο μυαλό των ανθρώπων όλο και περισσότερες από τις επιδιωκόμενες ψυχοφθόρες και τοξικονοητικές ιδέες, προγραμματίζοντας αυτούς σύμφωνα με τον στόχον τους.

Το σημερινό παιδί ενστερνίζεται την ήδη πλαστή "γνώσιν" των γονιών του και είναι έτοιμος καρπός για την παγκοσμιοποιημένη με σφραγίδα ΟΗΕ-UNESCO γνώσιν, που δεν έχει πλέον καμμιά σχέσιν με την Αλήθεια.

Η σημερινή παιδεία με "φυτευτή" κι όχι αυτοφυή καλλιέργεια γνώσεως επιβάλει στα παιδιά να είναι άβουλοι νοητικοί νάνοι, συμμορφωμένοι ασυνείδητοι ηλίθιοι, δεχόμενοι ό,τι αντιφατικό τους τροφοδοτούν σαν αλάθητον αναμφισβήτητο δόγμα, χωρίς δυνατότητα αιτιολογήσεως των πιστεύω

τους, χωρίς αντιστάσεις και σ'αυτό συμβάλλει η επιβαλλόμενη εξειδίκευσις, δήθεν για βαθύτερη γνώσιν αλλά πραγματικά γι αποκοπήν από την ολοκληρωμένη γνώσιν.

Άλλωστε ο πολιτισμός περιγράφεται παντού σαν ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ πρότυπο γνώσεως κι όχι αποκομμένο στα παγκοσμιοποιητικά μέτρα. »

και παρακάτω :

« Ας θυμηθούμε πως στοχοποιούσαν οι παγκοσμιοποιητές την Ελλάδα : να χτυπήσουμε την γλώσσα τους, την θρησκεία τους, τα πολιτισμικά και ιστορικά αποθέματα, έτσι ώστε να ουδετεροποιήσουμε την δυνατότητα τους να αναπτύσσονται, να διακρίνουν τους εαυτούς τους ή να αποδεικνύουν ότι μπορούν να νικούν.

Αν είσαι ανίκανος να προσδιορίσεις τον πολιτισμό και τις

δυνάμεις σου διδάξου από που σε στοχεύουν οι εχθροί σου ! »

« Όπως είπε ο Σέρβος βασιλιάς Νεμάνια : «Πρόσεξε, τη γλώσσα όπως την πατρίδα σου. Μια λέξη μπορεί να χαθεί, όπως μια πόλη, όπως η χώρα, όπως η ψυχή. Τι γίνεται όμως όταν ο λαός χάνει τη γλώσσα, τη χώρα, την ψυχή του... Οι χώρες και τα κράτη δεν κατακτιώνται μόνο με τα σπαθιά, αλλά και με τις γλώσσες. Λαός που έχει χάσει τις λέξεις του, παύει να είναι λαός»

Οι υπόδουλοι επί οθωμανοκρατίας Έλληνες τα κατάφεραν!

Οι σύγχρονοι με ευημερία Έλληνες τι κάνουμε; μιλάμε greeklish ή γύφτish; »

Επανερχόμενος στο σημερινό χάλι της πολυειδικεύσεως, βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Παιδάκι ήμουν όταν ο πατέρας μου κορόϊδευε τότε τους αμερικάνους επειδή είχαν ειδίκευσιν μηχανικών να κατασκευάζουν μόνον βόθρους και τίποτα άλλο και φθάσαμε σήμερα να έχουμε ιατρούς ειδικευμένους μόνον στον αριστερό αγκώνα! (δημιουργική υπερβολή). 

Τα χάλια τα είδαμε πρόσφατα όταν όλοι οι "κουλο-Φωστήρες" έλεγαν ότι δεν βοηθούν οι μάσκες, έφθασαν να απειλούν την εγχειρητικήν μόνιμη φύτευσίν τους στο πρόσωπό μας (πάλι δημιουργική υπερβολή, που όμως δύναται να μετατραπεί σε φρικτή πραγματικότητα!).

Και στο δια ταύτα : Το προαναφερόμενο video διαρκείας 35 λεπτών, χρειάστηκα ένα μήνα να το συντάξω. Να μπορέσω να το κάνω όσο το δυνατόν περιεκτικό κι αποσαφηνιστικό για "αποκρουστικά βιασμένες" σήμερα έννοιες, όπως Πολιτισμός, Παιδεία και Πρόοδος. Έννοιες, που διέστρεψαν αρρωστημένες υπάρξεις για τον έλεγχον κι αφανισμόν του ανθρώπου. Έννοιες, που αν ρωτήσεις σήμερα κάποιον, θα σου πει το δικό του αφήγημα, χωρίς να το έχει ερευνήσει.

Η συνήθης απάντηση, που εισπράττω είναι : "που να δω 35 λεπτά video;" παρόλο που του έβαλα και μουσικούλα για να είναι πιό δελεαστικό από τον εμβολιασμό!!! Κάτσε δες Survivor, not to be survivor!!!

Ταλαίπωρε άνθρωπε, το ίδιο λες και για ένα βιβλίο και τελικά σε φλομώνουν στο σανό είτε τηλεοπτικά είτε εκπαιδευτικά και φθάνεις να λες ότι απαιτείται η μάσκα επειδή έτσι έγραψε το μπιλιετάκι του κάθε βοθρο-κούλη. Τι επιστημονική κατάντια;;; Γι αυτό η μάνα σου με περίσσιο καβάλημα καυχιόταν :

"ξέρεις πόσα ντοκτορά έχει ο γιός μου;"

Αυτός ο γιός σου, που τον συνάντησα στον στρατόν στα τριάντα και βάλε (μετά τα τόσα ντοκτορά – ΠΑΡΑ-ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ δηλαδή), να κλαίει στο θάλαμο με άλλους 30-40 γιατί του έλειπε η μανούλα του, που τον σκέπαζε λέγοντάς του παραμυθάκια να κοιμηθεί. Αλήθεια πότε άντρεψε;

Πότε απογαλακτίσθηκε επιστημονικά, όταν ακόμα λειτουργεί με το πρωτόκολλο, που του πασσάρουν για να είναι political correct κι όχι scientific correct ή μάλλον συνειδησιακά συνεπής. Πότε έγινε ελεύθερος νοητικά, ώστε να εκφράζει την δική του άποψιν κι όχι του κάθε χιμπατζή Μαυρογιαλούρου.

Tres decadence!!! (μια φραγκολεβαντίνικη φράση σαν επικήδειο στα τελευταία τους)

Το σημερινό επιστημονικό χάλι φαίνεται από την κατάντια πολλών επιστημόνων (προς Θεού όχι όλων – υπάρχουν επιστήμονες αδάμαντες της Επιστήμης τους), οι οποίοι δεχόμενοι καθηγητική θέσιν αποδέχονται ότι δεν θα θίξουν τις βοθροθεωρίες της νέας τάξης, όπως big bang ή Δαρβίνεια θεωρία.

Πολύ γρήγορα μια πλήρης αποδόμησις της Δαρβίνειας θεωρίας (τρίζουν βέβαια τα κόκκαλα του Δαρβίνου αφού δεν είπε αυτά, αλλά ... ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΕΨΑΞΕ; - ααα είπαμε, δεν το ψάχνεις γιατί χάνεις την καθηγητική σου έδρα!!!) :

Μας λένε οι φωστήρες ότι η τυχαία μετάλλαξις του DNA κάποιων κυττάρων, οδηγεί σε μετάλλαξιν του εμβίου όντος και μπορεί ας πούμε τα βράγχια (ενός θαλασσίου όντος) να μεταλλαχθούν σε πνεύμονες, ώστε να ζει στη στεριά. Ας απαντήσουν στις γελοιότητές τους :

1 – Τι πιθανότητα έχει η μετάλλαξις ενός κυττάρου να είναι ταυτόσημη με του γειτονικού του;

αν δεν μεταλλαχθούν ομοίως τι γίνεται;

2 – Τι πιθανότητα έχει η μετάλλαξις όλων των εκατομμυρίων και βάλε κυττάρων ενός ιστού να είναι πανομοιότυπη, ώστε να προκύψει ομοιογενής ιστός οργάνου για να λειτουργεί σωστά;

3 – Τι πιθανότητα έχει η μετάλλαξις όλων των μελών της αγέλης να είναι πανομοιότυπη;

Ας μας απαντήσει η κερά Παγώνη, η πάνσοφος...

Αυτά κι άλλα παρόμοια ανέφερα στο άρθρο "Η ΛΗΡΩΔΙΑ ΤΩΝ ΜΠΟΖΟΝΙΩΝ (Bozons & bozos)" με τον εξής επίλογον :

Έδωσα το video (του άρθρου) προ 3 ετών σε φίλους και γνωστούς μου επιστήμονες, τους οποίους σεβόμουν επιστημονικά προς συζήτησιν κι ανταλλαγήν απόψεων. 

Ατυχώς επί της ουσίας ΔΕΝ ΠΗΡΑ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΙΝ. 

Για ο,τιδήποτε άλλο σχολίασαν, μέχρι και για την μουσικήν επιλογήν αλλά για τα επιστημονικά θέματα ΟΥΔΕΝ. Τι κρίμα να εξαχνωθεί η επιστημονική μου εκτίμησις γι αυτούς.

(θα ήταν καλύτερα να το έδινα στις μανούλες τους)

Σεις μπορείτε να το (ξανα)δείτε κι ακόμα να ... (ξανα)χορέψετε με την μουσική.

Καλή σας αναγνωακρόασιν.

Υπάρχει και το μπόλι για τους βουλομένους (ή βουλωμένους; - πάντα τα ... μπέρδευα ορθογραφικά)


Κυανούς Ουρανός

2 σχόλια:

  1. Ως χαρίεν εστ' άνθρωπος, όταν άνθρωπος η -> Πόσο ωραίο πράγμα είναι ο άνθρωπος όταν είναι άνθρωπος (Μένανδρος)
    Εσύ σε τι ποσοστό απευθύνεσε μεγάλε φιλόζωε Ουρανέ ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο 1,7% και αν. Είπαμε εξω-εξω-κοινοβουλευτικά κόμματα μακράν κοσμικής εξουσίας.
      Ο Σωκράτης έλεγε να μην ακούμε την γνώμην των πολλών αλλά των επαϊόντων. Αλλά αυτούς άντε βρες τους.

      Διαγραφή