Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2022

ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ, ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝ ΟΤΙ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΕΚΠΕΜΠΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ CΟ2 ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΑ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ



Μετάφραση: Απολλόδωρος


Τα ηλεκτρικά οχήματα στη Γερμανία ευθύνονται για περισσότερες εκπομπές CO2 από ό,τι τα πετρελαιοκίνητα, σύμφωνα με μελέτη Γερμανών επιστημόνων.

Όταν λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές CO2 που συνδέονται με την παραγωγή μπαταριών και το γερμανικό ενεργειακό μείγμα -στο οποίο ο άνθρακας εξακολουθεί να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο-, τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν 11% έως 28% περισσότερες εκπομπές από τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα, σύμφωνα με τη μελέτη, η οποία παρουσιάστηκε την Τετάρτη στο Ινστιτούτο Ifo στο Μόναχο.

Η εξόρυξη και η επεξεργασία του λιθίου, του κοβαλτίου και του μαγγανίου που χρησιμοποιούνται για τις μπαταρίες καταναλώνουν μεγάλη ποσότητα ενέργειας. Μια μπαταρία Tesla Model 3, για παράδειγμα, αντιπροσωπεύει μεταξύ 11 και 15 τόνων CO2. 

Με δεδομένη διάρκεια ζωής 10 ετών και ετήσια απόσταση ταξιδιού 15.000 χιλιομέτρων, αυτό μεταφράζεται σε 73 έως 98 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, σημειώνουν στη μελέτη τους οι επιστήμονες Christoph Buchal, Hans-Dieter Karl και Hans-Werner Sinn.

Το CO2 που εκλύεται για την παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτεί τα οχήματα αυτά πρέπει επίσης να συνυπολογιστεί, λένε.
Αν ληφθούν υπόψη όλοι αυτοί οι παράγοντες, κάθε Tesla εκπέμπει 156 έως 180 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, δηλαδή περισσότερο από ένα συγκρίσιμο πετρελαιοκίνητο όχημα που παράγεται από τη γερμανική εταιρεία Mercedes, για παράδειγμα.

Οι Γερμανοί ερευνητές, λοιπόν, αμφισβητούν το γεγονός ότι οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι θεωρούν τα ηλεκτρικά οχήματα ως οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

 Σημειώνουν ακόμη ότι ο στόχος της ΕΕ για 59 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο έως το 2030 αντιστοιχεί σε μια "τεχνικά μη ρεαλιστική" κατανάλωση 2,2 λίτρων ντίζελ ή 2,6 λίτρων φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα.



ΠΗΓΗ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου