Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2024

ΓΙΑΤΙ Η ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;

Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΒΙΝΤΕΟ


Η επίθεση στη θρησκεία δεν είναι παράπλευρη ζημιά στον πόλεμο κατά της ελεύθερης έκφρασης, επειδή απαιτεί πίστη σε κάτι ανώτερο από το κράτος· η καταπίεση της λατρείας είναι θεμελιώδης για την εγκατάσταση της τυραννίας.

Φιλοδοξούντες τύραννοι έχουν πλέον αποθρασυνθεί στην εκστρατεία τους ενάντια στην ελευθερία του λόγου

Ο John Kerry, ο Tim Walz, η Hillary Clinton, η Alexandria Ocasio-Cortez, η Kentanji Brown Jackson, η Letitia James και οι σύμμαχοί τους στα πανεπιστήμια και τα μέσα ενημέρωσης έχουν εκφραστεί αδιαμφισβήτητα υπέρ της υπονόμευσης των προστασιών που παρέχει η Πρώτη Τροπολογία του Συντάγματος των ΗΠΑ, δηλαδή της ελευθερίας του λόγου.

Αυτές οι απειλές δεν είναι υποθετικές. Η Δύση έχει εργαλειοποιήσει το δικαστικό σύστημα για να τιμωρήσει τους Steve Bannon, Julian Assange, Mark Steyn, Douglass Mackey, VDARE, Roger Ver, Pavel Durov και άλλους που αντιτάχθηκαν στο κατεστημένο της Ουάσινγκτον.

Ωστόσο, πέρα από αυτές τις πολιτικές διώξεις, διεξάγεται μια πιο ύπουλη και λιγότερο αναφερόμενη επίθεση στην ελευθερία της έκφρασης.

Ο Χριστιανισμός βρίσκεται υπό επίθεση στη Δύση, αλλά η δήλωση αυτή ακούγεται υπερβολική γιατί τα μέσα ενημέρωσης αποφεύγουν το θέμα.

Στην Αγγλία αυτή την εβδομάδα, ένας βετεράνος του Βρετανικού Στρατού, ονόματι Adam Smith-Connor, καταδικάστηκε επειδή προσευχόταν σιωπηλά σε έναν δημόσιο δρόμο. Η αστυνομία προσέγγισε τον Smith-Connor και του είπε ότι ήρθαν για να «ερευνήσουν τις δραστηριότητές του». «Προσεύχομαι», εξήγησε σε ένα βίντεο που κατέγραψε τη συνομιλία.

Ο αστυνομικός τον ρώτησε, «Ποια είναι η φύση της προσευχής σου σήμερα;» «Προσεύχομαι για τον γιο μου», απάντησε.




Ο Smith-Connor προσευχόταν σιωπηλά κοντά σε μια κλινική αμβλώσεων, πράγμα που η βρετανική αστυνομία έκρινε ως παραβίαση των νόμων περί λογοκρισίας στο Ηνωμένο Βασίλειο. 

Προσευχόταν με την πλάτη στραμμένη προς την κλινική «για να αποφύγει οποιαδήποτε εντύπωση προσέγγισης ή εμπλοκής με τις γυναίκες που έμπαιναν ή έβγαιναν από την κλινική», όπως ανέφεραν οι δικηγόροι του.

Ο νομικός του εκπρόσωπος εξήγησε: «Σύμφωνα με τους κανόνες της ζώνης λογοκρισίας στην οποία προσευχόταν ο Adam, εάν σκεφτόταν για οποιοδήποτε άλλο θέμα – την οικονομία, τη μετανάστευση ή την υγεία, για παράδειγμα – δεν θα είχε τιμωρηθεί. 

Ήταν η φύση των σκέψεών του, η σιωπηλή προσευχή του, που τον έβαλε σε νομικό πρόβλημα».

Ο δικαστής βρήκε τον Smith-Connor ένοχο επειδή τα «χέρια του ήταν ενωμένα και το κεφάλι του ελαφρώς σκυμμένο».

Ενώ οι βρετανικές αρχές διαστρεβλώνουν το νομικό σύστημα για να επιτεθούν σε ειρηνικές, σιωπηλές προσευχές, η κυβέρνηση του Καναδά έχει συνεργήσει στην καταστροφή οίκων της χριστιανικής πίστης.

Στον Καναδά, εμπρηστές έχουν κάψει δεκάδες εκκλησίες από τότε που το 2021 διαδόθηκε μια ψευδής είδηση ότι υπήρχαν μαζικοί τάφοι παιδιών ιθαγενών κάτω από καναδικές εκκλησίες. Εκείνη την εποχή, ο πρωθυπουργός Τζάστιν Τρουντό είχε δηλώσει ότι η οργή κατά της Καθολικής Εκκλησίας ήταν «πλήρως κατανοητή».

Τρία χρόνια αργότερα, οι ισχυρισμοί έχουν αποδειχθεί ψευδείς, ωστόσο οι εμπρησμοί συνεχίζονται. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Τρουντό και οι σύμμαχοί του, όπως ο Kerry και η Clinton, δεν έχουν καταδικάσει τη παραπληροφόρηση που πυροδότησε αυτή την καταστροφή.

Από τους Ιακωβίνους στη Γαλλία μέχρι τους Μπολσεβίκους στη Ρωσία, ο Χριστιανισμός υπήρξε από καιρό στόχος των επαναστατών και των μηδενιστών της κοινωνίας. Η Αμερική θεωρούσε για καιρό ότι αποτελούσε εξαίρεση στις θρησκευτικές διώξεις της Ευρώπης, αλλά η αντίδραση στον Covid διέψευσε αυτό το σημείο «υπερηφάνειας».

Τον Μάιο του 2020, η Αστυνομία του Κεντάκι πήγε σε μια λειτουργία του Πάσχα για να εκδώσει ειδοποιήσεις ότι η παρουσία εκεί ήταν εγκληματική. Κατέγραψαν τους αριθμούς πινακίδων των παρευρισκομένων και εξέδωσαν προειδοποιήσεις ότι οι παραβάτες υπόκειντο σε περαιτέρω κυρώσεις. 

Στο Μισισιπή, η αστυνομία έδωσε κλήσεις σε μια εκκλησιαστική κοινότητα που διοργάνωσε μια «λειτουργία εντός αυτοκινήτου» παρά το γεγονός ότι οι συμμετέχοντες παρέμειναν στα οχήματά τους καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας.

Στο Αϊντάχο, η αστυνομία συνέλαβε Χριστιανούς επειδή αφαίρεσαν τις μάσκες τους για να ψάλλουν ψαλμούς σε εξωτερικό χώρο τον Σεπτέμβριο του 2020. «Απλώς τραγουδούσαμε ύμνους», είπε ο πάστορας της Εκκλησίας του Χριστού, Ben Zornes. Αλλά αυτή δεν ήταν δικαιολογία για την «αμαρτία» της παραβίασης μιας παράλογης εντολής. «Κάποια στιγμή πρέπει να επιβάλεις τον νόμο», εξήγησε ο τοπικός αρχηγός της αστυνομίας.

Στη Νέα Υόρκη, ο κυβερνήτης Andrew Cuomo απείλησε τους κατοίκους με πρόστιμα 1.000 δολαρίων για την παρουσία τους σε «λειτουργίες εντός αυτοκινήτου» τον Μάιο του 2020.

 «Δεν προσπαθούμε να είμαστε ανυπάκουοι», είπε ο πάστορας Samson Ryman. «Απλώς προσπαθούμε να είμαστε ασφαλείς και να προσεγγίσουμε την κοινότητά μας με το ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς όταν οι άνθρωποι έχουν άγχος, ανησυχία, διάφορες ψυχικές ανησυχίες, και θέλουν να λάβουν πνευματική βοήθεια μέσω του λόγου του Θεού.» 

Στις 3 Μαΐου 2020, ο Ryman πραγματοποίησε την πρώτη του λειτουργία εντός αυτοκινήτου στην πολιτεία της Νέας Υόρκης με 23 παρευρισκόμενους σε 18 οχήματα. Την επόμενη ημέρα, η αστυνομία του Cuomo εξέδωσε εντολή παύσης λειτουργίας.

Στην Καλιφόρνια, το Υπουργείο Υγείας της Σάντα Κλάρα χρησιμοποίησε δεδομένα GPS για να παρακολουθεί τους παρευρισκόμενους σε μια τοπική ευαγγελική εκκλησία. 

Η κυβέρνηση συνεργάστηκε με μια εταιρεία εξόρυξης δεδομένων για να δημιουργήσει ένα «γεωφράκτη» (ψηφιακό όριο) γύρω από την ιδιοκτησία της εκκλησίας, παρακολουθώντας πάνω από 65.000 κινητές συσκευές για να καταγράψουν οποιουσδήποτε πολίτες περνούσαν περισσότερο από τέσσερα λεπτά στην περιοχή.

Ο κυβερνήτης Gavin Newsom περιόρισε την προσέλευση στην εκκλησία στο 25% της χωρητικότητας και απαγόρευσε τις ψαλμωδίες και τους ύμνους. Στη Νεβάδα, ο κυβερνήτης επέτρεψε στα καζίνο να φιλοξενούν 500 παίκτες, ενώ οι εκκλησίες περιορίστηκαν σε 50 άτομα, ανεξαρτήτως της χωρητικότητάς τους.

Σε όλη τη χώρα, οι κυβερνήτες θεώρησαν τις εκκλησίες “μη απαραίτητες” και τους απαγόρευσαν να ανοίξουν τις πόρτες τους. Εν τω μεταξύ, τα καταστήματα μαριχουάνας, τα καταστήματα πώλησης αλκοόλ, οι εκτρώσεις και οι λοταρίες έλαβαν την προστασία της αυθαίρετης ετικέτας των “απαραίτητων υπηρεσιών.”

Το Ανώτατο Δικαστήριο – ως αποτέλεσμα της αποφασιστικής πέμπτης ψήφου του Προέδρου Δικαστή John Roberts – διατήρησε τις επιθέσεις κατά της θρησκείας μέχρι τον θάνατο της Ruth Bader Ginsburg και τον διορισμό της Amy Coney Barrett τον Οκτώβριο του 2020.

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι ηγέτες είχαν μια πολύ διαφορετική προσέγγιση στις ταραχές για τον George Floyd τον Ιούνιο εκείνης της χρονιάς. Όταν ρωτήθηκε για την διπλή αυτή στάση, ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης, Bill de Blasio, απάντησε: 

“Όταν βλέπεις ένα έθνος, ολόκληρο το έθνος, ταυτόχρονα να παλεύει με μια εξαιρετική κρίση που έχει ρίζες σε 400 χρόνια αμερικανικού ρατσισμού, λυπάμαι, αλλά αυτό δεν είναι το ίδιο ζήτημα με τον κατανοητά οργισμένο ιδιοκτήτη καταστήματος ή τον ευσεβή θρησκευόμενο που θέλει να επιστρέψει στις λειτουργίες.”

Το μήνυμα προς τον “ευσεβή θρησκευόμενο” ήταν σαφές: υπάρχει μια κρατική θρησκεία που υπερβαίνει το δικαίωμά σου στην Πρώτη Τροπολογία να λατρεύεις. Χρίστηκαν κοσμικοί άγιοι και εκδιώχθηκαν αιρετικοί.

Στην Ουάσιγκτον, η δήμαρχος μετονόμασε την Παραμονή των Χριστουγέννων σε “Ημέρα Dr. Anthony S. Fauci” το 2020, μια διακήρυξη που ανταγωνίζεται μόνο την ανακήρυξη του Προέδρου Μπάιντεν που ονόμασε το Πάσχα “Ημέρα Αποδοχής των Τρανσέξουαλ” το 2024.

Ο Χριστιανισμός απειλεί το καθεστώς επειδή απαιτεί πίστη σε κάτι ανώτερο από το κράτος και αφοσίωση σε ένα δόγμα πιο καθορισμένο από τα συνεχώς μεταβαλλόμενα συνθήματα των κοινωνικά δημοφιλών απόψεων. 

Η επίθεση στη θρησκεία δεν είναι παράπλευρη ζημιά στον πόλεμο κατά της ελεύθερης έκφρασης· η καταπίεση της λατρείας είναι θεμελιώδης για την εγκατάσταση της τυραννίας.

Γιατί επιτίθενται στην Ελληνορθόδοξη Εκκλησία;

Η αντιπαράθεση με την Ελληνορθόδοξη Εκκλησία μπορεί να προκύπτει από διάφορους λόγους, οι οποίοι σχετίζονται με κοινωνικές, πολιτικές και πολιτιστικές εξελίξεις. Εδώ είναι μερικοί από τους βασικούς λόγους για τους οποίους κάποιοι μπορεί να ασκούν κριτική στην Ελληνορθόδοξη Εκκλησία:

1. Ρόλος στην πολιτική ζωή

Η Εκκλησία της Ελλάδας παραδοσιακά έχει στενή σχέση με το κράτος. Η κριτική εστιάζει στο γεγονός ότι αυτή η σχέση οδηγεί σε επιρροή της Εκκλησίας στις πολιτικές αποφάσεις, την εκπαίδευση και την κοινωνία. Κάποιοι πιστεύουν ότι η Εκκλησία θα πρέπει να είναι πιο διαχωρισμένη από το κράτος, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες.

2. Θέματα εκπαίδευσης και αναλυτικά προγράμματα

Η παρουσία της Ορθόδοξης θρησκείας στην ελληνική εκπαίδευση έχει δεχτεί κριτική από όσους υποστηρίζουν ότι το μάθημα των θρησκευτικών πρέπει να είναι πιο ουδέτερο ή επιλογή του μαθητή, χωρίς να συνδέεται με συγκεκριμένη θρησκεία. Άλλοι θεωρούν πως η εκπαίδευση θα πρέπει να προσαρμοστεί σε μια πολυπολιτισμική και πολυθρησκευτική κοινωνία.

3. Κοινωνικά ζητήματα και εκσυγχρονισμός

Η Εκκλησία πολλές φορές έχει τοποθετηθεί συντηρητικά σε θέματα όπως τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων, ο πολιτικός γάμος, η έκτρωση και η ευθανασία. Οι επικριτές της Εκκλησίας υποστηρίζουν ότι οι θέσεις αυτές είναι ασύμβατες με τη σύγχρονη κοινωνία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

4. Οικονομική διαχείριση

Η οικονομική δύναμη της Εκκλησίας, η οποία κατέχει μεγάλη ακίνητη περιουσία, είναι επίσης αντικείμενο κριτικής. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η Εκκλησία πρέπει να φορολογείται όπως οποιοσδήποτε άλλος οργανισμός ή να διαθέτει μέρος των πόρων της σε κοινωνικές υπηρεσίες με πιο διαφανή τρόπο.

5. Θρησκευτική ελευθερία

Σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, η μονοπώληση της Ορθοδοξίας ως κυρίαρχης θρησκείας μπορεί να θεωρείται περιοριστική για άλλα θρησκευτικά δόγματα ή άτομα που επιλέγουν να μην είναι θρησκευόμενα. Αυτό προκαλεί αντιδράσεις από ανθρώπους που πιστεύουν στην πλήρη ανεξιθρησκεία.

Οι παραπάνω λόγοι δεν εκφράζουν όλους, αλλά αντιπροσωπεύουν κοινά σημεία που εμφανίζονται στην κριτική προς την Εκκλησία. Αν και η Ορθοδοξία αποτελεί σημαντικό κομμάτι της ελληνικής παράδοσης, ο διάλογος γύρω από τον ρόλο της στην σύγχρονη κοινωνία συνεχίζεται.

Πως μπορεί να αντεπιτεθεί η ελληνική ορθόδοξη θρησκεία;

Η ελληνική ορθόδοξη θρησκεία μπορεί να αντεπιτεθεί στις σύγχρονες προκλήσεις και να ενισχύσει τον ρόλο της στην κοινωνία με διάφορους τρόπους. Εδώ είναι μερικές στρατηγικές που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν:

1. Ενίσχυση της εκπαίδευσης και της κατήχησης

Αναβάθμιση κατηχητικών σχολείων: Μια οργανωμένη και αναβαθμισμένη προσέγγιση στη θρησκευτική εκπαίδευση μπορεί να ενισχύσει την κατανόηση των νέων για την πίστη τους. 

Τα μαθήματα θα μπορούσαν να γίνουν πιο σύγχρονα, ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες και διαδραστικές μεθόδους διδασκαλίας.

Εκκλησιαστική εκπαίδευση μέσω διαδικτύου: 

Προγράμματα μέσω πλατφορμών, όπως το YouTube ή άλλα κοινωνικά μέσα, με στόχο τη διεύρυνση της κατανόησης των Ορθόδοξων διδασκαλιών, θα μπορούσαν να προσεγγίσουν κυρίως νεότερες γενιές.

2. Ανάπτυξη ψηφιακής παρουσίας

Δημιουργία περιεχομένου σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης: Η εκκλησία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το Facebook, το Instagram, και το YouTube για να μεταφέρει το μήνυμά της, να διοργανώσει ζωντανές συζητήσεις με θεολογικά θέματα και να μοιράζεται πνευματική καθοδήγηση.

 Η επαφή με το νεανικό κοινό μπορεί να ενισχυθεί μέσω των πλατφορμών αυτών.

Διαδικτυακές λειτουργίες και υπηρεσίες: Οι διαδικτυακές μεταδόσεις της Θείας Λειτουργίας, ειδικά κατά τη διάρκεια κρίσεων, όπως η πανδημία, έχουν ήδη αποδείξει την αξία τους. Μπορεί να συνεχιστεί αυτή η πρακτική για να ενισχυθεί η πνευματική σύνδεση με όσους δεν μπορούν να παρευρεθούν.

3. Προβολή της πνευματικής και πολιτιστικής κληρονομιάς

Αξιοποίηση της βυζαντινής παράδοσης: Η ελληνική ορθόδοξη εκκλησία έχει μια πλούσια ιστορία, ιδιαίτερα μέσω της βυζαντινής μουσικής, αγιογραφίας και αρχιτεκτονικής. Η αξιοποίηση αυτής της παράδοσης σε πολιτιστικές εκδηλώσεις και εκθέσεις μπορεί να ενισχύσει την εκτίμηση της κοινωνίας για τη θρησκεία.

Θρησκευτικός τουρισμός: Προώθηση σημαντικών προσκυνημάτων και μοναστηριών, όπως το Άγιο Όρος, τα Μετέωρα και άλλοι ιστορικοί χώροι, με στόχο την παγκόσμια προβολή της Ορθοδοξίας και τη σύνδεση με την ελληνική παράδοση.

4. Κοινωνική δράση και εθελοντισμός

Κοινωνικές υπηρεσίες: Η εκκλησία θα μπορούσε να επενδύσει σε κοινωνικά προγράμματα, όπως παροχή τροφίμων, ψυχολογική υποστήριξη και στήριξη οικογενειών, δείχνοντας έμπρακτα τη σημασία της χριστιανικής αγάπης. Αυτό θα ενίσχυε την εικόνα της ως κοινωνικού θεσμού.

Συνεργασία με άλλους φορείς: Συνεργασία με φιλανθρωπικούς και ανθρωπιστικούς οργανισμούς, είτε σε τοπικό είτε σε διεθνές επίπεδο, θα μπορούσε να προωθήσει τη χριστιανική αλληλεγγύη και να βοηθήσει στην αντιμετώπιση σύγχρονων κοινωνικών προβλημάτων.

5. Ανανεωμένη πνευματική ηγεσία

Δημιουργία διαλόγου με τη νεολαία: Η εκκλησία μπορεί να αντεπιτεθεί στις προκλήσεις του σύγχρονου κόσμου μέσω ανοιχτού διαλόγου με τους νέους. 

Οι ιερείς και οι ηγέτες της εκκλησίας θα μπορούσαν να οργανώνουν συναντήσεις, σεμινάρια και συζητήσεις, όπου οι νέοι θα αισθάνονται ότι ακούγονται και μπορούν να θέτουν προβληματισμούς.

Καθοδήγηση σε ηθικά ζητήματα: Σε θέματα όπως η τεχνολογία, οι κοινωνικές αλλαγές και τα ηθικά διλήμματα της εποχής, η εκκλησία μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο προσφέροντας ηθική καθοδήγηση με βάση τις ορθόδοξες αξίες.

6. Διαθρησκευτικός διάλογος και επικοινωνία

Διάλογος με άλλες θρησκείες: Η εκκλησία μπορεί να αναπτύξει γέφυρες με άλλες θρησκείες, με σκοπό την προώθηση της ειρήνης και της αλληλοκατανόησης. 

Ο διαθρησκευτικός διάλογος μπορεί να ενισχύσει το κύρος της και να καταστήσει σαφή τον ρόλο της ως παράγοντα ειρήνης.

7. Ανταπόκριση στις σύγχρονες προκλήσεις

Συζήτηση πάνω σε σύγχρονα ζητήματα: Οι ιερείς και οι πνευματικοί ηγέτες μπορούν να συμμετέχουν σε δημόσιες συζητήσεις που αφορούν καίρια ζητήματα, προσφέροντας πνευματική και ηθική καθοδήγηση.

Με αυτές τις στρατηγικές, η ελληνική ορθόδοξη θρησκεία μπορεί να διατηρήσει τη σημασία της σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία, ανταποκρινόμενη στις πνευματικές και κοινωνικές ανάγκες των πιστών της.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου