Δευτέρα 19 Ιουνίου 2023

ΟΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΔΙΚΤΑΤΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΕΔΡΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Ο Π.Ο.Υ, ΟΙ «ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΥΓΕΙΑΣ» ΚΑΙ Η ΕΡΓΑΛΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ…



Άρθρο του David Bell

Εάν εγκριθούν οι τροποποιήσεις, οι άνθρωποι θα έχουν lockdown, κλείσιμο συνόρων, καραντίνα, δοκιμές και απαιτήσεις εμβολιασμού που θα τους επιβληθούν από αξιωματούχους του ΠΟΥ στα κεντρικά γραφεία (Γενεύη, Ελβετία) ή σε περιφερειακό γραφείο του ΠΟΥ (τροπολογία στο άρθρο 18). 

Τέτοιες εντολές επηρεάζουν τα δικαιώματα στην ατομική και σωματική κυριαρχία, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος επιλογής ιατρικής διαχείρισης, δικαιωμάτων στην εργασία, την εκπαίδευση, τα ταξίδια και την παρακολούθηση πολιτιστικών, οικογενειακών και θρησκευτικών πρακτικών…! Αφυπνίσου…

Γιατί αυτό το ανεπίσημο δοκίμιο;

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ( ΠΟΥ ) περιλαμβάνει ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τα προτεινόμενα εργαλεία έκτακτης ανάγκης για την υγεία στον ιστότοπό του . 

Αυτό το έγγραφο χαρακτηρίζει ανεπαρκώς σχέδια τροπολογιών που έχουν σημαντικές συνέπειες για τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και τη δημοκρατική διαδικασία. 

Ως εκ τούτου, οι προτάσεις και οι επιπτώσεις τους εξηγούνται περαιτέρω εδώ, με βάση τα προσχέδια του ΠΟΥ, για να υποστηριχθεί η τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων από τα κράτη, τους νομοθέτες, τα εκλεγμένα πρόσωπα και το κοινό.

Τι είναι οι Δ.Κ.Υ (2005);

Οι Διεθνείς Υγειονομικοί Κανονισμοί αποτελούν μια νομικά δεσμευτική διεθνή πράξη που εγκρίθηκε βάσει του άρθρου 21 του Καταστατικού της ΠΟΥ , η οποία απαιτεί αποδοχή μόνο από την απλή πλειοψηφία των κρατών μελών. 

Εγκρίθηκε για πρώτη φορά το 1951 και έχει τροποποιηθεί περιοδικά. Η τρέχουσα έκδοση εγκρίθηκε το 2005 και τέθηκε σε ισχύ το 2007. Έχει 196 συμβαλλόμενα κράτη, συμπεριλαμβανομένων των 194 κρατών μελών της ΠΟΥ.

Ο σκοπός του ΔΚΥ (2005) ήταν να βελτιώσει τον συντονισμό της διεθνούς επιτήρησης και ανταπόκρισης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης για την υγεία, ιδιαίτερα σε πανδημίες, «Πρόληψη, προστασία έναντι, έλεγχος και παροχή ανταπόκρισης της δημόσιας υγείας στη διεθνή εξάπλωση της νόσου με τρόπους που είναι ανάλογοι και περιορισμένοι σε κινδύνους για τη δημόσια υγεία και που αποφεύγουν την περιττή παρέμβαση στη διεθνή κυκλοφορία και το εμπόριο».

Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των Κρατών Μερών;

Ο ΔΚΥ (2005) περιέχει διατάξεις και παραρτήματα με διαφορετικά επίπεδα υποχρεώσεων για τα Κράτη Μέρη, που καλύπτουν την επιτήρηση εστιών ασθενειών, την αναφορά, την ανταλλαγή πληροφοριών και τη δημιουργία ικανοτήτων των εθνικών υγειονομικών αρχών.

Οι Κανονισμοί, όπως έχουν επί του παρόντος, στοχεύουν στο σεβασμό της κυριαρχίας των κρατών, αφήνοντας μεγάλη ευελιξία, διακριτική ευχέρεια και λήψη αποφάσεων στα κράτη που πρέπει να αξιολογηθούν όσον αφορά τα κρούσματα, αλλά περιλαμβάνουν ορισμένα απαιτούμενα μέτρα που πρέπει να ληφθούν.

Ποιες είναι οι τρέχουσες εξουσίες του ΠΟΥ βάσει του ΔΚΥ (2005);

Ο Γενικός Διευθυντής του ΠΟΥ (ΓΔ) έχει την εξουσία να κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία διεθνούς ενδιαφέροντος (PHEIC). 

Ο ΠΟΥ έχει εντολή να ενημερώνει άλλα κράτη, ακόμη και χωρίς τη συγκατάθεση του ενδιαφερόμενου Κράτους, και να συγκαλεί την Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης. Αν και οι πανδημίες είναι ιστορικά σπάνιες , αυτή η δύναμη έχει χρησιμοποιηθεί 3 φορές από το 2020, όσον αφορά το SARS-CoV-2, το Mpox (πρώην ευλογιά των πιθήκων) και τον Έμπολα.


Η ΓΔ έχει την εξουσία να κάνει προσωρινές συστάσεις προς τα κράτη στο πλαίσιο μιας PHIEC σχετικά με πρόσωπα, φορτία, εμπορευματοκιβώτια, μεταφορές, εμπορεύματα και ταχυδρομικά δέματα. 

Αυτά περιλαμβάνουν περιοριστικά μέτρα όπως κλείσιμο συνόρων, αναγκαστική καραντίνα ανθρώπων, υποχρεωτικές ιατρικές εξετάσεις, εξετάσεις και εμβολιασμοί, εντοπισμός επαφών και έλεγχος (άρθρο 18). 

Ο ΠΟΥ είναι επίσης υπεύθυνος να κάνει « πάγιες συστάσεις για τα κατάλληλα μέτρα υγείας» προκειμένου να διασφαλίσει την καλύτερη εφαρμογή των Κανονισμών (άρθρο 16).
Είναι δεσμευτικές οι τρέχουσες προσωρινές και μόνιμες συστάσεις του ΠΟΥ;

Όχι. Αυτές οι συστάσεις είναι μη δεσμευτικές συμβουλές (άρθρο 1), που σημαίνει ότι τα κράτη μπορούν να επιλέξουν να μην τις ακολουθήσουν χωρίς συνέπειες. 

Αυτό απαιτήθηκε από τα κράτη που υιοθέτησαν τον ΔΚΥ (2005), ως μέσο για τη διατήρηση της κυριαρχίας τους έναντι πιθανών καταχρηστικών εξουσιών μη εκλεγμένων διεθνών αξιωματούχων.
Γιατί προτείνονται τροπολογίες;

Έχουν διατυπωθεί επιχειρήματα ότι οι τροποποιήσεις του IHR είναι απαραίτητες λόγω του αυξανόμενου κινδύνου πανδημίας, αλλά όπως αναφέρει ο ΠΟΥ αυτά είναι ιστορικά αβάσιμα, με τη θνησιμότητα να έχει μειωθεί τα τελευταία 120 χρόνια με την εμφάνιση αντιβιοτικών, καλύτερη ιατρική περίθαλψη και καλύτερες συνθήκες διαβίωσης.

Ομοίως, τα επιχειρήματα ότι η αλληλεπίδραση ανθρώπου-ζώου αυξάνεται είναι ασυμβίβαστα με τη σταθερή απώλεια οικοτόπων και της βιοποικιλότητας και τον μειωμένο αριθμό ανθρώπων που ζουν σε στενή και παρατεταμένη επαφή με αγροκτήματα ή άγρια ​​ζώα.

Οι ιδιώτες επενδυτές και τα εμπορικά συμφέροντα έχουν γίνει ολοένα και πιο εμφανή στη χρηματοδότηση του ΠΟΥ , ενώ τόσο η ιδιωτική όσο και η κρατική χρηματοδότηση είναι πλέον «καθορισμένη», που σημαίνει ότι οι χρηματοδότες αποφασίζουν πώς θα ξοδέψει ο ΠΟΥ την παρεχόμενη χρηματοδότηση. 

Η φαρμακευτική βιομηχανία που κυριαρχεί στην εταιρική χρηματοδότηση και οι κύριοι ιδιωτικοί χρηματοδότες, έχουν συγκεντρώσει σημαντικό πλούτο μέσω της αντιμετώπισης του Covid-19. 

Αυτοί οι χρηματοδότες κατευθύνουν επίσης παράλληλους οργανισμούς που επικεντρώνονται στα εμβόλια, τη συμμαχία Gavi και το CEPI . Οι δύο κύριοι κρατικοί χρηματοδότες, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Γερμανία, έχουν μεγάλες επενδύσεις σε θεραπείες που βασίζονται σε εμβόλια για έκτακτες ανάγκες υγείας.

Ο ΠΟΥ επηρεάζεται επίσης έντονα από μη δημοκρατικά πολιτικά συμφέροντα μέσω του διορισμού του ΓΔ και ανώτερων αξιωματούχων, της σύνθεσης του Εκτελεστικού Συμβουλίου και του διοικητικού του οργάνου, της Παγκόσμιας Συνέλευσης Υγείας ( WHA ). 

Επομένως, οι ενέργειες και οι πολιτικές της δεν βασίζονται στις προσεγγίσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ατομικής ελευθερίας που φαινομενικά καθοδηγούν τις περισσότερες συνταγματικές δημοκρατίες.

Φαίνεται λοιπόν ότι τα εμπορικά και άλλα κατοχυρωμένα συμφέροντα δίνουν σημαντική ώθηση για μεγαλύτερη συγκέντρωση του ελέγχου σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης για την υγεία, πιθανότατα με γνώμονα την ευκαιρία για κέρδος, ενώ η ιεράρχηση με βάση την επιβάρυνση των ασθενειών και τους κανόνες ανθρωπίνων δικαιωμάτων φαίνεται να είναι λιγότερο σημαντικοί παράγοντες.

Ποιος βρίσκεται πίσω από τη διαδικασία τροποποίησης;

Η απόφαση για την έναρξη της διαδικασίας τροποποίησης ελήφθη από το Εκτελεστικό Συμβούλιο που αποτελείται από 34 άτομα από εκλεγμένα κράτη μέλη τον Ιανουάριο του 2022, ισχυριζόμενοι ότι χρειάζεται επείγουσα δράση για την αντιμετώπιση πιθανών διεθνών καταστάσεων έκτακτης ανάγκης για την υγεία.

Όπως είναι κοινή πρακτική στο σύστημα των Ηνωμένων Εθνών, η διαδικασία πιθανώς υποκινείται και υποστηρίζεται από μια ομάδα ισχυρών κρατών, που συνεργάζονται στενά με τη γραμματεία του ΠΟΥ για να επιτύχουν τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα μέσω της διακυβερνητικής διαδικασίας. 

Οι προηγούμενες προτεινόμενες τροποποιήσεις που συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν το 2022 από το διοικητικό όργανο του ΠΟΥ, το WHA , προτάθηκαν όλες από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. 

Οι νέες προτάσεις απαιτούν καλύτερη συμμόρφωση με τον ΔΚΥ, περισσότερο έλεγχο της ΠΟΥ και των κρατών στις δραστηριότητες των πολιτών και, κατά συνέπεια, λιγότερα ανθρώπινα δικαιώματα και ελευθερία για τα άτομα. 

Αυτό προωθείται στο όνομα της ισότητας και ενός μεγαλύτερου αγαθού, αντανακλώντας τις πολιτικές που εφαρμόζονται ως απάντηση στον Covid-19 ενάντια στις προηγούμενες οδηγίες για τη δημόσια υγεία και τους κανόνες ανθρωπίνων δικαιωμάτων .

Μέρος της πρώτης σειράς τροπολογιών εγκρίθηκε τον Μάιο του 2022 με συναίνεση μέσω της Επιτροπής Α της 75ης WHA, επομένως χωρίς επίσημη ψηφοφορία. 

Αυτές οι τροποποιήσεις, που θα τεθούν σε ισχύ σε δύο χρόνια (2024), θα μειώσουν την περίοδο για απορρίψεις και επιφυλάξεις σε (μελλοντικές) τροποποιήσεις του ΔΥΑ από 18 μήνες σε 10 μήνες.
Τι προτείνεται για τη μείωση της κρατικής και ατομικής κυριαρχίας;

Αρκετές προτάσεις στοχεύουν στην επέκταση του σκοπού και του πεδίου εφαρμογής του ΔΚΥ σε «όλους τους κινδύνους που ενδέχεται να επηρεάσουν τη δημόσια υγεία» (τροπολογία στο άρθρο 2). Οι μη δεσμευτικές συστάσεις θα καταστούν δεσμευτικές (τροπολογίες στο άρθρο 1 και νέο άρθρο 13Α).

Πολλές από τις προτάσεις στοχεύουν στη μείωση της κυριαρχίας των κρατών και δίνουν στους υπαλλήλους της ΠΟΥ (ΓΔ, Περιφερειακούς Διευθυντές, τεχνικό προσωπικό) νέες και εκτεταμένες εξουσίες, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης δεσμευτικών συστάσεων. 

Τα κράτη που δεν απορρίπτουν τις τροπολογίες «αναλαμβάνουν» να ακολουθήσουν τις συστάσεις της ΓΔ (άρθρο 13Α). Αυτά συνοδεύονται από προτάσεις για τη δημιουργία ευρύτερης γραφειοκρατίας για τη δημόσια υγεία σε εθνικό, περιφερειακό και διεθνές επίπεδο, καθώς και από νέους φορείς και πλατφόρμες για την παρακολούθηση και τη διασφάλιση της συμμόρφωσης του κράτους.

Σύμφωνα με τις τρέχουσες προτάσεις, οι κάτοχοι πνευματικής ιδιοκτησίας θα αναγκαστούν να παραιτηθούν από τα αποκλειστικά δικαιώματά τους υπό πανδημίες όταν ο ΠΟΥ εφαρμόσει τον « μηχανισμό κατανομής » που αποσκοπεί στη διασφάλιση της πρόσβασης σε ιατρικά εφόδια δίκαια με τις απόψεις του ΠΟΥ (νέο άρθρο 13Α).

Εάν εγκριθεί, η ΓΔ του ΠΟΥ θα είναι σε θέση να υπαγορεύει περιορισμούς και άλλα μέτρα ανά πάσα στιγμή για οποιονδήποτε πιθανό κίνδυνο.

Η ελευθερία συζήτησης και αντίθεσης στις συστάσεις του ΠΟΥ θα περιοριστεί επίσης. Οι προτάσεις καλούν τον ΠΟΥ και τα κράτη να αντιμετωπίσουν την παραπληροφόρηση και την παραπληροφόρηση (τροπολογία στο άρθρο 44.2), με την υπόθεση ότι η επιστημονική γνώση και η ορθότητα της δημόσιας υγείας προκύπτουν από έναν μόνο οργανισμό και από αυτούς που συνεργάζονται μαζί του, παρά από μια συνεχιζόμενη ανοιχτή διαδικασία έρευνας και συζήτησης.
Ποιες τρέχουσες προαιρετικές συστάσεις θα καταστούν υποχρεωτικές;

Οι πάγιες συστάσεις και οι προσωρινές συστάσεις, που επί του παρόντος είναι απλές συμβουλές από τον ΠΟΥ και μη δεσμευτικές, θα καταστούν δεσμευτικές (άρθρα 1 και 13Α). 

Οι πάγιες συστάσεις θα περιλαμβάνουν επίσης εκείνες «για την πρόσβαση και τη διαθεσιμότητα προϊόντων υγείας, τεχνολογιών και τεχνογνωσίας, συμπεριλαμβανομένου ενός μηχανισμού κατανομής για τη δίκαιη και δίκαιη πρόσβασή τους» (τροπολογία στο άρθρο 16), που συνεπάγεται την υποχρεωτική επίταξη και μεταφορά προϊόντων υγείας κατόπιν αιτήματος του ΠΟΥ.

Επί του παρόντος, τα κράτη μπορούν να αξιολογήσουν τα συμβάντα δημόσιας υγείας και να αποφασίσουν ποια μέτρα και πολιτικές θα λάβουν. Σύμφωνα με τις νέες προτάσεις, ο ΠΟΥ μπορεί να κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μεταξύ άλλων για απλές πιθανές απειλές, χωρίς τη συγκατάθεση του κράτους, και να υπαγορεύσει τα μέτρα δημόσιας υγείας που πρέπει να ακολουθούνται (τροποποίηση στο άρθρο 12, νέο άρθρο 13Α).

Οι συστάσεις (άρθρο 18.1) σχετικά με πρόσωπα περιλαμβάνουν:επανεξέταση του ιστορικού ταξιδιού στις πληγείσες περιοχές.

Επανεξέταση της απόδειξης ιατρικής εξέτασης και οποιασδήποτε εργαστηριακής ανάλυσης· 
απαιτούν ιατρική εξέταση·επανεξέταση της απόδειξης εμβολιασμού ή άλλης προφύλαξης·
απαιτούν εμβολιασμό ή άλλη προφύλαξη·
θέτουν τα ύποπτα άτομα υπό παρακολούθηση της δημόσιας υγείας·
να εφαρμόζουν μέτρα καραντίνας ή άλλα υγειονομικά μέτρα για ύποπτα άτομα·
να εφαρμόσουν την απομόνωση και τη θεραπεία των προσβεβλημένων ατόμων·
να εφαρμόζουν τον εντοπισμό επαφών υπόπτων ή προσβεβλημένων προσώπων·
να αρνηθεί την είσοδο υπόπτων και θιγόμενων προσώπων·
αρνούνται την είσοδο ανυποψίαστων προσώπων στις πληγείσες περιοχές· και
εφαρμόζουν έλεγχο εξόδου και/ή περιορισμούς σε άτομα από πληγείσες περιοχές.

Νέοι μηχανισμοί συμμόρφωσης (Universal Health Periodic Review, «ένας ενισχυμένος μηχανισμός αναθεώρησης για το ΔΚΥ») και αρχές (Επιτροπή Εφαρμογής, Επιτροπή Συμμόρφωσης) προτείνονται για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης του κράτους (αντίστοιχα, τροποποίηση στο άρθρο 5.1, νέο άρθρο 53Α, και νέο κεφάλαιο IV).
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα;

Η διαδικασία τροποποίησης βρίσκεται στα χέρια μιας Ομάδας Εργασίας του ΠΟΥ ( WGIHR ) που έχει επιφορτιστεί να εξορθολογίσει, να επανεξετάσει και να διαπραγματευτεί ένα αποτέλεσμα σχετικά με περισσότερες από 300 προτεινόμενες τροποποιήσεις. 

Ανακοινώθηκε ότι η WGIHR θα παρουσιάσει το τελικό κείμενο στην 77η Παγκόσμια Συνέλευση Υγείας τον Μάιο του 2024 για εξέταση . Εάν εγκριθεί (απαιτείται συμφωνία του 50 τοις εκατό των παρόντων), τα κράτη θα έχουν στη διάθεσή τους 10 μήνες για να το απορρίψουν, μετά τους οποίους θα τεθεί σε ισχύ για τα κράτη που δεν το απέρριψαν 2 μήνες αργότερα.

Πόσο πιθανό είναι να γίνουν δεκτές αυτές οι τροπολογίες;

Εάν υποβληθούν για ψηφοφορία, η έγκρισή τους απαιτεί μόνο απλή πλειοψηφία των 194 κρατών της Παγκόσμιας Συνέλευσης Υγείας που είναι παρόντα και ψηφίζουν (αλλά η συνθήκη για την πανδημία θα απαιτήσει την πλειοψηφία των δύο τρίτων). Εναλλακτικά, μια επιτροπή της Συνέλευσης μπορεί να ανατεθεί να διαπραγματευτεί και να επιτύχει απλώς συναίνεση.

Οποιοδήποτε μονοπάτι φαίνεται να είναι πιθανό να οδηγήσει σε υιοθεσία. Για να αποφευχθεί αυτό, η πλειοψηφία των παρόντων κρατών θα πρέπει να τα καταψηφίσει ενεργά. Μικρή διαφωνία είναι εμφανής μεταξύ των αντιπροσωπειών των κρατών μελών, αλλά είναι πιθανό ότι κάποια διατύπωση θα βελτιωθεί και ορισμένες τροπολογίες ενδέχεται να μην τεθούν σε ψηφοφορία το 2024.
Πώς θα επηρεάσει τους απλούς ανθρώπους;

Εάν εγκριθούν οι τροποποιήσεις, οι άνθρωποι θα έχουν lockdown, κλείσιμο συνόρων, καραντίνα, δοκιμές και απαιτήσεις εμβολιασμού που θα τους επιβληθούν από αξιωματούχους του ΠΟΥ στα κεντρικά γραφεία (Γενεύη, Ελβετία) ή σε περιφερειακό γραφείο του ΠΟΥ (τροπολογία στο άρθρο 18). 

Τέτοιες εντολές επηρεάζουν τα δικαιώματα στην ατομική και σωματική κυριαρχία, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος επιλογής ιατρικής διαχείρισης, δικαιωμάτων στην εργασία, την εκπαίδευση, τα ταξίδια και την παρακολούθηση πολιτιστικών, οικογενειακών και θρησκευτικών πρακτικών. 

Η εμπειρία από την απάντηση στον Covid-19 δείχνει ότι αυτοί οι περιορισμοί είναι πιθανό να εφαρμόζονται ανεξάρτητα από τον ατομικό κίνδυνο, συμπεριλαμβανομένης της θεσμοθέτησης μαζικού εμβολιασμού ανεξάρτητα από τον ατομικό κίνδυνο ή την προηγούμενη έκθεση σε ασθένεια.

Αυτά τα μέτρα θα επηρεάσουν αρνητικά τις εθνικές οικονομίες μέσω του κλεισίματος των συνόρων, των περιορισμών στο εμπόριο και της διακοπής της γραμμής ανεφοδιασμού. Οι μειώσεις στο διεθνές εμπόριο και τον τουρισμό, που συμβάλλουν σημαντικά σε πολλές μικρότερες και χαμηλού ΑΕΠ οικονομίες, θα το επιδεινώσουν. 

Η αυξημένη φτώχεια συνδέεται με μειωμένο προσδόκιμο ζωής, και ειδικότερα με υψηλότερη βρεφική θνησιμότητα σε χώρες χαμηλού εισοδήματος.

Οι νέες τροποποιήσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δικαιολογήσουν την υιοθέτηση νόμων και κανονισμών που ποινικοποιούν την παραπληροφόρηση και την παραπληροφόρηση, παραπέμποντας σε πληροφορίες και απόψεις αντίθετες με αυτές του ΠΟΥ (τροπολογία στο άρθρο 44).

Πόσο πιθανό είναι ο ΠΟΥ να θεσπίσει αυτές τις απαιτήσεις;

Στα μέσα του 2022, η ΓΔ κήρυξε PHEIC για την ευλογιά των πιθήκων, παρά τη συμβουλή της Επιτροπής Έκτακτης Ανάγκης, και αφού μόλις 5 άνθρωποι είχαν πεθάνει παγκοσμίως, σε ένα πολύ σαφώς καθορισμένο δημογραφικό. 

Η δήλωση παρέμεινε σε ισχύ μέχρι τον Μάιο του 2023, παρά μόνο 140 θανάτους παγκοσμίως.

Το ξέσπασμα του Covid-19 PHEIC συνεχίστηκε για περισσότερα από 3 χρόνια, αν και η θνησιμότητα περιοριζόταν σε μεγάλο βαθμό στα γηρατειά με ορισμένες συννοσηρότητες, η ανοσία μετά τη μόλυνση αποδείχθηκε ότι είναι ιδιαίτερα προστατευτική εντός του πρώτου έτους και με τα ποσοστά θνησιμότητας από μόλυνση σε παγκόσμιο επίπεδο να είναι στενά ισοδυναμεί με τη γρίπη

Η προτεινόμενη συνθήκη για την πανδημία που συνοδεύει τις τροποποιήσεις του ΔΚΥ εισάγει την έννοια της One Health , επεκτείνοντας τις πιθανές απειλές για κάθε πιθανή αλλαγή στη βιόσφαιρα που μπορεί να επηρεάσει την ανθρώπινη υγεία και ευημερία, ενώ οι τροποποιήσεις του ΔΚΥ τονίζουν τη συμπερίληψη της «δυνητικής» βλάβης, αντί να αποδεικνύεται ζημία, παρέχοντας πολύ ευρύ πεδίο για να δικαιολογήσει μια PHEIC.

Οι δηλώσεις του ΠΟΥ σχετικά με την πιθανή απειλή μιας «επόμενης πανδημίας» δεν συνάδουν με το δικό του ιστορικό ιστορικό σχετικά με τη σπανιότητα της πανδημίας. Σημαντικά εμπορικά και ιδιωτικά συμφέροντα που προέκυψαν από την απόκριση του Covid-19 εμπλέκονται επίσης σε μεγάλο βαθμό στην ατζέντα έκτακτης ανάγκης για την υγεία και άμεσοι χρηματοδότες των δραστηριοτήτων αντιμετώπισης επιδημιών του ΠΟΥ.

Ως εκ τούτου, φαίνεται πολύ πιθανό οι δηλώσεις PHEIC να επιβάλλονται με αυξανόμενη συχνότητα τα επόμενα χρόνια, καθώς αυτές οι δηλώσεις θα προσφέρουν σαφές όφελος σε όσους επηρεάζουν τη διαδικασία.
Τι είναι το σχέδιο συνθήκης για την πανδημία;

Παράλληλα με αυτή τη διαδικασία, ετοιμάζεται μια πανδημική συνθήκη ή «συμφωνία» ( CA+) με παρόμοια κίνητρα και πιθανώς να προκύπτουν από την ίδια ομάδα κρατών. Ανακοινώθηκε επίσης το ίδιο χρονοδιάγραμμα . 

Σε αντίθεση με τις προτεινόμενες τροπολογίες που μπορούν να εγκριθούν με απλή πλειοψηφία ή με συναίνεση, η Συνθήκη πιθανότατα θα απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη τουλάχιστον των δύο τρίτων των κρατών μελών που είναι παρόντα και ψηφίζουν. Τριάντα κράτη πρέπει στη συνέχεια να την επικυρώσουν και μπορεί να τεθεί σε ισχύ 30 ημέρες αργότερα. Ορισμένες διατάξεις ενδέχεται να τεθούν σε ισχύ νωρίτερα.

Είναι δικαιολογημένη η ετοιμότητα για πανδημία;

Οι πανδημίες έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην ανθρώπινη ιστορία. Ιστορικά, τα περισσότερα οφείλονταν σε βακτηριακές λοιμώξεις, που συχνά επιδεινώθηκαν από κακές συνθήκες υγιεινής. Τέτοιες πανδημίες είναι πλέον άμεσα ελεγχόμενες. 

Στην τελευταία σοβαρή πανδημία, την ισπανική γρίπη (γρίπη) του 1918-19, οι περισσότεροι θάνατοι πιστεύεται ότι συνέβησαν λόγω δευτερογενών βακτηριακών λοιμώξεων που τώρα θα αντιμετώπιζαν με αντιβιοτικά. Ο ΠΟΥ καταγράφει πανδημίες γρίπης μόνο 3 φορές τα επόμενα 100 χρόνια, καθεμία από τις οποίες σκοτώνει πολύ λιγότερους από αυτούς που πεθαίνουν ετησίως από φυματίωση

Η θνησιμότητα στο ξέσπασμα του Covid-19 είναι δύσκολο να εκτιμηθεί, καθώς οι ορισμοί και οι αναφορές ποικίλλουν, η μέση ηλικίαο σχετιζόμενος θάνατος ήταν άνω των 75 ετών και η ανταπόκριση στη δημόσια υγεία αύξησε τη θνησιμότητα από άλλες ασθένειες.

Το μεγαλύτερο μέρος της θνησιμότητας από τον Covid-19 συσχετίστηκε με σοβαρές συννοσηρότητες, ιδιαίτερα αυτές που σχετίζονται με μεταβολικό σύνδρομο όπως ο διαβήτης, ο σακχαρώδης νόσος και η παχυσαρκία. Έως και το ένα τρίτο των θανάτων που σχετίζονται με τον Covid συνδέθηκαν επίσης με μειωμένη ανοσία λόγω ανεπάρκειας βιταμίνης D και άλλων ανεπάρκειων μικροθρεπτικών συστατικών.

Ως εκ τούτου, οι πανδημίες είναι σπάνιες και με σχετικά χαμηλή επιβάρυνση για την υγεία στη σύγχρονη εποχή, ιδιαίτερα σε σύγκριση με την αυξανόμενη επιβάρυνση των μεταβολικών ασθενειών και τις ενδημικές μολυσματικές ασθένειες σε χώρες με χαμηλότερο εισόδημα. 

Η ετοιμότητα, όσον αφορά τη μείωση της θνησιμότητας, πιθανώς επιτυγχάνεται καλύτερα με την αντιμετώπιση της υποκείμενης έκπτωσης της έμφυτης ανοσίας, συμπεριλαμβανομένων των ελλείψεων μικροθρεπτικών συστατικών και βιταμινών, μεταβολικών ασθενειών και πιθανώς ασθενειών που σχετίζονται με το στρες.

Τέτοιες προσεγγίσεις παράγουν επίσης σαφή οφέλη για την υγεία μεταξύ των κρουσμάτων μολυσματικών ασθενειών. 

Όπως αποδεικνύεται από την απάντηση στον Covid-19, είναι πολύ αμφίβολο εάν η επιτήρηση, το κλείσιμο των συνόρων, οι περιορισμοί στη δραστηριότητα και ο μαζικός εμβολιασμός βελτιώνουν τα αποτελέσματα, ενώ έχουν βαρύ κόστος σε άλλους τομείς, ιδιαίτερα για άτομα με χαμηλότερο εισόδημα. 

Αυτή ήταν η βάση της συμβουλής του ΠΟΥ κατά του κλεισίματος των συνόρων και άλλων μέτρων τύπου «lockdown» στις κατευθυντήριες οδηγίες του 2019 για την πανδημική γρίπη .
Τι μπορείτε να κάνετε;

Για να αξιολογήσουμε τις συνέπειες που επιδιώκουν να μας οδηγήσουν οι τροποποιήσεις του ΔΚΥ και η συνοδευτική συνθήκη για την πανδημία, πρέπει να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να θέσουμε μερικές περαιτέρω βασικές ερωτήσεις:

Αυτό μοιάζει με ισότητα και δημοκρατική διαδικασία ή με ολοκληρωτισμό;

Πρέπει οι αξιωματούχοι του ΠΟΥ να έχουν την εξουσία να κηρύξουν κατάσταση έκτακτης ανάγκης στη χώρα σας και να υπαγορεύσουν μέτρα; Το ιστορικό τους στη διαχείριση πρόσφατων κρουσμάτων, και οι συγκρούσεις συμφερόντων και οι πολιτικές τάσεις των οντοτήτων που τις χρηματοδοτούν και τις κατευθύνουν, επηρεάζουν αυτό;

Θέλουμε μια κοινωνία που μπορεί να κλείσει ανά πάσα στιγμή από μη υπόλογους ανθρώπους, οι οποίοι μπορούν στη συνέχεια να επιβάλουν να κάνουμε εμείς και τα παιδιά μας εβδομαδιαίες εξετάσεις και τακτικά εμβόλια για να μπορέσουμε να πάμε σε ένα πάρκο;

Γιατί είναι επείγον να μειώσουμε την ελευθερία δράσης και έκφρασης τώρα, για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης που θεωρούνται σπάνιες ιστορικά; Είναι αυτή μια καλύτερη και απαραίτητη προσέγγιση της ζωής σε σύγκριση με αυτή που ακολουθήθηκε τα τελευταία 100 χρόνια;

Σας προσκαλούμε να μάθετε για αυτό και να σχηματίσετε τις δικές σας απόψεις.

Σας ενθαρρύνουμε να μοιραστείτε τις ανησυχίες σας με τους εκλεγμένους αντιπροσώπους σας, τους τοπικούς ηγέτες και τους ανθρώπους γύρω σας.

Θα χαρούμε όλοι να συμμετάσχετε στην παγκόσμια ανησυχία σχετικά με αυτή τη διαδικασία με όποιον τρόπο μπορείτε. Αυτό περιλαμβάνει την ενθάρρυνση ανοιχτής συζήτησης με γείτονες και φίλους.

Η ελευθερία δεν είναι κάτι που κάποιος σου παραχωρεί, είναι το εκ γενετής σου δικαίωμα. Όμως η ιστορία μας δείχνει ότι κλέβεται και εύκολα.

Ο ΠΟΥ έχει γίνει εργαλείο όσων θα μας χειραγωγούσαν για απληστία και προσωπικό συμφέρον. 

Σε προηγούμενες εποχές, οι άνθρωποι στάθηκαν ενάντια σε αυτούς που προσπάθησαν να τους εκμεταλλευτούν και να τους υποδουλώσουν, διεκδίκησαν εκ νέου τα δικαιώματά τους και έσωσαν την κοινωνία για τα παιδιά τους. 

Αυτό που αντιμετωπίζουμε δεν είναι καινούργιο. η κοινωνία αντιμετωπίζει και ξεπερνά περιοδικά τέτοιες προκλήσεις.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου