Κυριακή 14 Αυγούστου 2022

Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΑΝΤΙΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΕΙ...

ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΠΙΣΤΙΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΑΙ…




Κοινοποιεί ο Γεωκών  


Α) απόσπασμα άρθρου του Ομοτίμου Καθηγητού της Θεολογικής Σχολής Αθηνών π. Γεωργίου Μεταλληνού .


Β) Μ. Βασιλείου, Εις την Εξαήμερον, Ομιλία Β΄, 3.


Γ) Ιω. Χρυσοστόμου, Εις την Γένεσιν, ομιλ Γ΄, σ. 34)


Δ) Άγιος Γρηγόριος Νύσσης


π. Γεώργιος Μεταλληνός:


«…στην πατερική παράδοση της Ανατολής, όχι μόνο συμπορεύθηκαν επιστήμη και Θεολογία, αλλά και η Θεολογία αποδείχθηκε ενισχυτική στην αληθινή πρόοδο της Επιστήμης. Αρκούν μερικά παραδείγματα από τα έργα του Μεγάλου Βασιλείου (Εις την Εξαήμερον, ΡG, 29,3-208) και του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης (Περί κατασκευής ανθρώπου, ΡG, 44,124-256).


Ο Μέγας Βασίλειος δεν περιμένει από τη Αγία Γραφή όλες τις απαντήσεις, θεωρώντας αναγκαία την επιστημονική έρευνα: «…πολλά απεσιώπησεν (η Γραφή), τον ημέτερον νουν γυμνάζουσα προς εντρέχειαν (διερεύνηση) εξ ολίγων αφορμήν παρεχομένη επιλογίζεσθαι (να συναγάγει)…» (ΕΠΕ 4, 72/4)…

Οι υπάρχουσες διαφορές μεταξύ πατερικής Θεολογίας και επιστήμης δεν οδηγούν σε ρήξεις, διότι η Θεολογία αναμένει υπομονετικά την πρόοδο της επιστήμης για την κατανόηση των θεολογικών θέσεων….»

Μ. Βασιλείου, Εις την Εξαήμερον, Ομιλία Β΄, 3. :

Ο μέγας Βασίλειος θεωρεί ότι η Γένεση όχι μόνον δεν περιγράφει λεπτομερώς τη δημιουργία του κόσμου, αλλά και λειτουργεί ως προτροπή για επιστημονική έρευνα: «Ειπών,

 Εν αρχή εποίησεν ο Θεός τον ουρανόν και την γην, πολλά απεσιώπησεν, ύδωρ, αέρα, πυρ, τα εκ τούτων απογεννώμενα πάθη? ... παρέλιπε δε η ιστορία, τον ημέτερον νουν γυμνάζουσα προς εντρέχειαν, εξ ολίγων αφορμών παρεχομένη επιλογίζεσθαι τα λειπόμενα» (Γράφοντας "Στην αρχή ο Θεός δημιούργησε τον ουρανό και τη γη", πολλά αποσιώπησε, το νερό, τον αέρα, τη φωτιά [τα στοιχεία της φύσεως κατά τους αρχαίους] και τις ενώσεις που προέρχονται απ' αυτά... τα παρέλειψε δε η διήγηση, για να γυμνάσει το δικό μας νου, κάνοντάς μας από μικρές αφορμές να ανακαλύψουμε τα υπόλοιπα), βλ. Μ. Βασιλείου, Εις την Εξαήμερον, Ομιλία Β΄, 3.

 Ιω. Χρυσοστόμου, Εις την Γένεσιν, ομιλ Γ΄, σ. 34)… kantonopou blog

Συνεπώς, ό,τι πρέπει να γνωρίζουμε εν αναφορά γενικά με τις ημέρες της δημιουργίας είναι ότι ο ιερός συγγραφέας περιγράφοντας το δημιουργικό έργο του Θεού κινείται σε σχηματικά πλαίσια. Εντάσσει δηλ. την έκφραση της δημιουργικής ενέργειας του Θεού σε δικά του χρονικά καλούπια. Το κατανέμει έτσι σε έξι εργάσιμες ημέρες, που καταλήγουν στην εβδόμη, την ημέρα της ανάπαυσης, για να συμμορφωθεί με τη διαίρεση του χρόνου, που ήδη ίσχυε για τους Εβραίους. Με άλλα λόγια η αποκάλυψη του θείου έργου γίνεται με αυτόν τον τρόπο των έξι ημερών κατά συγκατάβαση προς το «ατελές» της αντιληπτικής ικανότητας του ανθρώπου, προκειμένου να τον βοηθήσει να στοχαστεί το υπέροχο και θαυμαστό έργο της δημιουργίας (147)(«ινα μαθης ότι δια το ατελές της ημετερας διανοίας ταύτη εχρήσατο τη συγκαταβάσει της διηγήσεως»(Ιω. Χρυσοστόμου, Εις την Γένεσιν, ομιλ Γ΄, σ. 34)

 π. Γεώργιος Μεταλληνός: Ο Μέγας Βασίλειος δέχεται αρχή του κόσμου και δημιουργό Θεό: «Ει ουν αρχήν έχει ο κόσμος και πεποίηται, ζήτει τις ο την αρχήν αυτήν δούς και τις ο ποιητής». Αλλά σ’ αυτή την υπόθεση οδηγεί και η θεωρία του Big Bang.

.Ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης (ΡG 44, 77D) προσδιορίζει την «αρχή»: «Τα πάντα ην εν πρώτη του Θεού περί την κτίσιν ορμή (κί­νηση), οιονεί σπερματικής τινός δυνάμεως προς την του παντός γένεσιν καταβληθείσης, ενεργεία δε τα καθ’ έκαστον ούπω ήν». 

Θα μπορούσε ο Γρηγόριος να ονομασθεί προφήτης της θεωρίας της Μεγάλης Έκρηξης, αφού η «σπερματική δύναμη» μπορεί να ταυτισθεί με την «υπερσυμπυκνωμένη μάζα» της σύγχρονης θεω­ρίας.

.Ο Μέγας Βασίλειος (ΡG 29.36Β) δέχεται μία εξελικτική πορεία στην κτίση, παρουσιάζοντας την «πρώτη αρχή», «ωδίνουσαν μεν την πάντων γένεσιν, δια την εναποτεθείσαν αύτη παρά του δημι­ουργού δύναμιν», ανέμενε δε «τους καθήκοντας χρόνους(=κα­τάλληλους καιρούς), ίνα τω θείω κελεύσματι προαγάγη εαυτής εις φανερόν τα κινήματα».

Αυτό δε διότι κατά τον Άγιο Γρηγόριο (ΡG 44, 72Β)- «πάντων των όντων τας αφορμάς και τας αιτίας και τας δυνάμεις συλλή­βδην (ταυτόχρονα) ο Θεός εν ακαρεί (ακαριαία) κατεβάλλετο».

Το σύμπαν, εξ άλλου, κατά τον Μέγα Βασίλειο (ΡG 29,1164) έχει ζωή και πάλλει από κίνηση, ανα­πτυσσόμενο και διαμορφούμενο μέσα στον χρόνο. 

«Η της φύσεως ακολουθία εκ του πρώτου προστάγ­ματος την αρχήν δεξαμενή, προς πάντα τον εφεξής διεξέρχεται χρόνον, μέχρις άν προς την κοινήν συντέλειαν του παντός καταντήση».

Και ο Άγιος Γρηγόριος (ΡG 44, 148C) δέχεται μια εξελικτική πορεία στην φύση: «Καθάπερ διά βαθμών η φύσις, των της ζωής λέγω ιδιωμά­των, από των μικροτέρων επί το τέλειον ποιείται την άνοδον».

Ο Μ. Βασίλειος δέχεται αρχή του κόσμου και δη­μιουργό Θεό: «Ει ουν αρχήν έχει ο κόσμος και πεποίηται, ζήτει τις ο την αρχήν αυτήν δους και τις ο ποιη­τής». Αλλά σ' αυτή την υπόθεση οδηγεί και η θεωρία του Big Bang.

Ο Γρηγόριος Νύσσης (ΡG 44, 77D) προσδιορίζει την «αρχή»: «Τα πάντα ην εν πρώτη του Θεού περί την κτίσιν ορμή ( = κίνηση), οιονεί σπερματικής τινος δυνάμεως προς την του παντός γένεσιν καταβλη­θείσης, ενεργεία δε τα καθ' έκαστον ούπω ην». 

Θα μπορούσε ο Γρηγόριος να ονομασθεί προφήτης της θεωρίας της Μεγάλης Έκρηξης, αφού η «σπερματική δύναμη» μπορεί να ταυτιστεί με την «υπερσυμπυκνωμένη μάζα» της σύγχρονης θεωρίας.

Ο Μ. Βασίλειος (ΡG 29, 36Β) δέχεται μια εξελι­κτική πορεία στην κτίση, παρουσιάζοντας την «πρώ­τη αρχή», «ωδίνουσαν μεν την πάντων γένεσιν, δια την εναποτεθείσαν αυτή παρά του δημιουργού δύναμιν», ανέμενε δε «τους καθήκοντας χρόνους ( = κα­τάλληλους καιρούς), ίνα τω θείω κελεύσματι προαγάγη εαυτής εις φανερόν τα κινήματα».

 κατά τον Γρηγόριο (ΡG 44, 72Β)  «πάντων των όντων τας αφορμάς και τας αιτίας και τας δυνάμεις συλλήβδην (ταυτόχρονα) ο Θεός εν ακαρεί (ακαριαία) κατεβάλλετο».


 κατά τον Μ. Βασίλειο (ΡG 29, 1164)  Το σύμπαν, έχει ζωή και πάλλει από κίνηση, αναπτυσ­σόμενο και διαμορφούμενο μέσα στον χρόνο. «Η της φύσεως ακολουθία εκ του πρώτου προστάγματος την αρχήν δεξαμενή, προς πάντα τον εφεξής διεξέρχεται χρόνον, μέχρις αν προς την κοινήν συντέλειαν του παντός καταντήση».

Και ο Γρηγόριος (ΡG 44, 148C) δέχεται μια εξελι­κτική πορεία στη φύση: «Καθάπερ δια βαθμών η φύ­σις, των της ζωής λέγω ιδιωμάτων, από των μικρότε­ρων επί το τέλειον ποιείται την άνοδον».

 Σύμφωνα με τον άγιο Βασίλειο: "Ει δε πολλούς ημίν αιώνας παρίστησιν η Γραφή, αιώνα αιώνος, και αιώνας αιώνων πολλαχού λέγουσα, αλλ' ουν κακεί ουχί πρώτος, ουδέ δεύτερος, ουδέ τρίτος ημίν αιών απηρίθμηται· ώστε μάλλον καταστάσεων ημίν και πραγμάτων ποικίλων διαφοράς, αλλ' ουχί περιγραφάς και πέρατα και διαδοχάς αιώνων εκ τούτου δείκνυσθαι... 

Ώστε καν ημέραν είπης, καν αιώνα, την αυτήν ερείς έννοιαν. Είτε ουν ημέρα η κατάστασις εκείνη λέγοιτο..." (Τελευταίο μέρος τής Β΄ Ομιλίας προς την Εξαήμερο).

Μετάφραση: "Αν και η Γραφή μας παρουσιάζει πολλούς αιώνες, λέγοντας «αιώνα αιώνος» και «αιώνες αιώνων» πολλές φορές, ωστόσο κι εκεί, δεν απαριθμείται ούτε πρώτος, ούτε δεύτερος, ούτε τρίτος αιώνας· έτσι ώστε απ' αυτό μας φανερώνονται μάλλον καταστάσεις και διαφορές ποικίλων πραγμάτων, αλλά όχι περιγραφές και όρια και διαδοχές αιώνων... 

Ώστε είτε την πεις ημέρα, είτε αιώνα, εκφράζεις την ίδια έννοια. Είτε λοιπόν λεγόταν ημέρα εκείνη η κατάσταση...".

Μας λέει λοιπόν ο άγιος Βασίλειος, ότι όπως η έννοια τών "αιώνων", έτσι και η έννοια τών "ημερών" τής Γένεσης, είναι συμβατικές έννοιες, που φανερώνουν "καταστάσεις και διαφορές ποικίλων πραγμάτων", και όχι κατ' ανάγκην χρονικές διαδοχές και όρια. Αυτό σημαίνει ότι ο Αδάμ είναι εκπρόσωπος καταστάσεων μάλλον, παρά χρονικών περιόδων.

ΣΧΟΛΙΟ gewkwn: στην Καινή Διαθήκη ο Απόστολος Παύλος λέει "πίστευε μετ΄ερεύνης".

η Εκκλησία μας επιτρέπει, και μάλιστα μας προτρέπει να ερευνήσουμε την ίδια την Ανάσταση του Χριστού, πόσο μάλλον όλα τα άλλα! Δείτε τι λέει ένα τροπάριο της Κυριακής του Θωμά:

Χαίρεις ερευνώμενος! Διό, Φιλάνθρωπε, Προς τούτο προτρέπεις τον Θωμάν.

Όχι μόνο ο Χριστός δεν είπε στον («άπιστο») Θωμά «πίστευε και μη ερεύνα», αλλά τον προέτρεψε να ελέγξει με τα ίδια του τα χέρια τις τρύπες από τα καρφιά Του.

Αυτά τα απλά, αποτελούν απόδειξη, πως η Ορθοδοξία προτρέπει να ερευνήσουμε… η Χριστιανική πίστη είναι πίστη έρευνας και τεκμηρίωσης και όχι ευπιστίας. 

Οι Χριστιανοί είναι ερευνητές. Πιστεύουν με βάση αποδείξεις, Ο Θεός χαίρει ερευνώμενος. Και μας προτρέπει, να ερευνήσουμε όχι μόνο τα της πίστεως, αλλά και Αυτόν τον Ίδιο.




26 σχόλια:

  1. Φίλε μου δυστυχώς ζεις μέσα σε μια σκοτεινή άβυσσο παρέα με την κακία την εμπάθεια και το μίσος, προσπάθησε να βγεις στο φως, ο δρόμος που οδηγεί στο φως είναι η αγάπη προς τον συνάνθρωπο σου, ασχολήσου πώς να σώσεις την ψυχή σου και άφησε όλα τα άλλα στον Θεό, προσεύχομαι για σένα όπως και για όλους τους άλλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν κάποιος βιάσει μια γυναίκα και όταν τον εγκαλέσουν γι αυτό που έκανε, αυτός απαντήσει, εγώ προσεύχομαι για σας, τό μόνο που μπορείς να πεις είναι : Εθεραπευσαμεν την Βαβυλωνα και ουκ ιαθη.

      Διαγραφή
  2. Η ιστορία της Εκκλησίας δεν είναι ιστορία φανατισμού, αλλά μια πορεία αγάπης για τον κόσμο. Κι η αγάπη έχει ως ένα γνώρισμα και την ανεκτικότητα απέναντι στους άλλους, σ’ όσους δεν συμφωνούν μαζί μας. Όταν ο ίδιος ο Θεός μας ανέχεται όλους, είναι φυσικό να ανεχόμαστε και εμείς όσους δεν συμφωνούν μαζί μας. Έτσι δίδαξαν και έτσι έζησαν στον κόσμο οι άγιοι, αυτοί που στερέωσαν την Εκκλησία.
    ασχολήσου πώς να σώσεις την ψυχή σου και άφησε όλα τα άλλα στον Θεό, προσεύχομαι για σένα όπως και για όλους τους άλλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια τέτοια άποψη αν τον ρωτήσεις θα έχει και "ελπιδοκτόνος"με την βάπτιση του απέναντι στις αντιδρασεις των ορθοδόξων. Βλέπεις αιρετικέ γεώκων αυτό που λες ισχύει αλλά όχι ως προς την αντιμετώπιση της αίρεσης από τους ορθόδοξους, όταν αυτό είναι αναγκαίο να γίνει είσαι εχθρός τους.

      Διαγραφή
  3. Είμαι ένας ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ, είμαι ελεύθερος άνθρωπος γιατί αυτήν την ελευθερία μου την έδωσε ο ίδιος ο Θεός μου Ο ΧΡΙΣΤΟΣ μου, και ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕ ΚΡΙΝΕΙ, έχω βγει από την ‘’ σπηλιά του Πλάτωνα’’ και είδα το αληθινό φως, με την βοήθεια του Χριστού είδα την αλήθεια, και δεν πρόκειται να επιστρέψω πίσω στην ‘’σπηλιά’’

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι μπορείς να δηλώνεις ότι θέλεις για το τι είσαι, ο πάπας δηλώνει επίσης του Χριστού, ο καλέκας το ίδιο νόμιζε, ο Άρειος το ίδιο

      Διαγραφή
  4. Κανείς άγιος δεν αμφισβήτησε την θεοπνευστία της Παλαιάς Διαθήκης και την Καινής Διαθήκης.

    Κανείς άγιος δεν αμφισβήτησε τους προφήτες της παλαιάς Διαθήκης και τους αποστόλους της Καινής που επικαλούνταν συνεχώς την Παλαιά Διαθήκη.

    Κανείς αγιος δεν αμφισβήτησε τον Θεό της Παλαιάς Διαθήκης.

    Κανείς άγιος δεν αμφισβήτησε τους προφήτες.

    Κανείς άγιος δεν είπε ότι ο Χριστός και η Παναγία ήταν Έλληνες.

    ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ

    Υγ. Καταγράφω τις τρύπες για να δω που θα πάει η ιστορία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όποιος αμφισβητεί τους προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης , τον θεό της παλαιάς διαθήκης που είναι ο τριαδικός θεός και κατ επέκταση της Καινή Διαθήκη που συνεχώς επικαλείται την Παλαιά τότε ΑΥΤΌΣ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΑΠΛΆ ΠΛΑΝΕΜΕΝΟΣ Ή ΑΙΤΕΤΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΧΕΙΡΌΤΕΡΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. GEWKWN διαμαρτύρεσαι ότι σου φερόμεθα με κακία, εμπάθεια και μίσος, εσύ να δεις.

    Θυμάσαι όταν στην Τρικλοποδιά έλεγες ότι ο Χριστός ήταν Έλληνας και σε αποστόμωσε ο Κων. Βαρδάκας στις 12 9 2019 με το επιχείρημα της κόρης του Κόντογλου
    https://www.triklopodia.gr/%ce%b4%cf%81-%ce%ba-%ce%b2%ce%b1%cf%81%ce%b4%ce%b1%ce%ba%ce%b1%cf%83-%ce%b7-%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bb%ce%ad%ce%b5%ce%b9-%ce%ba%cf%8c%cf%81%ce%b7-%ce%bc%ce%bf%cf%85/
    και στις 15 9 2019 έγραψε το αρθρο Συμφέρει σε κάποιους κύκλους να λένε ότι ο Χριστός και η Θεοτόκος έλκουν Ελληνικής Καταγωγής ώστε να μπορούν να ισχυρίζονται στις μέρες μας, ότι δεν ήρθε ακόμα ο Εβραίος Χριστός να εκπληρώσει τις γραφές.
    https://www.triklopodia.gr/%ce%b4%cf%81-%ce%ba-%ce%b2%ce%b1%cf%81%ce%b4%ce%b1%ce%ba%ce%b1%cf%83-%cf%83%cf%85%ce%bc%cf%86%ce%ad%cf%81%ce%b5%ce%b9-%cf%83%ce%b5-%ce%ba%ce%ac%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%bf%cf%85%cf%82-%ce%ba%cf%8d%ce%ba/
    πώς δαιμονίστηκες και απάντησες την ίδια ημέρα, βάζοντας στην απάντησή σου τον πονηρό τίτλο (τέκνα εστέ του διαβόλου), εννοώντας εμμέσως πλήν σαφώς τον Κων. Βαρδάκα?

    https://www.triklopodia.gr/gewkwn-%cf%84%ce%ad%ce%ba%ce%bd%ce%b1-%ce%b5%cf%83%cf%84%ce%ad-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b2%cf%8c%ce%bb%ce%bf%cf%85/

    Επίσης θυμάσαι ότι θριαμβολόγησες στην Τρικλοποδιά στις 23 12 2019 που Εβραίος καθηγητής έλεγε ότι η Παλαιά Διαθήκη είναι ένα παραμύθι?
    https://www.triklopodia.gr/gewkwn-zeev-herzog-%ce%b7-%cf%80%ce%b1%ce%bb%ce%b1%ce%b9%ce%b1-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b8%ce%ae%ce%ba%ce%b7-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%ad%ce%bd%ce%b1-%ce%bc%ce%b5%ce%b3%ce%ac%ce%bb/

    Για αυτήν σου την θριαμβολογία ο Απόστολος Παύλος δεν θα σου έλεγε?
    ω πληρης παντος δολου και πασης ραδιουργιας υιε διαβολου εχθρε πασης δικαιοσυνης ου παυση διαστρεφων τας οδους Κυριου τας ευθειας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΙΣΤΕ ΚΑΜΜΕΝΟΙ ΕΝΤΕΛΩΣ; ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑΤΕ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΗΟΥΜΕΝΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΟΤΙ "ΕΔΩ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΚΛΟΠΟΔΙΑ";;;ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ; ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΣΒΗΝΟΝΤΑΙ!

      Διαγραφή

  8. Κανείς άγιος δεν αμφισβήτησε ποτέ την Παλαιά Διαθήκη.

    ΚΑΝΕΙΣ ΑΓΙΟΣ ΔΕΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ.

    ΚΑΝΕΙΣ ΑΓΙΟΣ ΔΕΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ.

    ΚΑΝΕΙΣ ΑΓΙΟΣ ΔΕΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕ ΤΗΝ ΕΒΡΑΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΎ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ πως θα μπορούσε άλλωστε ; Κάτι τέτοιο εισοδυναμει με αμφισβήτηση Παλαιάς και Καινής διαθήκης δηλαδή αμφισβήτηση ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΑΓΊΑΣ ΓΡΑΦΉΣ.

    ΟΛΟΙ ΟΙ ΆΓΙΟΙ ΣΥΝΕΧΏΣ ΠΡΟΤΕΙΝΑΝ "ΕΡΕΥΝΑΤΑΙ ΤΑ ΓΡΑΦΑΣ" (ΤΑΣ ΓΡΑΦΑΣ = ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ)
    ΑΚΟΛΟΥΘΟΎΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ και όχι τους αρνητές τους.

    Πιστεύουμε στον Χριστό σύμφωνα με τους Αγίους και την Αγία Γραφή κάθε άλλος "Χριστός" πέραν της Αγίας Γραφής ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙ του ΧΡΙΣΤΟΥ δηλαδή ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι να φαίνεται η ποιότητα σας.
      Αν δεν κατάλαβες (που είναι το πιθανότερο και ΔΕΝ ΜΕ ΕΚΠΛΉΣΣΕΙ καθολου) το επιχείρημα που σου σου δείχνω ΕΊΝΑΙ ΟΛΗ Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ, ΟΙ ΆΓΙΟΙ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ.

      Διαγραφή
  9. Φίλε πιστεύω στην Αγία Τριάδα, στον Ουράνιο Πατέρα στον Χριστό και στο Άγιο Πνεύμα, αυτό πιστεύω και αυτό ομολογώ, εάν πιστεύεις και εσύ σε αυτά τότε ποιο είναι το πρόβλημα σου, εφόσον πιστεύουμε και οι δυο στον ίδιο Θεό τον Χριστό γιατί διαμαρτύρεσαι, τόσο μίσος και κακία δεν έχω ξαναδεί, το έχω πει πολλές φορές και θα το πω ακόμα μια φορά… ΟΣΟ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΙΜΑΙ ΜΕΛΟΣ ΘΕΩΡΕΙ ΤΗΝ Π.Δ ΙΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ, αν εγώ προσωπικά πιστεύω ότι Ο Χριστός είναι Έλληνας από την ανθρώπινη πλευρά, αυτό δεν αλλάξει το ότι πιστεύω ότι ο Χριστός είναι ο Θεός μου, είναι ένα θέμα πολύ προσωπικό το οποίο ΜΕ ΑΦΟΡΑ ΕΜΕΝΑ και δεν πρόκειται να δώσω εξηγήσεις σε κανένα, μόνο ένα θα σου πω, όταν προσεύχομαι μπροστά στο εικονοστάσι μου, μπροστά στην εικόνα του ΧΡΙΣΤΟΥ δεν μπορείς να καταλάβεις πόση δύναμη μου δίνει μόνο να σκέπτομαι ότι είναι δικός μας ο χριστός, των ελλήνων, δεν είναι εγωιστικό, είναι αυτό, (η σκέψη,) που πριν από πολλά χρόνια με οδήγησε ολοκληρωτικά κοντά στον Χριστό, είναι ο δικός μου τρόπος, εσείς όμως το χρησιμοποιείτε για να με κτυπάτε, να με βρίζετε να με αποκαλείτε αιρετικό και βλάσφημο, αυτό όμως που νοιώθω για τον Χριστό με έχει φέρει ποιο κοντά στον Θεό μου, με έχει κάνει ποιο δυνατό…… ποιο πιστό, και δεν μπορεί κανένας αυτό να μου το πάρει, μόνο ο ίδιος Ο ΧΡΙΣΤΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε γιατί απαντάς και δείχνεις πόσο χριστιανός είσαι;Μην σε νοιάζει,θέλεις να αποδείξεις κάτι σε αυτούς;Οι περισσότεροι δαιμονισμένοι οι άλλοι βλάκες.Λοιπομ που θα βρεις δίκαιο;Μην δικαιολογείται πουθενά..Όσο απαντάς έτσι χαίρονται..Γράψε τους και θα σκάσουν.

      Διαγραφή
    2. Δεν αλλάζεις απλώς ένα γιώτα, μια κερέα από την αλήθεια της γραφής αλλά η αλλαγή που κάνεις (η αίρεση) αφορά Τον ίδιο τον Κύριο και την μητέρα Του. Όταν αλλάζεις και δεν δέχεσαι κάτι στην αλήθεια την παραποιεις και την απορρίπτεις όλη.
      Σκέψου μόνο αυτό που ο ίδιος ισχυρίζεσαι, δηλαδή, ότι αυτό που νιώθεις στην προσευχή είναι λόγο της πεποίθησης σου ότι ο Χριστός είναι έλληνας, αυτό και θα λαβεις τελικά από Αυτόν, μια ψευδό ευεξία λόγο της ικανοποίησης των σοβινιστικών σου αισθημάτων.

      Διαγραφή
    3. Καλά μην κάνεις έτσι. Δεν βλέπεις τον Χριστό, αλλά δαίμονα που πήρε τη μορφή του Χριστού.

      Διαγραφή
  10. το προβλημα το δικο σου ποιο ειναι ; εσυ θα με κρινεις; προσπάθησε να βγεις στο φως, ο δρόμος που οδηγεί στο φως είναι η αγάπη προς τον συνάνθρωπο σου, ασχολήσου πώς να σώσεις την ψυχή σου και άφησε όλα τα άλλα στον Θεό, προσεύχομαι για σένα όπως και για όλους τους άλλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η κρίση για θέματα πίστης είναι αποδεκτή, άλλωστε εκθέτεις αυτήν δημόσια, δηλαδή πλέον κηρύττεις με κίνδυνο για κάποιες ανθρώπινες ψυχές που μπορεί να ακολουθήσουν το ψευδοκήρυγμα σου, η μάλλον την αποκήρυξη των γράφων που επιχειρείς.
      Δεν πρόκειται για κρίση εναντίον του υποκριτικού προσώπου σου αλλα της πλανεμένης με θράσος προβαλόμενης ψευδοπίστης σου
      Ιωάννης Χρυσόστομος :
      "το μην κρίνεται ίνα μη κριθείται περί βίου εστι, οχι περί πιστης"

      Διαγραφή
    2. Θεέ μου, συγχώρεσε τους για τα ψέματα που λένε!

      Διαγραφή
  11. ΡΩΜΑΝΕ ΤΑ ΒΕΖΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΙΚΛΟΠΟΔΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΣΕ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΜΜΕΝΟ. ΞΕΠΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΣΟΥ ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΣΟΥ. ΟΤΑΝ ΒΑΖΕΙΣ ΠΡΩΤΟ ΒΙΟΛΙ ΕΝΑΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΗ Η ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΘΑ ΦΑΛΤΣΑΡΕΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ. ΚΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΟΥ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ. ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙΣ ΕΝΑΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟ. ΟΠΩΣ ΤΑ ΠΕΤΣΩΜΕΝΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΤΟ ΚΟΥΛΟΣΟΓΟ. ΙΔΙΟΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΣ. ΠΟΣΟ ΚΡΙΜΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΔΕΝ ΤΑ ΒΑΖΩ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΙΚΛΟΠΟΔΙΑ, ΕΙΣΤΕ ΠΡΟΠΕΤΕΣ ΚΑΙ ΥΒΡΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΔΩ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΤΕ ΚΑΤΙ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΛΕΤΕ ΤΙ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΤΡΙΚΛΟΠΟΔΙΑ! ΕΙΠΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΔΩ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΚΛΟΠΟΔΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΛΛΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ! ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ ΑΥΤΟ; ΕΙΣΤΕ ΠΑΡΑΝΟΪΚΟΙ; Ο ΓΕΩΚΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟ ΒΙΟΛΙ, ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΠΑΤΕΡΙΚΑ Ή ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΕΓΚΡΙΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ! ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΧΤΥΠΗΣΕΤΕ ΤΟΝ ΓΕΩΚΩΝ, ΤΟΛΜΗΣΑΤΕ ΝΑ ΠΙΑΣΕΤΕ ΣΤΟ ΡΥΠΑΡΟ ΣΑΣ ΣΤΟΜΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΤΕΡΑ ΙΩΑΝΝΗ ΡΩΜΑΝΙΔΗ, ΕΝΑΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΠΑΤΕΡΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ! ΕΙΣΤΕ ΑΞΙΟΘΡΗΝΗΤΟΙ! ΜΗΝ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΟΙΜΟ!ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΦΙΛΟΚΕΡΔΗΣ ΑΦΥΠΝΙΣΤΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ! ΑΝ ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΠΑΤΕ ΑΛΛΟΥ. ΚΑΙ ΣΤΗΣΤΕ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΜΠΛΟΓΚ ΟΝΟΜΑΣΤΕ ΤΟ "ΙΕΡΑ ΕΞΕΤΑΣΗ" ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΙΤΕ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΥΡΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ "ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ"!

      Διαγραφή
  12. Οταν μνησικακείς, πρέπει να καταλάβεις ότι μνησικακείς εναντίον του εαυτού σου, όχι εναντίον άλλου. Οτι σφιχτοδένεις τα δικά σου αμαρτήματα κι όχι του αδελφού σου
    Αγιος Ιωάννης Χρυσόστομος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μνησικακία αφορά πρόσωπο όχι πράξη ή πίστη, δεν μνησικακούμε κατα ιδεών ή πίστης, ξαναπήγαινε σχολείο αγράμματε, εκτός αν έχει ταυτιστεί τόσο το πρόσωπό σου με την κακόδοξη πίστη σου ώστε, όταν την απορρίπτουμε εσύ νομίζεις ότι καταφερόμαστε κατά του προσώπου σου.
      Μάθε ότι ο αγώνας του ανθρώπου είναι ακριβώς αυτό, να ξεχωρίσει το πρόσωπό από την αμαρτία, κακοδοξία, αίρεση, κλπ ώστε να αποδοθει έτοιμο για την βασιλεία των ουρανων

      Διαγραφή
  13. ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΓΕΜΑΤΟΣ ΧΟΛΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ;
    δεν είναι δυνατό ο Χριστός να είναι μέσα στην καρδιά σου και εσυ να είσαι γεμάτος ξύδι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο Θεός να σας δώσει φώτιση να σταματήσετε αυτήν την φρικτή κατάκριση, που σας καταδυναστεύει, δυστυχώς ζείτε μέσα σε μια σκοτεινή άβυσσο παρέα με την κακία την εμπάθεια και το μίσος, προσπαθήστε να βγείτε στο φως, ο δρόμος που οδηγεί στο φως είναι η αγάπη προς τον συνάνθρωπο σας, ασχοληθείτε πώς να σώσετε την ψυχή σας και αφήστε όλα τα άλλα στον Θεό, αν πιστεύετε σε αυτόν

    ΑπάντησηΔιαγραφή