Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2023

ΕΤΣΙ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΑΣΑΝΤ ΣΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΕΪΝΤΑΝΑΓΙΑ

ΜΕΛΕΤΗ ΓΑΛΛΟΥ ΕΙΔΗΜΟΝΑ: «ΟΙ ΑΛΑΟΥΙΤΕΣ ΗΤΑΝ ΡΟΥΜ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ / RUM ORTHODOX!» ΡΩΜΙΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ!!!


Μελέτη ”Οι Αλαουίτες ήταν Ρουμ Ορθόδοξοι Χριστιανοί/Rum Orthodox!” Ρωμιοί Ορθόδοξοι χριστιανοί!

Οι ομοιότητες μεταξύ των Αλαουιτών και των Ρουμ Ορθοδόξων Χριστιανών ώθησαν τον οριενταλιστή και μελετητή Henri Lammens (1862-1937) να γράψει μια έρευνα με τίτλο «Οι Αλαουίτες: ήταν Χριστιανοί»; 

Τη δημοσίευσε στην επιθεώρηση L’ORIENT CHRÉTIEN το 1901 και την έγραψε στα γαλλικά στη Βηρυτό στις 22 Δεκεμβρίου 1900. (1)

Και καταλήγει ότι «οι Αλαουίτες ήταν προηγουμένως χριστιανοί που έκρυβαν τη θρησκεία τους και προσποιούνταν ότι ήταν μουσουλμάνοι για να μην υποστούν θρησκευτικές διώξεις». (2)

Ο Lammens βασίζει τη θεωρία του σε πολλά χριστιανικά έθιμα και παραδόσεις που έχουν παραμείνει στους Αλαουίτες, όπως: Δεν απαγορεύουν το αλκοόλ, και αφηγείται ότι επισκέφτηκε το “Mariamin” στις 4 Σεπτεμβρίου 1899, όπου διαπίστωσε ότι ο σεΐχης τη θρησκείας των Αλαουιτών είχε «αλείψει ένα παιδί μπροστά του με λάδι στο στήθος» και παρατήρησε ότι έβαζε λάδι σε σχήμα σταυρού. 

Ο σεΐχης του είπε ότι αυτό το έθιμο ήταν κοινό στην πόλη και ότι συνήθιζαν να αλείφουν όλα τα μωρά με λάδι λίγους μήνες μετά τη γέννησή τους. Και ο Lammens θεωρεί ότι αυτή η συνήθεια έχει μείνει στους Αλαουίτες από τη χριστιανική τους κληρονομιά, καθώς οι Χριστιανοί της Ανατολής συνήθιζαν να «αλείφουν το παιδί με λάδι στο χρίσμα.

Και αναφέρεται ότι ο Sheikh Al-Alawi στο “Bilqasa” ευλόγησε το λάδι μπροστά του με μια προσευχή στην οποία χρησιμοποίησε τη φράση: “Ο Χριστός που ανέστησε τους νεκρούς”, που κατέπληξε τον Lammens. Λέει ότι «οι Αλαουί έχουν ένα σύστημα διδασκαλίας της θρησκείας που βασίζεται σε μια σχέση μεταξύ δασκάλου και μαθητή, παρόμοια με τη σχέση μεταξύ «αναδόχου» και «βαφτισμένου ατόμου» στον Χριστιανισμό.

Λέει ότι γιορτάζουν τα Χριστούγεννα, όπως οι Χριστιανοί, τη νύχτα της 24ης προς 25η Δεκεμβρίου, όπως δείχνει το βιβλίο τους «Total Feasts», στο οποίο λέει: «Αυτή τη νύχτα γεννήθηκε ο Κύριος Χριστός από την Παναγία, την Παναγία. ” (4)

Γιορτάζουν επίσης τη γιορτή της «Αγ. Βαρβάρας» και τιμούν τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο ( τον εξ Αντιόχειας λίκνο αλαουτισμού στη σημερινή Τουρκία Αντάκεια (και ο λόγιος, ο Lammens, θεωρεί ότι η τιμή αυτού του αγίου έμεινε στους Αλαουίτες, αφού ήταν αυτός που τους καθοδήγησε προηγουμένως στον Χριστιανισμό.

 Λέει ότι τιμούν τον Άγιο Γεώργιο (Al-Khidr) και ‘ίσως το Αγ Συμεών Στυλίτη που έξω από Χαλέπι έχουμε το ά μοναστηριακό συγκρότημα παγκοσμίως “Simon Al-Amoudi” (σσ που μεταστράφηκε μαζί τους σε Sheikh Sma’in;)… όπως λέει: “Και ποιος ξέρει, ορισμένα χειρόγραφα δείχνουν την αρχαία ευλάβεια τους για τους Αγίους Δημήτριο και Αγ Νικόλαο …” (5)

Ο Lammens στηρίζει επίσης τη θεωρία του στα «τα πολυάριθμα ρωμαιο-βυζαντινά χριστιανικά μνημεία που έχουν απομείνει στα χωριά των Αλαουιτών, τα οποία οι Αλαουίτες, όπως και οι Χριστιανοί, επισκέπτονται μέχρι σήμερα για να αναζητήσουν ευλογίες». (6) (σσ Και συμμετέχουν στις γιορτές επίσης οι οικισμοί τους και η κατανομή ανθρωπογεωγαφίας στη Συρία είναι η εξής. Οι Αλαουίτες μένουν παράλληλα κοντά με χριστιανούς.)

Ο Lamans επισκέπτεται αυτά τα χωριά και όλες τις άλλες πόλεις που δείχνουν τα ιστορικά αρχεία κατοικούνταν από Αλαουίτες και τις απαριθμεί (τα χωριά Jabal Perjelos, δυτικά της λίμνης Homs, Al-Waer, η περιοχή Hula στα βορειοανατολικά του Al-Waer, Tal al-Dahab και οι πεδιάδες δυτικά της γραμμής Homs-Hama… .)
Έπειτα είπε: «Ιδού μια λίστα με τα μέρη όπου βρήκαμε ελληνοχριστιανικές αρχαιότητες

(Στην παρακάτω παραπομπή στη γαλλική ο Lammens υποστηρίζει σε διευκρινιστική επιστολή του που απευθύνει στο περιοδικό ότι: μέσα στο άρθρο μου εγκαθιστώ ” ότι η μάζα των χριστιανών στις μεγάλες πόλεις.. ήταν Έλληνες ή εξελληνισμένοι μέχρι που έφθασαν οι Άραβες”. Ενώ στην αμέσως προηγούμενη σειρά λέει ότι αντίθετα με άλλους μελετητές αυτός υποστηρίζει ότι η εισαγωγή του ελληνισμού στη Συρία ανάγεται στον Μέγα Αλέξανδρο!)



(Ρωμαίοι)» (7)(κατώφλια σπιτιών με σταυρούς, ερείπια με ελληνικές επιγραφές που ξεκινούν με τη λέξη “Αϊτος”( σσ ίσως αναφορά στον δικέφαλο)… και μια παλιά εκκλησία με ένα κατώφλι χαραγμένο με έναν όμορφο βυζαντινό σταυρό…
Tell Sarin (ελληνική επιγραφή με σταυρό και το όνομα του ιερέα Ζαχαρία)
Beit( σσ οίκος στα αραβικά) Qarun (τα ερείπια δύο αρχαίων εκκλησιών όπου οι Αλαουίτες πηγαίνουν να προσευχηθούν
Khirbet Hazour – Ain al-Shams – Sunun (νεκροταφείο με σταυρούς) (ελληνικές επιγραφές και σταυροί) … 

Πολλοί απαριθμούν και λένε ότι ήταν γεμάτο ρωμαϊκές χριστιανικές αρχαιότητες και με τα ελληνικά γράμματα άλφα και ωμέγα (Α – Ω) αναφερόμενα στον Χριστό. Λέει ότι τα σημεία του σταυρού και οι ελληνικές επιγραφές στις πόλεις τους είναι περισσότερες από όσες μπορούν να μετρηθούν, αναρίθμητες. 

Στο τέλος της μελέτης του, ο Lammens καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η περιοχή που κατοικούνταν από τους Αλαουίτες (Όρος Πέργιλλος) και “οι πόλεις της κοιλάδας του Ορόντη και της ακτής” από τον όγδοο αιώνα είχαν δεχθεί εισβολή από τους ισλαμιστές και κατοικήθηκαν από φυλές που δεν ήταν” καθόλου μετριοπαθείς, οπότε αυτοί οι Χριστιανοί αναγκάστηκαν να κρύψουν τη χριστιανική τους θρησκεία και να προσαρμόσουν τα χριστιανικά τους έθιμα σε ορισμένες ισλαμικές εκδηλώσεις, για να γίνουν αποδεκτοί από τον «ισλαμικό άρχοντα»… έτσι επομένως γεννήθηκε η «αίρεση των Αλαουιτών». (σσ προύχοντες των Αλαουιτών σήμερα ομολογούν ότιτ οτι πρόγονοι τους ήταν χριστιανοί και έγιναν Αλαουίτες κάτω από το μαχαίρι)

Από τα έργα συμπεραίνεται ότι ο Lammens καταλήγει ότι η γλώσσα αυτών των χριστιανών ήταν «ελληνορωμαϊκή» και γίνεται κατανοητό από τις πολλές ενδείξεις του ότι ήταν προφανώς «Ελληνορθόδοξοι» που αναγκάστηκαν να αποκρύψουν τη θρησκεία τους.
*
Υπάρχουν πολλές θεωρίες για την προέλευση των Αλαουιτών ως λαού, κάποιες τoυς αποδίδουν σε αραβικές φυλές που ήρθαν να ζήσουν δίπλα στον ρωμαϊκό πληθυσμό και επηρεάστηκαν από αυτούς, και άλλες, όπως ο μελετητής Dosso, ότι ήταν Φοίνικες. . 

Πρέπει να παραδεχτούμε ότι όλη αυτή η Ανατολή ήταν κατ’ εξοχήν χριστιανική πριν από το Ισλάμ: σε κάθε μέρος υπάρχουν αποδείξεις του μεγαλείου των προγόνων μας και της ευρείας διάδοσης και των τεράστιων επιτευγμάτων τους. κάθε τόπος μαρτυρεί και τον τρομερό διωγμό που έχει υποστεί στο πέρασμα του χρόνου.

Παραπομπές:
1- (Επιθεώρηση της Χριστιανικής Ανατολής, τριμηνιαία συλλογή, 6ο έτος, 6ος τόμος n.1, 1901, Παρίσι, βιβλιοπωλείο A. Picard et fils, 82, rue Bonaparte, 82, σελίδα 33-51, οι nosairis ήταν χριστιανοί.;)

Ο Αλαουίτης Τίγρης ασπάζεται την εικόνα της Παναγίας Οδηγήτριας!!


O θρυλικός ηγέτης του συριακού στρατού στους νικηφόρους αγώνες του ο Suhail Hasan o επονομαζόμενος Τίγρης συνάντησε τους αρχηγούς των Μονάδων της Εθνικής Άμυνας των χριστιανικών ορθόδοξων πόλεων Mahardah al Sukalabiyah της Β Χάμα τον Simon και Νabel αντίστοιχα που μάλιστα του έκαναν δώρο βυζαντινή εικόνα της Παναγίας της Οδηγήτριας την οποία προσκύνησε και ασπάστηκε με ιδιαίτερη ζέση.


O Bashar al Assad μεγάλωσε στην αυλή της μονής Παναγίας Σεϊντανάγιας.Εκεί τον πήγαιναν οι δικοί του.Οι ντόπιοι τον θυμούνται που έπαιζε με τα παιδιά.Άσαντ το παιδί της Παναγιάς …….

( Φωτο: Η αγία ψυχή Γερόντισσα Φεβρωνία Ηγουμένη της Μονής Παναγίας Σεϊντανάγια Συρίας με το ζεύγος Άσαντ στην ιστορική Μονή που ίδρυσε ο Ιουστινιανός! )












 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου