Τρίτη 5 Απριλίου 2016

ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΟΝ ΑΠΟΗΧΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΒΑΡΒΑΡΙΚΟΥ "ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ" ΑΠΟ ΤΑ ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΟΣΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ


Η ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΗΔΕΝΙΣΤΙΚΗ ΙΔΕΟΜΑΝΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ


Γράφει ο Ανδρεας Αθηναιος


Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΝΕΜΟΣ ΧΑΙΡΕΤΙΖΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΙΔΕΟΜΑΝΙΑΣ.

Η Επιδαυρος και το Ηρωδειο ειναι παντα το ιερο της μυησης στον Πολιτισμο. Ο Ελληνικος Πολιτισμος ηταν παντα "Κοσμοπολιτης". Το Καλλιτεχνικο προγραμμα της Επιδαυρου και του Ηρωδειου, ηταν παντα μια Κοσμοπολιτικη Συνθεση παραγωγων, με την πλουσια μετάκληση ξενων θιασων και καλλιτεχνών. Διεθνη "Εργα" ξενες προσωπικοτητες μαζι με την παρουσια των Ελληνικων, συνεθεταν Παντα, τον Διεθνη Χακτηρα του Ελληνικου Φεστιβαλ. Ποια η Διαφορα ενος Ελληνικου Φεστιβαλ και του Διεθνους Φεστιβαλ. και γιατι ταχα η μετονομασια του φορεα του? 

Ενα "Ελληνικο Φεστιβαλ ΑΕ" ειναι ηδη Διεθνες. Ενα "Διεθνες Φεστιβαλ ΑΕ" ειναι ...ηδη..."πολυπολιτισμικο" κατα την δηλωση της προθεσης του ΕΥΤΥΧΩΣ παραιτηθεντος πολυπολιτισμικου Βελγου.Το Διεθνες ειναι το Κοσμοπολιτικο. ΕΙναι το Αριστο. Το Διεθνες-Κοσμοπολιτικο σημαινει "ανταμωμα" πολιτισμων με σαφη διακριτη ταυτοτητα που μπορουν να χορεψουν μαζι σε μια προσεκτικη μουσικοτητα.

Ο Πολυπολιτισμος δεν ειναι απλως ιδεοληψια. Ειναι "μανια", ειναι οι μανιακοι εκεινοι, που καθονται μπροστα σε ενα πλουσιο τραπεζι δεξιωσεως με θαυμασια εδεσματα ολων των ειδων, απο "σεφ" πολλων Πολιτισμων και προελευσεων, που θελουν να τα πεταξουν ολα μαζι στο τραπεζομαντιλο, να τα ανακατεψουν και να τα παρουσιασουν ως ενα νεο "εδεσμα". Το οποιο οχι μονο θα εχει καταστρεψει ο,τι οι Σεφ απο διαφορετικες χωρες και πολιτισμους "εφεραν" στο τραπεζι, αλλα θα εχει δημιουργησει και μια αηδία που οποιος την φαει, θα "αναγαγει".

Το Ελληνικο Φεστιβαλ με το καταξιωμενο Διεθνες ρεπερτοριο, μυησε στον Πολιτισμο και Δημιουργησε Πολιτισμο απο της Ιδρυσεως του. Το Ελληνικο Φεστιβαλ με το καταξιωμενο Διεθνες ρεπερτοριο, μυησε στον Ελληνικο Πολιτισμο, αλλα και μας γνωριζε αλλους πολιτισμους. Να θυμηθουμε τα μπαλετα Μπολσοι, Τον Μωρις Μπεζαρ, Τον Φρανκ Σινατρα, τις παραγωγες της ΕΛΣ με την συμμετοχή και ξενων καλλιτεχνών, η και την χρηση ξενογλωσου λιμπρετου. Το Θεατρο ΝΟ, με Αρχαια Τραγωδια παραλληλα με το δικο μας Εθνικο Θεατρο!...


ΗΡΩΔΕΙΟ (ΦΩΤΟ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 90)ΟΙ ΚΡΙΤΙΚΟΙ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΚΡΙΤΙΚΟΙ ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΕΞΙΑ, Ο ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΖΥΓΟ ΤΟΥ ΛΙΛΗ, Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ, Ο ΠΕΡΣΕΥΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ


Ποσο ποιο Διεθνες θα μπορουσε να ειναι ενα Φεστιβαλ. Αλλα αυτο το Διεθνες Φεστιβαλ μυεί στον Πολιτισμο, ανοιγει τους οριζοντες, κανει ξανα τον Ελληνα Ταξιδευτη Ομηρο, αλλα και οδυσσεα, παντα ομως με σταθερο σημειο αναφορας την Ιθακη, με ματι καθαρο και νου οξυ.


Ο Πολυπολιτισμος δεν παραγει και δεν δημιουργει Πολιτισμο. Μυει απλα στον Μηδενισμο. Και στην σκοπιμοτητα του αυτη επικουρειται επαξιως απο τις μεθοδους και τα εργαλεια της απαξιωσης, της αμφισβήτησης, της ανασφαλειας. Το Καθαρο "Προτυπο" σημειο αναφορας, αμφισβητείται και απαξιωνεται με προταση αντικαταστασης του, πρωτα απο το ασημαντο της καθημερινοτητας και υστερα απο το απλανες μια ζωης χωρις περιεχομενο,με ανθρωπους να καλουνται να ζησουν ως φωτοαντιγραφα "εξουσιαστικων στερεοτυπων" που ερχονται να αντικαταστησουν τα δημιουργικα προτυπα.


Ευχόμαστε Καλή ΑΠΟΤΥΧΙΑ σε καθε μεταλλαξη των Ελληνικων Κοσμοπολιτικων Φεστιβαλ με Διεθνες Καλλιτεχνικο Προγραμμα, σε ενα εργαλειο επιβολης της ιδεας καποιων μανιακων να προωθησουν τον Μηδενισμο, προς οφελος της Εξουσιας των λιγων.


Καθηγητης Ανδρεας Αθηναιος




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου