Παρασκευή 11 Απριλίου 2025

ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΣΥΓΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ!

ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ – «ΜΑΦΙΑ» ΞΕΦΤΙΛΙΖΕΙ ΤΗ ΧΩΡΑ



Η Ελλάδα, αντί να δίνει το παράδειγμα ενός κράτους δικαίου που σέβεται τη διαφάνεια και την αλήθεια, βυθίζεται σε ένα τοξικό κλίμα καχυποψίας, συγκάλυψης και πολιτικού καιροσκοπισμού

Η υπόθεση της διερεύνησης του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, αντί να οδηγήσει σε κάθαρση και απονομή ευθυνών, εξελίσσεται σε σκηνικό πρωτοφανούς θεσμικής και επικοινωνιακής εκτροπής. 

Η Ελλάδα, αντί να δίνει το παράδειγμα ενός κράτους δικαίου που σέβεται τη διαφάνεια και την αλήθεια, βυθίζεται σε ένα τοξικό κλίμα καχυποψίας, συγκάλυψης και πολιτικού καιροσκοπισμού.

Με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης και του ίδιου του πρωθυπουργού, η υπόθεση έχει μετατραπεί σε εσωτερικό και διεθνές φιάσκο. 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πιεζόμενος από το βάρος της κοινής γνώμης και της κατάρρευσης του αφηγήματος περί «ανθρώπινου λάθους», επιστράτευσε ένα δίκτυο συνεργατών, ΜΜΕ και κυβερνητικών προσώπων, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να ελέγξει τις εντυπώσεις και να θολώσει την εικόνα.

Απολογία υπό πίεση και αναδίπλωση

Σε μια τηλεοπτική εμφάνιση που θύμιζε περισσότερο απολογία παρά συνέντευξη, ο πρωθυπουργός παραδέχθηκε ότι πιθανόν να είχε μεταφέρει εσφαλμένες πληροφορίες για τα αίτια του δυστυχήματος, στηριζόμενος τότε σε ανακοινώσεις της ίδιας της σιδηροδρομικής εταιρείας που εμπλέκεται στο δυστύχημα.

 Η παραδοχή αυτή, σε συνδυασμό με την εικόνα πανικού που μετέδωσε η παρουσία του, λειτούργησε ως επιβεβαίωση των φόβων για πιθανή συγκάλυψη.

Ακολούθησε νέα αναδίπλωση: με σκοπό να περισώσει την εικόνα του, ο πρωθυπουργός επιχείρησε να αποσύρει τη δική του παραδοχή και να ξαναχτίσει το κυβερνητικό αφήγημα από την αρχή. Ένα αφήγημα που βασίζεται πλέον σε αποδόμηση των πορισμάτων και υποβάθμιση των επιστημονικών στοιχείων που δεν το εξυπηρετούν.

Αλλαγές πορισμάτων και παρασκηνιακές πιέσεις

Κομβικό ρόλο στην ανατροπή των δεδομένων φέρεται να έπαιξε ο επικεφαλής του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο οποίος, αρχικά παρουσιάζοντας το πόρισμά του με περηφάνια, στη συνέχεια άρχισε να το αποδομεί, αφαιρώντας κρίσιμα αποσπάσματα – όπως την αιτία δημιουργίας της πυρόσφαιρας – που δεν ταίριαζαν στο νέο κυβερνητικό αφήγημα περί «ελαίων σιλικόνης».

Η συνέχεια; Μια επικοινωνιακή καταιγίδα. Μέσα ενημέρωσης, «ειδικοί», κυβερνητικοί αξιωματούχοι και διαδικτυακοί «ελεγκτές ψευδών ειδήσεων» ρίχτηκαν στη μάχη με στόχο την εξόντωση κάθε αντίθετης φωνής και τη δημιουργία χάους. 

Εμπειρογνώμονες φέρεται να δέχθηκαν πιέσεις να ανακαλέσουν τα συμπεράσματά τους, ενώ άλλοι – χωρίς σχετική αρμοδιότητα – παρουσιάστηκαν ως «αυθεντίες» υπερασπιζόμενες την επίσημη γραμμή.

Κάπου εκεί, εμφανίζεται και η Δικαιοσύνη. Αντί να διερευνήσει τις καταγγελίες για παρεμβάσεις στο έργο του ανακριτή, προχωρά σε έρευνα για την εγκυρότητα του πορίσματος που ζήτησε η ίδια η κυβέρνηση.

Η υπόθεση Καλογήρου: Μια παράλληλη ιστορία σκιών

Μέσα σε αυτό το ήδη σκοτεινό σκηνικό, έρχεται να προστεθεί και η μυστηριώδης υπόθεση του Βασίλη Καλογήρου, που συγκλονίζει με τις αναπάντητες πτυχές της. Η αιτία θανάτου του παραμένει επίσημα άγνωστη για μήνες, την ώρα που διαρρέονται ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, εικασίες και θεωρίες που αμαυρώνουν τη μνήμη του.

Η ιατροδικαστής αρχικά δηλώνει αδυναμία συμμετοχής για λόγους ευθιξίας, για να επιστρέψει αργότερα. Την ίδια στιγμή, η υπόθεση παλινωδεί ανάμεσα σε σενάρια ψυχολογικής αστάθειας, υπερβολικού θρησκευτικού ζήλου και – αργότερα – εγκληματικής ενέργειας με ακρωτηριασμό. 

Ωστόσο, μαρτυρίες απορρίπτονται ή χαρακτηρίζονται αναξιόπιστες χωρίς τεκμηρίωση, ενώ εμπλοκή κρατικών αρχών φέρεται να περιπλέκει περαιτέρω το τοπίο.

Ένα κράτος σε θεσμική κρίση

Το σύνολο των εξελίξεων γύρω από τα Τέμπη και τις παρεπόμενες υποθέσεις σκιαγραφεί μια βαθιά κρίση θεσμικής λειτουργίας. Από την αναξιοπιστία των επίσημων πορισμάτων, μέχρι τις πολιτικές παρεμβάσεις σε κρίσιμες έρευνες και την εργαλειοποίηση της Δικαιοσύνης και της πληροφορίας, διαφαίνεται ένα τοπίο αποσταθεροποίησης και συστηματικής υπονόμευσης της δημοκρατικής τάξης.

Η χώρα φαντάζει, στα μάτια παρατηρητών εντός κι εκτός συνόρων, ως μια ιδιότυπη εκδοχή «αποτυχημένου κράτους» – με τις δομές να παραπαίουν υπό το βάρος των πολιτικών σκοπιμοτήτων και τις αξίες του κοινοβουλευτισμού να διαβρώνονται μέρα με τη μέρα.





3 σχόλια:

  1. Μα ... αν δεν ξεφτιλιστεί και δεν πεθάνει το ψευτορωμαίϊκο, πώς θα αναστηθεί το Ρωμαίϊκο; Μην τα θέλουμε όλα δικά μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πῶς πρέπει νὰ φυλᾶμε τὸ νοῦ μας ἀπὸ τὴν πολυπραγμοσύνη καὶ τὴν περιέργεια.
    (Του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου)

    Καθὼς εἶναι ἀνάγκη νὰ φυλᾶμε τὸ νοῦ μας ἀπὸ τὴν ἀγνωσία, ἔτσι παρομοίως εἶναι ἀνάγκη νὰ τὸν φυλᾶμε ἀκόμη καὶ ἀπὸ τὴν πολυπραγμοσύνη, τὴν ἀντίθετή της ἀγνωσίας. Γιατὶ, ἀφοῦ τὸν γεμίσουμε ἀπὸ πολλοὺς λογισμοὺς μάταιους καὶ ἄτακτους καὶ βλαπτικούς, τὸν κάνουμε ἀδύνατο καὶ δὲν μπορεῖ νὰ καταλάβη ἐκεῖνο ποὺ ταιριάζει στὴν ἀληθινὴ ἀπονέκρωσί μας καὶ τελειότητα. Γι᾿ αὐτό, πρέπει νὰ εἶσαι σὰν πεθαμένος ἐντελῶς, σὲ κάθε ἔρευνα τῶν ἐπιγείων πραγμάτων, τὰ ὁποῖα, ἂν καὶ μπορεῖ νὰ ἐπιτρέπωνται, δὲν εἶναι ὅμως καὶ ἀναγκαία. Καὶ μαζεύοντας πάντα τὸ νοῦ σου, ὅσο μπορεῖς μέσα στὸν ἑαυτό σου, κάνε τὸν ἀμαθῆ ἀπὸ τὰ πράγματα ὅλου τοῦ κόσμου τὰ πράγματα.

    Τὰ μηνύματα, οἱ καινούργιες εἰδήσεις καὶ ὅλες οἱ μεταβολὲς καὶ οἱ ἀλλοιώσεις, μικρὲς καὶ μεγάλες του κόσμου καὶ τῶν βασιλείων, ἂς εἶναι γιὰ σένα τέτοιου εἴδους, σὰν νὰ μὴν ὑπάρχουν καθόλου (15). Ἀλλὰ καὶ ἂν σοῦ προσφέρωνται ἀπὸ τοὺς ἄλλους, ἐναντιώσου σὲ αὐτά, ἀπομάκρυνέ τα ἀπὸ τὴν καρδιὰ καὶ τὴ φαντασία σου. Ἂς εἶσαι δὲ προσεκτικὸς ἐραστὴς στὸ νὰ καταλάβης τὰ πνευματικὰ καὶ τὰ οὐράνια, μὴ θέλοντας νὰ γνωρίζῃς ἄλλο μάθημα στὸν κόσμο, παρὰ τὸν Ἐσταυρωμένο καὶ τὴ ζωή του καὶ τὸν θάνατο καὶ τὸ τί ζητάει αὐτὸς ἀπὸ σένα· καὶ βέβαια θὰ εὐχαριστήσῃς πολὺ τὸν Θεόν, ὁ ὁποῖος ἔχει γιὰ ἐκλεκτοὺς καὶ ἀγαπημένους του ἐκείνους ποὺ τὸν ἀγαποῦν καὶ φροντίζουν νὰ κάνουν τὸ θέλημά του.

    Ἐπειδή, κάθε ἄλλο ζήτημα καὶ ἔρευνα, εἶναι ἐγωισμὸς καὶ ὑπερηφάνεια, δεσμὰ καὶ παγίδες τοῦ διαβόλου, ὁ ὁποῖος σὰν πανοῦργος, βλέποντας ὅτι ἡ θέλησις ἐκείνων ποὺ προσέχουν στὴν πνευματικὴ ζωὴ εἶναι δυνατὴ καὶ ἰσχυρή, γυρεύει νὰ νικήσῃ τὸ νοῦ τους μὲ τέτοιες περιέργειες, γιὰ νὰ κυριεύσῃ μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο καὶ τὸ ἕνα καὶ τὸ ἄλλο. Ὁπότε, συνηθίζει πολλὲς φορὲς νὰ τοὺς δίνη σκέψεις δῆθεν ὑψηλές, λεπτὲς καὶ περίεργες καὶ μάλιστα στοὺς εὔστροφους στὸ νοῦ καὶ σὲ ἐκείνους ποὺ εἶναι εὔκολοι νὰ ὑψηλοφρονήσουν.
    Γιατὶ αὐτοὶ αἰχμαλωτισμένοι ἀπὸ τὴν ἡδονὴ καὶ τὴ συνομιλία ἐκείνων τῶν ὑψηλῶν σκέψεων, στὶς ὁποῖες νομίζουν ψεύτικα ὅτι ἀπολαμβάνουν τὸν Θεό, ξεχνοῦν νὰ καθαρίσουν τὴν καρδιά τους καὶ νὰ προσέχουν στὴν ταπεινὴ γνῶσι τοῦ ἑαυτοῦ τους καὶ στὴν ἀληθινὴ ἀπονέκρωσι· καὶ ἔτσι ἀφοῦ δεθοῦν μὲ τὸ δεσμὸ τῆς ὑπερηφάνειας, γίνονται εἴδωλο τοῦ ἴδιου τοῦ νοῦ τους· καὶ στὴ συνέχεια, λίγο λίγο, χωρὶς νὰ τὸ καταλάβουν, φθάνουν νὰ λογαριάσουν, ὅτι δὲν ἔχουν ἀνάγκη πλέον ἀπὸ τὴν συμβουλὴ καὶ τὴ νουθεσία τῶν ἄλλων, ἐπειδὴ συνήθισαν νὰ προστρέχουν σὲ κάθε τους ἀνάγκη στὸ εἴδωλο τῆς δικῆς τους κρίσεως· πρᾶγμα, ποὺ εἶναι πολὺ ἐπικίνδυνο καὶ δύσκολο νὰ ἰατρευθῇ· διότι ἡ ὑπερηφάνεια τοῦ νοῦ εἶναι πλέον περισσότερο ἐπικίνδυνη ἀπὸ ἐκείνη τῆς θελήσεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. η χαροκαμενη μητερα του Βασιλη ,δεν εχει να χασει τιποτε αλλο.
    η θεση της και οι γνωσεις της και κυριως η πιστη της ,οταν αποφασισει να μιλησει και να δρασει ,θα φερουν το πανω κατω στο συστημα , και θα ειναι δικαιη και θεαρεστη η ομολογια και ο λογος της
    αγωνας δικαιου και ομολογια πιστεως οπως των μαρτυρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή