Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ – ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΕΚΕΙ ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΧΕΙΛΟΣ ΤΟΥ ΑΔΙΕΞΟΔΟΥ

ΑΝ ΔΕΝ ΔΡΑΣΟΥΜΕ ΤΩΡΑ – ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ, ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ, ΝΟΜΙΜΑ ΑΛΛΑ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΑ – ΤΟΤΕ ΑΠΛΩΣ ΣΥΝΑΙΝΟΥΜΕ. ΌΧΙ ΩΣ ΑΘΩΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΑΛΛΑ ΩΣ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ
Η Ευρώπη, όπως και η Δύση στο σύνολό της, θυμίζει όλο και περισσότερο την ταραγμένη περίοδο του Μεσοπολέμου.
Η αβεβαιότητα, η κοινωνική κόπωση, η πολιτική φθορά και η άνοδος του φόβου ως καθοριστικού παράγοντα στη δημόσια ζωή, συνθέτουν ένα σκηνικό βαθιάς κρίσης που προμηνύει επικίνδυνες εξελίξεις.
Η Ελλάδα, πιστή στην ιστορική της ιδιότητα του ουραγού, ακολουθεί με καθυστέρηση, αλλά σταθερά, τη διαμόρφωση αυτών των νέων συνθηκών, οι οποίες οδηγούν αναπόφευκτα σε αδιέξοδο.
Σε διεθνές επίπεδο, όλο και περισσότερα κράτη προχωρούν σιωπηλά αλλά αποφασιστικά στη συγκέντρωση αποθεμάτων χρυσού, γεγονός που αποτελεί κλασικό δείκτη προετοιμασίας για περίοδο αποσταθεροποίησης.
Η επιλογή αυτή υποδηλώνει ότι οι κυβερνήσεις προεξοφλούν οικονομικές και πολιτικές αναταράξεις, ενδεχόμενη κατάρρευση του χρηματοπιστωτικού συστήματος ή ακόμη και το ξέσπασμα ενός μεγάλου πολέμου.
Η ρητορική των ισχυρών κρατών, σε συνδυασμό με την αλματώδη αύξηση των εξοπλιστικών προγραμμάτων, αποδεικνύει ότι στη Δύση έχει εδραιωθεί ένα «πολεμικό κλίμα».
Πρόκειται για το αποτέλεσμα της ανασφάλειας και των αδιεξόδων που δημιούργησαν οι ίδιες οι πολιτικές των τελευταίων δεκαετιών – πολιτικές που διαλύουν την κοινωνική συνοχή, εξαντλούν την παραγωγή και γεννούν τη λογική της σύγκρουσης ως διέξοδο.
Στην Ελλάδα, η εικόνα δεν είναι καλύτερη. Το πολιτικό σύστημα διέρχεται μια από τις βαθύτερες κρίσεις της Μεταπολίτευσης, βυθισμένο σε σκάνδαλα, αναξιοπιστία και κοινωνική απαξίωση.
Η απώλεια εμπιστοσύνης προς τους θεσμούς είναι σχεδόν καθολική, ενώ η λειτουργία της δικαιοσύνης και της διοίκησης έχει διαβρωθεί από την κομματοκρατία και τη μετριοκρατία.
Σε αυτή τη συγκυρία, η ανάγκη για θωράκιση της πατρίδας, αλλά πρωτίστως της κοινωνίας, καθίσταται ζωτική. Η σταθερότητα είναι επιθυμητή και αναγκαία, όχι όμως με τη μορφή της συντήρησης ενός καθεστώτος που έχει ευθύνη για την απαξίωση της πολιτικής και την κατασπατάληση των πόρων.
Η αποφυγή της ακυβερνησίας δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για τη διαιώνιση μιας παρακμιακής εξουσίας που έχει εξαντλήσει κάθε απόθεμα νομιμοποίησης.
Η Ελλάδα χρειάζεται πολιτική αλλαγή, και τη χρειάζεται άμεσα, πριν η κατάσταση καταστεί μη αναστρέψιμη. Αυτή η αλλαγή, ωστόσο, δεν μπορεί να έχει τα χαρακτηριστικά των παλαιών ανατροπών: λαϊκισμούς, βίαιες ρητορικές, ακρότητες και νέους φαύλους κύκλους απογοήτευσης.
Η κοινωνία δεν αντέχει άλλη αυταπάτη. Χρειάζεται μια νέα αρχή με περιεχόμενο, σχέδιο, πρόγραμμα και όραμα για την επαναθεμελίωση του κράτους και της δημοκρατίας σε όλα τα επίπεδα – θεσμικό, οικονομικό, κοινωνικό, εργασιακό, δημογραφικό.
Μια μεταρρύθμιση ουσίας που θα ανασχεδιάσει το σύστημα περίθαλψης, θα επαναφέρει την αξιοκρατία και θα επιδιώξει μια πραγματική παραγωγική ανασυγκρότηση, βασισμένη σε ελληνικούς πόρους και ανθρώπινο δυναμικό.
Στο πεδίο των εθνικών και εξωτερικών θεμάτων, η στασιμότητα και η διαρκής υποχωρητικότητα της ελληνικής διπλωματίας δεν μπορούν πλέον να συνεχιστούν
. Οι λανθασμένες επιλογές του παρελθόντος έχουν περιορίσει δραματικά τα περιθώρια κινήσεων, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη για νέα στρατηγική, με ρεαλιστικές συμμαχίες και επαναπροσδιορισμό των εθνικών προτεραιοτήτων.
Η Ελλάδα δεν μπορεί να πορεύεται ως δορυφόρος άλλων, αλλά ως δύναμη με δική της γεωπολιτική και πολιτισμική βαρύτητα.
Σε αυτό το κρίσιμο πλαίσιο, οι θιασώτες του λεγόμενου «δημοκρατικού καπιταλισμού» επιτείνουν τη σύγχυση, αδυνατώντας να προσδιορίσουν με σαφήνεια τι εννοούν και πώς διαφοροποιούνται από το κυρίαρχο νεοφιλελεύθερο μοντέλο.
Η ρητορική τους απλώς θολώνει το στίγμα μιας νέας πορείας, καθώς παραμένει εγκλωβισμένη στις ίδιες οικονομικές και κοινωνικές παραδοχές που οδήγησαν την Ευρώπη, ακόμη και τη Γαλλία, σε βαθιά κρίση.
Το ελληνικό πολιτικό σύστημα δεν βρίσκεται απλώς σε φάση κάμψης – βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο αποσύνθεσης.
Η Νέα Δημοκρατία, που τα τελευταία έξι χρόνια αποτέλεσε το επίκεντρο της εξουσίας και της ευρύτερης πολιτικής κινητικότητας, μετατράπηκε σε έναν μηχανισμό απορρόφησης προσώπων και συμφερόντων, ακριβώς επειδή ήταν εκεί το «φαΐ».
Και τώρα που η δημοσκοπική και πολιτική της επιρροή καταρρέει, αυτή η τεχνητή συσπείρωση διαλύεται με ταχύτητα.
Δεν αποκλείεται η διάλυση ή η διάσπαση της ΝΔ να αποτελέσει το πρώτο ντόμινο για το σύνολο του πολιτικού οικοδομήματος. Γιατί όταν το σύστημα εξουσίας έχει χτιστεί μονοκεντρικά, γύρω από μία παράταξη, η κατάρρευσή της μπορεί να συμπαρασύρει ολόκληρο το σύστημα. Και τότε, τίθεται ένα πιο ουσιώδες ερώτημα: τι υπάρχει μετά;
Η απάντηση είναι απλή και ανησυχητική: τίποτα. Το πολιτικό σύστημα, ελλείψει νέων, αξιόπιστων προσώπων και ιδεών, αναγκάζεται να καταφύγει στην ανακύκλωση. Δεν υπάρχουν φρέσκα «πολιτικά προϊόντα», δεν υπάρχει όραμα, δεν υπάρχουν ηγέτες με λαϊκή απήχηση. Έτσι, το σύστημα ανασύρει τα παλιά του μπάζα – αποτυχημένους πρώην, φθαρμένους παράγοντες, επαναλαμβανόμενες ρητορείες χωρίς περιεχόμενο.
Σε αυτό το πλαίσιο, δεν προκαλεί έκπληξη η φημολογούμενη επαναφορά του Αλέξη Τσίπρα. Δεν είναι προϊόν πολιτικής αναγκαιότητας, αλλά λύση ανάγκης. Κάποιος πρέπει να στηρίξει την «αριστερή πλευρά» της παραπαίουσας πολιτικής σκηνής.
Όπως και στη δεξιά πλευρά, όπου ακούγεται έντονα το ενδεχόμενο ενεργοποίησης παλαιών «δελφίνων» τύπου Σαμαρά, για να διατηρηθεί μια επίφαση ισορροπίας.
Το σχέδιο είναι απλό: μετατροπή της Ελλάδας σε πολιτικό προτεκτοράτο τύπου ΗΠΑ, με έναν τεχνητό δικομματισμό, ο οποίος δεν στηρίζεται σε αξίες και προγράμματα, αλλά στην ελεγχόμενη εναλλαγή προσώπων.
Η ανησυχία των ξένων δεν είναι τυχαία. Η Ελλάδα παραμένει ένα κρίσιμο γεωπολιτικό πιόνι για τη Δύση, ιδιαίτερα λόγω της γεωγραφικής της θέσης και της στρατηγικής της σημασίας στην Ανατολική Μεσόγειο.
Παράλληλα, διαθέτει το υψηλότερο ποσοστό φιλορωσικών αισθημάτων στην Ευρώπη. Μια πλήρης κατάρρευση του παραδοσιακού πολιτικού συστήματος, θα μπορούσε να οδηγήσει στην εμφάνιση νέων δυνάμεων εκτός συστήματος, που θα εξέφραζαν πραγματικά τη λαϊκή δυσαρέσκεια.
Αυτό είναι απαράδεκτο για τα δυτικά κέντρα εξουσίας – και για αυτόν ακριβώς τον λόγο, επιχειρείται η διαχείριση της μετάβασης με χειραγωγούμενους όρους.
Το πολιτικό σύστημα, τόσο στο εσωτερικό όσο και σε διεθνές επίπεδο (ΕΕ, ΝΑΤΟ κ.λπ.), βρίσκεται σε κατάσταση αποσάθρωσης. Όμως, η ιστορία διδάσκει πως μέσα από τέτοιες ρωγμές, γεννιούνται οι ευκαιρίες.
Η κοινωνία μπορεί να παραγάγει νέο, ελληνικό, δημοκρατικό και εθνικά επαρκές πολιτικό λόγο – όχι φτιαγμένο στα εργαστήρια επικοινωνιολόγων ή στις πρεσβείες, αλλά μέσα από τις ίδιες τις ανάγκες του λαού.
Το ερώτημα είναι αν θα μείνουμε πάλι στις κερκίδες. Αν θα παρακολουθούμε παθητικά τον βιασμό της πατρίδας μας από τα πολιτικά παράσιτα, κόρακες και καιροσκόπους. Αν θα ανεχτούμε να γίνεται η Ελλάδα ένα «κουφάρι χωρίς ψυχή», όπως την περιέγραψε ο Φώτης Κόντογλου.
Αν όχι τώρα, πότε; Το πολιτικό σύστημα είναι γυμνό, το προσωπείο έχει πέσει, και οι μάσκες δεν καλύπτουν πλέον τη δυσοσμία. Αν δεν δράσουμε τώρα – συλλογικά, οργανωμένα, νόμιμα αλλά ριζοσπαστικά – τότε απλώς συναινούμε. Όχι ως αθώοι πολίτες, αλλά ως συνένοχοι.
Και τότε, όταν πια δεν θα έχει μείνει τίποτα να σωθεί – ούτε χώρα, ούτε ταυτότητα, ούτε φως – θα έχουμε συμμετάσχει όλοι, ακούσια ή εκούσια, σε ένα εθνικό έγκλημα. Στη μεθοδική γενοκτονία ενός λαού, που προτίμησε τη σιωπή από την ευθύνη, και την ανάθεση από τη συμμετοχή.

Αρχιμανδρίτης και Ιεραπόστολος στη Αφρική, π. Ελπίδιος:
ΑπάντησηΔιαγραφήΚλαίω για την Ελλάδα.
(Η ομιλία έγινε την Κυριακή 28-6-2015).
www.youtube.com/watch?v=UBV20zeC9DY
Μου είπε ένας γνωστός μου και αξιόπιστος συνειδητός Ορθόδοξος Χριστιανός, ότι πληροφορήθηκε ξεκάθαρα μέσα στην ψυχή του από τον αληθινό Θεό, ότι η επόμενη προφητεία του Αποστόλου Παύλου (στίχοι 1 έως 5), επαληθεύεται ήδη ΚΑΙ στα ΔΙΚΑ ΜΑΣ χρόνια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαθένας ας καταλάβει ό,τι μπορεί, διαβάζοντας την επόμενη προφητεία, και ας βγάλει τα δικά του συμπεράσματα, όσο μπορεί.
Προφητεία του Αποστόλου Παύλου περί των Εσχάτων Ημερών:
https://pantocrator.gr/profiteia-tou-apostolou-pavlou-peri-t
Για όσους δυσκολεύονται στα Αρχαία Ελληνικά, υπάρχει ΚΑΙ η απόδοση στη νεοελληνική γλώσσα της προηγούμενης προφητείας, (Β ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ, Κεφάλαιο 3), στην επόμενη ιστοσελίδα:
Διαγραφήhttp://www.imgap.gr/file1/AG-Pateres/AG%20KeimenoMetafrasi/KD/16.%20TimB.htm
https://ellinikos-palmos.blogspot.com
ΑπάντησηΔιαγραφήὉ Θεός ἐνεργεῖ ὅταν ἀδυνατοῦμε
ΑπάντησηΔιαγραφή-----------------------------------------------------------
«Ρίψατε ἐπ᾽ Αὐτὸν πᾶσαν τὴν μέριμναν ὑμῶν, ὅτι Αὐτῷ μέλει περὶ ὑμῶν» (Α´ Πέτρου ε´, 7).
Ὅταν ὁ ἄνθρωπος ἀισθάνεται τὴν ψυχή του στενεμένη καὶ τὸν νοῦ του φορτωμένο μὲ ἀγωνία, ὅταν κάθε ἡμέρα μοιάζει σὰν φορτίο ἀβάσταχτο καὶ ἡ ἐλπίδα ἀσθενεῖ, τότε ἀκριβῶς ἐκεῖ ὁ Θεός ἀπλώνει τὴν ἄχραντη χεῖρά Του. Διότι ὁ Κύριος δὲν ἐπιτρέπει νὰ φθάσουμε σὲ ὅρια ἀπελπισίας, ἀλλὰ μὲ παιδαγωγικὴ στοργὴ μᾶς ἐπιτρέπει δοκιμασίες, γιὰ νὰ γνωρίσουμε τὴν ἀλήθεια τῆς ἀδυναμίας μας καὶ νὰ ἀναθέσουμε ὅλη μας τὴν ζωή στὴν Πρόνοιά Του.
Οἱ Ἅγιοι Πατέρες μᾶς διδάσκουν ὅτι ὁ πειρασμὸς καὶ ἡ θλίψη γίνονται ὁδοδείκτες σωτηρίας, ἐφ᾽ ὅσον ἐν αὐτοῖς ἀναζητοῦμε τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ. «Ἐν θλίψει ἐμνήσθην Σου, Κύριε», ψάλλει ὁ προφητάναξ Δαβίδ (Ψαλμὸς 118). Διὰ τῆς θλίψεως ἡ καρδιὰ ταπεινώνεται, ἀνοίγεται στὴν προσευχὴ καὶ εὑρίσκει τὴν ἀληθινὴ παρηγορία.
Ἡ ἀγωνία, ὅταν γίνεται προσευχή, μεταμορφώνεται σὲ χάρη. Καὶ ὅταν ὁ ἄνθρωπος ἀναστενάζει ἐμπρός στὸν Σταυρὸ τοῦ Χριστοῦ, τὴν ἴδια στιγμή ἐνεργεῖ μυστικὰ ὁ Θεός, ἔστω κι ἂν δὲν φαίνεται ἀμέσως. Τότε ἐκείνος, ποὺ ἐνόμιζε ὅτι εἶναι μόνος, ἀνακαλύπτει ὅτι ποτὲ δὲν ἦταν ἔρημος.
Ἀς μὴν τρομάζουμε, λοιπόν, μπροστὰ στὰ κύματα τῆς ζωῆς· ὁ Χριστὸς κοιμᾶται φαινομενικὰ στὴ βάρκα, ἀλλὰ ὁ ἴδιος εἶναι ποὺ ἡσυχάζει τὴν τρικυμία, ὅταν ἐμείς κράζουμε πρὸς Αὐτόν.
Ὅποιος πιστεύει καὶ ἐλπίζει στὸν Θεό, βρίσκει δύναμη μέσα στὴν ἀδυναμία, φῶς μέσα στὸ σκοτάδι, ἀνάπαυση μέσα στὴν ταραχή.
Ὁ Θεός ἐνεργεῖ ὅταν ἀδυνατοῦμε
ΑπάντησηΔιαγραφή«Ρίψατε ἐπ᾽ Αὐτὸν πᾶσαν τὴν μέριμναν ὑμῶν, ὅτι Αὐτῷ μέλει περὶ ὑμῶν» (Α´ Πέτρου ε´, 7).
Ὅταν ὁ ἄνθρωπος ἀισθάνεται τὴν ψυχή του στενεμένη καὶ τὸν νοῦ του φορτωμένο μὲ ἀγωνία, ὅταν κάθε ἡμέρα μοιάζει σὰν φορτίο ἀβάσταχτο καὶ ἡ ἐλπίδα ἀσθενεῖ, τότε ἀκριβῶς ἐκεῖ ὁ Θεός ἀπλώνει τὴν ἄχραντη χεῖρά Του. Διότι ὁ Κύριος δὲν ἐπιτρέπει νὰ φθάσουμε σὲ ὅρια ἀπελπισίας, ἀλλὰ μὲ παιδαγωγικὴ στοργὴ μᾶς ἐπιτρέπει δοκιμασίες, γιὰ νὰ γνωρίσουμε τὴν ἀλήθεια τῆς ἀδυναμίας μας καὶ νὰ ἀναθέσουμε ὅλη μας τὴν ζωή στὴν Πρόνοιά Του.
Οἱ Ἅγιοι Πατέρες μᾶς διδάσκουν ὅτι ὁ πειρασμὸς καὶ ἡ θλίψη γίνονται ὁδοδείκτες σωτηρίας, ἐφ᾽ ὅσον ἐν αὐτοῖς ἀναζητοῦμε τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ. «Ἐν θλίψει ἐμνήσθην Σου, Κύριε», ψάλλει ὁ προφητάναξ Δαβίδ (Ψαλμὸς 118). Διὰ τῆς θλίψεως ἡ καρδιὰ ταπεινώνεται, ἀνοίγεται στὴν προσευχὴ καὶ εὑρίσκει τὴν ἀληθινὴ παρηγορία.
Ἡ ἀγωνία, ὅταν γίνεται προσευχή, μεταμορφώνεται σὲ χάρη. Καὶ ὅταν ὁ ἄνθρωπος ἀναστενάζει ἐμπρός στὸν Σταυρὸ τοῦ Χριστοῦ, τὴν ἴδια στιγμή ἐνεργεῖ μυστικὰ ὁ Θεός, ἔστω κι ἂν δὲν φαίνεται ἀμέσως. Τότε ἐκείνος, ποὺ ἐνόμιζε ὅτι εἶναι μόνος, ἀνακαλύπτει ὅτι ποτὲ δὲν ἦταν ἔρημος.
Ἀς μὴν τρομάζουμε, λοιπόν, μπροστὰ στὰ κύματα τῆς ζωῆς· ὁ Χριστὸς κοιμᾶται φαινομενικὰ στὴ βάρκα, ἀλλὰ ὁ ἴδιος εἶναι ποὺ ἡσυχάζει τὴν τρικυμία, ὅταν ἐμείς κράζουμε πρὸς Αὐτόν.
Ὅποιος πιστεύει καὶ ἐλπίζει στὸν Θεό, βρίσκει δύναμη μέσα στὴν ἀδυναμία, φῶς μέσα στὸ σκοτάδι, ἀνάπαυση μέσα στὴν ταραχή.