Τετάρτη 2 Ιουνίου 2021

ΕΚ ΠΑΛΑΙΟΥ ΛΕΚΤΙΚΟΥ ΠΑΙΓΝΙΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΠΕΡΙΠΑΙΚΤΙΚΗ ΛΕΞΙΜΑΧΙΑ


ΕΠΙΚΑΙΡΟΝ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΠΛΑΚΑ

 


Γράφει ο Κωνσταντίνος Καλιμαυκίδης

Νοητικό προϊόν συσταθέν εξ υλικών ανασυρθέντων εκ της μνήμης, της εν τω εξαταξίω γυμνασίω διδασκομένης ύλης και μόνον.

Παρατίθεται ως απόδειξη της υπάρξεως της ισχύος της γλώσσης εν ζωή και της ικανότητος της να εξελιχθεί εις όπλον αείμαχον αέναου αντιστάσεως δια της γνώσεως της μεταδιδόμενης δια μυήσεως εις τους νεωτέρους,νυν και εν καιρώ.

ΛΕΞΕΙΣ ΑΠΟ <ΟΙ-ΕΙ-Η-Ι -Υ->
ΟΛΑ ΠΡΟΦΕΡΟΝΤΑΙ ΩΣ Η ή Ι

ΟΙΟΝ ΕΙΔΟΣ ΗΛΘΕΝ, ΟΙΗΜΑΤΙΩΝ, 
ΙΔΙΟΤΕΛΩΝ, ΗΛΙΘΙΩΝ ΗΓΕΤΩΝ,

ΕΙΚΑΖΟΝΤΩΝ ΙΚΑΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ,
ΥΠΕΡΚΕΡΑΣΑΙ ΥΛΙΚΩΣ ΕΙΜΑΡΜΈΝΗΝ

ΕΙΣ ΙΣΧΥΝ ΙΔΕΑΣ, ΙΟΒΟΛΟΥ ΙΟΥ ΙΩΣΕΩΣ, 
ΥΠΟΒΑΛΟΝΤΕΣ ΥΙΟΥΣ ΗΟΥΣ,

ΟΊΟΥΣ ΟΙΔΟΝΤΑΣ ΙΚΑΝΟΥΣ ΕΙΝΑΙ,
 ΗΘΩΝ ΙΣΧΥΟΣ ΥΠΕΡ ΙΣΧΥΣΑΙ ΥΛΗΣ

ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΠΟΙΟ ΕΙΔΟΣ ΗΛΘΕ, ΠΕΡΗΦΑΝΩΝ ΑΛΑΖΟΝΙΚΩΝ, ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΛΟΓΩΝ, ΗΛΙΘΙΩΝ ΗΓΕΤΩΝ

ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ 
ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΝ ΜΕ ΥΛΙΚΑ ΜΕΣΑ ΤΗΝ ΜΟΙΡΑ

ΚΑΙ ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΊΩΣΗΣ ΜΕ ΔΗΛΗΤΗΤΙΩΔΗ ΙΟ ΚΑΙ ΒΑΖΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΑΥΤΗ
ΤΟΥ ΓΙΟΥΣ ΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΑΥΓΗΣ

ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ, 
ΜΕ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΙΣΧΥ ΤΟΥΣ ΝΑ ΥΠΕΡΙΧΥΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΥΛΗ.


Κώστας Καλιμαυκίδης

Γνωστών δηλωμένων πεποιθήσεων
και σημερινό ακροδεξιό φασιστικό ρετάλι,
όπως με αποκάλεσε ένας αναγνώστης των άρθρων μου «Τώρα ποιος μας δέρνει ρε παιδιά» και ποιος μας βρίζει θα συμπληρώσω.

Υ.Γ

Συντάχθηκε ως ιδέα και επαληθεύτηκε με πολύ ψάξιμο στην γραμματική του Αχιλλέως Τζάρτζανου, έκδοση 1968,
που έχω διαφυλάξει ως εφόδιο ,από τα χρόνια του γυμνασίου.
Ανατρέχω σε αυτήν για βοήθεια ,προς απάντηση μου και διόρθωση σε ερωτήσεις των παιδιών μου,των εγγονών και των ανηψιών μου και όχι μόνον.

Κειμήλιο και κληρονομιά για το μέλλον και μέσον αντίστασης στην βαρβαρότητα που προσπαθούν να επιβάλουν.

Δεκτά τα σχόλια με γραμματικές και συντακτικές διορθώσεις από σύγχρονους γνώστες φιλολόγους και καθηγητές.

Κατόπιν συζητήσεων διασταύρωσα και δεν αμφιβάλω ότι σήμερα δεν διδάσκονται στις σχολές τους.

Ελπίζω να διαψευσθώ επώνυμα από κάποιον ειλικρινά θα χαρώ .
Αυτά θυμάμαι και γράφω για το κέφι μου τώρα που δεν κινδυνεύω να μείνω μετεξεταστέος
και σ΄ όποιον αρέσει.


5 σχόλια:

  1. Βρίσκω άσχετη και προσβλητική την ρήση του Βολταίρου,
    Δύσκολα να ελευθερώσεις έναν ανόητο από την αλυσίδα της γλώσσας του, που την σέβεται.
    Δηλαδή όσοι σέβονται κατά περίπτωση την γλώσσα,την πίστη,την πατρίδα,την ιστορία τους και συνεχίζουν την παράδοση είναι ανόητοι και δέσμιοι με αλυσίδα ;
    παρακαλώ να μας εξηγήσει αυτός που έβαλε τον φιλόσοφο Βολταίρο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μάλλον δεν πας τον Βολταίρο (ούτε εγώ τον πάω, άφρων γαρ) κι ότι και να πει το πετάς.
    Aλλά να χρησιμοποιήσεις την γλώσσα, την πίστη, την πατρίδα και την ιστορία για παραδείγματα δεν το περίμενα!
    Είναι σαφές ότι οτιδήποτε αλυσοδένει (δένει δηλαδή βίαια με αλυσίδες) αποκλείεται να το κάνει επ αγαθώ!
    Πόσο μάλλον η γλώσσα που απελευθερώνει όταν είναι αληθής! Η πατρίδα, η ιστορία και η Πίστη μπορεί ποτέ να είναι αλυσίδες;
    Από την ρήση του Κυρίου μας "Γνώσεσθε την Αλήθειαν και η αλήθεια υμάς ελευθερώσει"τί συνάγεται; Ότι μόνον τα πάθη, η αμαρτία και το ψεύδος αλυσοδένουν, δεσμεύουν, υποδουλώνουν!
    Π.χ. η μασκούλα. Μέγα ψεύδος ακόμη και εκτός ναού και έχει αλυσοδέσει όλο τον πλανήτη αλλά δυστυχώς οι περισσότεροι ανόητοι την σέβονται!
    Οι νόμοι! Οι πιό πολλοί πλέον είναι αντισυνταγματικοί παράνομοι και καταχρηστικοί αλλά η πλειοψηφία ούσα ανόητος τους σέβεται!
    Αυτό λέει ο έρημος ο (κατά τα άλλα άφρων) Βολταίρος...
    Αυτό και όχι την αλυσίδα της γλώσσας, της πίστης,της πατρίδας ή της ιστορίας γιατί όλα αυτά αντίθετα σπάνε τις αλυσίδες!







    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επίσης του Βολταίρου είναι και τα άκρως επίκαιρα:

    "Είναι επικίνδυνο να έχεις δίκιο όταν η κυβέρνηση έχει άδικο." και

    "Γιατροί είναι αυτοί που δίνουν φάρμακα για τα οποία ξέρουν λίγα, για να γιατρέψουν αρρώστιες για τις οποίες ξέρουν λιγότερα, σε ασθενείς για τους οποίους δεν ξέρουν τίποτα." και το πιο επίκαιρο απ΄όλα:

    "Οι πολλοί νόμοι σε μια χώρα είναι, όπως οι πολλοί γιατροί, σημείο αδυναμίας κι αρρώστιας".

    Μάλλον δεν είναι για πέταμα όλα...



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο Βολταίρος μιλά για αλυσίδες που σεβόμαστε ,όχι για αυτές που υπομένουμε.
    Κάτι ανάλογο είπε και ο Μάρξ για τις αλυσίδες.
    Δέσμιοι είμαστε όλοι με τις αλυσίδες του φόβου,των παθών ,του εγωισμού, της μας, της ανοχής στην αδικία που ανεχόμαστε και μας καθιστά συνένοχους στα δεσμά που μας φόρεσαν και κουβαλάμε, νοήμονες όντες.
    Η μετάνοια ,το μετά νοώ ,η αλλαγή ,το ξεπέρασμα του νού μας, δια της εμπιστοσύνης στον Λόγο Του,
    οδηγεί στο παράλογο της πίστεως και του θαύματος.
    Είναι η οδός της απολυτρώσεως αρκεί να υπακούσουμε και να ξεπεράσουμε τους φόβους μαςκαι τις αναστολές μας.
    Και αυτό μας το είπε Θαρσείτε,να έχετε θάρρος για να γνωρίστε την αλήθεια Μου για να σας ελευθερώσει
    Αρκεί να κόψουμε τις αλυσίδες που δεν σεβόμαστε και να ακολουθήσουμε τις αλυσίδες που αναφέρονται στο γράφημα, προσθέτοντας νέους γερούς κρίκους ,χωρίς να είμαστε εμείς ο αδύναμος κρίκος.
    Όσο για τα άλλα του Βολταίρου, αλλά δεν είπε δα και τίποτε καινούργιο ως Φράγγος, μερικά δεκτά .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πάντα πρωτότυπος ο κ.Καλιμαυκίδης. Θυμάμαι μικρός τον πατέρα μου να με βαζει να κλίνω γραμματικά το "η αηδής αοιδός" για να μάθω ελληνικά, που δεν με μάθαινε το σχολείο. Θυμούμενος αυτό λοιπόν μου φαίνεται σαν "ο ευειδής αοιδός" (των ελληνικών).

    ΑπάντησηΔιαγραφή