Ο ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΥΣ
Από την A Lily Bit
Ψυχολογικός πόλεμος: Γίνεται όλο και πιο σαφές ότι βρισκόμαστε στο επίκεντρο μιας σκόπιμης εκστρατείας που έχει σχεδιαστεί για να ενσταλάξει το φόβο, όχι τυχαία, αλλά μέσω προσεκτικής χειραγώγησης, με στόχο όχι μόνο να μας ανησυχήσει αλλά και να μας καταστήσει ανίσχυρους με διάφορα τεχνητά μέσα.
Στον πυρήνα αυτής της σκόπιμης διαταραχής βρίσκεται το εργαλείο που έχει επιλέξει η ελίτ: ο ψυχολογικός πόλεμος. Η τακτική αυτή υπερβαίνει τη φυσική σύγκρουση, στοχεύοντας στη διείσδυση στον ψυχισμό και στη συστηματική υποβάθμιση του ανθρώπινου πνεύματος.
Η μάχη δεν γίνεται για τη γη ή τους πόρους, αλλά για την ουσία αυτού που μας κάνει ανθρώπους: την ικανότητά μας να σκεφτόμαστε, να αισθανόμαστε και να ενεργούμε ελεύθερα.
Να υπονομεύσουμε την ατομική αυτονομία, την κριτική σκέψη και την ηθική.
Ο στόχος της ελίτ είναι ενοχλητικά απλός: να εξαφανίσει το άτομο, αφήνοντας ένα άδειο κέλυφος και αφαιρώντας την ψυχή.
Χρησιμοποιούν μια σειρά από τεχνικές για να επηρεάσουν τις σκέψεις και τις επιλογές μας, κάνοντάς μας εν αγνοία μας να συμμορφωνόμαστε με τη σκοτεινή τους ατζέντα.
Ο συμβατικός πόλεμος χρησιμεύει απλώς ως αντιπερισπασμός, ως δευτερεύουσα ανησυχία σε σύγκριση με την εκτεταμένη ψυχολογική επίθεση που έχει σχεδιαστεί για να μας κάνει υποτακτικούς, όχι με τη βία, αλλά με την παράδοση της εσωτερικής μας δύναμης.
Ο πολλαπλασιασμός των νέων τεχνολογιών και των έξυπνων συσκευών, συμπεριλαμβανομένων των παιχνιδιών, των ταινιών και των διαφόρων γκάτζετ, οδηγεί σε έναν εθισμό σε αυτά τα προϊόντα.
Αυτός ο εθισμός αντικαθιστά ή μειώνει τις νοητικές ικανότητες των χρηστών, όπως η μνήμη, η προσοχή, η συγκέντρωση και η δημιουργικότητα.
Τα παιδιά, για παράδειγμα, επιλέγουν τα βίντεο αντί για το διάβασμα, καταναλώνοντας συχνά περιεχόμενο που μπορεί να μην είναι κατάλληλο ή εκπαιδευτικό.
Με την πάροδο του χρόνου, αυτό όχι μόνο αποβλακώνει τον πληθυσμό, καθιστώντας τον πιο αδαή και εξαρτημένο από το σύστημα του οποίου άθελά του αποτελεί μέρος, αλλά τον μετατρέπει και σε εθισμένο σε αυτό το ίδιο το σύστημα.
Οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν σχεδιαστεί με έναν πρωταρχικό στόχο: να ελέγχουν και να επηρεάζουν τι λένε και τι σκέφτονται οι άνθρωποι, ιδίως όσοι έχουν αντίθετες απόψεις.
Τα εναλλακτικά κανάλια μέσων ενημέρωσης, όπως το Telegram, γίνονται εστίες ελέγχου και σύγχυσης όσων προσπαθούν να ξεφύγουν από αυτή τη χειραγώγηση.
Επιπλέον, οι νέοι επηρεάζονται ολοένα και περισσότερο από τους “επηρεαστές”, πολλοί από τους οποίους προωθούν επιφανειακές ή επιβλαβείς συμπεριφορές, διαμορφώνοντας περαιτέρω τις ενέργειες και τις σκέψεις του ευαίσθητου ακροατηρίου.
Τέλος, μια βασική στρατηγική αυτής της χειραγώγησης είναι η ενστάλαξη φόβου και άγχους στον πληθυσμό μέσω της επινόησης ή της υπερβολής απειλών, όπως οι ασθένειες. Αυτές οι απειλές μπορεί να είναι εντελώς κατασκευασμένες ή σημαντικά υπερβολικές, δημιουργώντας σύγχυση και φόβο.
Αυτή η τρομολαγνεία χρησιμοποιείται συχνά για να δικαιολογήσει νέες ιατρικές παρεμβάσεις, εμβόλια ή τη λογική των συγκρούσεων, εδραιώνοντας περαιτέρω τον πληθυσμό σε έναν κύκλο εξάρτησης και χειραγώγησης από τους εξουσιαστές.
Η ορολογία που χρησιμοποιεί το λεγόμενο βαθύ κράτος αντανακλά μια βαθιά κατανόηση των ψυχολογικών και νοητικών διαστάσεων του ανθρώπινου ελέγχου και της επιρροής. Αναγνωρίζουν την τεράστια δύναμη που ασκεί ο νους και το πνεύμα, μια δύναμη που είναι κεντρική στη χρήση του αποκρυφισμού.
Οι παραδόσεις αυτές υπογραμμίζουν την πίστη στην ικανότητα του νου να εκδηλώνει την πραγματικότητα και να εξαπατά τα άτομα ώστε να αποδέχονται τις ψευδαισθήσεις ως αλήθειες. Ακολουθούν ορισμένοι βασικοί όροι που συμπυκνώνουν τις μεθόδους και τους στόχους τους:
· Πειθώ: Πείθοντας τα άτομα να υιοθετήσουν συγκεκριμένες απόψεις ή ενέργειες που ευθυγραμμίζονται με την ατζέντα τους.
· Επιρροή: Διαμόρφωση των σκέψεων, των συμπεριφορών και των αποφάσεων των ανθρώπων με τρόπο διακριτικό αλλά αποτελεσματικό.
· Αλλαγή: Αλλαγή των αντιλήψεων και των στάσεων ώστε να διασφαλιστεί ότι αντιστοιχούν στις επιθυμητές αφηγήσεις.
· Διασκέδαση: Αιχμαλωτίζοντας την προσοχή των μαζών μέσω της απόσπασης της προσοχής, κρατώντας τους απασχολημένους και μακριά από την κριτική σκέψη.
· Συμμόρφωση: Ενθάρρυνση της υπακοής και της υποταγής στις οδηγίες τους χωρίς αμφισβήτηση.
· Απόσπαση της προσοχής: Απόσπαση της προσοχής από σημαντικά ζητήματα ή αλήθειες μέσω διαφόρων μέσων ψυχαγωγίας ή παραπληροφόρησης.
· Αποδοχή: Προώθηση μιας αίσθησης παραίτησης ή αποδοχής απέναντι σε ορισμένες ιδεολογίες, νόρμες ή συνθήκες.
· Τρομοκράτηση: Αξιοποίηση του φόβου ως μέσο χειραγώγησης συναισθημάτων και αντιδράσεων, συχνά για να δικαιολογήσει μέτρα ελέγχου.
· Εμπλοκή: Η ενεργή εμπλοκή ή απασχόληση των ατόμων με περιεχόμενο ή αφηγήσεις που εξυπηρετούν τους σκοπούς τους.
· Αγκάλιασμα: Ενθάρρυνση της ολόψυχης αποδοχής ορισμένων πεποιθήσεων, τεχνολογιών ή αλλαγών που προωθούν τον έλεγχό τους.
· Μίσος: Διεγείρουν συναισθήματα εχθρότητας και διχασμού για να αποδυναμώσουν τους κοινωνικούς δεσμούς και να προωθήσουν τις συγκρούσεις.
· Διαίρεση: Κατακερματισμός κοινοτήτων και κοινωνιών σε αντίπαλες φατρίες για την αποδυνάμωση της συλλογικής αντίστασης και κατανόησης.
Η αφήγηση γύρω από το βαθύ κράτος και τη χρήση διαφόρων πλατφορμών και παραγόντων επιρροής για τη χειραγώγηση του κοινού βασίζεται στην ιδέα ότι ένα ευρύ φάσμα αρνητικών συναισθημάτων και καταστάσεων του νου καλλιεργείται σκόπιμα μέσα στην κοινωνία.
Η χειραγώγηση αυτή επεκτείνεται μέσω της ψυχαγωγίας, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των πολιτιστικών τάσεων, με στόχο να επηρεάσει ιδιαίτερα ευάλωτες ομάδες, όπως οι νέοι.
Οι επηρεαστές, όπως παρατηρείται σε πλατφόρμες όπως το YouTube, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτό, προωθώντας περιεχόμενο που μπορεί να είναι επιζήμιο για την ανάπτυξη των παιδιών και των νέων ενηλίκων. Το περιεχόμενο αυτό συχνά εξυμνεί συμπεριφορές και ιδεολογίες που είναι αντικοινωνικές, επιβλαβείς ή ηθικά αμφισβητήσιμες.
Το επιχείρημα υποδηλώνει ότι οι εν λόγω επηρεαστές δεν μοιράζονται απλώς τη ζωή ή τα ενδιαφέροντά τους, αλλά συμμετέχουν ενεργά σε μια ευρύτερη ατζέντα υποβάθμισης των κοινωνικών αξιών και προτύπων.
Τα βιντεοπαιχνίδια αναφέρονται ως παραδείγματα μέσων ενημέρωσης που επιβραβεύουν αρνητικές συμπεριφορές, όπως η κλοπή και η βία, συμβάλλοντας περαιτέρω στην υποτιθέμενη συνολική στρατηγική ηθικής και δεοντολογικής υποβάθμισης.
Με την ενασχόληση με αυτά τα παιχνίδια, οι άνθρωποι, ιδίως οι νέοι, μπορεί να είναι πιο επιρρεπείς στην υιοθέτηση των συμπεριφορών και των στάσεων που απεικονίζονται, εκπληρώνοντας έτσι τον υποτιθέμενο στόχο να οδηγηθεί η κοινωνία μακριά από εποικοδομητικές επιδιώξεις και προς το χάος και τη διχόνοια.
Οι διάφορες μορφές μέσων ενημέρωσης και επιρροής δεν είναι μεμονωμένα φαινόμενα αλλά αλληλένδετα εργαλεία που χρησιμοποιούνται από τους εξουσιαστές για να διαμορφώσουν τη δημόσια συνείδηση με τρόπους που υπονομεύουν την ατομική αυτονομία, την ηθική και την κριτική σκέψη.
Η ανησυχία για τον αντίκτυπο της σύγχρονης τεχνολογίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους νέους είναι ευρέως διαδεδομένη και αγγίζει θέματα από τον εθισμό και την ψυχική υγεία μέχρι την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια.
Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ιδίως σε πλατφόρμες όπως το TikTok, έχει οδηγήσει στον πολλαπλασιασμό των τάσεων και των προκλήσεων, ορισμένες από τις οποίες είχαν επικίνδυνες ή ακόμη και θανατηφόρες συνέπειες.
Οι πλατφόρμες αυτές, ενώ προσφέρουν πρωτοφανείς τρόπους σύνδεσης και ανταλλαγής, ενέχουν επίσης κινδύνους, ιδίως για τους νεότερους, πιο ευπαθείς χρήστες.
Το φαινόμενο της “ομαδικής παρακολούθησης” ή των συντονισμένων εκστρατειών παρενόχλησης στο διαδίκτυο είναι ένα σοβαρό ζήτημα. Τα άτομα μπορεί να βρεθούν στο στόχαστρο ομάδων, λαμβάνοντας απειλητικά ή υποτιμητικά μηνύματα που μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά την ψυχική τους ευεξία.
Οι ενέργειες αυτές είναι συχνά ανώνυμες, εκμεταλλευόμενες το πέπλο της ανωνυμίας του διαδικτύου για να αποφύγουν τις επιπτώσεις. Η ψυχολογική επίδραση μιας τέτοιας παρενόχλησης μπορεί να είναι βαθιά, επηρεάζοντας τη διάθεση, τα κίνητρα και τη συνολική ψυχική υγεία των ατόμων.
Πολλές μυστικές υπηρεσίες λειτουργούν φάρμες χάκερ, απασχολώντας άτομα σε παγκόσμιο επίπεδο για να αναλάβουν διάφορες εργασίες. Μπαίνουν ξαφνικά στη ζωή των ατόμων, επηρεάζοντάς τα να συμπεριφέρονται με τον επιθυμητό τρόπο.
Επιπλέον, το ψηφιακό τοπίο επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την τεχνητή νοημοσύνη και τους αλγορίθμους, οι οποίοι καθορίζουν την ορατότητα και τη δημοτικότητα του περιεχομένου και των παραγόντων επιρροής.
Αυτοί οι ψηφιακοί φύλακες, ή “δασοφύλακες”, συχνά προωθούν περιεχόμενο που είναι ασήμαντο ή επιβλαβές, συμβάλλοντας σε μια κουλτούρα απόσπασης της προσοχής και επιπολαιότητας.
Η εξάπλωση του διαδικτύου, των έξυπνων συσκευών και των διαφόρων σύγχρονων παρεμβάσεων, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών και πολιτικών εκδηλώσεων, αποτελεί εκδήλωση μιας ευρύτερης στρατηγικής χειραγώγησης της δημόσιας συνείδησης.
Χωρίς την εκτεταμένη απόσπαση της προσοχής και τη συμμόρφωση στην οποία αναφέρονται προσωπικότητες όπως ο Λόρδος Jacob Rothschild, καμία από αυτές τις εξελίξεις δεν θα ήταν δυνατή.
Ο απώτερος στόχος μιας τέτοιας χειραγώγησης είναι η διαμόρφωση αντιλήψεων και πεποιθήσεων, κατευθύνοντας την κοινωνία προς κατευθύνσεις που εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα και ατζέντες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου