Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2022

ΟΤΑΝ Η ΑΙΡΕΣΗ ΦΟΡΑΕΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ ΤΗΣ "ΑΓΑΠΗΣ" ΚΑΙ ΤΗΣ "ΑΔΕΛΦΩΣΥΝΗΣ"...

ΑΚΑΤΑΣΧΕΤΗ ΑΓΑΠΟΛΟΓΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ

Γράφει ο Ζ. Α.

Παρατηρούμε στις ημέρες μας, μέρες γενικότερης νοητικής και πνευματικής σύγχυσης, μέρες που είναι δυνατόν να πλανηθούν ακόμα και οι εκλεκτοί, πολλοί να επικαλούνται την αγάπη, προκειμένου να στηρίξουν τα επιχειρήματά τους και να περάσουν τις θέσεις τους.

Μάλιστα κάποιοι εξ αυτών, επικαλούνται και το όνομα του Θεού, ο οποίος μας ζητά υπέρ πάντων την αγάπη, τόσο για τον εαυτό Του όσο και για τον πλησίον μας.

Έτσι λοιπόν στο όνομα της αγάπης, ο Πατριάρχης μας, "αγκαλιάζει" τον Πάπα και τους παπικούς και μας ετοιμάζει για κοινό Ποτήριον το έτος 2025. Έτσι, απροϋπόθετα. Χωρίς οι παπικοί να έχουν αποκηρύξει τις πλάνες τους στο δόγμα και στην πίστη.

Στο όνομα της αγάπης, οι ομόφυλοι ζητούν να έρχονται εις γάμου κοινωνία και να υιοθετούν παιδιά, πρόσφατα δε είδαμε και να βαφτίζουν τους καρπούς της "αγάπης" τους, εντός "ορθόδοξων" ναών.

Και άλλα πολλά παραδείγματα τέτοιας "αγάπης" μπορούμε να βρούμε αν το ψάξουμε.

Ο Κύριος  και Θεός μας, ο Ιησούς Χριστός, πράγματι μας έδωσε ως δευτέρα και ομοία μεγάλη εντολή με το να αγαπούμε τον Θεό μας, το να αγαπούμε τον πλησίον μας, κατά το "δευτέρα δὲ ὁμοία αὐτῇ· ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν".

Σε άλλο σημείο όμως της Αγίας Γραφής, ο Κύριος λέει:

Τί ὠφελήσει ἄνθρωπον, ἐάν κερδίσῃ τόν κόσμον ὅλον καί ζημιωθῇ τήν ψυχήν αὐτοῦ;»· «ἤ τί δώσει ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ;»

Δεν υπάρχει αντάλλαγμα για την αθάνατη και αιώνια ψυχή.

Κι εδώ έρχεται το ερώτημα...

Έχουν σχέση αυτές οι ρήσεις μεταξύ τους;

Κι αν ναι, πώς "παντρεύονται" αυτά τα δύο;

Αν μπούμε στη διαδικασία να πει ο καθένας από εμάς τη γνώμη του, την άποψή του, δεν θα βγάλουμε άκρη ποτέ, διότι θα υπάρχουν πολλές και διάφορες γνώμες και απόψεις.

Ποιός λοιπόν μπορεί να μας διαφωτίσει με ασφάλεια;

Μόνο ένας Άγιος μπορεί.

Και γιατί ένας Άγιος;

Διότι αυτός έχει, τουλάχιστον σε βαθμό πολύ μεγαλύτερο από εμάς, τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος, όπως και ενδεχομένως την πολύ "ακριβή" και υψηλή αρετή της διάκρισης.

Η διάκριση καθορίζει το πού, πώς, πότε, σε ποιό βαθμό και με ποιόν τρόπο κάτι είναι σωστό να γίνει.

Και για να μιλάμε με λόγους Αγίων, ας δούμε τι λένε κάποιοι για την διάκριση:

"Διάκριση είναι η πνευματική όραση. Και πνευματική όραση έχει εκείνος που έχει εξαγνισμένο νου· γι' αυτό έχει και πνευματική διαύγεια και Θείο φωτισμό. (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης).

Η αλάνθαστη γνώση και αντίληψη του θείου θελήματος σε κάθε περίσταση καλείται διάκριση". (ΆγιοςΙωάννηςτηςΚλίμακος).

"Η διάκριση είναι φως που δείχνει σε εκείνον που την έχει, τον καιρό, το εγχείρημα, το έργο, την ισχύ, τη γνώση, τη δύναμη, την ασθένεια, την προαίρεση, την προθυμία,την έξη, την άγνοια, την προαίρεση, την προθυμία, την κακοπάθεια, τον τρόπο, τον τόπο, τη συμπεριφορά, την ανατροφή, την πίστη, τη διάθεση, τον σκοπό, την διαγωγή, την άδεια, την εμπειρία, τη φυσική φρόνηση, την επιμέλεια, την εγρήγορση, την αργοπορία και τα όμοια". (ΆγιοςΠέτρος ο Δαμασκηνός).

"Η διάκριση δεν είναι απλώς μια αρετή. Είναι η κορωνίδα και το άλας των αρετών, γι' αυτό και ο Θεός προσφέρει το στεφάνι αυτό στους αγωνιστές, στο τέλος των αγώνων. Ανάλογη με την πνευματική μας κατάσταση, ανάλογη με την ποιότητα των αρετών μας και την πνευματική μας υγεία, είναι και η διάκρισή μας. 

Η διάκριση πολύ βοηθάει για να έρθει η εσωτερική ειρήνη της ψυχής, η οποία συντελεί στην άσκηση, διότι τροφοδοτεί την ψυχή και το σώμα, με δυνάμεις (πολύ) μεγαλύτερες από τις υλικές τροφέςτροφές". (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης).

Επιστρέφουμε λοιπόν στο προηγούμενό μας ερώτημα:

Πώς "παντρεύονται" οι δύο εντολές του Κυρίου μας, η αγάπη προς τον πλησίον μας και το αντάλλαγμα της ψυχής μας;

Την απάντηση θα μας την δώσει πάλι ένας Άγιος.

Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης.

Ο οποίος μας λέει:

" Ή αγάπη του Θεού δεν έχει όριο, όπως δεν έχει όριο και µέτρο και ο ίδιος ο Θεός που αγαπάται, η αγάπη όµως προς τον πλησίον πρέπει να έχη.

 Γιατί αν δεν την χρησιµοποιήσης µε το µέτρο που πρέπει, µπορεί να σε χωρίση από την αγάπη του Θεού, να σου προξενήση µεγάλη ζηµία και να καταστρέψης τον εαυτό σου, για να κερδίσης άλλους. 

Ναι, να αγαπάς τον πλησίον σου, αλλά µέχρι το σηµείο που δεν θα ζηµιώσης την ψυχή σου".

Επαναλαμβάνουμε την τελευταία φράση, για να την εμπεδώσουμε αλλά και γιατί είναι η απάντηση στο ερώτημά μας.

"Ναι, να αγαπάς τον πλησίον σου, αλλά µέχρι το σηµείο που δεν θα ζηµιώσης την ψυχή σου".

Βλέπουμε λοιπόν τώρα, πώς η διάκριση θέτει όρια στην αγάπη προς τον πλησίον;

Ας το δούμε όμως και στην πράξη, πάλι μέσα από λόγους Αγίων και της Αγίας Γραφής:

"Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν, μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς". (Ματθ.7,6).

Μετάφραση:

Μη δώσετε τα άγια πράγματα στους σκύλους ούτε να πετάξετε τα μαργαριτάρια στους χοίρους γιατί αλλιώς οι χοίροι θα τα καταπατήσουν με τα πόδια τους κι οι σκύλοι θα στραφούν εναντίον σας και θα σας καταξεσκίσουν.

"Εις ώτα άφρονος μηδέν λέγε, μήποτε μυκτηρίση τους συνετούς λόγους σου.

 [Στα αυτιά του ανόητου και ασυνέτου ανθρώπου, μην λες τίποτε, μήπως τυχόν και περιφρονήσει τα σοφά και συνετά λόγια σου. (Παροιμίες 23,9).

Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, μας λέει:

"Διότι δεν πολεμώ με υλικά όπλα, αλλά με τον λόγο καταδιώκω, όχι τον αιρετικό, αλλά την αίρεση. Δεν αποστρέφομαι τον άνθρωπο, αλλά μισώ την πλάνη και θέλω να τον αποσπάσω από αυτήν.

Και εγώ λοιπόν εάν πολεμήσω τους αιρετικούς, δεν πολεμώ τους ίδιους τους ανθρώπους, αλλά θέλω να απομακρύνω την πλάνη και να καθαρίσω τη σαπίλα". (Λόγος στον ιερομάρτυρα Φωκά).

 "Όταν δηλαδή χρειάζεται να ευεργετήσεις, ο κάθε άνθρωπος είναι πλησίον σου· όταν όμως προκύπτει θέμα σχετικό με την αλήθεια, ξεχώριζε τον δικό σου από τον ξένο. 

Και αν ακόμα έχεις αδελφό από τον ίδιο πατέρα και την ίδια μητέρα, και δεν συμφωνεί μαζί σου στο θέμα της αλήθειας, να θεωρείς αυτόν πιο βάρβαρο και από τον Σκύθη, αν όμως είναι Σκύθης ή Σαυρομάτης, αλλά γνωρίζει την ακρίβεια των δογμάτων και πιστεύει αυτό πού και συ ο ίδιος πιστεύεις, αυτός ας είναι πιο δικός σου και πιο πλησιέστερος από εκείνον· και τον βάρβαρο και τον μη βάρβαρο από εδώ να τον διακρίνουμε, όχι από τη γλώσσα, ούτε από το γένος, αλλ’ από τη γνώμη και την ψυχή του. Διότι αυτό προ πάντων είναι άνθρωπος, όταν φυλάσσει την ακρίβεια των δογμάτων και κάνει ευσεβή ζωή".(ΕΠΕ 7,401,Εις ΡΜΓ Ψαλμ.)

" Ο Κύριος δεν απαγορεύει να εμποδίζονται οι αιρετικοί, να αποστομώνονται, να κόβεται η θρασύτητά τους και να διαλύονται τα συνέδριά τους και οι συγκεντρώσεις τους, αλλά απαγορεύει να φονεύονται". (ΕΠΕ 10,815, Εις Ματθαίον Ομιλία ΜΣΤ)

Ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης μας λέει:

"Και η αγάπη χρειάζεται διάκριση. Αν κάποιος λ.χ. είναι γαστρίμαργος, δεν πρέπει να του δίνεις συνέχεια νόστιμα φαγητά, γιατί αυτό θα τον βλάψει. Θα κάνεις νόστιμο φαγητό για έναν που έχει ανορεξία, για να μπορέση να το φάει. Ή, αν κάποιος έχει ζάχαρο και του δίνεις γλυκά, αγάπη είναι αυτή;".

"Όταν βλέπω, ότι ο άλλος δεν βοηθιέται από το ενδιαφέρον μου, την καλοσύνη, την αγάπη και δεν τα εκτιμάει αυτά, αλλά εκμεταλλεύεται την αγάπη μου και μου φέρεται με αναίδεια, τραβιέμαι σιγά - σιγά, για να μην γίνει περισσότερο αναιδής και λέω ότι δεν έχω συγγένεια μαζί του. Και αναγκάζομαι να μην του φέρομαι με καλοσύνη".

Και τέλος, ο ίδιος Άγιος μας λέει:

"Είναι μερικοί που, ενώ έχουν περιορισμένες δυνάμεις και μπορούν να κάνουν μόνον ένα-δύο πράγματα, καταπιάνονται και μπερδεύονται με πολλά και μετά δεν κάνουν τίποτε σωστό και σέρνουν και τους άλλους".

Το συμπέρασμά μας, από όλα αυτά που είδαμε αλλά και από όσα άλλα μπορούμε να βρούμε αν ερευνήσουμε περαιτέρω είναι ότι η Αγάπη, δεν είναι απροϋπόθετη και χωρίς όρια σε όλες τις περιστάσεις.

Αν λοιπόν ο πλησίον μας ανήκει σε κάποιες από τις περιπτώσεις που αναφέρθηκαν ή είναι αιρετικός, θα πρέπει να προσέξουμε πολύ, μήπως στο όνομα της αγάπης, τελικά χαθούμε εμείς οι ίδιοι.

"Από μακριά κι αγαπημένοι" λέει η λαϊκή ρήση.

Ακόμα πιο σοφά, ο Άγιος Παΐσιος λέει:

– Γέροντα, πως γίνεται να αγαπάη κανείς το ίδιο όλους τους ανθρώπους και να τους αγαπάη με διάκριση;

– Αγαπάει όλους το ίδιο, αλλά δεν εκδηλώνει την αγάπη του σε όλους το ίδιο. Άλλον τον αγαπάει από μακριά, γιατί χρειάζεται να τον κρατήση σε απόσταση, άλλον από κοντά, ανάλογα με το τι ωφελεί τον καθένα. Σε έναν δεν πρέπει καθόλου να μιλήση, σε άλλον πρέπει να πη δυο λόγια, σε άλλον λίγα παραπάνω.

Ακόμα πιο "σκληρά" ο Όσιος Βαρσανούφιος στη Φιλοκαλία λέει:

"Εάν δεις κάποιον να καταποντίζεται στο ποτάμι, να μη του δώσεις το χέρι σου, για να μη σε τραβήξει, αλλά δός του το ραβδί σου. Και αν μπορέσεις να τον σώσεις με το ραβδί σου, έχει καλώς, διαφορετικά άφησε το ραβδί, για να μη χαθείς και σύ μαζί μ’ αυτόν’".

Επίσης ας μην ξεχνούμε πόσες φορές μέσα στην Αγία Γραφή, ο ίδιος ο Κύριος ζητά τον "άγιο διαχωρισμό" από τους πλησίον μας ακόμα κι αν είναι  οικείοι ή συγγενείς μας.

Η διάκριση θα καθορίσει τον τρόπο που θα λειτουργήσει η αγάπη μεταξύ μας.

Η Αγάπη του Θεού αλλά και η αγάπη που ζητά από εμάς ο Θεός, δεν έχει σχέση με αυτή την "ροζ αγαπολογία" που κάποιοι προωθούν ή επικαλούνται, διότι την αποκόπτουν από την Αλήθεια Του και την Δικαιοσύνη Του.

Σημείο των καιρών μας και αυτό.

Ζ. Α.

  

50 σχόλια:

  1. Κατά Ματθαίον κεφάλαιο 7;
    1. Μή κρίνετε, ίνα μη κριθήτε·
    2. εν ώ γάρ κρίματι κρίνετε κριθήσεσθε, και εν ώ μέτρω μετρείτε μετρηθήσεται υμίν.
    3. τι δε βλέπεις το κάρφος το εν τώ οφθαλμώ τού αδελφού σου, την δε εν τώ σώ οφθαλμώ δοκόν ου κατανοείς;
    4. υποκριτά, έκβαλε πρώτον την δοκόν εκ τού οφθαλμού σού, και τότε διαβλέψεις εκβαλείν το κάρφος εκ τού οφθαλμού τού αδελφού σου,,,

    Κοινώς μας είπε ο Χριστός, κοιτάτε ο καθένας τη δουλειά του!!!!! Αντί να κολλάτε ταμπέλες, δηλαδή να κατακρίνετε, βρείτε που εσείς κάνετε λάθος και διορθώστε το!!!!! Σταματήστε να κοιτάτε την καμπούρα του διπλανού και δείτε τη δικιά σας πρώτα!!!!!! Πριν ανοίξεις το στόμα σου, πριν βάλεις στα πλήκτρα τα δάχτυλα σου, πριν καν μπει η σκέψη στο μυαλό βάλε φρένο…
    Ο καθένας κάνει τις επιλογές του. Το πολύ- πολύ να βοηθήσεις τον άλλο να βρει τον δρόμο προς την αλήθεια. Αλλά αυτός είναι, που θα επιλέξει αν θα τον ανέβει ή όχι. Δεν μπορείς με το ζόρι να τον σπρώξεις να ανέβει…..
    Η αγάπη είναι εσωτερική. Δεν μπορείς να δίνεις, χωρίς να έχεις αγάπη…. Ο δε Απ. Παύλος το τονίζει καθαρά: «εάν ψωμίσω πάντα τα υπάρχοντα μου και παραδώ το σώμα μου, ίνα καυθήσωμαι, αγάπην δε μη έχω, ουδέν ωφελούμαι».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά και άγια όλα όσα επικαλέστηκες από την Γραφή και τον Απόστολο Παύλο αδελφέ, αλλά πάλι η ΔΙΑΚΡΙΣΗ θα μας δώσει την απάντηση...

      "Το μη κρίνετε ίνα μην κριθείτε ΠΕΡΙ ΒΙΟΥ εστί, ού ΠΕΡΙ ΠΙΣΤΗΣ"...
      (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος)

      ΠΕΡΙ ΒΙΟΥ λοιπόν...Ού ΠΕΡΙ ΠΙΣΤΗΣ...

      Διότι όταν η πίστη κίνδυνεύει, θα έρθει ένας άλλος μεγάλος Άγιος, ο Πανόσιος Θεόδωρος Στουδίτης, να μας πει:

      "ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΛΗ ΚΥΡΙΟΥ ΝΑ ΜΗ ΣΙΩΠΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΚΙΝΔΥΝΕΥΗ Η ΠΙΣΤΗΣ"

      "Εντολή γάρ Κυρίου μή σιωπάν εν καιρώ κινδυνευούσης πίστεως. Ώστε, ότε περί πίστεως ο λόγος, ούκ εστιν ειπείν, εγώ τίς ειμί; Ιερεύς, άρχων, στρατιώτης, γεωργός, πένης; Ουδείς μοι λόγος και φροντίς περί του προκειμένου. Ουά οί λίθοι κεκράξουσι καί σύ σιωπηλός και άφροντις;»

      Δηλαδή "Είναι εντολή Κυρίου νά μή σιωπούμε όταν κινδυνεύη η πίστης. Συνεπώς, όταν πρόκειται γιά τήν πίστιν, δέν πρέπει νά είπη κανείς: ποιός είμαι εγώ; Ιερεύς, άρχων, στρατιώτης, γεωργός, πτωχός; Δέν μου πέφτει εμένα λόγος καί φροντίς. Τι λέγεις, οί πέτρες θά φωνάξουν, καί σύ θα μείνεις σιωπηλός καί άπραγος;"

      Διαγραφή
    2. ΑΣΧΕΤΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ

      Διαγραφή
    3. Τα 9/10 του άρθρου, είναι λόγοι Αγίων.
      Οπότε η εναντίωσή σου είναι στους λόγους αυτών.
      Οπότε... είσαι άκυρος όπως πάντα.

      Διαγραφή
  2. Μην πεις ότι και μόνο η πίστη μου στο Χριστό μπορεί να με σώσει. Αυτό είναι αδύνατον, αν δεν αποκτήσεις και την έμπρακτη αγάπη. Η απλή πίστη, που δεν συνοδεύεται με έργα αγάπης, τίποτε δεν ωφελεί.. Οσίου Μαξίμου του Ομολογητού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Όταν δηλαδή χρειάζεται να ευεργετήσεις, ο κάθε άνθρωπος είναι πλησίον σου·
      όταν όμως προκύπτει θέμα σχετικό με την αλήθεια, ξεχώριζε τον δικό σου από τον ξένο".

      "Όταν βλέπω, ότι ο άλλος δεν βοηθιέται από το ενδιαφέρον μου, την καλοσύνη, την αγάπη και δεν τα εκτιμάει αυτά, αλλά εκμεταλλεύεται την αγάπη μου και μου φέρεται με αναίδεια, τραβιέμαι σιγά - σιγά, για να μην γίνει περισσότερο αναιδής και λέω ότι δεν έχω συγγένεια μαζί του. Και αναγκάζομαι να μην του φέρομαι με καλοσύνη".

      Συμπέρασμα: Σε μια ΓΕΝΙΚΗ εντολή του Κυρίου μας, όπως είναι η αγάπη προς τον πλησίον, έρχεται η ΔΙΑΚΡΙΣΗ και αφού εξετάζει ΠΟΙΟΣ είναι ο πλησίον, καθορίζει και το πώς θα ΕΚΔΗΛΩΘΕΙ η αγάπη μας προς αυτόν, όπως πολύ πετυχημένα μας "τα έκανε λιανά" ο Άγιος Παΐσιος.

      Διαγραφή
    2. ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΕΙΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΔΕΧΘΕΙΣ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ, ΟΠΩΣ ΑΥΤΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΘΗΚΕ. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΠΕ "ΜΕΛΕΤΑΤΕ ΤΑΣ ΓΡΑΦΑΣ ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΑΙ ΜΑΡΤΥΡΟΥΣΙΝ ΠΕΡΙ ΕΜΟΥ". ΑΣΦΑΛΩΣ ΓΡΑΦΕΣ ΕΝΝΟΟΥΣΕ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΜΑΧΑΜΠΑΡΑΤΑ. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΘΗΚΕ ΣΑΝ ΕΒΡΑΙΟΣ, ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΤΜΗΘΗΚΕ, ΠΗΓΕ ΓΙΑ ΕΥΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΔΙΚΑΙΟ ΣΥΜΕΩΝ (ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ), ΠΗΓΑΙΝΕ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΕ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΓΩΓΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΤΟΥ ΣΟΛΟΜΩΝΤΑ ΑΠΟ 12 ΧΡΟΝΩΝ, ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ. ΑΠΟΚΑΛΟΥΣΕ ΔΕ ΤΟΝ ΝΑΟ ΟΙΚΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΤΟΥ, ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΟΥ ΕΞΗΓΑΓΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΤΟΥ. ΑΥΤΑ Ή ΤΑ ΞΕΧΝΑΣ Ή ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΕΙΣ ΜΑΘΕΙ ΚΙ ΑΡΚΕΣΤΗΚΕΣ ΣΕ ΠΑΡΑΜΥΘΑΚΙΑ ΠΕΡΙ ΠΙΣΤΗΣ ΑΠΟ ΚΑΡΤΟΥΝΣ Ή ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟ.

      Διαγραφή
    3. ΑΥΤΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΠΕΡΙΤΟΜΗ, ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΒΡΑΙΟΣ...

      Διαγραφή
    4. ΕΣΥ ΕΙΣΑΙ ΦΑΡΙΣΟΥΚΛΑ. ΔΩΣΕ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ! ΜΠΟΡΕΙΣ; ΓΙΑΤΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΤΟΜΗ ΤΗΝ 1η ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ; ΑΥΤΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΛΟΒΟΤΟΜΗΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΣ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ.

      Διαγραφή
    5. Βλάσφημε η πιστη πηγάζει από την αγάπη, αγαπάς και πιστεύεις σε κάποιον.

      Διαγραφή
    6. και εάν έκανε περιτομή, που δεν έκανε, γιατί το εορτάζει το γεγονός η Εκκλησία; Πως εορτάζεται κάτι που ο Απόστολος Παύλος θεωρεί ασυμβίβαστο προς τον Χριστιανισμό!! Αν ο Χριστός είχε περιτμηθεί ο Απόστολος Παύλος θα εναντιώνονταν και θα την καταργούσε;
      Και γιατί η Εκκλησία δεν γιόρταζε το γεγονός τους πρώτους 8 αιώνες; Τον αιώνα που καθιερώθηκε η εορτή της περιτομής του Χριστού, την Εκκλησία την κατείχαν οι αιρετικοί Εικονομάχοι, δάκτυλος των Εβραίων! Ο Χριστιανισμός δεν δέχεται την περιτομή, για την οποία ο Απόστολος Παύλος Κορινθ. Α΄ 7,19, σαφώς λέει, ότι η περιτομή δεν είναι τίποτα! «Ίδε εγώ ο Παύλος λέγω υμίν ότι εάν περιτέμνησθε, Χριστός υμάς ουδέν ωφελήσει» και αλλού: «Άλλωστε εκεί που κυριαρχεί ο Ιησούς Χριστός δεν έχει καμιά σημασία ούτε το να κάνεις περιτομή, ούτε το να μη κάνεις. Σημασία έχει η πίστις στο Χριστό, η οποία εκδηλώνεται έμπρακτα με αγάπη».
      Επομένως η Εκκλησία εορτάζει ένα γεγονός, που πρώτα δεν συνέβη και δεύτερον, κατά τον Απόστολο Παύλο είναι άνευ σημασίας, μη Ορθόδοξο!!

      Διαγραφή
    7. ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΑΝΟΗΤΗ, ΑΤΕΚΜΗΡΙΩΤΗ ΚΑΙ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝΟΣ ΦΑΝΑΤΙΚΟΥ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ.

      Διαγραφή
  3. Γιατί επιτρέπει ο Θεός τις αιρέσεις;
    (Του Ιερού Χρυσοστόμου)


    Ο Θεός σε πολλές περιπτώσεις επιτρέπει να πολεμάται η αληθινή και αποστολική πίστη προς Αυτόν, ενώ τις αιρέσεις και την ειδωλολατρία τα αφήνει να απολαμβάνουν άνεση.
    Για ποιο λόγο άραγε; Για να μάθεις από το ένα μέρος την αδυναμία εκείνων που, αν και δεν ενοχλούνται, όμως αυτομάτως εξαφανίζονται και από το άλλο μέρος να γνωρίσεις τη δύναμη της Πίστεως που, αν και πολεμείται, αυξάνεται δια μέσου εκείνων που την εμποδίζουν και την καταδιώκουν.

    Ο διάβολος ως εχθρός του Θεού, του ανθρώπου και της αλήθειας του Ευαγγελίου, σπέρνει με τα πιστά του όργανα, τους αιρετικούς, διεστραμμένες διδασκαλίες και ανεκδιήγητα λόγια κατά της ορθής Πίστεως της Αγίας Γραφής .
    Άλλοτε φαίνεται ότι οι ψευτιές θριαμβεύουν και σκεπάζουν το φως του ήλιου, άλλοτε φαίνεται ότι η αλήθεια του Ευαγγελίου καταποντίζεται στα βάθη της λάσπης. ΟΜΩΣ οι πιστοί χριστιανοί, με το θείο φωτισμό και τη δύναμη της Αγίας Γραφής ξεσκεπάζουν την ψευτιά, αποκαλύπτουν το φως και καταντροπιάζουν τις αιρετικές διδασκαλίες και τον πατέρα τους διάβολο.

    Η.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αγάπη θεωρείται ως η κορωνίδα των αρετών. Η αγάπη του Χριστιανού είναι πρώτα απ’ όλα μίμηση της άπειρης αγάπης του Τριαδικού Θεού και μίμηση της αγάπης του σαρκωθέντος Υιού και Λόγου του Θεού. Η αγάπη του Θεού είναι αγάπη χωρίς όρια. Κι η αγάπη του Χριστιανού, για να είναι πραγματική χριστιανική αγάπη, πρέπει επίσης να καταστεί άπειρη και απεριόριστη. Δεν μπορεί να είναι αληθινή αγάπη μια αγάπη που απευθύνεται μόνο προς εκείνους που μας αγαπούν ή προς εκείνους, από τους οποίους περιμένουμε ανταπόδοση.
      Δεν μπορεί να είναι αληθινή αγάπη, μια αγάπη που περιορίζεται στη δική μας οικογένεια, στους δικούς μας φίλους και γνωστούς, στη δική μας κοινωνική ομάδας. Η γνήσια χριστιανική αγάπη απευθύνεται προς όλους χωρίς καμιά διάκριση, προς φίλους και εχθρούς, προς φτωχούς και πλουσίους, προς ισχυρούς και αδυνάτους.

      Διαγραφή
    2. Απόδειξη ανωριμότητας η αίρεση
      (Ιερός Χρυσόστομος)

      Το παιδί δεν ξέρει να ξεχωρίζει την καλή από την κακή τροφή. Πολλές φορές βάζει στο στόμα του χώμα, δέχεται βλαβερά πράγματα και όλα α κάνει χωρίς διάκριση. Αλλά κάτι τέτοιο δε δείχνει ωριμότητα. Τέτοιοι είναι όσοι γενικά προσέχουν όλους και ακούνε χωρίς διάκριση τους ανάξιους. Και τους κατηγορεί αυτούς ο Απόστολος Παύλος, επειδή περιφέρονται συνεχώς, ακολουθώντας πότε αυτούς και άλλοτε εκείνους. Αυτό και τονίζει με αυστηρότητα λέγοντας: "Να μην παρασύρεστε από διάφορες ξένες διδασκαλίες"

      Διαγραφή
    3. "Δεν πολεμώ με υλικά όπλα, αλλά καταδιώκω με το λόγο, όχι τον αιρετικό, αλλά την αίρεση. Δεν αποστρέφομαι τον άνθρωπο, αλλά μισώ την πλάνη και θέλω να τον αποσπάσω απ' αυτήν. Το ίδιο κάνει κι ο γιατρός όταν θεραπεύει τον άρρωστο. Δεν πολεμάει το σώμα, αλλά απαλλάσσει το σώμα από την κάκωση"

      Ι.Χ.

      Διαγραφή
    4. ΑΥΤΟ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΕΓΩ, ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΑΝΟΙΞΩ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ

      Διαγραφή
    5. ΕΣΥ ΜΟΝΟ ΝΑ ΣΥΣΚΟΤΙΖΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΡΝΟΥΜΕΝΟΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟΝ. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΙΠΕ ΜΕΛΕΤΑΤΕ ΤΑΣ ΓΡΑΦΑΣ (ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ Π.Δ.) ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΑΙ ΜΑΡΤΥΡΟΥΣΙΝ ΠΕΡΙ ΕΜΟΥ. ΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΕΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟΝ.

      Διαγραφή
    6. ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΧΙΑΧΒΕ, ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΕΝΑ ΘΕΟ ΕΚΔΙΚΗΤΗ, ΠΟΥ ΞΕΚΟΙΛΙΑΖΕΙ ΕΓΚΥΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ... ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΕΒΡΑΙΟΠΟΥΛΑ

      Διαγραφή
    7. ΑΠΛΑ ΔΕΙΧΝΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΤΗ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣΥΝΗ ΣΟΥ. ΔΕΙΞΕ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΓΙΑΧΒΕ ΣΤΙΣ ΓΡΑΦΕΣ. ΜΟΝΟ Ο Κ@ΛΟΓΕΡΟΣ ΠΟΥ ΑΚΟΥΤΕ ΣΑΣ ΤΟ ΛΕΕΙ, ΑΠΩΛΕΣΜΕΝΟΙ.

      Διαγραφή
    8. ΡΩΤΑ ΚΑΝΕΝΑΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΝΑ ΣΟΥ ΠΕΙ ΡΕ ΑΣΧΕΤΕ
      ο Μητροπολίτης Αυλώνος κ. Χριστοδούλου…''.Ὁ Θεός τοῦ Μωϋσῆ καλεῖται Γιαχβέ. Στά κατοπινά ὅμως χρόνια οἱ Ἑβραῖοι, λόγῳ θρησκευτικοῦ δέους, ἀπέφευγαν τήν ἐκφώνηση τοῦ ὀνόματος τοῦ Θεοῦ, γι’ αὐτό ἀντικατέστησαν τόν ὅρο Γιαχβέ = ὁ Θεός μέ τούς ὅρους Ἀδωνάϊγ = ὁ Κύριος καί Ἐλωχείμ = ὁ Ἰσχυρός[3]. τό ὄνομα Ἰησοῦς σημαίνει ὁ Γιαχβέ εἶναι σωτηρία''

      Διαγραφή
    9. ΑΣΧΕΤΟΣ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ. ΖΗΤΗΣΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΕΝΑΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΣΕ ΒΟΛΕΥΕΙ. ΑΝ ΣΕ ΑΛΛΑ ΔΙΑΦΩΝΕΙ ΜΕ ΣΕΝΑ ΘΑ ΨΑΧΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ ΚΟΛΟΠΕΤΕΙΝΙΤΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΛΕΥΤΕΙΣ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗ, ΒΕΒΗΛΕ, ΥΒΡΙΣΤΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.

      Διαγραφή
  4. Πρώτα θα παιδεύσει ο Θεός τους μεγάλους εχθρούς της Ορθοδοξίας, που είναι ο Ισλαμισμός και ο Καθολικισμός. Αυτοί που αμείλικτα χτυπούν την Ορθοδοξία, τώρα θα εκλείψουν. Ακόμα και αυτοί που κατέστρεψαν τον Βυζαντινό Πολιτισμό δεν είναι οι Τούρκοι που τον κατέστρεψαν, είναι οι σταυροφόροι, οι Ευρωπαίοι, οι καθολικοί που ενίσχυσαν τους Τούρκους για να καταστρέψουν το Βυζάντιο. Τους απογόνους τους, λοιπόν, θα τους μαζέψει ο Θεός εκεί μέσα και θα σφαγούν εκεί. Εσείς είστε νεότεροι και θα το δείτε, αφού θα είστε εν τη ζωή. Τώρα θα γίνει η Μεγάλη Σύρραξη, ο Αρμαγεδών. Αυτό που τώρα ξεκίνησε στα Βαλκάνια δεν θα σταματήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. OI EXΘΡΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΤΥΠΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΥ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΔΥΤΙΚΟΘΡΕΜΕΩΝ ΙΕΡΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΑΣΑΝ ΤΑ ΠΟΣΤΑ
      ΚΑΙ ΤΑ ΕΚΑΝΑΝ ΠΛΑΚΑΚΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΑ ΣΚΥΛΑΚΙΑ.
      ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΔΙΑΣΠΑΣΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΙΕΣ ΤΟΥ ΚΕ.ΔΑ.Κ
      ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΟΥΤΣΟΥΝΕΣ.
      ΤΕΛΟΣ
      ΟΠΟΙΟΣ ΑΠΑΝΤΑΕΙ ΣΕ ΑΚΑΤΑΛΟΓΙΣΤΟΥΣ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ,ΕΞΟΜΕΙΩΝΕΤΑΙ.

      Διαγραφή
    2. ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΑ:
      Τους εβραίους στρατιώτες, τους συμβουλεύει ( Ο ΓΙΑΧΒΕ) να κουβαλούν μαζί τους ένα φτυάρι και να θάβουν τα κόπρανά τους, διότι ο ίδιος ο Γιαχβέ περπατάει ανάμεσά τους στο στρατόπεδο και φοβάται να μην τα πατήσει! «Και θέλεις έχει τόπον έξω του στρατοπέδου, και θέλεις έχεις πτυάριον μικρόν μεταξύ των όπλων σου. Και όταν κάθησαι έξω, θέλεις σκάπτει δι΄ αυτού, και θέλεις στρέψει, και σκεπάσει το εξερχόμενον από σου. Διότι ο Κύριος ο Θεός σου περιπατεί εν μέσω του στρατοπέδου σου» (Δευτερονόμιον ΚΓ΄ 13-14).

      ΑΥΤΟ ΡΕ ΦΙΛΕ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΙΕΡΟ ΕΒΡΑΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ

      Διαγραφή
    3. Κι όμως....

      Διαβάζω τη μετάφραση και δεν βρίσκω κάτι κακό...

      13. και θα έχεις ένα μικρό φτυάρι ανάμεσα στα όπλα σου· και όταν κάθεσαι έξω, θα σκάβεις μ’ αυτό, και θα γυρίσεις και θα σκεπάσεις εκείνο που βγαίνει από σένα.

      14.Επειδή, ο Κύριος ο Θεός σου περπατάει στο μέσον τού στρατοπέδου σου, για να σε ελευθερώσει, και για να παραδώσει τους εχθρούς σου μπροστά σου· γι’ αυτό, το στρατόπεδό σου θα είναι άγιο· για να μη βλέπει κάποια ακαθαρσία σε σένα, και αποστρέψει από σένα.

      Διαγραφή
    4. ΓΙΑ ΤΙ ΜΙΛΑΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΤΕ ΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΡΕΦΕΤΕ ΤΗΝ ΚΟΥΒΕΝΤΑ
      ΒΑΛΤΟΙ ΚΑΙ ΡΟΥΦΙΑΝΟΗΛΙΘΙΟΙ.

      Διαγραφή
  5. Παρακαλώ όλους τους αδελφούς να προσέξουμε, ότι αν δε στείλει ο Θεός τη Χάρι Του στα όποια καλά έργα μας, αυτά θα γίνουν βορά των δαιμόνων. Ο Θεός δίδει τη Χάρι Του όταν υπάρχει καλή προαίρεση, θερμότητα πίστης και ταπείνωση.

    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ένα εξαιρετικό άρθρο από κάποιον, που δείχνει με ταπεινότητα ότι μελέτησε τον Λόγον του Κυρίου. Εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ὁ Ἐπίσκοπος, ὡς διάδοχος καὶ εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ, πρέπει νὰ ζῆ ὡς μάρτυς καὶ ὁμολογητής !

    Ἱερομονάχου ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ.

    http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2022/09/blog-post_92.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΥΠΕΡΟΧΟ ΄ΜΕΣΤΟ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ,ΙΚΑΝΟ ΠΡΟΣ ΚΑΤΗΧΗΣΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ.
    ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ ΟΣΑ ΟΙ ΣΥΣΤΗΜΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΥΝ.
    ΜΑΚΑΡΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΕΤΟΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Περί προσευχῆς-Ἁγίου Ἐφραίμ Κατουνακιώτου (Καταγραφές Ν. Μπαλδιμτσῆ-ἰατροῦ), Ἀρχιμανδρίτου Σἀββα Ἀγιορείτου:

    https://www.youtube.com/watch?v=-dopvXC6vQE

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αιρετικοί γεώκων και ρωμανέ ότι και να κηρύσσετε από αυτό το βήμα μια τρύπα στο νερό κανετε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΑΝΩΝΥΜΕ ΕΣΥ ΔΗΛΑΔΗ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΟ ΑΥΤΟ ΤΕΛΙΚΑ ΤΙ ΕΙΣΑΙ; ΑΝΩΜΑΛΟΣ; .........Στον Ιεζεκιήλ ο Γιαχβέ προτρέπει τον προφήτη του να φάει κόπρανα μαζί με το φαγητό του: «Και θέλεις τρώγει αυτούς ως κριθίνους εγκρυφίας, και θέλεις ψήνει αυτούς με κόπρον εξερχομένην από ανθρώπου, έμπροσθεν των οφθαλμών αυτών» (Ιεζεκιήλ Δ΄ 12). Όταν ο προφήτης δικαίως διαμαρτύρεται του κάνει τελικά την παραχώρηση να φάει κόπρανα βοών: «Και είπε προς εμέ. Ιδέ έδωκα εις σε κόπρον βοός αντί κόπρου ανθρωπίνης, και με ταύτην θέλεις ψήσει τον άρτον σου» (Ιεζεκιήλ Δ΄ 15).
    ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΠΟΛΛΑ ΤΕΤΟΙΑ διδαγματα για την σωτηρια της ψυχης σας, Ο ΘΕΟΣ ΜΟΥ ΟΜΩΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ, ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟΣΥΝΗ,
    οχι κοπρολογια.......... ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΑΧΡΗΣΤΕ Εβραιοπληκτε; Τι σωτηριολογικό υπάρχει όταν τρως η όταν μαγειρεύεις με κόπρανα; ΚΑΛΗ ΣΟΥ ΟΡΕΞΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΟΠΡΟΛΑΓΝΟΣ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ, ΠΟΥ ΒΑΖΕΙΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ. ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ Η ΛΕΞΗ ΓΙΑΧΒΕ, ΠΟΥ ΜΟΝΟ Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΑΤΚΙΣΜΟΣ ΣΟΥ ΤΟ ΕΠΙΝΟΕΙ.

      Διαγραφή
    2. ΡΕ ΑΣΧΕΤΕ αυτό που λες είναι ασέβεια προς τον ΘΕΟ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ, τουλάχιστον ο γιαχβε είναι ο θεός των εβραίων, αν δεν είναι αυτός ο γιαχβε, μέσα στην παλαια διαθηκη, ποιος είναι ρε άχρηστε βλάσφημε, μήπως εννοείς ότι είναι η Αγία Τριάδα που διατάζει τον Ιεζεκιήλ να φάει κόπρανα; Δεν ντρέπεσαι ρε άχρηστε να βρίζεις την Αγία Τριάδα…… είσαι ένας κοπρολάγνος, ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ…

      Διαγραφή
  12. Αναρωτιέμαι, πως γίνεται σε ένα ορθοδοξότατο άρθρο, να έρχεται ο ΓΕΩΚΩΝ και να αμολάει τις αιρετικές αντιθέσεις του με τα θεόπνευστα βιβλία και να του επιτρέπεται; Ποιός σπέρνει ζιζάνια; Ο διάβολος τον βάζει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑΤΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΡΩΤΩ; ΦΟΒΑΣΤΕ ; ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ; ΡΩΤΑΤΕ ΤΟΥΣ ΡΑΒΒΙΝΟΥΣ ΣΑΣ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΙΣΑΙ ΕΝΑΣ ΥΒΡΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΚΕΡΑΤΑ ΣΚΑΤΟΓΕΡΕ, ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΙΣ ΕΜΑΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ. ΜΕΙΝΕ ΣΤΟ ΔΙΑΒΟΛΟ, ΣΚΑΤΙΑΡΗ ΚΩΛΟΓΕΡΕ, ΧΑΜΕΝΕ ΣΑΤΑΝΙΣΤΗ

      Διαγραφή
  14. ΜΕΙΝΕ ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΕ ΤΑ ΚΟΠΡΑΝΑ ΤΟΥ ''ΘΕΟΥ'' ΣΟΥ ΚΟΠΡΟΛΑΓΝΕ ΙΟΥΔΑΙΕ, ΑΠΟΓΟΝΕ ΤΟΥ ΚΡΟΝΟΥ ........ ΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ, ΠΑΤΗΡ ΥΙΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ το καταλαβες ρε Λευιτη, εβραιοπληκτε, απογονε του γιαχβε..... που ξεκοιλιαζετε εγκυες γυναικες, που τρωτε κοπρανα, που σκοτωνετε χιλιαδες ανθρωπους διοτι δεν πιστευουν σε εναν ζηλιαρη θεο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γελοιε ο Θεός δεν ασχολείται με κόπρανα, οι άνθρωποι τα "είχαν αναγκη"ως καθρέφτη παιδαγωγιας των κόπρο πράξεων τους, γελοίε

      Διαγραφή
    2. ΡΕ ΑΧΡΗΣΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΓΙΑΧΒΕ Ο ΘΕΟΣ ΣΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗ;;;
      Όταν ο προφήτης δικαίως διαμαρτύρεται του κάνει τελικά (ο γιαχβε) την παραχώρηση να φάει κόπρανα βοών: «Και είπε προς εμέ. Ιδέ έδωκα εις σε κόπρον βοός αντί κόπρου ανθρωπίνης, και με ταύτην θέλεις ψήσει τον άρτον σου» (Ιεζεκιήλ Δ΄ 15).
      ΔΗΛΔΗ ΤΟΥ ΛΕΕΙ ο γιαχβε αντι σκατα ανθρωπινα σου επιτρεπω να ψησης το φαγητο σου με σκατα ζωου, ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΡΕ ΑΧΡΗΣΤΕ ;;;

      Διαγραφή
  15. Άθλιο υποκείμενο δεν θα σου βάλω εγώ μυαλό περί της παιδαγωγίας της παλαιας διαθηκης, διάβασε πατέρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Την κοπρολαγνία την λέτε….. παιδαγωγία της παλαιας διαθηκης ;;; ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ ΡΕ ; τα σκατα ειναι για παιδαγωγια; εσυ γιατι δεν ψηνεις το φαγητο σου με κοπρανα ρε αχρηστε ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΑΠΟ ΤΑ 45 ΣΧΟΛΙΑ ,ΤΑ 15 ΕΙΝΑΙ ΕΝΟΣ ΑΤΟΜΟΥ.ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΥΠΕΡΟΧΟ ΑΡΘΡΟ.
    ΡΩΜΑΝΕ ,ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ
    ΞΕΦΤΙΛΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΟΙΜΟ ΚΑΙ ΓΙΝΕΣΑΙ ΡΕΖΙΛΙ , ΤΩΝ ΣΠΙΟΥΝΩΝ, ΤΟ ΕΚΑΝΕΣ ΤΣΙΡΚΟ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ ΤΩΝ ΒΛΑΜΕΝΩΝ .
    Σ.Α

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μόνη υπέροχη είναι αυτή της νεοελληνικής βλακειας σας

      Διαγραφή
  18. Δηλαδή ρε φίλε ΕΣΥ ΘΕΛΕΙΣ να με βρίζουν να με κατηγορούν και εγώ να μην απαντώ; Τι είδους δικαιοσύνη είναι αυτή; ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΣΟΙ ΚΑΝΕΤΕ ΠΑΡΑΠΟΝΑ, αν σταματήσετε να μου κάνετε επιθέσεις και να ασχολείστε μαζί μου δεν υπάρχει λόγος να γράφω και να ασχολούμαι μαζί με εσάς, ΕΣΕΙΣ ΤΟ ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΕ ΑΥΤΟ με αυτά που γράφετε και μετά κάνετε και παράπονα…. ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΑ, ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΚΡΙΝΕΙ ΟΤΑΝ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ ΜΑΣ….. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΑ ΜΑΣ ΚΡΙΝΕΙ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΑ ΒΑΘΥ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΑΣ…….
    ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΑΥΤΑ……ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΣΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΧΑΧΑΧΑ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΠΕΡΙΤΟΜΗ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ;;; ΠΟΣΟ ΦΑΡΙΣΟΥΚΛΑ ΕΙΣΑΙ; ΔΕΣ ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ (ΕΠΕΙΔΗ ΕΣΥ ΤΟΝ ΕΠΙΚΑΛΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΤΟΝ ΒΡΙΖΟΥΝ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΒΡΩΜΟΣΤΟΜΟ). Η 8η ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΤΟΜΗΣ ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ https://agioskosmas.gr/themata.asp?isue=76&artid=4087.
      ΧΑΧΑΧΑ ΠΟΣΟ ΕΒΡΑΙΟΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΣ ΕΙΣΑΙ;
      ΜΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΘΕΙΣ, ΑΥΤΑ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ, ΔΙΕΣΤΡΕΦΑΝ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ.
      ΧΑΧΑΧΑ ΠΟΣΟ ΕΒΡΑΙΟΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΣ ΕΙΣΑΙ;
      ΧΑΧΑΧΑ ΠΟΣΟ ΕΒΡΑΙΟΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΣ ΕΙΣΑΙ;
      ΧΑΧΑΧΑ ΠΟΣΟ ΕΒΡΑΙΟΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΣ ΕΙΣΑΙ;

      Διαγραφή
    2. ΔΕΝ ΣΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑΠΩΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΔΙΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΦΑΡΙΣΑΙΟ. ΑΛΛΑ ΚΙ ΑΝ ΣΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΑΠΑΝΤΑΣ ΣΑΝ ΓΚΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΤΗΣ ΒΑΖΟΥΝ ΧΕΡΙ;

      Διαγραφή
  19. Είσαι πολύ ηλίθιος φίλε μου .... Ανωνυμε που σε γνωριζουν ολοι
    ΧΑΧΑΧΑ ΠΟΣΟ ΕΒΡΑΙΟΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΣ ΕΙΣΑΙ;
    ΧΑΧΑΧΑ ΠΟΣΟ ΕΒΡΑΙΟΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΣ ΕΙΣΑΙ;
    ΧΑΧΑΧΑ ΠΟΣΟ ΕΒΡΑΙΟΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΣ ΕΙΣΑΙ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή