Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022

ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΡΟΜΠΟΤ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ο ΕΛΟΝ ΜΑΣΚ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΜΕ ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΜΟ ΤΗΝ  ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ TESLA ΤΟΥ ΡΟΜΠΟΤ «OPTIMUS»


Γράφει ο Χιουντζόο Τζιν

ΣΑΝ ΦΡΑΝΣΙΣΚΟ (Reuters) -Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Έλον Μασκ κατηγόρησε την υπερβολική εξάρτηση από τα εργοστασιακά ρομπότ επειδή έστειλε την εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην «κόλαση παραγωγής» πριν από τέσσερα χρόνια, λέγοντας ότι οι άνθρωποι ήταν καλύτεροι σε ορισμένες θέσεις εργασίας.

Θεέ μου, πώς έχουν αλλάξει οι καιροί.

Η εταιρεία του Μασκ στο Τέξας σχεδιάζει τώρα να αναπτύξει χιλιάδες ανθρωποειδή ρομπότ, γνωστά ως Tesla Bot ή Optimus, στα εργοστάσιά της, επεκτεινόμενη τελικά σε εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με δημοσιεύσεις θέσεων εργασίας. 

Το Buzz χτίζεται εντός της εταιρείας καθώς η Tesla έχει περισσότερες εσωτερικές συναντήσεις για ρομπότ, δήλωσε άτομο εξοικειωμένο με το θέμα.

Μακροπρόθεσμα, ο Μασκ είπε σε ένα TED Talk ρομπότ θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε σπίτια, κάνοντας δείπνο, κουρεύοντας το γκαζόν και φροντίζοντας τους ηλικιωμένους, ακόμη και να γίνει «φίλος» ή «catgirl» σεξουαλικός σύντροφος.

Η επιχείρηση ρομπότ τελικά μπορεί να αξίζει περισσότερο από τα έσοδα αυτοκινήτων της Tesla, σύμφωνα με τον Μασκ, ο οποίος τώρα διατυμπανίζει ένα όραμα για την εταιρεία που υπερβαίνει κατά πολύ την κατασκευή αυτοκινούμενων ηλεκτρικών οχημάτων.

Στην «Ημέρα Τεχνητής Νοημοσύνης» στις 30 Σεπτεμβρίου, η Tesla θα αποκαλύψει ένα πρωτότυπο από το έργο της Optimus, μια νύξη στον ισχυρό και καλοπροαίρετο ηγέτη των Autobots στη σειρά Transformers. Η παραγωγή θα μπορούσε να ξεκινήσει το επόμενο έτος, είπε ο Μασκ.


Η Tesla αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό το πιθανότητα να παρουσιάσει τεχνολογικές εξελίξεις που θα δικαιολογούσαν τη δαπάνη ρομπότ «γενικής χρήσης» σε εργοστάσια, σπίτια και αλλού, σύμφωνα με ειδικούς ρομποτικής, επενδυτές και αναλυτές που παραχώρησαν συνέντευξη στο Reuters.

Η Tesla απασχολεί ήδη εκατοντάδες ρομπότ σχεδιασμένα για συγκεκριμένες θέσεις εργασίας για την παραγωγή των αυτοκινήτων της.

Τα ανθρωποειδή ρομπότ βρίσκονται σε εξέλιξη εδώ και δεκαετίες από τη Honda Motor Co και τη μονάδα Δυναμικής της Βοστώνης της Hyundai Motor Co. Όπως και τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα, τα ρομπότ έχουν πρόβλημα με απρόβλεπτες καταστάσεις.

«Τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα δεν αποδείχθηκαν τόσο εύκολα όσο πίστευε κανείς. Και το ίδιο συμβαίνει και με τα ανθρωποειδή ρομπότ σε κάποιο βαθμό», δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής της Ομάδας Ρομποτικής Dexterous της NASA, Σον Αζίμι.

«Αν συμβεί κάτι απροσδόκητο, το να είσαι ευέλικτος και στιβαρός σε αυτού του είδους τις αλλαγές είναι πολύ δύσκολο».

Σε μια εκδήλωση «Autonomy» το 2019, ο Μασκ υποσχέθηκε 1 εκατομμύριο robotaxis μέχρι το 2020, αλλά δεν έχει ακόμη παραδώσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο.



Τα ρομπότ του Μασκ μπορεί να είναι σε θέση να επιδείξουν βασικές δυνατότητες στην εκδήλωση, αλλά θα ήταν δύσκολο για αυτά να εντυπωσιάσουν τις προσδοκίες του κοινού από ρομπότ που είναι εξίσου ικανά με τους ανθρώπους, λένε οι ειδικοί.

Για να πετύχει, η Tesla θα πρέπει να δείξει τα ρομπότ να κάνουν πολλαπλές ενέργειες, χωρίς σενάριο, δήλωσε η Nancy Cooke, καθηγήτρια μηχανικής ανθρώπινων συστημάτων στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Αριζόνα. Μια τέτοια απόδειξη θα μπορούσε να δώσει ώθηση στη μετοχή της Tesla, η οποία είναι μειωμένη κατά 25% από την κορυφή του 2021.

«Αν απλώς βάλει το ρομπότ να περπατήσει ή βάλει τα ρομπότ να χορέψουν, αυτό έχει ήδη γίνει. Αυτό δεν είναι τόσο εντυπωσιακό», είπε.

Η Tesla δεν απάντησε στο αίτημα του Reuters για σχόλια, αλλά ο Μασκ στο παρελθόν διέψευσε τους σκεπτικιστές, ξεκινώντας την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και χτίζοντας μια εταιρεία πυραύλων, τη SpaceX, αν και ορισμένες εκτοξεύσεις προϊόντων είχαν καθυστερήσει.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ

Αρχικά, το Optimus θα εκτελεί βαρετές ή επικίνδυνες εργασίες, συμπεριλαμβανομένων των κινούμενων εξαρτημάτων γύρω από τα εργοστάσιά της Tesla, σύμφωνα με τον Μασκ.

Ο Μασκ αναγνώρισε ότι τα ανθρωποειδή ρομπότ δεν έχουν αρκετή νοημοσύνη για να πλοηγηθούν στον πραγματικό κόσμο χωρίς να τους δοθούν σαφείς οδηγίες.

Ωστόσο, είπε ότι η Tesla μπορεί να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της στην τεχνητή νοημοσύνη και τα βασικά εξαρτήματα για να αναπτύξει και να παράγει έξυπνα, αλλά λιγότερο ακριβά, ανθρωποειδή ρομπότ σε κλίμακα.

Έγραψε στο Twitter τη Δευτέρα ότι η ομάδα Autopilot εργάζεται επίσης για το ρομπότ Optimus, όταν ρωτήθηκε για διορθώσεις αυτού που αποκαλεί Full Self-Driving beta - μια δοκιμαστική έκδοση του νέου λογισμικού αυτοματοποιημένης οδήγησης.

Η Tesla ετοιμάζεται να προσλάβει ανθρώπους για να εργαστούν σε ανθρωποειδή ρομπότ με δύο πεντάλ, με περίπου 20 θέσεις εργασίας στο «Tesla Bot» συμπεριλαμβανομένων θέσεων εργασίας για το σχεδιασμό βασικών εξαρτημάτων ρομπότ όπως «ενεργοποιητές».

«Ο κώδικας που θα γράψετε θα τρέξει σε εκατομμύρια ανθρωποειδές ρομπότ σε όλο τον κόσμο και ως εκ τούτου θα κρατηθεί σε υψηλά πρότυπα ποιότητας», ανέφερε μία από τις θέσεις εργασίας.

Η Tesla έχει πάνω από 2 εκατομμύρια οχήματα στο δρόμο.

Ο Jonathan Hurst, επικεφαλής τεχνολογίας στην Agility Robotics, μια εταιρεία ανθρωποειδών ρομπότ που ιδρύθηκε το 2015, δήλωσε ότι η τεχνολογία «αυτή τη στιγμή αρχίζει να γυρίζει τη γωνία».

«Σίγουρα, ένα σημαντικό μέτρο επιτυχίας είναι να κερδίσουν χρήματα από αυτό», είπε στο Reuters, αναφερόμενος στις προσπάθειες ανθρωποειδών ρομπότ της Tesla.


ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΒΟΗΘΕΙΑ;


Οι αναλυτές βλέπουν περισσότερα καλλιστεία παρά προϊόντα. «Είναι όλα μέρος του να αποσπάς την προσοχή των ανθρώπων και να τους δίνεις το επόμενο γυαλιστερό αντικείμενο για να κυνηγήσουν», δήλωσε ο αναλυτής της Guidehouse Insights, Sam Abuelsamid.

«Οι επενδυτές δεν είναι ενθουσιασμένοι με το Optimus», δήλωσε ο Gene Munster, διευθύνων εταίρος στην εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων Loup Ventures, η οποία κατέχει μετοχές της Tesla. «Είναι τόσο μικρή πιθανότητα να λειτουργεί σε κλίμακα», είπε, λέγοντας ότι είναι «απείρως πιο δύσκολο από τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα».

Και μετά υπάρχει η εμπειρία του ίδιου του Μασκ με ρομπότ στο εργοστάσιο.

Κατά τη διάρκεια της κόλασης παραγωγής του 2018, ο Μασκ σημείωσε συγκεκριμένα τα προβλήματα του «χνουδωτού bot», ενός ρομπότ συναρμολόγησης που απέτυχε να εκτελέσει απλές εργασίες που μπορούν να κάνουν τα ανθρώπινα χέρια - να μαζέψει κομμάτια «χνουδιού» και να τα τοποθετήσει σε μπαταρίες.

Είπε ότι το κόστος της συντήρησης του περίπλοκου ρομπότ από τους τεχνικούς ξεπέρασε κατά πολύ αυτό της πρόσληψης κάποιου για να κάνει τη συναρμολόγηση.

Το χνουδωτό bot είναι «ένα αστείο παράδειγμα, αλλά οδηγεί στο σημείο ότι η αυτονομία συχνά δεν γενικεύεται καλά και έτσι ο χειρισμός μαλακού χνουδωτού υλικού που δεν είναι τόσο προβλέψιμο όσο ένα άκαμπτο μέρος προκαλούσε τεράστιο πρόβλημα», δήλωσε ο Aaron Johnson, καθηγητής μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon.

«Τα ανθρώπινα χέρια είναι πολύ καλύτερα στο να το κάνουν αυτό», είπε ο Μασκ.

(Ρεπορτάζ του Χιουντζόο Τζιν. Μοντάζ: Πίτερ Χέντερσον, Μπεν Κλάιμαν και Λίζα Σουμάχερ)


ΠΗΓΗ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου