Ο ΦΟΝΟΣ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΟΗΜΑΤΩΝ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΠΛΑΝΗΣ
Γράφει ο Γιώργος Βολουδάκης
Μόλις προ δύο ημερών δημοσιεύτηκε ένα άρθρο μου με τίτλο «Ο ακαταμάχητος ζουρλομανδύας της προβολής ή η γελοιότητα ως σκέψη» και είχα κλείνοντας πει ότι «αποσύρομαι στην αφάνεια, μέχρι να έχω ξανά κάτι σοβαρό να πω». Δυστυχώς πολύ σύντομα καλούμαι να εξηγήσω τα γραφόμενά μου, ώστε να μην γίνει η αναίρεση της πλάνης αφορμή για πλάνη χειρότερη της αναιρούμενης.
Η ανάγκη προκύπτει από ένα σχόλιο "ανωνύμου" το οποίο ενδεδυμένο τον χιτώνα της αθωότητος, παραποιεί λέξη προς λέξη όσα από τα λεγόμενά μου προσπαθεί να αναιρέσει...
Δεν συνηθίζω να απαντώ σε αγνώστους και δεν θα απαντούσα αν δεν ήμουν βέβαιος ότι πίσω από την ανωνυμία κρύβεται ο φερόμενος εδώ και αλλού ως "συγγραφέας" με το επηρμένο ψευδώνυμο "κυανούς ουρανός" είτε απ΄ευθείας είτε δι "αντιπροσώπου"...
Δεν συνηθίζω να απαντώ σε αγνώστους και δεν θα απαντούσα αν δεν ήμουν βέβαιος ότι πίσω από την ανωνυμία κρύβεται ο φερόμενος εδώ και αλλού ως "συγγραφέας" με το επηρμένο ψευδώνυμο "κυανούς ουρανός" είτε απ΄ευθείας είτε δι "αντιπροσώπου"...
Λέξη προς λέξη τα παραποιεί, λέξη προς λέξη θα τα εξηγήσω διότι όπως λέγει και ο τίτλος, ο φόνος των λέξεων και των νοημάτων μεθοδεύει ως εργαλείο την πλάνη.
Πώς τεκμηριώνεται η έπαρση και η υπερηφάνεια που κρύβεται από τη χρήση του εν λόγω ψευδωνύμου; Yπάρχει σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αδελφός που γράφει Ορθοδοξώτατα, Αγιοπατερικά, ψυχωφελέστατα κείμενα και υπογράφει ως “Φωνή Βοώντος”.Τι θα πούμε δηλαδή; Οτι επαίρεται λόγω ψευδωνύμου ότι είναι άλλος Τίμιος Πρόδρομος;
Ο εν λόγω αδελφός έχει ονομάσει “Φωνή Βοώντος” τον ιστότοπό του ο οποίος κατά δήλωσή του στη σελίδα ποιοί είμαστε ξεκαθαρίζει ότι «Η ιστοσελίδα "φωνή βοώντος" δεν ανήκει σε κανένα δόγμα η ομολογία η παράδοση η εκκλησία» και όχι μόνον δεν χρησιμοποιεί το “Φωνή Βοώντος” ως ψευδώνυμο αλλά υπογράφει ξεκάθαρα με το όνομα και το επάγγελμά του:
Γιάννης Μαστοράκος Μεσίτης Ακινήτων...
Και προς τούτοις και αν το χρησιμοποιούσε ως ψευδώνυμο είναι άλλο να μιμείσαι την ταπεινοφροσύνη του Τιμίου Προδρόμου και άλλο να αντιποιείσαι την μεγαλοσύνη που έχει ο Ουρανός με το χρώμα του Ακτίστου Φωτός!
Κατηγορείται επίσης ότι χρησιμοποιεί βαρύγδουπο τίτλο για να πλασάρει την “πραμάτειά” του. Αλήθεια, ο τίτλος του αρθρογράφου “Ο ΑΚΑΤΑΜΑΧΗΤΟΣ ΖΟΥΡΛΟΜΑΝΔΥΑΣ ΤΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ Ή Η ΓΕΛΟΙΟΤΗΤΑ ΩΣ ΣΚΕΨΗ” δεν θεωρείται βαρύγδουπος; Mήπως επίσης με τις λέξεις “ζουρλομανδύας” και “γελοιότητα ως σκέψη”, όταν αναφερόμαστε σε εν Χριστώ αδελφό, καραδοκεί και η κατάκριση; Ο χλευασμός; H ειρωνία;
Φαντάσου και να μην είχα αναλύσει τον τίτλο του άρθρου μου...Βαρύγδουπος (Βαρύς γδούπος: πλεονασμός για τον βαρύ και έντονο θόρυβο που προκαλείται από πτώση) Βαρύγδουπος δεν είναι ένας τίτλος επειδή περιέχει ποιητικά σχήματα και ειρωνεύεται όπως εξήγησα την επιθυμία για προβολή και όχι το πρόσωπο που ελέγχω με αγάπη προς διόρθωση όπως επίσης έγραψα και τον οποίο αποκαλώ αδελφό μου. Βαρύγδουπος αποδεικνύεται ότι είναι ένας τίτλος επειδή περιέχει στόχους που αδυνατεί να επιτύχει με την πένα του ο επίδοξος "συγγραφέας"...Δεν διάβασες λοιπόν το άρθρο γιατί θα έβλεπες ότι αυτά έχουν ειπωθεί και εξηγηθεί.
Επιπλέον ποιά είναι η “πραμάτεια” που προσπαθεί να πλασάρει ο Κυανούς Ουρανός; Tώρα τον μάθαμε; Tώρα θα περάσει εξετάσεις Ορθόδοξης γραφής; Δεν γνωρίζουμε ότι τα κείμενά του στηρίζονται στην Αγία Γραφή και στους Αγίους Πατέρες;
Δεν ήξερα ότι όποιος έχει "περάσει τις εξετάσεις" ως Ορθόδοξος έχει πάρει λευκή επιταγή να γράφει ό,τι θέλει και αυτό να χαρακτηρίζεται αυτομάτως Ορθόδοξο! Θα διαπιστώσεις λοιπόν παρακάτω ότι επειδή εφόνευσες το νόημα των γραφομένων μου δεν κατόρθωσες να απαλλάξεις την κυανή κακοδοξία από το επικίνδυνα αιρετίζον νόημά της.
Ενδιαφέρον θα είχε επίσης από πλευράς αρθρογράφου, να μας τεκμηριώσει χαρακτηρισμούς για τον Ελύτη όπως, ζηλωτής, θρασύς, που αντιγράφει τον Ρωμανό τον μελωδό και γράφει ξεδιάντροπα. Προσωπικά, πρώτη φορά βλέπω τέτοιους χαρακτηρισμούς για τον εν λόγω ποιητή-συγγραφέα και θα ήθελα να δω τις αποδείξεις, πέραν ενός στίχου που τα γραφόμενα ομοιάζουν σε τρεις λέξεις με τον στίχο του Ρωμανού του Μελωδού.
Φόνος νοημάτων αλλεπάλληλος! Έγραψα: «μου θυμίζει έναν φυσιωμένο στίχο του Ελύτη που ως ζηλωτής αντιγράφει τους θείους στίχους του Αγίου Ρωμανού του Μελωδού» Η λέξη ζηλωτής χαρακτηρίζεται ως θετική όταν το πρόσωπο που ζηλοῖ (ζηλεύει) είναι όχι μόνο σπουδαίο αλλά και θείο πρόσωπο Αγίου όπως ο Όσιος Ρωμανός ο Μελωδός.
Μίλησα μόνο για ένα στίχο όχι για ολόκληρη την προσωπικότητα του Ελύτη! Τον οποίο στίχο αντιγράφει χωρίς να αντιγράφει την ταπείνωση του Οσίου! Και ναι «γράφει σχεδόν ξεδιάντροπα» όταν πιστεύει πως ολάκερο το πέλαγο αναγαλλιάζει όταν εκείνος ανοίγει το στόμα του. Ο Ελύτης επίσης είναι εύκολο να διαπιστώσει κανείς ότι έχει αντιγράψει στο τέλος του «Ἄξιον Εστὶ» την μορφή των Χαιρετισμών από τον Ρωμανό τον Μελωδό!
Και πάμε στο επίμαχο...
«Μόνος ο άπιστος περνά στην ανυπαρξία, αφού αδυνατεί να δώσει κύρος στην ύπαρξίν του». Τι εννοεί εδώ ο ποιητής; Είμαστε σίγουροι ότι καταλάβαμε, πριν τον κρίνουμε; Όταν δηλαδή ένας πνευματικός άνθρωπος, ένας Άγιος, νουθετεί το πνευματικό του τέκνο με την πασίγνωστη έκφραση “Πρόσεξε παιδί μου μην ΧΑΣΕΙΣ την ψυχή σου”, το πνευματικό τέκνο πρέπει να διορθώσει τον Αγιο λέγοντας κάτι σαν “Πάτερ μου, η ψυχή ΔΕΝ ΧΑΝΕΤΑΙ, ή θα είναι με τον Χριστό στον Παράδεισο ή στην κόλαση”. Δεν το ξέρει αυτό άραγε ο Αγιος Πατέρας; Η μήπως αιρετίζει χρησιμοποιώντας την έκφραση “μην ΧΑΣΕΙΣ την ψυχή σου”;
Πάμε σε ένα ακόμα πιο δυνατό παράδειγμα; Τι λέει ο 72ος Ψαλμός του Δαυίδ; “Οτι ιδού οι μακρύνοντες από Σου ΑΠΟΛΟΥΝΤΑΙ, εξολόθρευσας πάντα τον πορνεύοντα από Σου”.
Και η μετάφραση: Οι μακρύνοντες ἑαυτοὺς ἀπὸ τον Θεό ,μακριά από τον νόμο του ,χωρίς διάθεση για μετάνοια, AYTOKΑΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ, ΑΠΟΛΟΥΝΤΑΙ, αυτοί είναι οι πορνεύοντες. Μήπως κι εδώ πρέπει να διορθώσουμε τον προφητάνακτα Δαυίδ για τη χρήση της λέξης “απολούνται”, ή τον μεταφραστή για τις λέξεις “αυτοκαταστρέφονται” και “απολούνται” εφόσον κανένας στην πραγματικότητα δεν χάνεται, δεν καταστρέφεται, με όρους αιωνιότητας;
Ένα σεντόνι γεμάτο φόνους λέξεων και νοημάτων! Μία φράση μόνο ήλεγξα ως αιρετίζουσα και έγραψες ένα πλήθος λέξεων χρησιμοποιώντας μια φράση πνευματικού και ψαλμικά λόγια ώστε δίκην ταχυδακτυλουργού να αντικαταστήσεις την κομβική λέξη «ανυπαρξία» με τα ρήματα «χάνω», «απολούμαι», «αυτοκαταστρέφομαι»!!!Αφού λοιπόν πρέπει να κάνουμε μάθημα για να αναστήσουμε τις φονευμένες λέξεις ας αρχίσουμε λοιπόν:
ΑΛΛΟ ΧΑΝΩ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΑΛΛΟ ΑΠΟΛΟΥΜΑΙ, ΑΛΛΟ ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΜΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΠΕΡΝΩ ΣΤΗΝ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ!!!
Χάνω την ψυχή μου δεν σημαίνει ότι είμαι ανύπαρκτος, σημαίνει ότι δεν κληρονομώ την ουράνια βασιλεία!!! Απολούμαι σημαίνει ότι με δική μου ευθύνη χάνομαι στην ουσία ερμηνεύει πιο σωστά το "χάνω την ψυχή μου" στο οποίο δεν γίνεται σαφής η ευθύνη μου.
Τέλος το "αυτοκαταστρέφομαι" έχει εφαρμογή υλική και πνευματική. Η καταστροφή επέρχεται με απόλυτα δική μου ευθύνη είτε υλικά είτε πνευματικά...
Όμως το "περνώ στην ανυπαρξία" στην ουσία είναι μία φιλοσοφική στάση και άποψη των ανθρώπων που δεν πιστεύουν στον Θεό. Αιρετίζει λοιπόν επικίνδυνα, όποιος το πιστεύει είτε από αφέλεια είτε από βαθιά απιστία στον Χριστό.
Το ζήτημα είναι οντολογικό και ενέχει τον κίνδυνο του εφησυχασμού ή ακόμη και της τελείας απραξίας, ενώ η σωτηρία θα έλθει όταν ο Θεός δει την ειλικρινή θέση και στάση του αγώνα μας και μας κάνει και πάλι μετόχους της βασιλείας Του.
Ακόμη κι από τον θάνατο υπάρχει επιστροφή όπως λέει ο Κύριος στην Παραβολή του Ασώτου: «Νεκρός ην και ανέζησε, και απολωλώς ήν και ευρέθη». Δεν είπε πουθενά ότι «ανύπαρκτος ην και ηπήρξε»...Μή δολοφονείς λοιπόν τη λέξη ανυπαρξία για να αποφύγεις την μομφή της κακοδόξου αιρετίζουσας άποψης αλλά απλώς αγωνίσου να κερδίσεις κι εσύ την Βασιλεία του Θεού.
Κι αν φαίνονται όλα αυτά υπερβολές και λεπτολογήματα λεπτομερειών, θυμίσου ότι «Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες» και ότι εργαλείο του διαβόλου είναι η πλάνη στην οποία οδηγεί ο φόνος των λέξεων...
Την οποία πλάνη όμως, διαλύει ο αδιάψευτος λόγος Του Κυρίου στην χθεσινή Ευαγγελική περικοπή: Κατά Λουκάν (ιστ΄ 19-31)
«Ἐγένετο δὲ ἀποθανεῖν τὸν πτωχὸν καὶ ἀπενεχθῆναι αὐτὸν ὑπὸ τῶν ἀγγέλων εἰς τὸν κόλπον Ἀβραάμ· ἀπέθανε δὲ καὶ ὁ πλούσιος καὶ ἐτάφη. Καὶ ἐν τῷ ᾅδῃ ἐπάρας τοὺς ὀφθαλμοὺς αὐτοῦ, ὑπάρχων ἐν βασάνοις, ὁρᾷ τὸν Ἀβραὰμ ἀπὸ μακρόθεν καὶ Λάζαρον ἐν τοῖς κόλποις αὐτοῦ.»
Στο τέλος συμφωνούμε ότι « θα έπρεπε όλοι όσοι θεωρούμε ότι είμαστε στο “ίδιο στρατόπεδο”, να είμαστε ενωμένοι εν Αληθεία Ιησού Χριστού και να πολεμούμε έναντι των πραγματικών μας αντιπάλων, οι οποίοι στους καιρούς της αποστασίας που βρισκόμαστε έχουν αυξηθεί και πληθυνθεί κατά πολύ».
Θα πρέπει όμως προς τούτο να αποβάλουμε κάθε ίχνος ιδιοτέλειας, αυταρέσκειας και υποκρισίας και να αφεθούμε ολοκληρωτικά στο Θέλημα Του Κυρίου.
Γ. Ε. Βολουδάκης
Αγαπητέ κ.Βολουδάκη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι ο ανώνυμος στον οποίο απαντάτε και καταρχάς να σας ευχαριστήσω που μπήκατε στον κόπο να επανέλθετε και να κάνετε τις αναγκαίες διευκρινίσεις.
Κατά δεύτερον να ξεκαθαρίσω ότι δεν είμαι ούτε ο ίδιος ο Κυανούς Ουρανός, ούτε κάποιος "αντιπρόσωπός" του, είμαι ένας απλός αναγνώστης της ιστοσελίδας, ο οποίος όμως βρίσκει ωφέλιμα και άρτια δομημένα τα κείμενα του Κυανού Ουρανού. (Εδώ δεν χρειάζεται να πλατιάσουμε, είναι υποκειμενική η άποψη, άλλος μπορεί να τα βρίσκει ανούσια).
Να ξεκινήσω από το τέλος και να πω ότι χαίρομαι πολύ που ομονοούμε, διότι συμφωνούμε έως κεραίας σε όσα γράψατε στην τελευταία παράγραφο και ως κεντρικό νόημα ή προτροπή αν θέλετε, από όλη την προηγούμενη απάντησή μου, αυτό θα ήθελα να κρατήσουμε.
Πάμε τώρα όμως σε κάποια επιμέρους θέματα...
Καταρχάς, μια και επιμένετε και καλά κάνετε, στην ακρίβεια του νοήματος των λέξεων, η έκφραση "παραποιεί λέξη προς λέξη όσα από τα λεγόμενά μου..." κατά τη γνώμη μου είναι άστοχη. Όπως γνωρίζουμε όλοι, παραποίηση σημαίνει άλλο πράγμα. Σημαίνει ότι αλλάζω, αλλοιώνω τις λέξεις που χρησιμοποιήσατε για να επιτύχω κάτι. Δεν νομίζω να έχει γίνει κάτι τέτοιο. Απλά χρησιμοποιώ αυτά που γράψατε, όπως τα γράψατε για να εκφέρω την άποψή μου.
Επίσης θα είχε ενδιαφέρον να εξηγήσετε γιατί "μεθοδεύει ως εργαλείο την πλάνη", εφόσον καταλήγετε σε αυτό που καταλήγω κι εγώ και συμφωνούμε.
Πάμε παρακάτω...
Η "Φωνή Βοώντος" που επικαλούμαι εγώ, δεν είναι ιστοσελίδα, είναι όπως έγραψα προφίλ σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης (και συγκεκριμένα στο facebook), μπορείτε να πληκτρολογήσετε το όνομα Φωνή Βοώντος στην αναζήτηση στο facebook και θα το δείτε. Έχει επιπλέον και την ετικέτα "Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία" ώστε να το αναγνωρίσετε.
Όσον αφορά τον βαρύγδουπο τίτλο, μια και όπως προανέφερα, επιμένετε στην ακρίβεια των λέξεων, μετά από αναζήτηση βλέπω ότι "βαρύγδουπος" μεταφορικά σημαίνει "εντυπωσιακός, με έντονη απήχηση".
Συγχωρέστε με αλλά θεωρώ ότι και ο δικός σας τίτλος, πληρεί και το "εντυπωσιακός" και την "έντονη απήχηση". Παρόλα αυτά θα εκλάβω ως αληθή και από καρδιάς τη δήλωσή σας ότι τα γράφετε προς διόρθωσιν και από αγάπη για τον αδελφό. Δεν έχω κανένα λόγο να το αμφισβητήσω. (Συνεχίζεται.....)
(Συνέχεια...) Όσον αφορά το περί Ελύτη ζήτημα, θα το προσπεράσω εν τάχει, διότι ενώ με καλύπτει το "Μίλησα μόνο για ένα στίχο όχι για ολόκληρη την προσωπικότητα του Ελύτη" μετά γράφετε "«γράφει σχεδόν ξεδιάντροπα» όταν πιστεύει πως ολάκερο το πέλαγο αναγαλλιάζει όταν εκείνος ανοίγει το στόμα του". Δεν "πιστεύει" αυτό αγαπητέ, δεν είναι ζήτημα πίστης, ποιητική έκφραση είναι και πολλές φορές οι ποιητικές εκφράσεις που έχουμε θαυμάσει από μεγάλους ποιητές, εμπεριέχουν και υπερβολή. Δεν θα πλατιάσω άλλο επί τούτου. Είναι προσωπικές άρα και υποκειμενικές απόψεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι πάμε πάλι στο επίμαχο...
Μας εξηγείτε το ακριβές νόημα και τις διαφορές των λέξεων "χάνω", "απολούμαι", "αυτοκαταστρέφομαι".
Για να μην γράφω πάλι "σεντόνια" όπως λέτε, παραθέτω κι εγώ το νόημα της λέξης "απολούμαι" κατόπιν αναζήτησης.
Λέει λοιπόν στο σημασιολογικό για το "απολούμαι"..."καταστρέφομαι, αφανίζομαι |είμαι χαμένος, κατεστραμμένος (κυρίως στον πρκ. ἀπόλωλα) |χάνομαι με τον πιο ελεεινό και κακορίζικο τρόπο |σε κατάρα |να σε βρει κακό, να χαθείς άθλια, ανάθεμά σε (στη μτχ. μέλλ.) 3. εξαφανίζομαι, γίνομαι αφανής, εκλείπω.
Επαναλαμβάνω κάποιες λέξεις για να είμαστε ακριβείς..."ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΜΑΙ, ΓΙΝΟΜΑΙ ΑΦΑΝΗΣ, ΕΚΛΕΙΠΩ".
Πώς ερμηνεύονται περαιτέρω οι λέξεις "εξαφανίζομαι", "γίνομαι αφανής"; Τόσο μακριά απέχουν εννοιολογικά από το "ανύπαρκτος" που χρησιμοποίησε ο Κυανούς Ουρανός;
Όπως βλέπετε κι εσείς ελπίζω, όταν δεν μιλούμε ή γράφουμε με χωρία της Αγίας Γραφής ή των Αγίων Πατέρων, οι λέξεις που ενδεχομένως χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε τις θέσεις μας δεν έχουν απόλυτο νόημα. Όπως το είδατε ζωντανά άλλη ερμηνεία δίνετε εσείς στο "απολούμαι" και άλλη τα λεξικά.
Θα επιμείνω ότι ο Κυανούς Ουρανός είναι κάποιος που έχοντας γράψει πληθώρα άρθρων, πατάει σε γερές Ορθόδοξες και Πατερικές βάσεις, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει, όπως και για τον καθένα μας, ότι έχει "συμβόλαιο" και δεν μπορεί να εκπέσει.
Αν αυτό συμβεί και εμείς είμαστε σε θέση, τότε ναι, να ελέγξουμε το όποιο ολίσθημα με αγάπη ως σε έναν πνευματικό αδελφό που ενδεχομένως κάπου έκανε λάθος.
Μέχρι τότε, θεωρώ ότι είναι καλό να μην "χανόμαστε στην μετάφραση" των λέξεων που χρησιμοποιούμε ανθρωπίνως εκτός επαναλαμβάνω, αν χρησιμοποιούμε γραφόμενα της Αγίας Γραφής και των Αγίων Πατέρων, όπου δεν αλλάζουμε ούτε κεραία.
Πολύ "χοντρό" το να κατηγορείς κάποιον για "φονιά" λέξεων και νοημάτων και ότι τα εργαλειοποιεί για να πετύχει την πλάνη, όταν απλώς έχει διαφορετική άποψη από εσένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι μεγάλη πλάνη να λες ότι οι άπιστοι περνάνε στην ανυπαρξία γιατί κινδυνεύεις να πιστέψεις ότι δεν υπάρχει κόλαση αλλά ανυπαρξία! Πολύ περίεργο που χτυπάτε την πλάνη επιλεκτικά...Ότι σχετίζεται με Τρικλοποδιά...τρέμετε να το κριτικάρετε. Γιατί άραγε;
ΔιαγραφήΑκόμα πιο επικίνδυνο είναι να λες ότι δεν πιστεύω στην Παλαιά Διαθήκη γιατί κινδυνεύεις να πιστέψεις ότι δεν υπάρχει προπατορικό αμάρτημα.
ΔιαγραφήΟ κόκορας εγέννησε κι έκανε κολοκύθια...Όταν τον στριμώχνουνε ότι του φανεί του λολοστεφανή μυρμηγκολέοντα Τρικλοποδύτη
ΔιαγραφήΟ Ουρανός είναι ο Yannis Bakman στη Τρικλοποδιά
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Γ. Βολουδάκης μας έστειλε την εξής σύντομη δήλωση: «Το γεγονός ότι από της 7.41 πρωινής απαντήσατε λεπτομερώς και εφ΄ όσον δεν είστε ούτε ο κυανούς ούτε εκπρόσωπός του, τότε μάλλον είστε το alter ego του και δεν το ξέρετε! Για τον Ελύτη αφήστε να γνωρίζω καλύτερα, 46 χρόνια είμαι στον χώρο της ποίησης... Και τα ποιητικά σχήματα, δηλώνουν περί του ποιητού...Τώρα όσο κι αν το αναλύσει κανείς, το να εξισώσεις το "χάνω την ψυχή μου" με το "περνάω στην ανυπαρξία" είναι τουλάχιστον άτοπο και στον χώρο της Ορθοδόξου πίστεως δεν έχει θέση, αιρετίζει επικίνδυνα. Ο άπιστος υπάρχει αλλά χωρισμένος από τον Χριστό. Αυτό είναι η κόλαση! Δεν θα επανέλθω όμως απαντώντας σε ανώνυμα λόγια, ας έχει το θάρρος, όποιος κύριος έγραψε το άρθρο, να κατέβη από τον κυανού ουρανό του και ίσως τα ξαναπούμε. Χαίρετε εν Κυρίω πάντοτε»
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια απάντηση κι από μένα, στην απάντηση του κ. Βολουδάκη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ μου, διακρίνω ότι κάνατε κι εξακολουθείτε να κάνετε μια αγωνιώδη προσπάθεια, να με "βαφτίσετε" ως κάποιον που δεν είμαι.
Αρχικά εκφράσατε την σιγουριά ότι είμαι ο Κυανούς Ουρανός ή εκπρόσωπός του, σας απάντησα με ειλικρίνεια ότι δεν είμαι, επανέρχεστε να με "βαφτίσετε" ως alter ego του και μάλιστα χωρίς επίγνωση επί τούτου.
Δηλαδή το να είμαι αυτός που έγραψα
"είμαι ένας απλός αναγνώστης της ιστοσελίδας, ο οποίος όμως βρίσκει ωφέλιμα και άρτια δομημένα τα κείμενα του Κυανού Ουρανού. (Εδώ δεν χρειάζεται να πλατιάσουμε, είναι υποκειμενική η άποψη, άλλος μπορεί να τα βρίσκει ανούσια)", προφανώς το αντιπαρέρχεστε, εφόσον θέλετε να περάσετε οπωσδήποτε την δική σας ταυτοποίηση.
Ας είναι...
Περί Ελύτη, ζήτησα κάποιες ενδείξεις-αποδείξεις περί των χαρακτηρισμών σας, δεν μου τις δώσατε, αντί αυτού καταθέσατε προσωπικές εκτιμήσεις, τις οποίες δεν απορρίπτω, όντως στα τόσα χρόνια που ασχολείστε με την ποίηση, μπορεί να γνωρίζετε παραπάνω πράγματα.
Συμφωνώ απόλυτα σε ότι γράψατε περί του ότι δεν εξισώνεται το χάσιμο της ψυχής με την ανυπαρξία και στο ότι ο άπιστος υπάρχει αλλά χωρισμένος από τον Χριστό και ότι αυτό είναι η κόλαση.
Με την διαφορά ότι σε αυτό που γράψατε, εκφράζεστε στην κυριολεξία και αναφέρεστε σε δόγματα της πίστης μας, οπότε όποιος παρεκκλίνει έστω και κατά το ελάχιστο από αυτά, σαφώς και είναι στην πλάνη.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι στην οποιαδήποτε συζήτηση ή άρθρο, ο καθένας που εκφέρει μια προσωπική άποψη, χρησιμοποιεί και υψηλή θεολογία.
Αν δηλαδή σε μια συζήτηση, ένας που γνωρίζω ότι είναι Ορθόδοξος, μου πει
"Μακριά και χωρισμένος από τον Χριστό, είναι σαν να μην υπάρχεις"... Δεν καταλαβαίνω τι εννοεί;
Δεν γνωρίζει αυτός ως Ορθόδοξος από την "Πρώτη Δημοτικού" της Ορθόδοξης Θεολογίας περί τελικής κρίσης-Παραδείσου και κόλασης;
Μου μιλάει κυριολεκτικά και δογματικά εκείνη την στιγμή και με όρους υψηλής θεολογίας;
Εκτός εάν το βρω ως " πάτημα" για να τον ελέγξω, για τους δικούς μου λόγους.
Τελειώνοντας θα ήθελα να πω ότι το να απαντώ ως ανώνυμος είναι δικαίωμα το οποίο το δίνει ο διαχειριστής της ιστοσελίδας και εφόσον δεν παραβιάζω κάποιον όρο της κοινότητας, δεν θα έπρεπε να ελέγχομαι γι'αυτό.
Να είστε καλά.
Ο Κύριος μεθ' ημών.
Γράφει ο αρθρογράφος "Θα πρέπει όμως προς τούτο να αποβάλουμε κάθε ίχνος ιδιοτέλειας, αυταρέσκειας και υποκρισίας και να αφεθούμε ολοκληρωτικά στο Θέλημα Του Κυρίου". Αυτός ποιός είναι; ο υπέρτατος κριτής; την κατακρισάρα που κάνει δεν την βλέπει; τόσο γκαβομάρα και οίηση; ποιά ποίηση, οιητής είναι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίδατε ότι λέει πως δεν θα απαντήσει σε ανώνυμους και πλακώσατε όλοι οι μυρμηγκολέοντες και λέτε το κοντό σας και το μακρύ σας. Αυτός γράφει ποιος είναι. Εσείς τα ανώνυμα εξαπτέρυγα του keanu ποιοί είστε; Τρικλοποδύτες;
ΑπάντησηΔιαγραφήἄς μὴν ξεφεύγουμε κύριοι....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΠΕΔΕΙΧΘΗ ΟΤΙ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΒΑΖΕΙ ΤΡΙΚΛΟΠΟΔΙΑ ΣΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΚΑΘΩΣ "ΠΕΤΑΕΙ" ΣΕ ΘΟΛΟΥΣ..."ΟΥΡΑΝΟΥΣ"! ΣΑΣ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΗΝ "ΠΤΗΣΗ" ΣΑΣ. ΟΙ "ΟΥΡΑΝΟΙ" ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ-ΔΙΚΟΙ ΣΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΕΡΙ ΟΝΟΥ ΣΚΙΑΣ ΣΕ ΕΚΔΟΣΗ ΟΡΔΟΛΟΞΗΣ ΕΠΟΧΗΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΔΩ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΙΡΑΚΙΑ ΠΑΙΖΕΙ.Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΤΑ ΠΗΡΑ ΟΛΑ ΚΑΙ ΕΦΥΓΑ
ΚΑΙ ΠΑΙΞΤΕ ΤΡΙΤΕΡΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΛΕΓΑΜΕΝΟ.
ΤΕΛΕΙΩΣ GAOU ΑΜΦΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΑΣ ΝΕΥΡΙΑΣΕΤΕ ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΔΕΣ.
ΑΓΑΘΟΣ
ΒΟΥΤΥΡΟΜΠΕΜΠΕΔΕΣ ΕΙΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ ΠΑΙΞΤΕ ΜΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑ ΜΕ ΤΑ ΠΛΗΚΤΡΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφή