ΠΟΙΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ 8ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Γράφει ο Θεοφάνης Γκατζής
Eνόσω βαδίζουμε στις αυτοδιοικητικές εκλογές της 8ης Οκτωβρίου ας προβούμε σε μερικές σκέψεις για το ποιά επιβάλλεται να είναι τα κριτήρια επιλογής υποψηφίων δημάρχων και δημοτικών συμβούλων.
Πρώτο μέλημα των ψηφοφόρων, επιβάλλεται να είναι η εκλογή μιας διοικητικής αρχής που θα ενσκύψει στα προβλήματα των κατοίκων και θα προσπαθήσει να επιλύσει ένα μεγάλο μέρος από αυτά και δε θα εξυπηρετεί μόνο ημετέρους για ψηφοθηρικούς σκοπούς! Ειδικά, επιβάλλεται στις μέρες που διαβιούμε να στηθεί από τη δημοτική αρχή ένα δίχτυ προστασίας των ασθενέστερων κοινωνικών δυνάμεων με μια σειρά κινήσεων.
Πρώτο μέλημα των ψηφοφόρων, επιβάλλεται να είναι η εκλογή μιας διοικητικής αρχής που θα ενσκύψει στα προβλήματα των κατοίκων και θα προσπαθήσει να επιλύσει ένα μεγάλο μέρος από αυτά και δε θα εξυπηρετεί μόνο ημετέρους για ψηφοθηρικούς σκοπούς! Ειδικά, επιβάλλεται στις μέρες που διαβιούμε να στηθεί από τη δημοτική αρχή ένα δίχτυ προστασίας των ασθενέστερων κοινωνικών δυνάμεων με μια σειρά κινήσεων.
Αυτό μπορεί να γίνει σε συνδυασμό με την υλική ενίσχυση των υπαρχουσών δομών εθελοντισμού, με διαφανείς διαδικασίες, που προσφέρουν στις μέρες μας πολύτιμο κοινωνικό ρόλο και με παροχή νέων κινήτρων ώστε να αυξηθεί το ενδιαφέρον των πολιτών για τον εθελοντισμό!
Επίσης, κρίνεται επιβεβλημένο να υπάρξει πολιτική κάθαρση και στον τομέα της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς από τα χρόνια της μεταπολίτευσης και μετά στους περισσότερους δήμους της χώρας υπήρξε κακοδιαχείριση και ακολουθήθηκαν αδιαφανείς διαδικασίες (π.χ. κατάτμηση έργων σε μικρότερα και απευθείας αναθέσεις), με αποτέλεσμα να σπαταληθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ!
Επίσης, κρίνεται επιβεβλημένο να υπάρξει πολιτική κάθαρση και στον τομέα της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς από τα χρόνια της μεταπολίτευσης και μετά στους περισσότερους δήμους της χώρας υπήρξε κακοδιαχείριση και ακολουθήθηκαν αδιαφανείς διαδικασίες (π.χ. κατάτμηση έργων σε μικρότερα και απευθείας αναθέσεις), με αποτέλεσμα να σπαταληθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ!
Έτσι, λοιπόν η πολιτική κάθαρση θα επιτευχθεί με ενδελεχή έρευνα των οικονομικών του κάθε δήμου, για όσο μεγαλύτερο βάθος χρόνου γίνεται, από αρμόδιους οικονομικούς ελεγκτές και όταν προκύπτουν ποινικά κολάσιμες ενέργειες οι υπεύθυνοι θα πρέπει να λογοδοτούν στη δικαιοσύνη και πέρα από την ποινή της φυλάκισης να επιβάλλεται δέσμευση της περιουσίας, τόσο των ιδίων, όσο και των συγγενικών και φιλικά προσκείμενων προσώπων τους, που προέκυψε με παράνομο τρόπο!!
Επίσης, κάθε δημοτική αρχή είναι πρέπον να καταρτίσει ένα σχέδιο σε συνεργασία με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς που θα προβλέπει την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε περιοχής (π.χ. αξιοποίηση του φυσικό πλούτο μέσα από την ανάδειξη του αγροτουρισμού).
Επίσης, κάθε δημοτική αρχή είναι πρέπον να καταρτίσει ένα σχέδιο σε συνεργασία με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς που θα προβλέπει την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε περιοχής (π.χ. αξιοποίηση του φυσικό πλούτο μέσα από την ανάδειξη του αγροτουρισμού).
Οι κατά τόπους δημοτικές αρχές επιβάλλεται να συνεργαστούν μαζί τους ,ώστε να αναδείξουν τον φυσικό και ιστορικό πλούτο της περιοχής μας με τη δημιουργία υποδομών φιλικών προς το περιβάλλον και την καθιέρωση νέων πολιτιστικών εκδηλώσεων (π.χ. εβδομάδα αρχαιοελληνικού θεάτρου και λυρικής ποίησης)!
Επιπρόσθετα, είναι θεμιτό ο κάθε Δήμος να δώσει ώθηση στον πολιτιστικό τομέα με τη δημιουργία υποδομών (π.χ. θεματικών μουσείων) και την καθιέρωση πολιτιστικών εκδηλώσεων (π.χ. φεστιβάλ κινηματογράφου, θεάτρου).
Στο σημείο, αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι ένα πετυχημένο μοντέλο τοπικής διακυβέρνησης μπορεί και επιβάλλεται να χρησιμοποιείται για την εν γένει διακυβέρνηση του τόπου.
Για να πραγματοποιηθούν όλα τα πιο πάνω ζητήματα οι πολίτες επιβάλλεται να επιλέξουν νέα, άφθαρτα και καταρτισμένα άτομα που θα διαπνέονται από νέες ιδέες και αντιλήψεις, θα έχουν διάθεση να προσφέρουν κοινωνικό έργο και δεν θα είναι αγκυλωμένα σε παλαιοκομματικές νοοτροπίες του παρελθόντος που ευθύνονται, μεταξύ άλλων, για τη δεινή θέση, που βρίσκεται η πατρίδα μας σήμερα.!
Στο σημείο, αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι ένα πετυχημένο μοντέλο τοπικής διακυβέρνησης μπορεί και επιβάλλεται να χρησιμοποιείται για την εν γένει διακυβέρνηση του τόπου.
Για να πραγματοποιηθούν όλα τα πιο πάνω ζητήματα οι πολίτες επιβάλλεται να επιλέξουν νέα, άφθαρτα και καταρτισμένα άτομα που θα διαπνέονται από νέες ιδέες και αντιλήψεις, θα έχουν διάθεση να προσφέρουν κοινωνικό έργο και δεν θα είναι αγκυλωμένα σε παλαιοκομματικές νοοτροπίες του παρελθόντος που ευθύνονται, μεταξύ άλλων, για τη δεινή θέση, που βρίσκεται η πατρίδα μας σήμερα.!
Γράφει ο Θεοφάνης Γκατζής
Οικονομολόγος-Διεθνολόγος
Ὄσους δὲν ἔχουν κομματικοὺς μηχανισμοὺς ἀπὸ πίσω καὶ ΄ἀπὸ μπρός τους μήπως;;
ΑπάντησηΔιαγραφή