Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024

ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΧΡΩΣΤΑΝΕ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΣΙΔΕΡΕΝΙΟ...ΒΟΔΙ!

 Η HELLENIC TRAIN ΖΗΤΑ 40ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΠΕΙΔΗ «ΖΗΜΙΩΘΗΚΕ» ΜΕΤΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ «DANIEL»!




Σε μια αποκάλυψη που θα συζητηθεί, έγινε γνωστό ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συνομιλίες μεταξύ της Hellenic Train και του ελληνικού Δημοσίου, καθώς η εταιρεία θα ζητήσει αποζημιώσεις ακόμα και 40 εκατομμυρίων ευρώ, επειδή ζημιώθηκε τόσο από την διακοπή της κυκλοφορίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο μετά την τραγωδία των Τεμπών (με τους 57 νεκρούς), όσο και από την κακοκαιρία «Daniel» (με του 17 νεκρούς) που προκάλεσε εκτεταμένες ζημιές στον σιδιρόδρομο.

Όπως αποκάλυψε η Μαρία Λιλιοπούλου, βάσει των χρηματοοικονομικών καταστάσεων της Hellenic Train που ανακοινώθηκαν την Τετάρτη, προκύπτει ότι οι ζημίες που καταγράφηκαν το 2023, ξεπερνούν τα 65 εκατομμύρια ευρώ:

«Για το έτος 2023,η Εταιρεία κατέγραψε σημαντικές ζημιές από την λειτουργία της σύμβασης, κυρίως από λόγους που συνδέονται με τις αποφάσεις για τη μείωση του μεταφορικού έργου που ακολούθησαν το δυστύχημα των Τεμπών καθώς και με τις καταστροφικές ζημιές στην σιδηροδρομικής υποδομής της κεντρικής Ελλάδας από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel τον Σεπτέμβριο του 2023. 

Η Εταιρεία προτίθεται να απαιτήσει τις αποζημιώσεις που συμβατικά δικαιούται για τις σημαντικές αυτές ζημιές», αναφέρεται σχετικά.



Όπως τονίζεται στο δημοσίευμα, οι πληροφορίες κάνουν λόγο για απαίτηση αποζημίωσης 40 εκατομμυρίων ευρώ, καθότι μέρος της ζημίας (των 65 εκατ.) αποδίδεται και στον εμπορευματικό κλάδο. Ένας κλάδος που οποίος κατέρρευσε μεν, αλλά δεν καλύπτεται από τη σύμβαση της εταιρείας με το Δημόσιο.

Οι συνομιλίες που βρίσκονται σε εξέλιξη δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα, ούτε έχουν καταλήξει σε κάποιον συμβιβασμό, ενώ από την πλευρά των Ιταλών διαρρέεται ότι προτού γίνει κάποια νομική κίνηση, εξετάζεται η εξεύρεση λύσης εκτός δικαστηρίων.

Μάλιστα, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά επικαλούμενο το ιταλικό στρατόπεδο, «επιδεικνύεται μία σχετική ανοχή δεδομένου ότι η μητρική εταιρία είναι κι αυτή Δημόσιο, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι αυτή η ανοχή είναι ανεξάντλητη».

Επισημαίνεται στις σημειώσεις των χρηματοοικονομικών καταστάσεων της Hellenic Train, ότι υπάρχει συσσώρευση οφειλών από την ελληνική Κυβέρνηση –λένε ότι δεν έχει καταβληθεί από το Δημόσιο το ετήσιο τίμημα των 50 εκ. ευρώ από το 2022 και μετά- και πως δεν έχουν ακόμα αποδοθεί τα 4 εκατομμύρια ευρώ αποζημίωσης για την περίοδο της πανδημίας, ούτε και τα ποσά των μειωμένων εισιτηρίων και του ενεργειακού κόστους που συνολικά αθροίζουν περί τα 16 εκ. ευρώ μόνο για το 2022.

Αναφέρεται σχετικά στις σημειώσεις:

«Η καθυστέρηση πληρωμών από τη σύμβαση ΥΔΥ που υπεγράφη με την Ελληνική κυβέρνηση στις 14.4.2022 έχει οδηγήσει στην εκκρεμότητα είσπραξης τιμολογίων για την εκτέλεση συμβατικών υπηρεσιών του έτους 2022 συνολικής αξίας περίπου €60 εκ., πέραν επιπρόσθετου ποσού αξίας περίπου €20 εκ. που αφορά διάφορες απαιτήσεις, έως τις 31.12.2022, οι οποίες τελούν υπό την τελική αλλά τυπική έγκριση έτσι ώστε να εκταμιευθούν προς την Hellenic Train».

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας που αφορά τα έσοδα από εισιτήρια για το 2023 ανήλθε, όπως φαίνεται στα οικονομικά αποτελέσματα, σε 46.666.048 ευρώ, έναντι 82.103.990 την αντίστοιχη περίοδο του 2022 (μείωση περίπου 43,16%).

Μια μείωση, η οποία αποδίδεται από την εταιρεία κυρίως στην διακοπή της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας λόγω της τραγωδίας των Τεμπών και των καταστροφών που προκάλεσε η κακοκαιρία «Daniel».


«Το κυκλοφοριακό έργο που κατέστη αδύνατον να εκτελεστεί στο μεσοδιάστημα αντιστοιχούσε περίπου στα δύο τρίτα των συνολικών εσόδων της επιβατικής δραστηριότητας όπως είχαν καταγραφεί στην συγκριτική περίοδο», επισημαίνει Hellenic Train και συμπληρώνει ότι «η μειωμένη προσφορά και η διακοπή της προσφοράς υπηρεσιών στα άλλα προαναφερθέντα τμήματα στα οποία δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα η κυκλοφορία αναμένεται να διαρκέσει έως το τέλος του 2025».

Βάσει των στοιχείων που παραθέτει:

Τα συνολικά έσοδα της Hellenic Train (συμπεριλαμβανομένων των χρηματοοικονομικών εσόδων) μειώθηκαν από €153.897.412 το 2022 σε €97.023.163 το 2023 (-36,96%).

Το ενεργειακό κόστος λόγω της δραστικά μειωμένης κυκλοφορίας ήταν επίσης μειωμένο, όπως και το κόστος καυσίμων, αλλά και τα τέλη χρήσης δικτύου λόγω της μείωσης των σιδηροδρομικών χιλιομέτρων.

Αυτό προκάλεσε πρόσθετα κόστη σε μισθωμένα μέσα μεταφοράς, όπως για παράδειγμα λεωφορεία, από €2.322.225 το 2022 σε €6.664.298 το 2023 καθώς πολλά σιδηροδρομικά δρομολόγια υποκαταστάθηκαν με οδικά.
Επίσης τα λοιπά διάφορα έξοδα αυξήθηκαν από 15,1 εκ. ευρώ σε 20,6 εκ. ευρώ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου