Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021

ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΧΛΕΒΑΖΟΥΝ ΤΑ ΕΜΜΕΤΡΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΕΣ

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΔΙΑΤΡΕΧΟΥΝ ΟΣΟΙ ΑΜΦΙΒΑΛΛΟΥΝ Ή ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΝ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΤΙΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥΣ



Κοινοποιεί ο Ηλίας Σκουντριάνος

Όταν ο Θεός παραγγέλλει κάτι δεν πρέπει να το υποβάλλουμε σε έρευνα, αλλά να το παραδεχόμαστε με την Πίστη, διότι είναι γνώρισμα θρασύτατης και ριψοκίνδυνης ψυχής το να περιεργάζεται τις αιτίες και τους λόγους για τους οποίους δίνονται και τις συνθήκες, υπό τις οποίες δίνονται οι θείες εντολές.

Και θα σας το αποδείξω αυτό από τις Θείες Γραφές:

Υπήρξε κάποιος θαυμαστός και μεγάλος άνδρας, που είχε τιμηθεί από το Θεό με το αξίωμα της Αρχιεροσύνης και με το έργο της πνευματικής επιστασίας ολόκληρου του ισραηλιτικού λαού, ο Ζαχαρίας. 

Αυτός λοιπόν ο Ζαχαρίας, καθώς εισήλθε στα Άγια των Αγίων, στα άδυτα, που μόνο αυτός επετρέπετο να δει (παρατήρησε πόσο μεγάλη παρρησία είχε, ώστε να αντιπροσωπεύει ολόκληρο το λαό σα μεσίτης μεταξύ αυτού και του Θεού, να αναπέμπει εξ’ ονόματός του δεήσεις προς το Θεό για να τον καταστήσει εύσπλαχνο απέναντι των δούλων του), είδε άγγελο να στέκεται εκεί μέσα κι επειδή η θέα του τον κατέπληξε, είπε εκείνος «Μη φοβάσαι Ζαχαρία, εισακούστηκε η δέησή σου και η γυναίκα σου η Ελισάβετ θα σου γεννήσει υιό και θα τον ονομάσεις Ιωάννη» (Λουκ. 1,13).


Ο Ζαχαρίας όμως πρόσεξε την ηλικία του, τα λευκά του μαλλιά, το ασθενικό του σώμα, πρόσεξε ακόμα τη στείρωση της γυναίκας του και κυριεύθηκε από αμφιβολία και ζήτησε να μάθει πώς ήταν δυνατό να συμβεί αυτό που λέχθηκε από τον άγγελο και ρώτησε: «Πώς θα το ξέρω αυτό»; (Λουκ. 1,18). 

Πώς είναι δυνατόν λέγει, να γίνει αυτό; Εγώ έχω ασπρίσει και γεράσει και η σύζυγός μου είναι περασμένη στα χρόνια και στείρα, επομένως η ηλικία της είναι ακατάλληλη και η φυσιολογική της κατάσταση δεν επιτρέπει τεκνογονία.

Με βάση ποια λογική μπορεί να πραγματοποιηθεί η υπόσχεση αυτή, αφού εγώ, ο σπορέας είμαι ασθενής και αυτή, η γη, είναι άγονη;


Δε φαίνεται, λοιπόν σε μερικούς άξιος συγγνώμης ο Ζαχαρίας, αφού είναι εύλογο να ζητήσει κάποια εξήγηση στα λόγια του αγγέλου; 

Πολύ εύλογα. Όμως ο Θεός δεν τον έκρινε άξιο συγχωρήσεως. Διότι όταν βεβαιώνει ο Θεός κάτι, δεν πρέπει να υποβάλλουμε στον έλεγχο της λογικής, ούτε να ζητάμε την αιτιολογία των πραγμάτων, ούτε να προβάλλουμε την αδυναμία της φύσης να υπακούσει, ή άλλο παρόμοιο, διότι η δύναμη της θείας απόφασης είναι ανώτερη από όλα αυτά και κανένα κώλυμα δε μπορεί να τη ματαιώσει.

Τι κάνεις λοιπόν άνθρωπε; Ο Θεός υπόσχεται στα γηρατειά; Μήπως τα γηρατειά είναι ισχυρότερα από την υπόσχεση του Θεού; Μήπως η φύση είναι δυνατότερη από το Δημιουργό της; Δε γνωρίζεις ότι οι λόγοι του μεταβάλλονται σε έργα θαυμαστά;

Ο λόγος του έστησε τον ουρανό, ο λόγος του κατασκεύασε την κτίση, ο λόγος του δημιούργησε τους αγγέλους και συ αμφιβάλλεις για μια γέννηση;


Γι’ αυτό αγανάκτησε ο άγγελος και δεν έλαβε υπόψη ούτε την ιεροσύνη του, και μάλιστα εξ’ αιτίας αυτής τον τιμώρησε βαρύτερα. Διότι όποιος τιμήθηκε με μεγαλύτερο αξίωμα πρέπει να έχει και μεγαλύτερη Πίστη. 

Ποιος είναι ο τρόπος της τιμωρίας; «Θα είσαι βουβός και δε θα μπορείς να μιλάς». Η γλώσσα σου που εξυπηρέτησε με το λόγο την απιστία σου, θα δεχτεί κι την τιμωρία για την απιστία. «Θα είσαι βουβός και δε θα μπορείς να μιλάς, έως την ημέρα που θα γίνουν αυτά» (Λουκ. 1,20).

Σκέψου τη φιλανθρωπία του Κυρίου. Δεν με πιστεύεις, λέγει: Λοιπόν δέξου την τιμωρία και όταν σου αποδείξω τα λόγια μου με τα γεγονότα, τότε θα διαλυθεί η οργή μου. Όταν καταλάβεις ότι δίκαια τιμωρήθηκες τότε θα απαλλαγείς από την τιμωρία.

Ας ακούσουν κάποιοι πώς αγανακτεί ο Θεός, όταν τον περιεργάζονται με δυσπιστία. Αν εκείνος, ο Ζαχαρίας, τιμωρήθηκε διότι απίστησε στην υπόσχεση για τη γέννηση ενός θνητού ανθρώπου, εσύ ο οποίος περιεργάζεσαι την απόρρητη θεία γέννηση πώς θα διαφύγεις τη θεία τιμωρία, πες μου; Εκείνος δεν εξέφρασε αντίθετη γνώμη, απλώς θέλησε να μάθει. Κι όμως δε συγχωρήθηκε.

Εσύ που νομίζεις ότι γνωρίζεις όσα είναι σε όλους αθέατα και ακατάληπτα, πώς θα απολογηθείς, ποια τιμωρία δεν θα επισύρεις κατά του εαυτού σου;


(Περί Ακαταλήπτου Β’ ΕΠΕ 35, 46-50. PG 48,7 11-712)




8 σχόλια:

  1. Σωστά
    Όμως και η Παναγία μας, απόρησε για τη Γέννηση του Υιού της:
    " πώς έσται μοι τούτον, επει άνδρα ου γινωσκω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χρειάζεται να γίνει μια επώνυμη αναφορά και καταγγελία στην Ιερά Σύνοδο για όλα όσα έχουν ανεβεί κατά καιρούς στο παρόν και άλλα μπλογκ από αιρετίζοντες με συγκεκριμένα ψευδώνυμα. Από μπλογκ στα οποία έγραψαν ψευδοπροφητείες και άλλαξαν εκ των υστέρων ημερομηνίες στις καταχωρήσεις τους πχ ο ψευδάργυρος που συνεχίζει να γράφει με άλλα παρατσούκλια. 'Η ο αιρετικός Γεωκων που αρνείται την θεοπνευστία της Παλαιάς Διαθήκης ( που είναι δόγμα της Πίστης μας ή την εβραική εθνική καταγωγή του Κυρίου , τον έκανε και Έλληνα). Ευτελίζεται η Ορθοδοξία από ημιμαθείς αιρετίζοντες τενεκέδες. Όσοι έβριζαν τον Δράμας τον γλύφουν τώρα ζητώντας συγγνώμη. Είναι τα ταλέντα αυτά έτοιμα να τα πούνε και επωνύμως; Ξέρουν αυτοί ποιοι είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Ιερά Σύνοδος να κάνει πρώτα άλλα που πρέπει. Επίσης αν ενοχλείσαι από το παρόν μπλόγκ απλά μην μπαίνεις. Δεν σε βάλαμε κριτή των πάντων. Όλα τα βλέπεις γύρω σου να πηγαίνουν καλά και σωστά και φοβάσαι ότι η μεγάλη πλάνη θα ξεκινήσει από τα μικρά μπλόγκς και τους ανώνυμους??? Ενώ αυτοί που πραγματικά έχουν την δύναμη και τους τίτλους, το χρέος και την ευθύνη να καθοδηγούν σωστά, έχουν χάσει τον μπούσουλα! Δεν πας καλά μου φαίνεται...

      Διαγραφή
    2. Αιρετιζων είσαι εσύ που γράφεις αυτά κάτω από κείμενο του Ιερού Χρυσοστόμου.
      Εμείς σε πειραξαμε ή ο δαίμονας ενοχλείται με όσα δημοσιεύουμε;

      Διαγραφή
    3. Πηγαίνετε λοιπον να αναφέρετε στους Πουλημένος στον σατανα ιερείς της ιεράς συνοδου. Αλλωστε είστε τόσο ιδιοι. Παραμενετε χωρίς ίχνος μετάνοιας. Κενοί σε όλα. Δεν θα μας παρασυρετε. Αδίκως αγωνίζετε.

      Διαγραφή
  3. Οι άπιστοι μπορούν να διαβάζουν κάτι άλλο, κάτι που να αρέσει στα ώτα τους. Δε μπορείτε κύριοι του ψεύδους να αποκαλείτε ψεύτικο το λόγο του Θεού. Όλα θα γίνουν και κρίμα γι αυτούς που τον απορρίπτουν. Ας πάνε σε χαρμόσυνα μηνύματα, αφού νομίζουν ότι αυτή η γαγγραινα θα σπάσει με τρανταχτά γέλια. Αίσχος!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ασε Μαρία, πολλά έχουμε να δούμε το επόμενο διάστημα. Θα τρίβουμε τα μάτια μας. Γίνονται τέρατα από ταγούς και κάθονται και ασχολούνται και καλά με την γνησιότητα των ποιημάτων. Στην τελική μην τα διαβάζεις αν δεν θες, ρε φίλε. Δεν σε ανάγκασε κανείς. Αλλά όπως λες, ας πάνε σε χαρμόσυνα μήνυματα για αγαπούληδες, αφού αρνούνται να δουν την πραγματικότητα.

      Διαγραφή
    2. Στην ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ υπηρχε το προηγουμενο γεγονος και οχι μονο της στειρας Σααρας και του γεροντα Αβρααμ που σε προχωρημενη ηλικια τους χαρισε ο ΘΕΟΣ παιδι για αυτο τον λογο τιμωρηθηκε ο Ζαχαριας ενω αντιθετως για την ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ δεν υπηρξε ΟΥΤΕ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΛΛΗ ΣΥΛΗΨΗ ΧΩΡΙΣ ΑΝΔΡΑ οποτε η απορια ΤΗΣ δεν ηταν ημαρτημενη

      Διαγραφή