Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2021

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ...

ΠΕΡΙ ΕΥΘΕΙΑΣ Ή ΑΛΛΙΩΣ  ΣΤΑ ΙΣΙΑ


Γράφει ο Simple Simon

Ανάμεσα στις ευχές που έλαβα τα Χριστούγεννα, ουσιαστικές, τετριμμένες, τυπικές και μη, υπήρξε και μια γνωστική από φίλο μακρινό και ανέπαφο (δεν συναντηθήκαμε ποτέ δια ζώσης, με φυσική  επαφή, δύσκολο άλλωστε), που  όμως με γνωρίζει διαδικτυακά.

Ήταν η ακόλουθη:

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝΤΕΥΧΟΜΑΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΤΗΤΑ ΣΟΥ ΝΑ ΤΗΝ ΟΞΥΝΕΙ Ο ΓΕΝΝΗΘΕΙΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΡΟΣ ΤΕΛΕΙΩΣΙΝ ΚΑΙ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΣΟΥ 
ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΝΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ  


Τι θέλει να πει ο ποιητής;

Θα συμπληρώσω, στο  γραφέν «με αγάπη Χριστού» και το «κατά μίμηση Χριστού» .

Νομίζω αυτό τα λέει όλα ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΜΙΜΗΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΕ ΕΥΘΥΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΞΥΤΗΤΑ ΓΙΑ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣΙΝ ΜΑΣ.

Ας δούμε το γιατί, κατά την άποψή μου, αναλυτικά.

Η αλήθεια με ευθύτητα δηλαδή στα ίσια, χωρίς περιστροφές και γυρίσματα, με οξύτητα δηλαδή με παρρησία και θάρρος χωρίς φόβο και πάθος, αλλά μόνον ειπωμένα με αγάπη, οδηγούν στην ορθοπραξία και στην τελειότητα  που πλουτίζουν την ψυχή μας.

Αρκεί να επιτρέψουμε να γεννηθεί ο  Χριστός στην καρδιά μας και όλα αυτά που ήταν τα χαρακτηριστικά του Λόγου Του, θα  μας δυναμώσουν και για να μπορέσουμε να Τον μιμηθούμε στην πράξη και οπλισμένοι με την αγάπη Του να ξεπεράσουμε και τον φόβο της απώλειας και (της χασούρας, του χαμού), και του θανάτου που μας κυνηγά κάθε στιγμή στη ζωή μας.

Να μην επαναλαμβάνω τα γνωστά απλά και δύσκολα.

Γεννήθηκε ο Θεός και έγινε άνθρωπος για να πεθάνει για μας και να αναστηθεί, για να μας δείξει να μην φοβόμαστε τίποτε και πως θα φτάσουμε και εμείς στην ανάστασή μας αρκεί να τον πιστέψουμε ,να τον ακολουθήσουμε  και να τον μιμηθούμε, κατά το δυνατόν  και όσο μπορούμε, αρκεί η προσπάθεια και η μετάνοια.

Όπως ο ένας ληστής.

Αυτός μίλησε με ευθύτητα, στα ίσια, με τον Χριστό, δεν φοβήθηκε, γιατί γνώριζε ποιος ήταν ο ίδιος, σαν ληστής δεν φοβόταν να κάνει ότι έκανε  και για αυτά καταδικάστηκε δικαίως στον σταυρό.

Εκεί λίγο πριν πεθάνει άκουσε τον Χριστό με προσοχή, Τον κατάλαβε Τον πίστεψε και φοβήθηκε μόνο να μην πεθάνει για πάντα

και χάσει την ανάσταση.

Παρακάλεσε με οξύτητα λόγου και συναίσθηση, μετάνιωσε και σώθηκε λίγο πριν τον σωματικό θάνατο.

Στα δικά μας τώρα τι κάνουμε;

Άγνοια νόμου δεν δικαιολογείται και μάλιστα του νόμου του Θεού.

Λοιπόν γνωρίζουμε και αν γνωρίζουμε γιατί φοβόμαστε και ποιόν φοβόμαστε πάνω από τον Χριστό;

Φοβόμαστε την ζωούλα μας πάνω από όλα και να μην χάσουμε την καλοπέραση και την βόλεψή μας, την φτώχεια και την ανέχεια και έτσι σκύβουμε το κεφάλι στον κάθε Καίσαρα και τρώμε αδιαμαρτύρητα ότι μας σερβίρουν.

Κάνουμε υπακοή σου λέει ο άλλος, σωστό, αλλά υπακοή άνευ κρίσεως, γίνεται στον θεϊκό νόμο και στους ιερείς και πνευματικούς όταν είναι σύμφωνοι με το Ευαγγέλιο, τους  κανόνες των πατέρων  και τις αποφάσεις των συνόδων.

Μας μίλησε για ποίμνιο λογικών προβάτων, όχι για πανικοβλημένα από τον φόβο γιδοπρόβατα που μερικοί τράγοι, τραγικά οδηγούν στον γκρεμό.

Η αγάπη θέλει δύο πάντα, εσύ διαλέγεις ποιόν θα αγαπήσεις πόσο και πως.

Είναι απεριόριστη αλλά δεν είναι αόριστη, θέλει πράξεις, έχει τους όρους της, αλλά δεν βάζει όρους και όρια που καταργούν την ελευθερία του άλλου. 

Για να δούμε ποιός μας αγαπά και πόσο όταν ακούμε τις ντιρεκτίβες, τις ΚΥΑ, τις αποφάσεις της ΔΙΣ και τόσα άλλα δυο χρόνια τώρα, που καταργούν την Θεόσδοτη ελευθερία μας.

Δεν είναι λογικό, δεν στέκεται από την μια να παρακαλάμε τον Χριστό και να ευχόμαστε «Όπως υπό του κράτους Σου πάντοτε φυλαττώμενοι  Συ δόξαν αναπέμπομεν τω Πατρί και τω Υιώ και τω Αγίω Πνεύματι» και από την άλλη να δεχόμαστε τον Πάπα σαν αρχηγό κράτους και οι μεγαλόσχημοι επίσκοποι να τον αποκαλούν αδελφό δεύτερο πνεύμονα της εκκλησίας και να συλλειτουργούν μαζί του.

Γιατί λειτουργία δεν γίνεται με τον αρχηγό του  κράτους του Βατικανού, γιατί τότε αποχωρεί ο Αρχηγός του Κράτους που ζητάμε πάντα να μας φυλάει και να είμαστε υπήκοοι Του.

Εδώ νομίζω ταιριάζει «τα του Καίσαρος τω Καίσαρ»ι και «ου δύνασθαι δυσί κυρίοις δουλεύειν».

Δεν γίνεται να υπακούς σε δύο αφεντικά.

Δεν γίνεται να γνωρίζουμε από πέρσι για εκτρωθέντα έμβρυα και να το ξεχνάμε και  βγαίνουν τώρα να μας τα συστήνουν ορκισμένοι από άμβωνος και ορκισμένοι επιστήμονες.

Δεν γίνεται να υπακούμε και να ανεχόμαστε την αδικία, ο Χριστός δεν έπραξε τίποτε βίαιο, όμως όταν τον χαστούκισαν προ του Πιλάτου, αντέδρασε και ρώτησ

«εἰ κακῶς ἐλάλησα, μαρτύρησον περὶ τοῦ κακοῦ· εἰ δὲ καλῶς, τί με δέρεις;ε» (Ιωαν. 18,23).  

Αν είπα κάτι κακό, μαρτύρησέ το, αν είπα κάτι καλό γιατί με δέρνεις;

Εμάς μας δέρνουν καιρό τώρα και ούτε κιχ δε λέμε.

Τόσο ανεξίκακοι  και αγαθοί είμαστε;

Εδώ κλείνω με τις ευχές του φίλου μου για την ευθύτητα και την οξύτητα του λόγου μου.

Τι να πώ αφού ασχολούμαι με αυτά, δεν απαλλάσσομαι αφού προτιμώ να υπογράψω με το ψευδώνυμο .

Αναζητήστε την διπλή σημασία του σε ένα καλό αγγλοελληνικό λεξικό.

Α σημασία 

Αγαθός  Συμεών 

Β σημασία

ένα ανόητο ή ευκολόπιστο άτομο.

Ας κρίνει ο καθένας που κατατάσσει τον εαυτό του, τον γράφοντα και τον φίλο του.

Όσο για την πατρίδα;

Χαλεπά τα καλά.

Καλή Πρωτοχρονιά

Simple Simon



3 σχόλια:

  1. Μακάρι να ίσχυε το Αγαθός Συμεών ,αλλά δυστυχώς ισχύει η δεύτερη σημασία του δειλού ,ανόητου και ευκολόπιστου ατόμου για την πλειοψηφία στην χώρα μας ,κρίνοντας από τα γεγονότα και αυτά που υπομένουμε επί δυο χρόνια .
    Δεν υπάρχει επιστροφή χωρίς δράση και δεν πάτε να λέτε εσύ και ο φίλος σου με άρθρα και ευχές.
    Καημένη πατρίδα ,ο Θεός να μας λυπηθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμε ,να μην υπερβάλεις για τα άρθρα και γενικεύεις και χλευάζεις και τους δύο στο άρθρο.
      Μόνο που ένας Τούρκος στη γλώσσα του ,δεν θα ξεχώριζε και θα έλεγε μπουνταλά και για τις δύο έννοιες και για σένα.

      Διαγραφή
  2. Ρε καϋμένε τι διαφορετικό είπες από την ευχή του φίλου του που σνομπάρεις;
    Αυτός: "Ο ΓΕΝΝΗΘΕΙΣ ΧΡΙΣΤΟΣ...ΤΗΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΝΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ..."
    Εσύ: "Καημένη πατρίδα, ο Θεός να μας λυπηθεί"
    Σε τί διαφέρει η ευχή του εκτός από το ότι η δική σου είναι πιο pathetic;...

    ΑπάντησηΔιαγραφή